• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co kierowcom doskwiera na stacjach paliw?

Maciej Naskręt
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Spór o stację paliw przy al. Hallera w Gdańsku
Mycie świateł w aucie wodą z pojemnika przy dystrybutorze paliw nie zawsze musi być przyjemne, bowiem czasem możemy je zanieczyścić z powodu brudnej wody. Mycie świateł w aucie wodą z pojemnika przy dystrybutorze paliw nie zawsze musi być przyjemne, bowiem czasem możemy je zanieczyścić z powodu brudnej wody.

Portal Trojmiasto.pl przyjrzał się bliżej doświadczeniom kierowców związanych z tankowaniem paliw. Sprawdziliśmy, co najczęściej wyprowadza właścicieli aut z równowagi podczas odwiedzania stacji. Pominęliśmy tu wysokie ceny paliw.



Czy jesz dania typu fast-food na stacji paliw?

5 miejsce - Kolejka samochodów przed dystrybutorem paliw

Nasz ranking zdarzeń, które najbardziej deprymują kierowców na stacjach paliw, otwiera kolejka pojazdów ustawionych tuż przed dystrybutorem paliw. Często w akcie desperacji objeżdżamy dystrybutory i ustawiamy się pod prąd tak, by móc nieco szybciej niż reszta kierowców zatankować paliwo.

- Nie jest aż tak źle, gdy trzeba postać trochę w kolejce, bowiem siedzimy w nagrzanym samochodzie. Można jedynie apelować do kierowców, aby po zatankowaniu odjeżdżali kawałek dalej. Wtedy kolejny kierowca będzie mógł podjechać pod dystrybutor. Tankowanie odbywałoby się sprawniej - mówi pan Marcin, którego spotkaliśmy na stacji paliw we Wrzeszczu.

4 miejsce - Brudna woda w pojemniku z płynem do mycia szyb

Czwarte miejsce w naszym rankingu zajmuje pojemnik wypełniony brudną wodą do przecierania szyb samochodów. Kierowcy podkreślają, że niejednokrotnie, oprócz zanieczyszczonej wody, w pojemniku znajduje się wątpliwej jakości myjka - narzędzie do przecierania szyb i reflektorów. Nierzadko jest ona utopiona w wodzie. Zimą dodatkowo woda w pojemnikach jest zamarznięta, więc myjkę można podnieść razem z pojemnikiem.

- Czasem woda jest tak brudna, że strach zajrzeć do pojemnika. Pewnie obsługa stacji, nie tyle co zapomina, a nie ma czasu na jej wymianę - opowiada nam pani Emilia, kierowca i mieszkanka Gdańska.

3 miejsce - Uszkodzony kompresor powietrza

Na trzeciej pozycji w rankingu problemów na stacjach paliw, które doskwierają kierowcom jest uszkodzony kompresor powietrza. Czasem też zdarza się, że ktoś kradnie końcówki do wentyli, o czym przekonuje nas obsługa stacji.

- Po co komu te końcówki do wentyli?. Czasem, aby podpompować koła, kierowcy jadą kilka kilometrów, bowiem nie na wszystkich stacjach jest kompresor. Gdy kompresor nie działa - mówi pan Łukasz.

2 miejsce - Wysokie ceny artykułów

Prawie 30 proc. kierowców uważa, że stacje paliw mają zbyt dużą marżę nałożoną na sprzedawane produkty. Artykuły spożywcze są droższe nawet o połowę względem średnich cen obowiązujących w zwykłych sklepach.

- Dlatego na stacji paliw robię zakupy wyłącznie w sytuacji awaryjnej. Nie mam ochoty przepłacać - mówi Damian, mieszkaniec Sopotu, którego spotkaliśmy na stacji przy ul. Grunwaldzkiej.

1 miejsce - kolejka do kasy, przy której ekspedientka przygotowuje jedzenie (hot-doga)

Ponad 33 proc. kierowców - najwięcej w naszym rankingu- wychodzi z siebie na stacji paliw, gdy musi stać w kolejce i wyczekiwać, aż ekspedientka przygotuje innemu kierowcy jedzenie typu fast-food (głównie hot-dogi).

- Stacja paliw to nie bar. Kiedyś byłem świadkiem, jak przy stacji benzynowej zatrzymał się autobus z wycieczką szkolną. Dzieciaki, a było ich z 20, zaczęły zamawiać po dwa lub czasem trzy hot-dogi. W ten sposób skutecznie spowolniły pracę stacji - wytworzył się sporych rozmiarów korek do dystrybutorów. Cale szczęście, że skończyły się parówki na stacji - opowiada z lekkim uśmiechem na ustach, pan Cezary, kierowca ciężarówki.

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • Nie wie co pisze, byle pisac: (3)

    "Nie jest aż tak źle, gdy trzeba postać trochę w kolejce, bowiem siedzimy w nagrzanym samochodzie. Można jedynie apelować do kierowców, aby po zatankowaniu odjeżdżali kawałek dalej. Wtedy kolejny kierowca będzie mógł podjechać pod dystrybutor. Tankowanie odbywałoby się sprawniej"
    Dystrybutor jest zablokowany do czasu zaplacenia; Nie mozna zataknowac ani tego samego ani innego paliwa.
    Problemy z tankowaniem spowodowane sa raczej kolejkami przy kasie (jesli wszystkie dystrybutory sa zajete). Jak sie nie wie co sie pisze to lepiej sobie darowac.

    • 42 3

    • no nie wiem (1)

      pracuje na stacji i można tankować paliwo (obojętnie jakie), gdy poprzedni użytkownik dystrybutora jeszcze za paliwo nie zapłacił... i nie wiem kto tu powinien sobie darować

      • 0 5

      • tak a na jakiej stacji tak można jeśli mogę spytać? bo również pracuję na stacji długo ale pierwsze słysze żeby tak gdziekolwiek było, ale chętnie odwiedzę tą stację by zatankowac sobie na czyjś koszt :)

        • 0 0

    • nie prawda

      Kasa wskazuje wszystkie tankowania.

      • 0 8

  • Szybciej plac za paliwo

    Strasznie dlugo musze stac w kolejce, zeby zaplacic za paliwo, bo to jedni chca fakture, inni nie, ale za to 2 hot-dogi, a na dodatek zmiana warty i jest kicha.
    Na moja glosna uwage, to moze jutro zaplace kolejka sie rozesmiala.
    Czy moznaby bylo wrocic do dawnych czasow, gdzie to pieniadze kasowala obsluga stacji ???
    Na pewno jest to dobre rozwiazanie szczegolnie kiedy jest duzy ruch .
    rr

    • 0 0

  • Kompresor (8)

    Ostatnio nie działał zarówno na Lukoilu na Matarni (zaniemógł z pierwszymi mrozami) jak i na Orlenie przy lotnisku. Naprawili już któryś, bo nie chce mi się jeździć i sprawdzać a znowu muszę koło dopompować.

    • 14 3

    • Jedź do serwisu wulkanizacyjnego, samo się nie naprawi. Chyba, że lubisz ten sport.

      • 0 0

    • (1)

      Jak z pierwszymi mrozami zaniemógł to pewnie woda zamarzła w układzie kompresora

      • 1 0

      • może to przełącznik dwu-fazowy cewki środkowej układu wtryskowo hybrydowego

        On połączony specjalnymi dipolowymi uszczelkami mógł się poluzować powodując nadmierne uciekanie powietrza. Obniżając fazę ciekłą powodując zjawisko Johna. Skutkuje to pojawieniem się anomalii Johna2 w fazie ciekłej, stałej i gazowej.

        Albo w skrócie ktoś ukręcił ten metalowy gwint i nie łapie przy wentylu. Tak było ostatnio. Napompować opony także trzeba umieć. Widać nie wszyscy to fachowcy. Inna sprawa to czasami trzeba przestawić auto chcąc napompować tylne opony. A to już inna historia. Oby naprawili mi ten gwint to będziemy pompować.

        Szerokości

        • 5 0

    • to raczej napraw oponę (1)

      skoro co rusz musisz dopompowywać.

      • 12 0

      • Raczej felgę

        Mam to w planie, ale od 2 miesięcy nie mogę się dopchać do wulkanizatora (w grę wchodzi tylko sobota, bo w tygodniu pracuję i nie używam samochodu). Ludziska masowo opony wymieniają. Ja jeżdżę na całorocznych, więc mnie ten szał omija, ale tylko do czasu, gdy po którejś z wypraw w teren błoto nie wlezie między felgę a oponę i rozszczelni.

        • 1 4

    • nadmuchaj ustami i po problemie

      aleś ty Karoil niezaradny życiowo. my w kartuzach to tylko ustami kto by sie tam bawił w jakies kompresory. no ale trzeba miec pare no nie

      • 3 1

    • Przejedź sie na Statoil w Sopocie. Tam mają sprawny :) (1)

      • 1 2

      • Sopot to mi bardzo nie po drodze

        Za to Matarnia jak najbardziej. Chyba kupię sobie pod choinkę własny kompresor i oleję stacje. Ileż można czekać na naprawę?

        • 9 1

  • JESTEŚ Z GDAŃSKA NIE TANKUJ W LOTOSIE (11)

    LOTOS FIRMA Z GDAŃSKA STOSUJE DLA GDAŃSZCZAN NAJWYŻSZE CENY PALIW SPOŚRÓD SWOICH STACJI W POLSCE!
    JA MIAŁAM NAWET DOPISEK DO NAKLEJKI NA TABLICY JESTEM Z GDAŃSKA I NIE TANKUJĘ W LOTOSIE

    • 72 7

    • Co bys nie wlał w okolicy (4)

      i tak ze zbiornika Lotosu pochodzi...i po co sie tak napinac? :-)

      "Tankuję na BP, Shellu, Statoil, Neste, nigdy na Lotosie"*

      Co za bzdura - gdzie byś nie lał i tak pochodzi to z ul. Benzynowej :-)

      (* niepotrzebne skreslić)

      • 6 1

      • zgadza sie ale jest 1 wyjatek: (3)

        ...Shell V-power - sprowadzany zza granicy

        • 0 4

        • V-power

          z mojej wiedzy - to jednak nie .Paliwo z gdańskiego Lotosu + mała ilośc dodatku i tak powstaje słynny V-Power.

          • 0 0

        • Nie do końca

          V-Power pochodzi z rodzimych rafinerii, a jedynie dodatki uszlachetniające do niego są importowane. Znajomy z Rafinerii powiedział, że kosztują jakieś krocie, ale dodaje się ich w śladowych ilościach. Mniej więcej szklankę na całą cysternę. I tak zwykła Pb95 przekształca się w V-Power.

          • 1 0

        • Marzyciel :-)))))

          Tak, oczywiście dla kilku pseudorajdowców ściągają ponad 400 km z zza granicy, jak maja to pod nosem, bez kosztów transportu, buahahahahahah Wez sie ogarnij. Kasa misiu kasa. Nikt by nawet o tym nie pomyślał ale wierz w co chcesz :-D

          • 4 0

    • lotos

      A w LOTOSIE wszyskie pozostałe koncerny - kupują paliwo , więc to bez różnicy na której stacji kupujemy- no chyba ,że jest to paliwo komponowane.

      • 0 0

    • To wspieraj inne koncerny paliwowe (1)

      Poza tym Lotos od nowego roku bodajże ma obniżyć ceny swoich paliw, a ceny benzyny i ropy na północy naszego pięknego kraju zawsze należały do jednych z najwyższych i nie tylko na stacjach LOTOS'u więc przestań szerzyć ferment i pisać brednie wyssane z palca - bądź też poprzez schizolską manię prześladowczą wpajaną przez czubków PyS'owych

      • 2 12

      • to płać więcej jak masz na to

        POje_ańcu

        • 2 0

    • To jeszcze nie widziałeś ile w Płocku kosztuje paliwo na Orlenie przy samej rafinerii... (1)

      Najdroższa stacja w Polsce ale to dlatego że paliwo najświeższe :)

      • 2 1

      • Jeszcze ciepłe :-)

        • 1 0

    • popieram

      dokładnie im nizej czyl idalej na poludnie tym na lotosie najtaniej
      a czemu u nas tak?/ nie wiem
      najdrozsze stacje to obwodnica osowa
      pozdro

      • 10 0

  • Kolejki do dystrybutora (6)

    "Można jedynie apelować do kierowców, aby po zatankowaniu odjeżdżali kawałek dalej. Wtedy kolejny kierowca będzie mógł podjechać pod dystrybutor. Tankowanie odbywałoby się sprawniej - mówi pan Marcin, którego spotkaliśmy na stacji paliw we Wrzeszczu." Nie wygląda to tak prosto - oczywiście, kierowca, który zatankował może odjechać, ale i tak dystrybutor będzie zablokowany aż do momentu uiszczenia opłaty (a to może trwaaać dłuuugo).

    • 87 3

    • instruktor też człowiek!

      Ostatnio spotkałam się z sytuacją, gdzie pod dystrybutorem LPG stała "L". Możliwe było podjechanie tylko z jednej strony dystryb. Czekałam dosyć długo, bo instruktor zatankował gaz, a przy okazji zjadł coś i napił się kawy na stacji......

      • 1 0

    • LUDZIE!!! DYSTRYBUTOR JEST ZABLOKOWANY PO ODŁOŻENIU PISTOLETU DO MOMENTU UISZCZENIA ZAPŁATY.. JEŚLI NATOMIAST NIE JEST TO NIKT (1)

      NIE ODJEDZIE ABY 2 OSOBA NIE TANKOWAŁA NA JEJ KOSZT!!!

      • 6 0

      • prosto i na temat

        • 4 0

    • nic to nie da że odjadę (1)

      muszę zapłacić, wówczas kasjer odblokowuje dystrybutor i następny
      może tankować !

      • 15 0

      • dokładnie ale gamonie tego nie wiedzą i ciśnieniują się w kolejce "myśląc", że ktoś im na złość robi :-)

        • 15 0

    • Widać autor apelu nie tankuje paliwa.

      Na Zachodzie odjechanie z pod dystrubutora, przed uiszczeniem opłaty jest odbierane negatywnie. Przy założeniu, że zwalnił się dystrybutor obok, kierowca stoi przy zablokowanym. Nie znając defacto powodu. Na części stacji, w godzinach nocnych są blokowane wszystkie dystrybutory. Podjechanie np. na motocyklu, bez zdjęcia kasku albo samochodem z zaśnieżoną tablicą skutkuje brakiem możliwości tankowania.

      Osobiście byłem świadkiem kiedy w ścisku, kierowca przed uiszczeniem zapłaty podjechał pod "sklep", auto za nim ustawiło sie przy dystrubutorze. Pan z drugiego auta trochę zdezorientowany oczekiwał na "uwolnienie" paliwa, lecz kolejnemu w kolejce nie dało się wytłumaczyć powodu więc wykazał swoją kulturę wciskając kilkukrotnie klakson aż z piskiem wyjechał z kolejki.

      Sorry.

      Co innego, kiedy kierowca płaci za paliwo, zamawia kawę, hot-doga, idzie przeglądać kosmetyki samochodowe... fakt, takim to zapałkę w wentyl.

      Szczególnie na pierwszej stacji za A1 w kierunku Łodzi. Tam na Orlenie nie raz można zaobserwować jak w "sklepie" przy "barze" zwrócony twarzą w kierunku kolejki do dystrybutorów kierowca wcina parówę, popija kawą i dopiero leniwie raczy odjechać 20m dalej na parking by wrócić i skorzystać z WC. Doszło tam do kilku rękoczynów i wcale się nie dziwię.

      • 31 0

  • Dziwne, jakoś nikt nie kwestonuje jakości paliw

    Zależnie od stacji i kraju gdzie tankuję, w podobnych warunkach średnie spalanie może różnić się o 2l. Podobnie z osiągami samochodu. I co? I nic

    • 0 0

  • Stacja jest od tankowania! Nie jest sklepem spożywczym!

    Ceny na stacjach benzynowych są takie wysokie, bo to nie jest sklep spożywczy, tylko wlasnie STACJA, ktorej głownym celem istnienia jest możliwość zatankowania tam swojego samochodu. Wyobraźcie sobie, że są tam ceny takie same jak w sklepie, więc kto ma bliżej sklep idzie do sklepu, a kto ma stacje idzie na stacje.. Pomyślcie o kolejkach, które wtedy by się tam robiły..

    • 1 1

  • Mam aktualnie 2 bryczki , obie z Reichu , jedna na Diesel a druga na PB - Tankuję na LOTOSIE OD wielu lat, i nigdy (1)

    ale to nigdy, nie miałem żadnych problemów z zapalniem nawet w największe mrozy, żadnej wody , spadków mocy itp. spraw związanych z ochrzczonym paliwem.

    Kiedys zatankowałem przy auchan, raz jeden i więcej juz takiego babola nie zrobiłem - nie mogłem tira wyprzedzic na E-7 -BRAK MOCY.

    W Warszawie dolałem z Lotosu i prędkosc skoczyła ze 110 do 150 natychmiast.

    • 0 3

    • Naiwniak!

      • 1 1

  • Parę słów.... (10)

    Zacznijmy od miejsca 5: tak jak piszą pozostali internauci dystrybutor jest zablokowany do czasu uiszczenia opłaty, więc i tak nikt nie zatankuje. A jeżeli kierowca który tankował paliwo zdecyduje się jeszcze na skorzystanie z WC i zrobienie zakupów, no to sorry bardzo, ale automatycznie kolejki pod dystrubotorami się zwiększają.
    Miejsce 4: woda w pojemniku wymieniana jest przynajmniej raz dziennie, bruda sie robi gdy jakiś idiota zaczyna myć nia całe auto, a to, że w zime zamarza... nie wiem czy autor artykuły wie, ze woda ma takie właściwości, iż zamarza w temp. ujemnej. Oczywisćie dolewane są środki, które mają zapobiec zamarzaniu, ale przy -15 st to nic nie daje.
    Miejsce 3: to klienci, którzy nieumiejętnie korzystają z kompresora go psują !!!
    Miejsce 2: a kto Wam każe kupować na stacji !!!
    Miejsce 1: pracownik niestety się nie rozdwoi, a że firmie żal kasy na dodatkowe etaty to niestety, ale takie sytuacje będą cały czas.
    Pozdrowienia dla Wyrozumiałych Klientów.

    • 76 8

    • Do Pracownicy Stacji Paliw

      Miejsce 2: a kto Wam każe kupować na stacji !!!

      ADEKWANTNIE DO TWOJEGO MADREGO ARGUMENTU:

      A kto Ci kaze tam pracowac??!!

      Pozdrowienia dla Kumatych ;)

      • 0 0

    • Śmigaj ściemniaro 4x szybciej i bedzie ok (7)

      5. Gdybyś obsługiwała w normalnym tempie to kolejek by nie było ale ty męża poszukujesz w pracy czy kolegów wypatrujesz
      4. Zamiast wody wystarczy wlać tam płyn do spryskiwaczy który zamarza w -26C ale koncentraty zamiast do wiaderka wędruja do zbiorniczka w twoim samochodzie prawda
      3. Klienci nic nie psują tylko ty brzytwo jak odkładasz końcówkę kompresora to zrób to delikatnie i będzie ok a nie rzucasz nią jak gaciami w domu
      2. noo przy twoich pomysłach marketingowych kariery nie zrobisz
      1. na stacjach bezobsługowych nie będziesz musiała się rozdwajać bo tam ciebie nie będzie

      • 6 14

      • (4)

        Męża to ja już mam, a Ty?
        Jeździsz swoim Golfem 3 albo Lanosem na gaz i tankujesz za 10 zł. Jak mi będą płacić 4 razy więcej to będę śmigać 4 razy szybciej i jakiś pucybut nie będzie mi mówił jak mam pracować. Ja kompresora nie tykam frajerze, bo stacja jest samoobsługowa, chyba że jakaś niemota jak Ty nie potrafi sobie sama napompować opony. Nie wiesz jak wygląda praca na stacji to się nie wypowiadaj na ten temat. A jak przyjdziesz na hot doga to gwarntuję, że Ci do niego dodam coś od siebie.
        Miłego wieczoru, bez odbioru.

        • 19 4

        • to tak sie robi hotdogi na shellu ?

          Zwalniam Cie Maleńka

          • 1 0

        • (2)

          a płyn do spryskiwaczy to sobie kup a nie z koszomyjki chciałbyś łoić.
          Mam nadzieje, że nie uraziłam nikogo kto jeżdzi lanosem bądż golfem.

          • 6 4

          • hahahaha

            zbulwersowana kobieta po tym jak ktoś napisał prawdę :D
            Norma dnia spełniona.

            Pewnie jesteś taka sama jak twoja stacja, czyli "samoobsługowa".
            Nie dziwię się. Widać to po tym co odpisałaś.

            Golfy i Lanosy zostaw w spokoju, bo jak ci zrobią zlot na stacji to na pewno nie wahają się dodać tobie coś od siebie.

            • 3 6

          • ty sobie kup rozumu troszkę blacharo :-)

            • 3 10

      • Hehe, dobre dobre :) POZDRAWIAM

        • 2 0

      • kon

        PRAWDA PRAWDA I JESZCZE RAZ PRAWDA!!!!!!!!!!!!!!
        ALE TA "LASKA" TO TYPOWA POLKA - MAŁO ROBIĆ A DUŻO CHCIEĆ

        • 4 4

    • Do Pracownicy St. Paliw

      Dokłdanie tak jak Napisałaś. Pracowałem jakieś pięc latek temu na shellu na karwinach i wiem co masz na myśli. Zeby klienci znali reali tej pracy to by nie zrzędzili, ale każdemu nie dogodzisz.
      Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

      • 1 1

  • Irytuje mnie

    Brak wyraźnego oznakowania dystrybutora LPG dotyczy to wszystkich stacji, wjeżdżam na stację i szukam gdzie go ukryli pod płotem czy za kiblem.
    Brak informacji o braku paliwa czy awari umieszczanej od strony ulicy, podjeżdzżam pod dystrybutor a tu niespodzianka.
    Myślę, że poziom obsługi i wygląd stacji poza WC jest już niezły.
    Brak utwardzonego dojazdu do stacji SHELL w Oliwie, wjeżdżając z ul Pomorskiej w Grunwaldzką w stronę Sopotu mam trzy rozwjązania albo jazda po wertyepach dookoła stacji, jazda pod prąd 20m , 1,5 km pod Sopot żeby zawrócić i dojechać do stacji.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane