- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (99 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (29 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (29 opinii)
Coraz więcej ładowarek dla "elektryków" w Trójmieście
Na naszych drogach pojawia się coraz więcej samochodów z charakterystycznymi zielonymi tablicami rejestracyjnymi, a w samym Trójmieście - w ostatnim czasie - powstało sporo stacji ładowania dla aut elektrycznych. Elektromobilność wyraźnie przyspieszyła.
To pokłosie m.in. profitów, które otrzymują właściciele samochodów elektrycznych - począwszy od dofinansowania na zakup pojazdu, przez coraz korzystniejsze rabaty w salonach, aż po możliwość legalnego poruszania się po buspasach czy darmowego parkowania w płatnych strefach.
Rzeczywiście, bonusów jest całkiem sporo, a i wybór aut elektrycznych w salonach coraz większy. Dziś większość producentów posiada w ofercie choćby jednego "elektryka". I co ciekawe, klientów nie odstraszają zdecydowanie wyższe ceny "elektryków" w porównaniu do cen modeli spalinowych.
Wraz ze zwiększającą się liczbą samochodów elektrycznych sukcesywnie przybywają ładowarki. Wystarczy rzucić okiem na mapę, która aktualizowana jest na bieżąco na stronie plugshare.com.
MAPA Z ŁADOWARKAMI W TRÓJMIEŚCIE I OKOLICACH
Ta strona to absolutnie obowiązkowa zakładka dla posiadaczy "elektryków". Dowiemy się z niej m.in. gdzie zlokalizowane są ładowarki (jakie typy złącz obsługują), czy są czynne/zajęte/w naprawie, które z nich to stacje publiczne, a które prywatne, a także, które oferują większe moce. Na stronie zawarte są również informacje o cenach ładowania, ale o tym niebawem powstanie oddzielny artykuł.
Ładowarki w Trójmieście najczęściej zlokalizowane są przy sklepach, dużych marketach, biurowcach, stacjach paliw i salonach samochodowych.
Należy jednak pamiętać, że wiele z prezentowanych na wspomnianej stronie ładowarek - to stacje należące do prywatnych osób i firm. Często takie urządzenia nie są dostępne dla wszystkich.
2. miejsce Gdańska w globalnym głosowaniu. W nagrodę ładowarki Tesli
Możemy się spodziewać, że ładowarek będzie przybywało. Chętnych na inwestowanie w elektromobilność nie brakuje. W ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy sporą ofensywę Orlenu, który postawił bardzo dużo ładowarek i zapewne na tym nie skończy. Sieć sklepów Biedronka planuje postawić w całym kraju 600 ładowarek, a część z nich zostanie wybudowana w Trójmieście. Jest także Lidl, który stawia coraz więcej stacji ładujących przy swoich sklepach.
Nowa ładowarka przy gdyńskim Lidlu.
Opinie wybrane
-
2023-08-06 13:40
Ślepa uliczka (59)
Samochody elektryczne to ślepa uliczka kto zapłaci za niego 250 tys a po 10 latach znowu nowa bateria za 25 tys a do tego słaby zasięg z czasem coraz mniejszy itp. Przyszłością motoryzacji jest wodór czy to ogniwo paliwowe czy też dostosowanie istniejących samochodów do spalania wodoru w silniku koniec i kropka. przy spalaniu wodoru pozostaje para wodna i to jest czysta ekologia.
- 136 35
-
2023-08-06 23:01
Hahaha
A kto takie auto trzyma 10 lat? xD
- 1 0
-
2023-08-06 18:00
To tylko moda.na elektryki bogatych (2)
Zakompleksionych ludzi. Ktorzy za wszelką cenę muszą się pokazać i aby ludzie o nich mówili
- 7 6
-
2023-08-06 21:58
ty nie masz kompleksów jesteś po prostu biedny (1)
- 4 4
-
2023-08-07 10:00
a ty jesteś bogaty, ale kosztem tych biednych, skoro ciągniesz dopłaty do luksusu
ci od willi plus też mają podobna mentalność
- 1 0
-
2023-08-06 17:19
Tak, wodór to ślepa uliczka. (7)
Cała grupa Orlen produkuje dziś tyle wodoru, że nie starczyłoby dla wszystkich autobusów miejskich w samym Trójmieście, Konin kupił (w przetargu, byli jeszcze drożsi oferenci) wodór po 86zł/kg, a jeden autobus potrzebuje ponad 20kg dziennie. Dla porównania, elektryczny autobus przejeżdża 100km za około 60zł (ok 60KWh/100km), czyli cały dzień
Cała grupa Orlen produkuje dziś tyle wodoru, że nie starczyłoby dla wszystkich autobusów miejskich w samym Trójmieście, Konin kupił (w przetargu, byli jeszcze drożsi oferenci) wodór po 86zł/kg, a jeden autobus potrzebuje ponad 20kg dziennie. Dla porównania, elektryczny autobus przejeżdża 100km za około 60zł (ok 60KWh/100km), czyli cały dzień "obleci" za mniej niż 300zł. Władze francuskiego Montpellier były już na ostatniej prostej do zakupu autobusów elektrycznych, ale koszty eksploatacji względem "elektryka" były ponad sześć razy wyższe, więc postawili na klasyczne autobusy elektryczne, których koszt eksploatacji wynosi 0,15euro na kilometr (wodorowy - 0,95 euro/km). Wodór nigdy nie wyjdzie taniej od zwykłego elektryka, bo proces jego wytwarzania jest bardzo energochłonny (niska sprawność, poniżej 20%) i z ekologią nie ma absolutnie nic wspólnego, bo ponad 90% wodoru wytwarza się z gazu ziemnego, a elektroliza to ma sprawność w granicach 5-7%.
Koszty przepłacania za wodór przez wiele lat nijak nie zrekompensują kosztów ewentualnej wymiany baterii, to są fakty, dlatego prawie nikt nie inwestuje w wodór. Nie żaden spisek, a pieniądze o tym zdecydowały.
Gdańsk wynajmie na 10 lat autobusy wodorowe i zapłaci za to (z paliwem) 17mln zł od sztuki, co jest totalnie kuriozalną kwotą - dla elektryków zamówionych rok temu prognozowany koszt w dziesięć lat wyniesie niecałe 4mln zł/szt, więc koszt baterii - nawet niech to będzie milion złotych - to jest nic w porównaniu do absurdalności inwestycji w wodór. Już pomijam, że wodór to jest faktycznie niebezpieczny.
PS. Wodoru się nie "spala", wodór poddaje się reakcji chemicznej w ogniwie paliwowym, podobnej zresztą do zachodzącej w baterii elektryka. Próby spalania wodoru w silnikach mechanicznych owszem, były, ale cały proces miał absurdalną sprawność rzędu 1-2% (przy 20% z wykorzystaniem ogniwa paliwowego).
Wodór nie jest paliwem przyszłości, wybijcie sobie to z głowy. Liczby za tym nie przemawiają.- 9 3
-
2023-08-06 18:08
Dziwne bo ja czytam, że wodór jest tańszy od benzyny (4)
Poza tym ma jedną podstawową zaletę - jest to sposób na magazynowanie energii wytwarzanej przez fotowoltaike czy wiatraki.
Obecnie jest z tym problem, chyba że zbuduje się fermy baterii, co jest i kosztowne i nieco bezsensowne.- 1 5
-
2023-08-06 18:33
fermy to mogą być kur (3)
A nadwyżki z OZE wystarczy pchać do aut elektrycznych
- 5 2
-
2023-08-07 09:59
wystarczy je kupić dilerze aut elektrycznych, a potem postawić podłaczone do sieci (2)
no bo przecież auta nie sa do jeżdżenia, ale do stania i akumulowania nadmiarowej ilości prądu
:O)- 0 3
-
2023-08-07 18:22
Ile czasu spędzasz w aucie, a ile poza nim? Nadal twierdzisz że auto nie jest do stania?
- 0 0
-
2023-08-07 12:30
Więkoszść aut stoi przez większość doby. Mogą pobierać nawyżki energii.
- 1 0
-
2023-08-06 17:58
tylko że różnica jest następująca: te wodorowe autobusy są dużymi okazami, a te elektryki to są z Turcji z dużej fabryki promującej rozwój samochodów elektrycznych. Ponadto jak twierdzą fachowcy od motoryzacji koszty wodoru mają z roku na rok tanieć. Ponadto elektryczność to odpady, nadmiar odpadów, fura odpadów - których autobusy na wodór czynić nie będą.
- 0 6
-
2023-08-06 17:46
Jeszcze należy dodać że nawet Niemcy wycofują się z wodoru
Niemiecki regionalny operator transportowy LNVG działający w Dolnej Saksonii uruchomił pierwszą na świecie regularną linię obsługiwaną przez pociąg wodorowy. Na potrzeby tej konkretnej firmy Alstom stworzył pierwszy pociąg osobowy zasilany ogniwami paliwowymi, Coradia iLint. Do gazu podchodzono z wielkim entuzjazmem (źródło). Teraz rząd Dolnej
Niemiecki regionalny operator transportowy LNVG działający w Dolnej Saksonii uruchomił pierwszą na świecie regularną linię obsługiwaną przez pociąg wodorowy. Na potrzeby tej konkretnej firmy Alstom stworzył pierwszy pociąg osobowy zasilany ogniwami paliwowymi, Coradia iLint. Do gazu podchodzono z wielkim entuzjazmem (źródło). Teraz rząd Dolnej Saksonii, właściciel LNVG, przeliczył wydatki i ostatecznie zdecydował, że nie będzie inwestował w wodór (źródło). Pociągi elektryczne są tańsze w eksploatacji.
- 6 2
-
2023-08-06 14:50
najtańszy i jedyny obecnie dostępny samochód na wodór to koszt 350 tys zł (2)
Do tego obowiązkowe i kosmicznie drogie przeglądy instalacji wodorowej zaczynające się od 12 tys zł, a dokładnie 3 tys euro, bo można je wykonać na razie tylko w Niemczech.
W internecie jest pełno lamentów właścicieli nabitych w wodór gdzie po 15 tys przejechanych kilometrów koszt serwisu wynosił nawet 30 tys zł- 7 4
-
2023-08-06 16:06
Bo wodor to dobre roziwazanie i jest celowo blokowany nie widzisz tego??? (1)
- 4 11
-
2023-08-06 23:08
Spisek covidowcow czy płaskoziemców? A nie, czekaj
- 4 2
-
2023-08-06 14:28
a teraz podlicz przez 10 lat koszty (7)
oleju, filtrów oleju, płynu chłodniczego, paska rozrządu, świec zapłonowych....
- 14 3
-
2023-08-06 15:03
(3)
Się robi. Olej, filtr oleju, filtr paliwa - 6000 PLN. Płyn chłodniczy 200 PLN. Paska rozrządu brak, jest łańcuch - 2000 PLN. Świece 580 PLN. Trochę brakuje do tych 25k hmm?
- 7 4
-
2023-08-06 15:36
Dwumasa 8000 (2)
PDF 7000
- 7 5
-
2023-08-06 23:07
Sprzęgło 5k w DSG (1)
- 4 1
-
2023-08-07 07:14
DSG 20 000 -Skoda Superb
- 3 1
-
2023-08-06 14:59
Ja miałem samochód 8 lat (1)
I wydalem na niego może z 2000zl.
- 5 11
-
2023-08-06 15:06
Po kłamiesz
Jeździłeś na 8letnich oponach i bez ubezpieczenia?
A do baki to może lałeś deszczówkę?- 10 4
-
2023-08-06 14:54
klocków i tarcz hamulcowych xD
- 12 1
-
2023-08-06 14:19
A ja mam 2 elektryki
Jeden mały do poruszania się po mieście i drugi większy na długie wyjazdy. bardzo sobie chwalę. Nigdy więcej ni kupię znowu spalinówki. Moi znajomi też się przekonali i czekają na Teslę.
- 10 19
-
2023-08-06 14:20
tylko furmanki i konie
tylko Konfederacja!
- 10 5
-
2023-08-06 14:20
Kongo (2)
A jak tam, w Demokratycznej Republice Konga lokalsi dzielnie wydobywają pierwiastek ziem rzadkich o nazwie Lit?
Kongo posiada 80% światowych zasobów Litu.
Z pewnością mieszkańcy tego afrykańskiego kraju są odpowiednio zabezpieczeni oraz wynagradzani, za swoją ciężą pracę, na rzecz tego żeby mieszkańcy europy, stanowiący znany wszystkim procent ludności świata i produkujący znany wszystkim procent CO2 mogli chronić ziemię.- 14 10
-
2023-08-06 14:59
Nieuku lit nie jest pierwiastkiem ziem rzadkich! To po pierwsze. (1)
Po drugie występuje w wodzie morskiej w nieograniczonych ilościach.
Po trzecie w tym roku w Szwecji w kopalni odkryto największe złoża litu na Świecie oraz innych metali ziem rzadkich szacowane na milion ton czyli dużo więcej niż ma Afryka i Chiny.- 15 6
-
2023-08-06 16:04
No to im zaraz Biden wprowadzi demokracje ludowa :))))))
- 0 9
-
2023-08-06 14:06
Elektryk
Tu nie chodzi o to żebyś miał elektryka, tylko żebyś nie miał zadnego.
- 31 5
-
2023-08-06 13:59
Też tak myślę - zwłaszcza że elektryki (chyba przez przy głu pa Muska) poszły w złą stronę (15)
Przez zintegrowaną baterię, która jest strasznie ciężka. Co samo w sobie przeczy sensowności efektywnego pojazdu.
Do tego dochodzi coraz czystszy samozapłon, co oznacza całkowite zniszczenie samochodu, nie mówimy o budynkach czy jak ostatnio cały wielkim frachtowcu.
Ciężkie baterie, to także problemy z parkingami, którychPrzez zintegrowaną baterię, która jest strasznie ciężka. Co samo w sobie przeczy sensowności efektywnego pojazdu.
Do tego dochodzi coraz czystszy samozapłon, co oznacza całkowite zniszczenie samochodu, nie mówimy o budynkach czy jak ostatnio cały wielkim frachtowcu.
Ciężkie baterie, to także problemy z parkingami, których nośność była przewidywana na samochody osobowe a nie ciężarówki.
Gdyby zaczęli stosować wyciągane, wymienne przynajmniej częściowo baterie, to pewnie miałoby to sens.
Ale jak byłem entuzjastą elektryków (idei nie wykonania), to obecnie myślę, że właśnie wodór (na obecna chwilę) jest najbardziej sensownym rozwiązaniem.- 19 16
-
2023-08-06 14:24
(13)
Jak się wodór rozwinie to będzie alternatywa.
Co do mitycznych samozapłonów, to dobrze wiesz, że to nie prawda :)
Jedyny problem z elektrykami jest przy potrzebie dłuższej szybkiej jazdy. Do 500-600km luz, jedno szybkie ładowanie 20-25 minut. Na podróż po europie troche gorzej. Ale to na taką wyjątkową okoliczność można od znajomych wziąć/zamienić się autami, jeśli sami elektryka nie mają.- 7 23
-
2023-08-06 18:54
(2)
Wodór super, ale wszyscy napinacze wodorowi powinni doczytać że trzeba włożyć ponad 45KWh żeby wytworzyć głupi 1kg wodoru. Plus koszty transportu i przechowywania. Nie kalkuluje się, droga alternatywa.
- 10 1
-
2023-08-07 09:55
ale wiesz co wytwarzają panele fotowoltaiczne i wiatraki? (1)
wiesz, że problemem obecnie jest magazynowanie energii?
wiesz że można taką energię, która jest wytwarzana ale nie jest odbierana przeznaczyć na elektrolizę i wytwarzanie wodoru?- 3 2
-
2023-08-07 18:14
Sprawność elektrolizy wody to ok 50%, sprawność ogniwa paliwowego też 50%
Sprawność razem 25% czyli potrzebujesz 4x więcej prądu żeby przejechać 100 km autem wodorowym niż bateryjnym
- 4 0
-
2023-08-06 16:04
Nie no ten statek co cały spłonął to spisek mediów (2)
Jezu czemu wy nie potraficie być merytoryczni, tylko zawsze przepychać kolanem swoją chorą ideologię, obojętne w jakim zakresie
- 5 10
-
2023-08-06 23:43
(1)
Prom spłonął bo zajarała mu się maszynownia. Co za różnica co przewoził?
- 4 5
-
2023-08-07 09:52
może i maszynownia mu się zajarała, ale od palących się samochodów elektrycznych
mowa pacanie o statku przewożącym samochody
radzę sprawdzić słowo frachtowiec, bo jak ci się kojarzy jedynie z promem, to masz nieźle narypane w pustej głowie- 3 4
-
2023-08-06 14:51
wodór to ślepa uliczka (6)
Większość firm wycofała się z tego. Na najbliższe 5 lat nikt nawet nie zapowiedział nowego auta na wodór, bo wszyscy weszli w elektryki.
- 15 9
-
2023-08-06 16:06
jeśli za ślepą uliczkę uważasz to co firmy robią a nie samą technologię, to gratuluje (5)
przypomnę, ze taką ślepą uliczka były swego czasu elektryki, bo pewnie nie wiesz, że na samym początku samochody były różne, jedna na benzynę a inne na prąd
- 1 8
-
2023-08-06 16:51
Skoro firmy nie rozwijają technologii to jest to ślepa uliczka. (4)
- 8 2
-
2023-08-07 09:48
Nie no Solorz wcale nie buduje nowej fabryki autobusów na wodór
jacy wy dilerzy samochodów elektrycznych jesteście śmieszni
- 2 1
-
2023-08-06 17:02
(2)
Rozwijają technologię wodorową, szczególnie Toyota ,opracowano prototyp silnika tłokowego na wodór -poczytaj trochę
- 5 7
-
2023-08-06 17:41
I co? Wsadzą silnik tłokowy do osobówek? xD (1)
- 6 2
-
2023-08-07 14:13
a diesel to niby jaki jak nie tłokowy?
- 1 1
-
2023-08-06 14:18
stek bzdur napisałeś
ale jak chcesz wymienne baterie to możesz takie sobie kupić
w Chinach pełno takich- 12 24
-
2023-08-06 14:02
(13)
Z autami wodorowymi jest 1 zasadniczy problem. Jakby faktycznie popchać tą technologię to auta na wodór byłyby tanie, a nie o to przecież chodzi możnym tego świata. Ma być elektryk bo na elektryka będzie mało kogo stać, a plebs ma jeździć zbiorczym.
- 17 8
-
2023-08-06 14:23
pchają tą technologie już 30 lat i dalej bez efektu (12)
Z wodoru wycofał się Hyundai i BMW, a Toyota sprzedaje na całym mniej Mirai niż Tesla TM3 w Polsce w pół roku.
I to są fakty o tej technologi której nikt nie chce.- 12 14
-
2023-08-06 15:59
Bo jest wydajna i zlodzie bankowi by na tym stracili. EV sa OK ale bez baterii bo ba terie wybuchaja i sa niebezpieczne
- 2 7
-
2023-08-06 14:30
(9)
Bzdury gadasz. Jak pojawia się stacje wodorowe to wszystko ruszy. Elektryki to krótki przejściowy epizod.
- 12 8
-
2023-08-06 16:02
Elektryki to bron masowego razenia dla systemow energetycznych panstw. Tak samo jak baterie sloneczne i wiatraczki
jest to niewydajne i koszmarnie drogie. Pogadajcie z energetykami i przestańcie słuchać tych komunistów !!!
- 6 9
-
2023-08-06 14:53
Rusza już 15 lat (7)
Ale skoro nawet Orlen wstrzymuje budowę stacji wodorowych to znaczy że nic nie ruszy z autami, bo nie będzie stacji.
- 3 9
-
2023-08-06 17:44
to tak jakby orlen decydował o światowej motoryzacji :)
- 0 4
-
2023-08-06 16:08
wstrzymuje? to podaj jakiś link do tego newsa (4)
bo ja czytałem że ma w planach budowę stacji, nie dość tego jest jakiś większy plan rządowy zakładający rozwijanie stacji wodorowych
- 0 5
-
2023-08-06 16:52
Już wycofują się (3)
Orlen stawia teraz a rozbudowę ładowarek
- 4 3
-
2023-08-06 17:45
(2)
Orlen się zastanawia - nie jest głupi - słyszał o pożarze elektryków w Holandii na statku
- 1 5
-
2023-08-06 23:11
(1)
A słyszałeś prawdę o pożarze samochodowca u wybrzeźy holandii czy tylko powtarzane mity i kłamstwa?
- 2 0
-
2023-08-07 09:56
a co jaka jest ta prawda, to penie Greenpeace złośliwie go podpalił
- 0 0
-
2023-08-06 16:03
Bo jest blokowana technologia wodorowa
- 5 7
-
2023-08-06 14:25
To tak jak z brakiem leków na raka, pandemią itp. "Wycofali się" bo ktoś tak chciał.
- 11 4
-
2023-08-06 06:14
I będzie jeszcze więcej (22)
Zgodnie z ustawą wprowadzoną przez rząd od 1 stycznia 2025 na każdym parkingu z conajmniej 20 miejscami do parkowania musi być zamontowana 1 ładowarka na 5 miejsc postojowych.
Obowiązek nie dotyczy tylko parkingów przy budynkach mieszkalnych.
Według wstępnych wyliczeń ma to dać ponad 350 000 nowych ładowarek w ciągu 1,5 roku- 40 26
-
2023-08-09 09:05
pojawią się parkingi 19 miejscowe.
- 1 0
-
2023-08-06 18:42
(1)
prędzej znikną te parkingi niż pojawią się ładowarki
- 3 3
-
2023-08-06 21:32
Nic nie zniknie - wymogi MPZP co do ilości miejsc parkingowych
- 2 1
-
2023-08-06 18:01
nadgorliwość eurokratów zabija normalne myślenie
- 5 3
-
2023-08-06 14:10
Czyli mamy ustawowe zmniejszenie parkingów o 20%, bo będą to miejsca Nur fur Elektrik (1)
- 7 5
-
2023-08-06 14:32
parkingi będą takie same
Tylko dla będą na tych miejscach parkowali ci lepsi ludzie
- 10 1
-
2023-08-06 13:52
Rząd nie wprowadza ustaw. Parlament ustawy uchwala, a prezydent podpisuje.
- 4 5
-
2023-08-06 12:38
Elegancko, będzie można na tym chwilowym szaleństwie natrzepać niezły hajs
Trzeba tylko się podpiąć pod ten biznes, np logistycznie
- 10 3
-
2023-08-06 10:42
Papier wszystko przyjmie (10)
Tylko że nie mamy w Polsce takiej mocy żeby to wszystko naładować i jeszcze długo nie będziemy mieli.
- 34 5
-
2023-08-06 12:30
Jedno auto potrzebuje do ładowania tyle mocy co 1,5 czajnika lub 1 zmywarka lub 0,5 płyty indukcyjnej. (9)
Z tym że auto ładujesz raz na dwa tygodnie, a wodę w czajniku gotujesz nawet kilka razy dziennie.
- 6 35
-
2023-08-09 07:56
raczej 20 czajników
a szybkie ładowanie 100 czajników.
- 0 0
-
2023-08-06 13:59
O czym ty bełkoczesz (2)
Zaparzenie wody w czajniku zużyje ok 3 kWh a naładowanie do pełna przeciętnego miejskiego elektryka to 30-60 kWh z zasięgiem 100-300km. Jeśli jeździsz np codziennie do roboty z Gdańska do Gdyni to musisz go ładować co chwilę
- 7 4
-
2023-08-09 08:01
Zaparzenie wody w czajniku zużyje ok 3 kWh ?
masz 10 litrowy czajnik?
- 0 0
-
2023-08-06 14:31
aa jakbym miał jeździć do roboty z Gd do Gdy to wybrałbym SKM
Ale nawet jakbym miał jeździć elektrykiem to z Wrzeszcza do centrum Gdyni mam 19km, w dwie strony mam 38km x 5 dni to 190km tygodniowo, mój elektryk na jednym ładowniu robi 450km w mieście więc musiałbym ładować go co 2,5 tygodnia czy to jest co chwilę to nie wiem, ale wypadałby miesiące z 1 ładowniem xD
- 5 6
-
2023-08-06 13:40
Skąd Ty wziąłeś tę wiedzę (4)
Ładowanie auta w zależności od stopnia rozładowania i pojemności baterii to od kilkudziesięciu do kilkuset kWh. Czajnik elektryczny choćby miał pobór nawet 3000W to nie zużyje tego w kilka miesięcy (załóżmy że gotujesz pełny czajnik 3-4 razy dziennie przez 10 min to masz 2kWh dziennie) , a jeżeli zasięg 300-400 km na baterii ma starczyć na dwa tygodnie to chyba tylko na jeżdżenie "w koło komina"
- 16 5
-
2023-08-06 14:27
hahaha baterie kilkaset kWh? nie masz pojęcia o niczym (3)
Przeciętna bateria w aucie to około 55kWh tylko najdrozsze modele mają baterie większe niż 80kWh, ale mają też największe zasięgi ponad 800km
Przeciętny polski kierowca robi 21km dziennie co daje 294 km na dwa tygodnie, tak więc elektryk z zasięgiem 400km wystarcza większości spokojnie na 2 tygodnie tak sam jak zatankowanie przeciętnego auta spalinowego- 5 10
-
2023-08-06 18:05
(2)
no tak i nadal z Gdańska do Łodzi nie dojedziesz - to nieosiągalne dla elektryka.
- 3 3
-
2023-08-06 18:35
dojedziesz z palcem bo to tylko 330 km (1)
Lepszym elektrykiem z zasięgiem 800km obrócisz w dwie strony bez ładowania
- 2 3
-
2023-08-09 07:59
ten lepszy elektryk kosztuje tyle ile wydałem na zakup i utrzymanie 3 samochodów przez 20 lat.
kup sobie i udowadniaj światu że to dobry zakup.
- 1 0
-
2023-08-06 08:44
Lidle i Biedronki planują zamontować łącznie ponad 25 000 ładowarek do 2025
Do tego Biedronka będzie miała panele FV na każdym sklepie gdzie ma do dyspozycji dach
- 10 7
-
2023-08-06 06:30
Na przykład Riviera ma 794 miejsca parkingowe (1)
Co da nam minimum 158 ładowarek na parkingu.
- 14 2
-
2023-08-06 18:53
Blackout gwarantowany
150 samochodów ładowanych równocześnie? Blackout w Rivierze i jej sąsiedztwie gwarantowany.
- 11 5
-
2023-08-07 11:55
Wysypało ekspertami (7)
Po pierwsze - elektryki, główne wykorzystanie to miasto, żeby spalin było jak najmniej;
Po drugie - zasięg - gro opiniujących jeździ na gazie a tam zasięg 400-500 km to standard- 8 6
-
2023-08-09 12:49
Ale instalacja LPG to nie jest to samo co elektryk z zasięgiem 400-500km
Zacznijmy od tego że wystarczy zmiana temperatury (przechłodzenie ogniw lub włączenie klimy), jazda pod wiatr, liczne wzniesienia oraz.. kilkudniowy postój auta. I już, z zasięgu możesz obciąć z 30%. Jeszcze dodajmy spadającą wydajność ogniw, czyli z takiego 30l zbiornika LPG, to jakbyśmy tracili rocznie 1,5l pojemności. Już pominę fakt że w Polsce gaz zatankuje na 98% stacji, a trasę z elektrykiem trzeba planować i to z postojem na hot-doga, bo uzupełnienie "paliwa" nie potrwa 5minut.
- 1 1
-
2023-08-07 15:32
Jak ty sobie wyobrażasz elektryka w mieście? (1)
To się nadaje na wioskę, gdzie każdy ma gniazdko prze domu do podłączenia kosiarki
- 2 2
-
2023-08-07 21:25
Myjnię też musisz mieć w mieszkaniu?
- 2 3
-
2023-08-07 13:16
(3)
Problem z elektrykami jest przede wszystkim taki, że uniezależniając się od ropy, jednocześnie uzależniamy się od Chińczyków. To oni kontrolują 90% zasobów potrzebnych do budowy baterii/akumulatorów. Po drugie jak już widać, nie wygramy z nimi cena auta. Za kilkanaście lat będziemy jeździli tylko chińskimi autami (może jeszcze Tesla), tak jak
Problem z elektrykami jest przede wszystkim taki, że uniezależniając się od ropy, jednocześnie uzależniamy się od Chińczyków. To oni kontrolują 90% zasobów potrzebnych do budowy baterii/akumulatorów. Po drugie jak już widać, nie wygramy z nimi cena auta. Za kilkanaście lat będziemy jeździli tylko chińskimi autami (może jeszcze Tesla), tak jak używamy prawie wyłącznie chińskich komórek. Produkowanych w Chinach. Zaoaramy europejską motoryzację do końca, i pozbedziemy się mln miejsc pracy. To jest dramat. Przejście na elektryki powinno być naturalne, a nie przymusami i obciążaniem użytkowników spalinowek.
- 4 4
-
2023-08-07 21:26
I druga sprawa jeśli chodzi o ekologię
Ekologia zawsze jest droższa, uzdatnianie wody, oczyszczanie ścieków , utylizacja, recycling śmieci wszystko jest droższe
- 1 0
-
2023-08-07 21:24
Jakoś od wielu lat konstruują samochody i
Jakoś nie zawojowali świata
- 1 0
-
2023-08-07 15:06
A gdzie ty masz jakieś przymusy? Straszne farmazony prawisz
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.