• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen C4. Spoważniał

Bawo,Mart,Ps
4 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Citroen C4. Nie ma co żałować, że nie wybrało się vw golfa.



Mniej awangardowy, a jednak wyróżniający się i oryginalny. Citroen C4 pokazuje się z dobrej strony i sprawia, że indywidualiści powinni być zadowoleni. Nawet jeśli auto ma diesla pod maską.



Poprzedni citroen C4 zadziwiał, jednak nie zawsze w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Był na wskroś oryginalny, ale niezbyt praktyczny. Obecny model jest konstrukcją o wiele bardziej przemyślaną i dojrzałą. Nadal wyróżniającą się, jednak tym razem to Citroen dopasowuje się do użytkownika, a nie użytkownik do samochodu.

Z zewnątrz więc mamy w nim trochę z C3 i z C5, jednak wszelkie awangardowe rozwiązania zostawiono dla modelu DS4. Zwyczajny C4, w testowanej wersji exclusive, zwraca na siebie uwagę przede wszystkim atrakcyjnym wzorem felg i białym kolorem nadwozia.

Aluminiowe wstawki wewnątrz c4, dobre materiały, staranny montaż, przemyślane rozplanowanie kompaktowego wnętrza sprawiają, że nawet kierowca przyzwyczajony do aut segmentu premium nie przeżyje w c4 estetycznego szoku. Za szklany dach warto dopłacić w każdym samochodzie. Dzięki niemu potęguje się wrażenie przestronności i mamy poczucie, że podróżujemy czymś więcej niż blaszaną puszką.

  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4


Wrażenia z jazdy

Wiadomo, że nowoczesne diesle niewiele już mają wspólnego ze swymi poprzednikami, których główną naturą było klekotanie, a im zimniej tym głośniej dawały o sobie znać. W c4 ten problem wyeliminowano całkowicie. Do kabiny nie dobiegają żadne nieprzyjemne dźwięki. Dwa litry i 150 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, sprawiają, że c4 jest i szybkie i elastyczne. Do tego bardzo mało pali. 9 litrów na 100 w mieście to wynik kierowcy z bardzo ciężką noga. Płynna i spokojna jazda nagrodzi nas zużyciem nieco powyżej 8 litrów.

Citroen słynie z komfortowego zawieszenia. Nie inaczej jest w tym przypadku. Jego konstrukcja jest jednak dość skomplikowana i po jakimś czasie właściciel c4 na pewno zapłacze w serwisie. Jeździ się jednak naprawdę wygodnie. Co prawda takie nastawy zawieszenia sprawiają, że w szybko pokonywanych zakrętach c4 mocno i nieprzyjemnie się przechyla, jednak coś za coś. Miłośnicy komfortu powinni też unikać niskoprofilowych opon i łaskawym okiem spojrzeć na gumy rozmiaru szesnaście. Układ kierowniczy c4 jest nieco mało bezpośredni, a promień skrętu dość duży. Hamulce skuteczne i wydajne, zarówno zimne jak i po mocnym rozgrzaniu.

Ktoś kto nie chce zasilić kilkumilionowej armii użytkowników vw golfa lub opla astry powinien łaskawym okiem spojrzeć na c4. To dojrzała konstrukcja nie pozbawiona jednak indywidualnych cech. Kompaktowy citroen doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, nie zmuszając kierowcy do ciężkich kompromisów w imię indywidualizmu. Wersja exclusive ze 150konnym, dwulitrowym silnikiem HDi to jedna z najdroższych propozycji w gamie c4. Kosztuje ok. 90 tysięcy złotych.

Samochód użyczony do testów przez Citroen Polska
Bawo,Mart,Ps

Opinie (64) 1 zablokowana

  • wygląda jak Fiat Stilo po liftingu (6)

    Jakość tych aut jest również podobna jak Fiata. Z francuskich aut Renault jest najlepsze jakościowo.

    • 9 27

    • ???

      Chyba nie wiesz o czym piszesz, Renault lepszy od Citroena? To jak porownac Forda do Fiata... Zastanawiamy sie nad kupnem C4 II, nie ukrywam mnie bardziej przypadl do gustu Captur, jednak po jezdzie probnej, i wszystkich porownaniach, zdecydujemy sie na Citroena.

      • 1 0

    • (4)

      Napisał 14latek, któremu wujek dał posiedzieć w Lagunie, rocznik 99. Po co się mądrzyć jak się nie ma pojęcia o czym się pisze?

      • 17 9

      • hej kiki spokojnie (3)

        mam już ponad 3 dyszki na karku i kilkanaście aut na koncie ;) A czy ty czasem nie jesteś posiadaczem auta z koncernu PSA?

        • 4 9

        • 3 dyszki na karku i kilkanaście aut na koncie? To kupiłbyś porządne francuskie auto (Peugeot albo Citroen) i byś nie musiał co pół roku zmieniać czeskiego czy niemieckiego szrota, bo spokojnie byś pojeździł kilka lat jednym. Twoja wiedza o francuskich samochodach ogranicza się do zasłyszanych opiniach znajomych znajomego z lat 80-tych. Tyle tylko, że od tamtego czasu Francuzi znacznie poprawili jakość podczas gdy Niemcy czy Japończycy zaczęli produkować tandetną masówkę dla plebsu.

          • 9 3

        • (1)

          To chyba wszystkie Twoje auta nie przekroczyły rocznika 99. Proponuję obejrzeć najnowsze Megane i ten festiwal taniego plastiku w środku. Samochody PSA oferują bardzo poprawną jakość obecnie.

          • 9 4

          • odpowiadam

            większość aut którymi jeździłem to służbówki. Roczniki 2003-2010. Niestety flota peugeotów to był największy niewypał w firmie. Podczas gdy Ople, Skody czy Renault dojeżdżały bez żadnych napraw do 150.000 km to Peugeoty stawiały się w serwisach regularnie. Plastik to plastik. można mu nadać odpowiednią fakturę czy dodać luksusu przy pomocy jakiejś chemii. Większe znaczenie w aucie mają rozwiązania inżynierskie i dokładność montażu. Pod tym względem PSA do aut japońskich czy nawet VW i Renault bardzo daleko. Tak jak pisałem jest to poziom Fiata

            • 8 9

  • (2)

    kupa

    • 8 5

    • po co ją nosisz wyrzuć bo śmierdzisz.

      • 0 0

    • z ciebie wyłazi jeszcze większa :)

      • 0 0

  • z ciebie !

    • 0 0

  • zlot (1)

    W wielkiej wsi odbędzie się rajd wieśwagena ! ci w golfach dresach itp + widły i słoma no mogą być buraki są zapraszani za darmo ! i das auto !

    • 1 0

    • To myślę że po zwiezieniu słomy będzie rzut widłami do celu a póżniej pieczenie buraka ??

      • 0 0

  • jakość???? (3)

    Jeśli dla kogoś jakość w citroenie jest zadowalająca to powiem że nie ma pojęciu o motoryzacji chyba że patrzy tylko na wygląd . Właśnie posiadam auto i niemieckie( nie vw :-) ) i francuskie (citroen) to mogę powiedzieć bo mam co porównywać i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że jakość w citroenie to mit!!! Tanie pochromowane plastiki dokładki zderzaków wklejone a klej do szyb( i to fabrycznie!!!!) Jakość powłoki lakierniczej a raczej jej wytrzymałość mizerna !!! Jeśli auta niemieckie byłyby w cenie takiego taniego francuzika to kupowaliby wszyscy niemieckie nowe auta w salonie!!!! Ja mam używanego niemca i nowego citroena. Jedne i drugie auto bezwypadkowe ale jakości w Citroenie jakoś nie widzę . No ale wyszczekani właściciele francuzów którzy jako pierwsze auto kupili golfa 2 może 3 a potem przesiedli się do francuza w którym było parę pierdzidełek świecidełek to aż d*pę urywa z wrażenia!!!
    Nie mam nic do francuskich auta bo sam je mam ale nie pitolcie mi o jakości bo mam co porównywać a generalnie to nie ma cytrynka porównania do mojego drugiego auta

    • 0 6

    • Tak w używanym niemcu tak fajnie niemieckie pierdy woniają ! a jak sprzedawał to ryczał jak wół (niemiecki właściciel) ale z uciechy że jelenia znalazł ! zobacz ile obecnie nie niemieckich aut jeżdzi po autobanach !

      • 1 0

    • Marketing i tyle

      Pochwal się za ile kupiłeś niemieckie i czy porównujesz auto tej samej klasy. Citroen oferuje auto dla ludzi za cenę która odp. budżetom domowym, niemieckie dbają o marketing i sprzedają w zasadzie to samo po droższej cenie bo kierują swoje oferty zwykle do bogatszych klientów. I też wiem kolego co mówię bo pracuję w Niemczech i jeżdżę co roku do Francji na urlop i jest tam 90% aut francuskich i nie widzę tam jakoś aby wszyscy stali na poboczu autostrady.

      • 2 0

    • ostatnio jak kolega (wielki zwolennik niemieckiej motoryzacji) wsiadl do mojego c4 vtr ze szklanym dachem, to az mu szczena opadla. nie mogl wyjsc z podziwu, ze wnetrze francuskiego auta moze byc tak dobrze spasowane i wykonane z tak dobrych jakosciowo materialow. lepiej pochwal sie jakie auto na f posiadasz

      • 3 0

  • Samochód roku w klasie...Citroen ^^ (3)

    Że też takie motoryzacyjne badziewie jeszcze istnieje...i kto to kupuje za 90.000zł?!

    • 5 15

    • Że też jakiś myśliwy cię do tej pory nie ustrzelił :to dziwne jeleniu >

      • 0 0

    • ludzie kupuja auta po 150tys a ty masz problem ze 90

      co dla ciebie jest sufitem dla innych to standard

      • 8 3

    • Kupują to osoby, które nie zadowolą się wypierdzianym golfem za 5tys. zł. Tyle to kosztują opony do Citroena :) Kupują to osoby, które mają wysoko rozwinięte poczucie estetyki i dobry gust i potrzebują drugiego samochodu dla siebie, żony czy kochanki. Takich osób nie zadowoli ciosany siekierą passat czy inne barachło.

      • 11 6

  • (3)

    Golf lepszy

    • 11 13

    • od czego lepszy golf ? od beczki po kapuście ? możliwe gdy beczka przecieka !

      • 1 0

    • Ale od czego ten golf ma być lepszy? Od piłki nożnej? Chyba jeszcze nie, choć coraz więcej osób gra w golfa.

      • 2 5

    • bo wszyscy go mają?tylko nikt sie nie przyzna ze kupil szmelc

      teraz wiekszosc aut to te same czesci, sprawdz,kup nowego francuza i potem opinie wydawaj,to dobre auta

      • 4 5

  • (2)

    Wygląda jak Golf

    • 7 14

    • Wygląda jak Golf

      Nic i też żadne auto nie wygląda tak beznadziejnie jak Tępy Golf ! poniał aluzju !

      • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • jedyne 80 tysia (3)

    co to dla polskiego obywatela.

    • 11 4

    • Jak obywatel pracujący to go stać... (1)

      jak obijający się, to go nie stać.
      Nie ma w Polsce przepisu zabraniającego zarabiać 80 tys. miesięcznie a nawet więcej.
      Teraz trzeba się tylko uspokoić i zastanowić: dlaczego inni mogą a ja nie?
      Zapewne pierwsze co przychodzi na myśl: mój szef to sknera i mnie wykorzystuje.
      Odp. Zostań szefem, zatrudnij 100 osób płacąc im po 10 tys. miesięcznie i będziesz miał wokoło siebie samych szczęśliwych ludzi :)

      • 0 2

      • dziękuję

        kurna felek, w jakiej nieświadomości ja żyłem!, faktycznie masz rację!
        Jutro zakładam firmę i zarabiam.

        • 2 0

    • No a co to jest? Pierwszy samochód w rodzinie, większy można kupić za 150-200tys. zł to drugi - mniejszy można za 80-90tys. zł. Nie dla psa kiełbasa.

      • 2 10

  • teraz wszystkie auta wyglądają tak samo (4)

    kompakty - golf, giulietta, bravo, i30, c4...
    limuzyny - superb, cc, a8...

    • 8 3

    • bo prawa fizyki obowiązują wszystkie marki.

      Współczynnik Cx to główny powód, drugi to koszty.

      • 0 0

    • nie wygladaja tak samo! Zobacz Citrtoena C6... (2)

      Piękno, luksus i styl.

      • 9 6

      • na głowe z tym C6 upadłeś, z wyglądu kosmodrom, z osiągów taczka, cena z kosmosu, bazowa wyższa niż za Audi A7.

        • 1 2

      • Zobacz Ferrari, Hummera

        one naprawdę wyglądają inaczej

        • 9 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane