- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (104 opinie)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (169 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Ciężarówki z piaskiem wjechały na wiadukt Biskupia Górka
W czwartek na budowany wiadukt Biskupia Górka wjechały pierwsze pojazdy. Nie były to jednak auta mieszkańców, lecz budowniczych. Rozpoczęły się bowiem pierwsze próby obciążeniowe na pierwszej nitce wiaduktu. Jeśli testy przebiegną pomyślnie i nie nastąpią nieprzewidziane opóźnienia, kierowcy z nowego obiektu będą mogli korzystać jesienią.
- Akcja polega na wykonaniu próby statycznej oraz próby dynamicznej obciążenia obiektów taborem samochodów ciężarowych - wyjaśnia Włodzimierz Ziółkowski, koordynator zadania z ramienia Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W trakcie próbnego obciążenia wykonane zostały m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach ruchomych wiaduktu. Zbadana została także stabilność podpór - dodaje Ziółkowski.
Ostatecznie wyniki z próbnych obciążeń obiektów zostaną porównane z założeniami projektowymi dotyczącymi nośności i dopuszczalnych przemieszczeń elementów nośnych obiektów mostowych. Jeśli testy przebiegną prawidłowo, wkrótce ruch zostanie przełożony na nową nitkę. Jak zapowiedzieli podczas jednej z wizyt na placu budowy urzędnicy, może to nastąpić po wakacjach.
Po przełożeniu ruchu na nową nitkę rozpocznie się kilkumiesięczna i skomplikowana operacja wyburzenia starego obiektu. W jego miejscu powstanie druga nitka wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha i nad Podwalem Grodzkim.
Przypomnijmy, że budowa wiaduktu rozpoczęła się wiosną 2018 roku. Głównym wykonawcą jest spółka Budimex. Koszt inwestycji to prawie 147 mln zł, z czego 114 mln zł pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowy wiadukt nad torami w ciągu Traktu św. Wojciecha oparty jest na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których zostały podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni). Zadanie obejmuje również budowę mostu nad kanałem Raduni. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Równocześnie przy ulicy Okopowej budowany będzie parking kubaturowy.
Budowa ma się zakończyć w październiku 2020 r.
Zobacz, jak wyglądały próby obciążeniowe na nowym moście w Sobieszewie (wideo archiwalne)
Opinie (158) 6 zablokowanych
-
2019-08-08 17:35
Próba zerowa.
Jak dla mnie to próby nie było.
- 4 8
-
2019-08-08 14:30
Ludziom dobrej roboty CZEŚĆ !!! (3)
Kolektyw :)
- 80 10
-
2019-08-08 15:20
Cześć, cześć (2)
i pocałuj mnie w...
- 4 7
-
2019-08-08 16:31
(1)
Na przyjemność trzeba zasłużyć kmiotku :)
- 5 1
-
2019-08-08 17:30
zasluzyliscie towarzyszu i niniejszym przyznaje sie wam talon na jeden cmok d. py prezesa, spieszcie sie towarzyszu bo wybory niebawem
- 6 2
-
2019-08-08 17:09
Nie tak się rozwiązuje transport w mieście
- 8 10
-
2019-08-08 17:05
koniec świata...
p.Popiołek ...
- 3 3
-
2019-08-08 15:21
(1)
Chciałabym faceta budowlańca. Taki mgr inż co by mi dom zbudował...
- 22 2
-
2019-08-08 15:39
a ukrajinic co cegle podaji nie wystarczy?
- 10 2
-
2019-08-08 15:17
Pytania zostawił bym po zakończeniu całej inwestycji?
- 16 4
-
2019-08-08 14:31
Film pierwsza klasa.
- 29 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.