• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen C4. Spoważniał

Bawo,Mart,Ps
4 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Citroen C4. Nie ma co żałować, że nie wybrało się vw golfa.



Mniej awangardowy, a jednak wyróżniający się i oryginalny. Citroen C4 pokazuje się z dobrej strony i sprawia, że indywidualiści powinni być zadowoleni. Nawet jeśli auto ma diesla pod maską.



Poprzedni citroen C4 zadziwiał, jednak nie zawsze w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Był na wskroś oryginalny, ale niezbyt praktyczny. Obecny model jest konstrukcją o wiele bardziej przemyślaną i dojrzałą. Nadal wyróżniającą się, jednak tym razem to Citroen dopasowuje się do użytkownika, a nie użytkownik do samochodu.

Z zewnątrz więc mamy w nim trochę z C3 i z C5, jednak wszelkie awangardowe rozwiązania zostawiono dla modelu DS4. Zwyczajny C4, w testowanej wersji exclusive, zwraca na siebie uwagę przede wszystkim atrakcyjnym wzorem felg i białym kolorem nadwozia.

Aluminiowe wstawki wewnątrz c4, dobre materiały, staranny montaż, przemyślane rozplanowanie kompaktowego wnętrza sprawiają, że nawet kierowca przyzwyczajony do aut segmentu premium nie przeżyje w c4 estetycznego szoku. Za szklany dach warto dopłacić w każdym samochodzie. Dzięki niemu potęguje się wrażenie przestronności i mamy poczucie, że podróżujemy czymś więcej niż blaszaną puszką.

  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4


Wrażenia z jazdy

Wiadomo, że nowoczesne diesle niewiele już mają wspólnego ze swymi poprzednikami, których główną naturą było klekotanie, a im zimniej tym głośniej dawały o sobie znać. W c4 ten problem wyeliminowano całkowicie. Do kabiny nie dobiegają żadne nieprzyjemne dźwięki. Dwa litry i 150 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, sprawiają, że c4 jest i szybkie i elastyczne. Do tego bardzo mało pali. 9 litrów na 100 w mieście to wynik kierowcy z bardzo ciężką noga. Płynna i spokojna jazda nagrodzi nas zużyciem nieco powyżej 8 litrów.

Citroen słynie z komfortowego zawieszenia. Nie inaczej jest w tym przypadku. Jego konstrukcja jest jednak dość skomplikowana i po jakimś czasie właściciel c4 na pewno zapłacze w serwisie. Jeździ się jednak naprawdę wygodnie. Co prawda takie nastawy zawieszenia sprawiają, że w szybko pokonywanych zakrętach c4 mocno i nieprzyjemnie się przechyla, jednak coś za coś. Miłośnicy komfortu powinni też unikać niskoprofilowych opon i łaskawym okiem spojrzeć na gumy rozmiaru szesnaście. Układ kierowniczy c4 jest nieco mało bezpośredni, a promień skrętu dość duży. Hamulce skuteczne i wydajne, zarówno zimne jak i po mocnym rozgrzaniu.

Ktoś kto nie chce zasilić kilkumilionowej armii użytkowników vw golfa lub opla astry powinien łaskawym okiem spojrzeć na c4. To dojrzała konstrukcja nie pozbawiona jednak indywidualnych cech. Kompaktowy citroen doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, nie zmuszając kierowcy do ciężkich kompromisów w imię indywidualizmu. Wersja exclusive ze 150konnym, dwulitrowym silnikiem HDi to jedna z najdroższych propozycji w gamie c4. Kosztuje ok. 90 tysięcy złotych.

Samochód użyczony do testów przez Citroen Polska
Bawo,Mart,Ps

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Francuzy mają dobre projekty (9)

    ale bałbym się kupic ich wyroby motoryzacyjne

    • 8 33

    • (8)

      Niepotrzebnie. Obecne (tzn. gdzieś tak od 2003 roku) francuskie samochody biją na głowę niemieckie czy japońskie.

      • 10 9

      • (7)

        jasne, w katalogu na stoliku

        • 7 9

        • (6)

          Jasne, lepiej kupić ciosanego siekierą prostackiego golfa czy wypierdzianego przez turasa passata spod Berlina. Weź tylko pod uwagę, że takimi samochodami zaimponujesz tylko na wiejskiej potańcówce w remizie pod Kartuzami. Poza tym widać, że nie miałeś chyba ani jednego samochodu (francuskiego) ani drugiego (niemieckiego). Gdybyś miał to byś wiedział, że francuskie są dobre nie tylko w katalogach a także, że niemieckie były dobre 20 lat temu a teraz sporo osób się nimi rozczarowało (vide passat z 2.0TDI) i w życiu już nie tknie niemieckiego chłamu dla plebsu.

          • 15 5

          • Ja miałem... 307

            więcej takiego badziewia nie kupię...
            Rozumiem, że coś się może zepsuć, ale ten model to się po prostu sypał jeszcze na gwarancji.

            • 0 1

          • Lepszy jest ten "wypierdziany i prostacki Golf" , który zużywa 5 litrów , jak Citroen co zużywa 8 litrów . (4)

            • 6 13

            • stary ten ze zdjecia spala 5,5 w miescie 1,6 HDI (1)

              A GOLFINA W TDI Z PRZEBIEGIEM OK 400 Z ROZJEB POMPĄ 8 WCIĄGNIE JAK NIC

              • 6 0

              • Ładny ten C4 za 20'000zł biorę

                • 0 0

            • (1)

              Tylko paździochy patrzą na spalanie. Jak się chce jeździć to trzeba lać. A wolę lać do porządnego auta i przynajmniej czuć, że jadę a nie toczyć się, żeby jak najmniej wydać na paliwo. Jak cię nie stać na benzynę czy ON to kup sobie miesięczny na autobus i przynajmniej nie będzie korków powodowanych przez takich oszczędnych inaczej golfistów.

              • 12 5

              • nooo a jak się ma żonę to musi zdradzać

                • 4 0

  • BX CZY BERLINGO POSIADASZ W SWOJEJ STAJNI

    • 0 1

  • Ja tam wolę C5 (1)

    jest niesamowity

    • 2 1

    • Racja. Mam jednak nadzieję, że piszesz o C5 III i o zawieszeniu hydropneumatycznym, bo C5 I i II wygląda jak guano w lesie a C5 III z tradycyjnym zawieszeniem jest taczką.

      No i zauważ, że tu piszą o samochodzie kompaktowym a C5 jest autem klasy średniej. To tak jak by ktoś pisał artykuł o Seicento a Ty byś wyjechał z tekstem, że wolisz Mercedesa S.

      • 1 1

  • Gdzie w tym C4 jest skomplikowane zawieszenie? (1)

    No chyba że belka skrętna dorobiła się miana "skomplikowanej". Hydractive jest niestety zarezerwowany dla C5/C6.

    • 6 0

    • my Polacy uwielbiamy zajmować stanowisko eksperta, mimo iż nie wiemy nic w omawianym temacie

      • 4 0

  • Czy nazwa volkswagen nie definiuje grupy docelowej uzytkownika? (1)

    Wiadomo w czym rzecz.

    • 7 0

    • Definiuje - przetłumaczę co to znaczy - samochód dla plebsu, dla ludzi w kaloszach ubrudzonych obornikiem.

      • 5 0

  • Citroen C4

    VW Golf i rajd WRC..?? Przypadek.. ?? Pierwsze reflektory skrętne pojawiły się w VW..??

    • 0 4

  • A detonator też dodają ?

    • 5 2

  • ja bym sobie te alu zabrał do swojego (5)

    • 6 3

    • (1)

      Te alu kosztują więcej niż 80% złomiastych vw jeżdżących po naszych drogach. Ostatnio miałem bekę 1 maja na Spacerowej. Był spory korek, jechał właśnie taki "odpicowany" żółty Golf z dresem i dwiema dziuniami w środku. Oczywiście wszyscy wyglądali na takich o inteligencji taboretu. No i ten Golfik został pokonany przez 10-minutowy korek - buchnęła para spod maski i skończyła się jazda. Dziunie musiały pchać samochód. I tak właśnie wygląda większość wieśwagenów w naszym kraju - felgi może mają, ale stan techniczny katastrofalny. Zresztą czego się spodziewać po 20-letnim gracie, który już dawno powinien zostać zezłomowany. Dodam, że wszystkie francuskie samochody korek na spacerowej połknęły z palcem w d...e :D

      • 9 2

      • wentylator sie nie załączył i po ptakach dziunie pchały a dres za kółkiem

        • 4 0

    • do golfa III? (2)

      • 8 0

      • golfem 3ką jeździłem ale w 1997 roku (1)

        • 3 5

        • Wyrazy współczucia.

          • 3 3

  • Rajd dla miłośników motoryzacji francuskiej

    zapraszam 12 maja na godz 9.00 do Gniewina pod wieże widokową - szczegóły na http://www.rajdmmf.pl

    • 2 2

  • jak czytam te komentarze to lać mi się chce

    o franzuach najwięcej się wypowiadają osoby które nawet w nich nie siedzialy.

    • 31 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane