• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen DS3. Nie tylko styl

BaWo, Mart
8 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Citroen DS3 to dobry samochód dla indywidualisty.


Ten samochód z pewnością nie stanie się masowym gościem na naszych drogach. Nie takie zresztą są jego ambicje. Ma być stylowym gadżetem dla indywidualisty. I to gadżetem z niezłymi sportowymi ambicjami.



Nazwa modelu, na fali modnych ostatnio motoryzacyjnych "powrotów", nawiązuje do słynnej francuskiej legendy. Firma jednak nieco przewrotnie styl auta definiuje jako "antyretro". Nie ma się co dziwić. DS 60 proc. części ma wspólnych z poczciwym C3, a pod maską silnik opracowany wspólnie z BMW, który napędza także Mini. DS3 nie jest jednak żadną dziwaczną hybrydą. Temu autu prawie wszystko wychodzi na dobre.

DS3 jest większy od Mini, ma też całkiem spory bagażnik, co zwiększa jego praktyczność. Z przodu ilość miejsca wręcz zaskakuje. Z tyłu jest już mniej wygodniej i ciaśniej, ale to przecież trzydrzwiowy hatchback, a nie limuzyna.
Materiały użyte do wykończenia wnętrza mają jasno dać znać, że samochód chce zaatakować segment premium. Ten atak prawie się udał, jednak znajdzie się we wnętrzu parę rzeczy, które minimalnie burzą ten wizerunek. Całość sprawia jednak bardzo pozytywne wrażenie, w kabinie auta nie znajdziemy ekstrawaganckich, francuskich rozwiązań, które nie każdemu musiały przypaść do gustu.

Największą sympatię do DS3 czuje się po przekręceniu kluczyka. Miły dla ucha dźwięk silnika (turboładowane, benzynowe 1.6), krótkie i precyzyjne skoki sześciobiegowej skrzyni biegów i bardzo płynne przyspieszenie (poniżej 8 sekund do setki). I znów ciśnie się porównanie z Mini. W przeciwieństwie do "gokartowego" charakteru "miniaka", błyskawicznie reagującego na każdy ruch kierownicą, DS jest nieco bardziej dostojny. Nie oznacza to, że mniej zwrotny czy ociężały. Po przekroczeniu 3000 obrotów, czuć, że pod maską drzemie solidne 150 KM. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest na szczęście twardy i pozwala dobrze wyczuć drogę. Zawieszenie jest przyjemnie twarde i bardzo cicho pracuje. Gdyby DS3 miał jeszcze odrobinę mocniejsze hamulce... Droga hamowania wydaje się mimo wszystko trochę za długa. Za to bardzo mało pali. Przy takiej mocy, zużycie na poziomie 7.5 litra na "setkę" w mieście to bardzo dobry wynik.
Każdy kto chce się wyróżnić na drodze, mnóstwo frajdy znajdzie przy konfigurowaniu samochodu. Ilość dodatków, kolorów (w tym bardzo ciekawe wzory dachów) sprawia, że można być pewnym iż takiego drugiego "deesa" nikt nie ma i mieć nie będzie. Wiadomo jednak, że indywidualny styl zawsze kosztuje. Mimo iż bazowe ceny DS3 są niższe od Mini, za w pełni wyposażone auto trzeba zapłacić sporo powyżej 80 tys. złotych? Czy warto? Dla kogoś kto jest w stanie wygospodarować taką sumę na usportowionego hatchbacka, Citroen DS3 jest propozycją do rozważenia.

Samochód do testów użyczony przez Citroen Polska
BaWo, Mart

Opinie (85) 3 zablokowane

  • Klasa premium ale chyba przez wysoką cenę. (2)

    Wygląd ma jako taki, typowy dla francuza silnik moze i ok. Ale to i tak tylko male coś za 80 tyś wygladajace jak damski dupowozik zakupowy)
    Dokladajac niewiele mamy ladne scirocco ...

    • 6 4

    • To NIE jest żadna klasa premium. Citroen to MARKA POPULARNA.

      Proszę nie mylić pojęć! Citreon NIE MA prestiżu wiec na razie NIE jest marką premium :) Nie cena decyduje o tym, bo tak premium byłby Fiat Croma za 160 tys. zł i Ssang Yong za 200 tys zł. i Chevrolet Captiva za 175 tys. zł, co byłoby nie tylko śmieszne, ale wręcz idiotyczne...

      • 3 1

    • Jęsli chcesz użyc nazwy KLASA, to powiedz KLASA STANDART.

      Citroen jest jedną z 40-kilku marek popularnych. I tyle w temacie. To konkurent Alfy MITO i Lancii YPSILON.

      • 2 1

  • a ja mam TICO naszprycowany LPG :)

    • 2 3

  • NAJLEPSZE SAMOCHODY TO MUSCLE, EGZOTYCZNE.

    • 1 1

  • Autko dla indywidualistów

    Autko dla indywidualistów i nie tylko dla kobiet,nie którzy myslą,że jak posiadaja stare A4 lub Passssstay z 2000 roku to i przebiegem ikarusa z ZTM to są "bogami "ulic to dopiero jest ŻENADA.....

    • 5 1

  • Citroen DS3 dysponuje wyjątkowo mocnymi atutami : sylwetką o zdecydowanym i urzekającym stylu, który może stać się unikatowy

    dzięki szerokiemu wachlarzowi proponowanych wariantów oraz dynamicznymi właściwościami jezdnymi.

    • 2 1

  • Citroen DS3 dysponuje wyjątkowo mocnymi atutami : sylwetką o zdecydowanym i urzekającym stylu, który może stać się unikatowy dzięki szerokiemu wachlarzowi proponowanych wariantów oraz dynamicznymi właściwościami jezdnymi.

    Citroen DS3 emanuje nowoczesnością i z powodzeniem łączy niezawodność funkcjonowania i bezpieczeństwo jazdy z inteligentną koncepcją, stając się autem wszechstronnym i przyjemnym w użytkowaniu.

    DS3 wytycza własną drogę czyniąc pożądanie głównym motywem wyboru. Pięknie rzeźbiona sylwetka i ponętne linie DS3 budzą zachwyt. To wyjątkowy samochód, którego wyrazisty charakter znajduje wyraz w oryginalnych rozwiązaniach, takich jak „dryfujący" na bryle nadwozia dach, środkowy słupek w formie płetwy rekina, stanowiący dynamiczny akcent górnego pasa nadwozia, czy też profile boczne z diodami LED usytuowane poniżej przednich reflektorów.

    Promieniujący energią Citroen DS3 zachwyca wnętrzem, w którym elegancja i technologia przenikają się wzajemnie, i które obfituje w detale stanowiące dowód jego wysokiej jakości. Nowoczesne instrumenty pokładowe, w tym stożkowaty centralny zestaw wskaźników z 3 zegarami, przełączniki sterujące w bezpośrednim zasięgu kierowcy, nisko osadzone i otulające fotele tworzą wrażenie prawdziwego kokpitu. Chromowane elementy potęgują dynamizm, wzbogacając go nutą wykwintności i elegancji.

    W rzeczywistości istnieje wiele wcieleń Citroena DS3, gdyż każdy stworzyć może unikatowy egzemplarz według własnego upodobania. Dach, nadwozie, obudowy lusterek bocznych i koła to elementy zewnętrzne, które oferują szerokie możliwości zaprojektowania niepowtarzalnego Citroena DS3 w harmonii z własną osobowością.

    Poprzeczna listwa deski rozdzielczej, gałka dźwigni zmiany biegów i wiele innych elementów wykończenia wnętrza dostępnych jest w różnych wariantach kolorystycznych w zestawieniu ze różnorodnymi materiałami i tworzywami. Citroen proponuje również 7 nowatorskich zindywidualizowanych motywów stylistycznych, stanowiących odzwierciedlenie zróżnicowanych upodobań i stylów życia.

    Citroen DS3 wyróżnia się także na drodze, łącząc przyjemność prowadzenia z komfortem użytkowania na co dzień. Zwinny i energiczny Citroen DS3 pozwala kierowcy scalić się z drogą, aby pewnie i swobodnie pokonywać kolejne zakręty i serpentyny. Według Vincenta Besson, Dyrektora Produktów i Rynków Grupy PSA, "prowadzić DS3 to tak, jakby sterować kołami dosłownie koniuszkami palców".

    Szybkie i pewne reakcje czynią jazdę niezwykle dynamiczną, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad pojazdem i wysokiego stopnia bezpieczeństwa. Jeszcze nigdy nie osiągnięto takiego poziomu komfortu w samochodach z tego segmentu.

    Dzięki wersji emitującej jedynie 99 g/km, poziom emisji CO2 modelu DS3 pozostaje w doskonałej harmonii z ambicjami względem ochrony środowiska naturalnego. Dostępnych jest 5 wydajnych i proekologicznych silników, spełniających normy emisji zanieczyszczeń Euro V:
    - 2 silniki HDi FAP o mocy 110 i 90 KM
    - 3 silniki benzynowe THP 150 KM, VTi 120 KM i VTi 95 KM

    Szczególna uwaga poświęcona została ograniczeniu masy Citroena DS3 w oparciu o nowy schemat rozwoju, który stanowi jednocześnie gwarancję solidności auta. Model ten, produkowany we Francji w fabryce w Poissy, czerpie korzyści w zakresie ogólnej wzorcowej jakości z najnowocześniejszych technologii systemu produkcji Grupy PSA.

    Citroen DS3 zaskakuje również swoim uniwersalnym charakterem, czego nie zdradza na pierwszy rzut oka jego sylwetka. Aby umożliwić pełne wykorzystanie jego 3,95 m długości, 1,71 m szerokości i 1,46 m wysokości, obdarzono go wyjątkowo inteligentną architekturą:

    deska rozdzielcza została podniesiona, aby uwolnić więcej przestrzeni na nogi z przodu, a cieńsze fotele i zarys tylnej części bryły charakterystyczny dla modeli typu kombi pozwoliły uzyskać więcej miejsca z tyłu.

    Ta kreatywna koncepcja umożliwiła Citroenowi DS3 zaproponowanie 5 wygodnych miejsc, licznych schowków (w tym zamykanego schowka z przodu o pojemności 13 l) oraz bagażnika o pojemności 285 l, którego wielkość można dostosować do aktualnych potrzeb, składając tylną kanapę dzieloną w proporcjach 2/3-1/3.

    Citroen DS3 uprzyjemnia życie, dbając o komfort zmysłów pasażerów, o czym świadczy chociażby HiFi System, emitujący dźwięk o jakości porównywalnej do domowych urządzeń audio najwyższej klasy. Do szerokiej palety funkcji DS3, Citroen dorzuca dodatkowo usługę specjalną, Citroen Freedrive, która umożliwia klientowi skorzystanie z samochodu zastępczego podczas przeglądu technicznego jego DS3.

    • 1 2

  • też opinia

    Ci co powtarzają nieuzasadnione złe opinie o awaryjności francuskich
    samochodów - mylą się i powtarzają opinie konkurencji handlowej szczególnie
    niemieckiej. Niemieckie poważne instytucje badawcze jak np TUV czy adac
    wysoko oceniają jakość Citroena ,a Niemcy lubią go kupować.
    Ja miałem w sumie 9 samochodów ,w tym 4 Citroeny i tylko one były
    bezawaryjne ( ostatni Xsara przez 6 lat nawet nie miał spalonej .żadnej .żarówki)
    Proponuję poczytać materiały z badań niemieckich gdzie okazuje się ,.ze Merc
    jest bardziej awaryjny.

    • 5 0

  • jak czytam te wszystkie opinie pisane przez jakiś pupków, którzy pewnie nigdy nie mieli okazji pojeździć francuskim autem a kupili na 7 letni kredyt passata lub audi a4 z 99 roku to po prostu...szkoda gadać. Polacy to dziwny naród kierujący się dziwnymi stereotypami-bo ktoś im powiedział, ze fiaty i francuzy są do pupy a golf i passat to cuda techniki. Wszystkie obecnie produkowane obecnie auta moim zdaniem prezentuja bardzo zbliżony poziom jakości. Koncerny samochodowe wielu marek korzystaja z tych samych silników i innych części, wspólnie tworzą silniki i wzajemnie się wymieniają np. nissan montuje silniki diesla od renault, podobno mercedes ma wkładać do swoich małych aut diesle od renault. PSA ma wspólne diesle z fordem itd.itd Ludzie pomyślcie logicznie, nie dajcie sie kierować stereotypom.Wszystkie nowe auta są dobre i niezawodne-jak sie o nie dba. I tyle w temacie. pozdrawiam

    • 4 1

  • OBIEKTYWNIE (2)

    Gdy tak czytam wynurzenia zwolenników aut niemieckich, to mnie żal ogarnia. Buja się to towarzystwo sztruclami przypominającymi epokę gierkowską, w której pozostali w swych opiniach i wiedzy nt. motoryzacji. Ci znawcy nigdy nawet nie siedzieli w aucie np. francuskim, a o posiadaniu nie wspomnę. Jestem przekonany, że gdyby zmieniono tylko znak np. Maybacha na Citroen, to i tak ci znawcy motoryzacji nie pozostawili by suchej nitki na tym samochodzie. Po prostu polakowo-ciuszek adidasa i golf rocznik 92 oto wizerunek polskiego speca od motoryzacji. Pozdrawiam złomiarzy

    • 4 2

    • heh to jakiś tuskowy bethon to pisał!! ha ha (1)

      ha ha, co za kretyn?

      • 0 1

      • Edd , ty jesteś kretyn , na dodatek beton w myśleniu .

        • 0 0

  • Nie nazwałbym tego konkurentem MINI. Sorry, ale Citroen to marka popularna!

    Nie nazwałbym tego konkurentem MINI. Sorry, ale Citroen to marka popularna! To raczej konkurent Alfy MITO czy Lanci Ypsilon, itp. Poza tym nie ta jakosć co w MINI. DS3 podoba się, jest naprawdę ładny i ma genialne silniki THP, dobre wyposażenie. Jednak cena jest wysoka. Kumpel mnie przewiózł DS3 i to co się mniej podobało to: mało dopracowane detale wnętrza i wąskie siedziska foteli. Poza tym autko bomba, gdyby było tańsze to bym się skusił...

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane