• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki korkują ul. Polską w Gdyni

Szymon Zięba
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem. Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem.

Samochody ciężarowe blokują ul. Polską, czego następstwem jest zator na ul. Janka Wiśniewskiego, a wszystko to wpływa na korki w okolicy Estakady Kwiatkowskiego - skarżą się kierowcy z Gdyni. Miejscy urzędnicy tłumaczą, że w tym rejonie nie da się poprowadzić ruchu drogami objazdowymi. Ostatnie korki w tym miejscu mogą być związane natomiast z załadunkiem pszenicy z ciężarówek, który prowadzony jest przy nabrzeżu Holenderskim.



Czy samochody ciężarowe wpływają na płynność ruchu w Trójmieście?

Problem z samochodami ciężarowymi, które korkują ul. Polską w Gdyni, w ubiegłym tygodniu sygnalizowali nam czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Trasa ta łączy port z ul. Janka Wiśniewskiego, skąd auta wyjeżdżają na Estakadę Kwiatkowskiego. Kłopot z korkami w okolicy, na które wpływa wzmożony ruch ciężarówek, pojawia się w tym miejscu co jakiś czas.

- Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek, a lewy porusza się z prędkością 5 km na godzinę - napisał do nas jeden z kierowców.
Zdjęcia zakorkowanej ulicy, które kierowcy przesłali do naszej redakcji, pokazaliśmy miejskim urzędnikom z Gdyni. Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że sytuacja, jaka miała miejsce na ulicy Polskiej, "wynikała bezpośrednio ze specyfiki działania portu i nałożenia się terminów przeładunków i załadunku na jego terminalach".

07:56 11 LUTEGO 20 (aktualizacjaakt. 16:13)

Korek na ul. Polskiej w Gdyni (41 opinii)

Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
- Nie mamy możliwości poprowadzenia ruchu w tym rejonie drogami objazdowymi - mówi urzędniczka.
Przedstawiciele ZDiZ w Gdyni zapewniają także, że są w kontakcie z portem, jeżeli chodzi o kontrolę ładowności pojazdów.

- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ulicy Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska.

Przeładunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim



W Porcie Gdynia usłyszeliśmy, że obecnie prowadzony jest załadunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim, a znacząca część towaru jest ładowana w relacji bezpośredniej tzn. z ciężarówek na statek. To właśnie mogło wpłynąć na korki przy ul. Polskiej.

- Operacja załadunku tego towaru uzależniona jest od warunków pogodowych, co determinuje sytuację na ulicy Polskiej - mówi Anna Pogorzelska z Portu Gdynia.
Przedstawicielka portu tłumaczy, że postoje ciężarówek we wspomnianej okolicy dotyczą tylko i wyłącznie przeładunku zboża, śruty, pszenicy - czyli ładunków bardzo wrażliwych na czynniki atmosferyczne.

W przypadku przeładunków bezpośrednich, w relacji ciężarówka - statek, mogą one powodować chwilowe zajmowanie jednego pasa ruchu na drodze w obszarze administracyjnym Portu Gdynia.

- Występują one sporadycznie i nie powodują niedrożności układu komunikacyjnego, bowiem użytkownicy spoza portu, jak też pozostałe służby, mogą sprawnie korzystać z drugiego pasa jezdni prowadzącego w obu kierunkach - podsumowuje.

Opinie (166) 7 zablokowanych

  • Co za bzdury.. (1)

    Ta Pani ma niesamowity tupet, zresztą za to bierze pieniądze.
    Niech Pani spróbuje wydostać się autobusem komunikacji miejskiej z przed Dworca Morskiego.
    Ulica Polska nie jest prywatnym folwarkiem Portu.
    Brak należytej organizacji pracy i tyle.

    • 6 6

    • Polska jest folwarkiem portu

      Bo leży na jego terenie.

      • 2 1

  • Ciekawski (1)

    Port niech zapewni miejsca postojowe . Gdzie jest Policja .
    Za utrudnianie ruchu i mandat .

    • 9 5

    • Zapewnia, tyko ciężarówki muszą jeszcze z niego korzystać. Kierowcy nie są pracownikami portu

      • 2 0

  • Międzytorze (1)

    Na międzytorzu zamiast deweloperki zrobić korytarz dla ciężarówek niczym na lotnisku dla pasażerów.

    • 9 1

    • niedoczekanie

      !!!

      • 2 1

  • Poczekajcie

    Jak zbuduja promowke na koncu polskiej wtedy zobaczycie co znacza korki w tym regionie. Najbierw buduja nabrzeze dla promow a potem zlapia sie za glowe ze przeciez drogi brakuje ot taka Polska logika

    • 11 0

  • Opinia wyróżniona

    Bla bla bla (3)

    Hehehehe absurd. Przecież do droga do portu więc logiczne, że ciężarówki muszą tam dojechać. Gdynia dzięki temu się rozwija, a jako, że dawne zagospodarowanie terenu nie istniało, odczuwamy to teraz.
    Osobiście nie przeszkadza mi to w tym sensie, że panowie też muszą na tej trasie pracować.
    Tak samo mógł bym się czepiać tego, że dlaczego wiekszość kierowców podróżuje sama tworząc takie właśnie korki, a ja jadąc też sam nie mogę szybko dotrzeć z punktu A do punktu B...

    • 28 5

    • fakt powinien powstać TIR - UBER

      w każdej ciężarowce obowiązkowy pasażer - a i miejsce kuszetki też powinno być wynajęte.

      • 1 3

    • za PRLu te ładunki były dostarczane koleją. (1)

      Po to są tory odstawcze i bocznica portowa. Ale za kapitalizmu kolej się nie opłaca, lepiej 1000 ciężarówek, niż jeden pociąg z wagonami do zboża.

      • 3 1

      • Za PRLu były inne realia

        Za PRLu działało to w trochę inny sposób. Towar do portu jechał prawdopodobnie z jakiegoś państwowego elewatora zbożowego. Obecnie towar do portu często dostarcza sam rolnik - albo jest odbierany bezpośrednio z gospodarstwa. Ciężko by to było zorganizować z wykorzystaniem kolei, musiałby być gdzieś punkt przeładunku, a to oznacza mniej kasy dla rolnika. Takie rozwiązanie to nie wybór firm handlowych.
        A przestoje nie wynikają z braku ogarnięcia logistycznego tylko z kapryśnej pogody. W deszczu nie można ładować zboża na statek.

        • 2 1

  • Żenada (1)

    Policje przerasta problem. Tiry blokuja ruch drogi rozgonic to nw parkingi. Czemu port gdynia nie udostepnil im parkingu zero. Zarówno wladze miasta jaki i zarzad portu powinny byc pociagniete do odpowiedzialnosci za ten balagan. Natomiast policja powinna otrzymac solidna czerwona kartke za brak umiejetnosci poradzenia sobie z takim problem.

    • 6 5

    • Sam się pociągnij do odpowiedzialności za brednie które piszesz. Parkingi wszystkie są dostępne. Tylko trzeba chcieć z nich skorzystać. Dwa razy po kilka godzin na ulicy portowej i wybudowanej przez port i na potrzeby portu przykorkowało na jednym pasie a wszyscy sr*czki dostali. To jest ul. dla transportu towarów do portu a nie do jeżdżenia dla wygody mieszkańców. Do tego służą ul. Janka Wiśniewskiego w stronę dworca. Jak wszyscy się pchają codziennie rano z Obłuża i okolic a popołudniu na Obłuże i okolice to jakoś larum nikt nie podnosi. Puknijcie się wszyscy w głowę fachowcy logistycy. d*py zupełnie do samochodów osobowych przyrosły.

      • 4 0

  • zamieszanie z portem

    "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

    Należy pamietać komu zawdzięczamy ten marazm i knowania sprzeczne z interesem głównego "żywiciela" tego miasta. Na terenie "miedzytorza" Stępa chciał budować "gondole" a miasto "zapomniało" o inicjatywie korytarza komunikacyjnego północ-południe. Bo przecież, słowami tego samego "prominentnego przedstawiciela władz miasta", nie jest ono zainteresowane rozwojem komunikacji portu (opat, droga czerwona, kolizje z torowiskami, ...)
    W zamian wciska mieszkaniówke na przejętych terenach, narażając napalonych mieszkańców na sąsiedztwo ze strefą przemysłową. Odpowiedzialne plany zagospodarowania...

    • 12 2

  • ten Łucyk poważnie jest wiceprezydentem???

    • 5 0

  • ???

    Czy Was,drodzy kierowcy osobówek, cos pokopało? Przeciez to sa drogi dojazdu do/ z portu Gdynia! Tamtedy dostarczany jest towar na statki. Nie ma innych drog dojazdu do portu, natomiast Wy mozecie jechac inna drogą.

    • 12 2

  • Gdyby nie port, to miasta Gdynia nie byloby

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane