• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki korkują ul. Polską w Gdyni

Szymon Zięba
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem. Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem.

Samochody ciężarowe blokują ul. Polską, czego następstwem jest zator na ul. Janka Wiśniewskiego, a wszystko to wpływa na korki w okolicy Estakady Kwiatkowskiego - skarżą się kierowcy z Gdyni. Miejscy urzędnicy tłumaczą, że w tym rejonie nie da się poprowadzić ruchu drogami objazdowymi. Ostatnie korki w tym miejscu mogą być związane natomiast z załadunkiem pszenicy z ciężarówek, który prowadzony jest przy nabrzeżu Holenderskim.



Czy samochody ciężarowe wpływają na płynność ruchu w Trójmieście?

Problem z samochodami ciężarowymi, które korkują ul. Polską w Gdyni, w ubiegłym tygodniu sygnalizowali nam czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Trasa ta łączy port z ul. Janka Wiśniewskiego, skąd auta wyjeżdżają na Estakadę Kwiatkowskiego. Kłopot z korkami w okolicy, na które wpływa wzmożony ruch ciężarówek, pojawia się w tym miejscu co jakiś czas.

- Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek, a lewy porusza się z prędkością 5 km na godzinę - napisał do nas jeden z kierowców.
Zdjęcia zakorkowanej ulicy, które kierowcy przesłali do naszej redakcji, pokazaliśmy miejskim urzędnikom z Gdyni. Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że sytuacja, jaka miała miejsce na ulicy Polskiej, "wynikała bezpośrednio ze specyfiki działania portu i nałożenia się terminów przeładunków i załadunku na jego terminalach".

07:56 11 LUTEGO 20 (aktualizacjaakt. 16:13)

Korek na ul. Polskiej w Gdyni (41 opinii)

Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
- Nie mamy możliwości poprowadzenia ruchu w tym rejonie drogami objazdowymi - mówi urzędniczka.
Przedstawiciele ZDiZ w Gdyni zapewniają także, że są w kontakcie z portem, jeżeli chodzi o kontrolę ładowności pojazdów.

- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ulicy Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska.

Przeładunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim



W Porcie Gdynia usłyszeliśmy, że obecnie prowadzony jest załadunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim, a znacząca część towaru jest ładowana w relacji bezpośredniej tzn. z ciężarówek na statek. To właśnie mogło wpłynąć na korki przy ul. Polskiej.

- Operacja załadunku tego towaru uzależniona jest od warunków pogodowych, co determinuje sytuację na ulicy Polskiej - mówi Anna Pogorzelska z Portu Gdynia.
Przedstawicielka portu tłumaczy, że postoje ciężarówek we wspomnianej okolicy dotyczą tylko i wyłącznie przeładunku zboża, śruty, pszenicy - czyli ładunków bardzo wrażliwych na czynniki atmosferyczne.

W przypadku przeładunków bezpośrednich, w relacji ciężarówka - statek, mogą one powodować chwilowe zajmowanie jednego pasa ruchu na drodze w obszarze administracyjnym Portu Gdynia.

- Występują one sporadycznie i nie powodują niedrożności układu komunikacyjnego, bowiem użytkownicy spoza portu, jak też pozostałe służby, mogą sprawnie korzystać z drugiego pasa jezdni prowadzącego w obu kierunkach - podsumowuje.

Opinie (166) 7 zablokowanych

  • Na policje (3)

    Chyba pogielo tą Paniusie z portu, nie powoduje, sprawnie drugim pasem ha ha ha, to nie jest Wasza prywatna ulica tylko miejska za którą podatki płacą mieszkańcy i mam gdzieś że lądujecie zboże i to że wszystkie ciężarówki muszą przyjeżdżać na raz w ciągu jednej godziny, to Wasz problem. Dzwoncie na policję, nikt nie ma prawa blokować całego pasa ruchu!

    • 12 9

    • Najpierw baranie zorientuj się kto tą drogę wybudował a potem pisz głupoty. Drogę wybudował port na potrzeby portu i za portu pieniądze. Co więcej płaci podatki za tą drogę dziś do miasta. Więc najpierw zdobądź wiedzy hejterze za dwa grosze a potem dopiero pisz. Nie na policję tylko do szpitala się zgłoś jak masz zaburzenia kojarzenia faktów.

      • 6 0

    • Port też bardzo dużo płaci miastu podatku i dokładał się do budowy i rozbudowy ulicy polskiej!!!!!!!!!

      • 7 1

    • Zamiast zbudować parkingi na międzytorzu to będzie deweloperka

      Poj....bane myślenie urzędników miejskich

      • 6 0

  • (1)

    Nieprawda, zator zaczął pojawiać się ( aż tak wielki) od momentu powstania cudownego buspasu na estakadzie. Wiem bo pracuje przy tej ulicy i wiem od kiedy się to zaczęło.

    • 24 3

    • Zator był dwukrotnie przez pół dnia bo padał deszcz i nie można było przekierować wyjątkowo ciężarówek już na parkingi buforowe ani prowadzić załadunku. W drugiej połowie dnia jak przestawało padać ciężarówki znikały. Dużo bicia piany. Na estakadzie jest korek permanentny codziennie na zjeździe na Obłuże i jakoś nikt się nie rzuca. Tematów zastępczych szukacie?

      • 6 0

  • Jest miejsce na dobudowanie (na koszt portu) trzeciego pasa, który w takich sytuacjach zamieniałby się w parking. (1)

    • 10 1

    • Jak port na swojej ulicy którą sam wybudował będzie widział taką permanentną potrzebę to sobie wybuduje. Na razie to korki były raptem dwa razy przez pól dnia a wszyscy pianę tu biją. Może zainteresujecie się innymi rejonami w Gdyni w godzinach szczytu gdzie jest permanentny korek? A wiecie ile procent stanowią w szczycie te ciężarówki w całym ruchu pojazdów na tych arteriach gdyńskich? Dla niezorientowanych powiem - całe10%! Więc macie mierzalną odpowiedź kto powoduje korki. Pszenicy czy innych towarów się autobusem miejskim nie przewiezie a d*psko tak, więc proponuję mieszkańcom mniej jeździć własnymi wynalazkami po ulicach portowych i wybudowanych stricte na potrzeby portu a awaryjnie na potrzeby mieszkanców, za to bardziej korzystać z komunikacji miejskiej zapewnionej przez światłe władze miasta Gdyni jeśli komuś się w korku nie chce stać.

      • 5 0

  • Wszyscy tacy mądrzy (2)

    A gdzie mają czekac , w powietrzu? Fakt faktem że jedna stroną jezdni powinna być dla ruchu osobówek ,a nie wstrzymywać cały ruch. Weźcie foremana co załaduje ten statek za łeb żeby to rozwiązał logistycznie a nie sprowadzil wszystkie ciężarówki na raz. Trzeba trochę myśleć

    • 21 6

    • Przeciez wszyscy stali na jednym pasie i lewy byl przejezdny bez problemu wiem bo stalem tam w tym patologicznym porcie. Hes (1)

      • 0 0

      • sam jesteś patologiczny.

        • 0 0

  • Niech w końcu port przestanie ściemniać (3)

    i wybuduje porządną drogę na własne potrzeby. W końcu mają swoją specustawę, która pozwala im budować drogi nie pytając miasta o zgodę.

    • 101 14

    • To tak dla niezorientowanych - tą drogę wybudował port właśnie na swoje potrzeby, a że korzystają z niej mieszkańcy miasta to wartość dodana. Miasto nie dołożyło do tego ani złotówki. To tak tyle w temacie kto inwestuje w Gdyni w drogi.

      • 8 0

    • ale ulica Polska należy do portu a nie do miasta

      • 16 1

    • port

      ul. Polska została poszerzona do dwóch nitek ze pieniądze portu. Więc daj sobie na luz.

      • 17 1

  • tiry wszedzie korkują całe trójmiasto-czy to drogi portów

    • 1 2

  • HES i prymitywny system logistyki

    Problemem jest zwyczajny brak logistyki HES-a (dawnego MTMG). Brak elektronicznego systemu logowania pojazdow, spedytorzy zamawiajacy setki aut dziennie i wrecz prymitywny system zaladowania statkow.

    Logowanie aut odbywa sie po uprzednich probach zboza, te trwaja godzinami wiec automatycznie tworzy sie zator...
    Spedytorzy maja gdzies kierowcow i miasto, zamawiajac tyle aut ile sie da. Olewajac jak to ma sie rozlozyc na dni.
    Zaladunek pszenicy na statek odbywa sie potwornie prymitywnymi metodami, dzwig portowy i "blacha" na nabrzezu. Taki system jest wrazliwy na warunki pogodowe. Nikt nawet nie pomyslal zeby ten system unowoczesnic ...

    Reasumujac HES ma gdzies co kto o nich mysli, to firma prywatna nastawiona na szybki zysk. Dopoki mieszkancy Gdynii nie beda naciskac na Zarzad Portu nic sie nie zmieni ...

    • 5 1

  • Rozbudowa portu

    Świetna wiadomość z uwagi plany rozbudowy portu i przeniesienia terminala promowego.

    • 3 1

  • Jako kierowca ciezarowki spedzajac caly czas w porcie zeby trojmiasto sie rozwijalo proponuje wstawic 3.5 t i my sie uwolnimy z

    • 3 0

  • (1)

    Przeciez tam jest ok. Tam / na Polskiej/ sie jeszcze zmieszczą dwa buspasy i 2 trasy rowerowe. Uspokojenie ruchu ala Szczurek. Godne uzuoelnienie korkow na Obluze . I uwaga ostatnio geniusz Łucyk oglosil ze nie bedzie poszerzona Wladyslawa IV jako dojazd do Miedzytorza. Polska bedzie zatem glowna druga dojazdwa tam. Gratuluje przyszlym mieszkancow. No ale wg Szczurka Gdyniania sa szczesliwi ze mieszkaja w Gdyni.

    • 6 0

    • wcześniej ogłoszono zakaz ruchu

      ciężarówek na Jana z Kolna.
      Czyż nie widać "chwalebnej" konsekwencji?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane