- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
Czarna seria. 4 wypadki motocyklistów, 3 śmiertelne
W ciągu niespełna tygodnia w Trójmieście doszło do czterech wypadków z udziałem motocyklistów. Niestety, trzech z nich nie przeżyło tych tragicznych zdarzeń. Czy to już czarna seria?
Dwa śmiertelne wypadki jednego dnia
Pechowa seria rozpoczęła się w sobotę, 22 lipca, na al. Hallera w Gdańsku. 52-letni motocyklista, prowadząc jednoślad, zjechał z drogi i potrącił 15-letnią dziewczynę, która stała przed przejściem dla pieszych, a następnie uderzył w drzewo. Niestety, zmarł.
Tego samego dnia doszło do drugiego tragicznego wypadku z udziałem motocyklisty. Przed godz. 22 w Chwaszczynie, nieopodal nieczynnej jezdni węzła Trasy Kaszubskiej, zginął 35-letni motocyklista. Mimo reanimacji kierowcy nie udało się uratować.
O zdarzeniach w Raporcie z Trójmiasta informowali nasi czytelnicy. Dziękujemy za wszystkie sygnały.
PILNE! Śmiertelny wypadek motocyklisty Hallera Gdańsk (87 opinii)
Skuterem w słup
Do trzeciego śmiertelnego wypadku doszło 27 lipca na Trakcie św. Wojciecha, na wysokości stacji paliw. Do tragicznego zdarzenia doszło nad ranem, około godz. 4. Z ustaleń policji wynika, że kierujący skuterem stracił panowanie nad pojazdem, upadł i uderzył w słup drogowy.
Śmiertelny wypadek na Armii Krajowej. Zginął 21-latek
Sandomierska - wypadek śmiertelny (35 opinii)
Zderzenie z autem osobowym
Kolejne zdarzenie z udziałem motocyklisty miało miejsce także w czwartek, 27 lipca. Jednoślad zderzył się z autem osobowym przy wyjeździe z gdańskiego stadionu. Motocyklista przeżył, został przetransportowany do szpitala.
Wypadek motocyklisty w Gdańsku, 27.07.2023.
Wypadek motocyklisty na ul. Marynarki Polskiej (40 opinii)
Od Redakcji: Motocyklista zderzył się z fordem, przy wyjeździe ze stadionu w Letnicy. Wypadek przeżył, został przetransportowany do szpitala.
Od Redakcji: Motocyklista zderzył się z fordem, przy wyjeździe ze stadionu w Letnicy. Wypadek przeżył, został przetransportowany do szpitala.
Ku przestrodze - pamiętajmy o tych zasadach
Działając prewencyjnie warto pamiętać o najbardziej podstawowych zasadach, które bezpośrednio przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa kierującego jednośladem. To chociażby dbanie o jak najlepszy stan techniczny motocykla, przede wszystkim opon, układu hamulcowego, działania wszystkich świateł oraz napędu (naciągu łańcucha). To także prowadzenie motocykla we właściwym stroju. Poza wymaganym przepisami kasku, warto założyć porządną kurtkę, spodnie z długimi nogawkami, buty zakrywające całą stopę oraz rękawice. Aby strój zapewniał swoje funkcje ochronne najlepiej żeby był typu motocyklowego. Podczas jazdy w ruchu drogowym unikajmy najeżdżania na znaki poziome, takie jak pasy na przejściu dla pieszych lub strzałki kierunkowe, ponieważ znacznie spada przyczepność. Pamiętajmy także o niejeżdżeniu na dłuższych odcinkach bezpośrednio obok innych uczestników. Motocyklista jest mało widoczny w tzw. martwym punkcie i jest przez to narażony na zepchnięcie z jezdni podczas zmiany pasa ruchu przez innego kierującego - wyjaśnia Marcin Dzięgielewski, egzaminator nadzorujący w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego, motocyklista.
Poruszając się motocyklem zawsze warto pamiętać, że jest się kierującym znacznie mniej chronionym podczas zdarzenia drogowego niż jadący np. samochodem osobowym. Mam na myśli tutaj budowę pojazdu, gdzie w samochodzie bezpieczeństwo zwiększa sama rama nadwozia, zapięte pasy lub poduszki powietrzne. Do tego motocykl praktycznie nie wybacza błędów - bardzo łatwo o utratę kontroli i przewrócenie się w przypadku poślizgu. Dlatego motocyklista powinien jeździć z dużo większą wyobraźnią i ostrożnością niż inni uczestnicy ruchu drogowego.
Tak jak w każdym przypadku poruszania się pojazdem w ruchu drogowym, warto jeździć motocyklem z jak największym poszanowaniem innych uczestników ruchu. Wzajemna współpraca i szacunek na drodze zawsze pozytywnie wpływają na zwiększenie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - dodaje.
Pamiętajmy o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa dla kierowców aut i motocykli. A także o wzajemnym szacunku na drogach.
Motocyklisto:
- dostosuj prędkość do warunków ruchu,
- zawczasu i wyraźnie sygnalizuj zamiar wykonania manewru,
- obserwuj drogę i zachowania jej użytkowników, patrz w lusterka,
- pamiętaj, że jesteś niechronionym uczestnikiem ruchu,
- przestrzegaj przepisów ruchu drogowego, w tym dostosuj prędkość do warunków ruchu.
Kierowco samochodu:
- zanim rozpoczniesz manewr wyprzedzania, upewnij się, że bezpiecznie możesz go wykonać,
- patrz w lusterka - pamiętaj o martwych polach, szczególnie przy zmianie pasa. Motocykle ze względu na swoje gabaryty często poruszają się sprawniej i bardziej dynamicznie, stają się przez to mniej widoczne dla pozostałych uczestników ruchu,
- obserwuj drogę,
- dawaj motocyklistom przestrzeń do zmiany pasa ruchu i odpowiednio wcześnie sygnalizuj manewr, jaki planujesz wykonać,
- obserwuj drogę, patrz w lusterka - w tym przypadku te z pozoru proste czynności nabierają ogromnego znaczenia i mogą uratować ludzkie życie.
Opinie wybrane
-
2023-07-28 13:06
(5)
Czy taki motocyklista nie zdaje sobie sprawy, że nawet przy 50 km/h w mieście podczas upadku ma bardzo małe szanse na przeżycie? Czy naprawdę warto ryzykować, życie dla przejażdżki motorem? Jak już tak bardzo się chce to można pojechać na tor wyścigowy.
- 25 20
-
2023-07-28 16:36
Upadek nie
Uderzenie w przeszkodę tak
- 5 0
-
2023-07-28 15:59
Jeździłeś że tak uważasz? (1)
A ile osób ginie za kierownicą samochodu?
- 1 1
-
2023-07-30 15:03
Przy 50kmh nikt nie zginie w samochodzie
- 0 2
-
2023-07-28 13:50
Nie masz pojęcia o czym piszesz (1)
Upadałem parę razy przy podobnych do 50 km/h prędkościach. Niszczył się motocykl, kask i ubrania. Ja nawet nic sobie nie połamałem. Dopuki coś na ciebie nie najedzie albo w coś mocno nie uderzysz to sam upadek z motocykla to pikuś.
- 8 10
-
2023-07-30 15:02
Świetny w takim razie z ciebie rajder, tyle razy się wyłożyć...
- 0 1
-
2023-07-28 11:19
Generalnie nie mam nic do motocyklistów (11)
Niech się przeciskają podczas stania na światłach, niech sobie wyprzedzają w czasie jazdy - czemu nie, macie szybsze i zajmujące mniej miejsca pojazdy, łatwiej wam manewrować, proszę bardzo.
Jest jednak wśród nich część, która sama "prosi" się o nieszczęście i ma za nic nie tylko wszelkie przepisy ruchu drogowego ale i prawa fizyki. Zachowują się jakby nie mieli jakiekolwiek pojęcia o tym co może a czego nie może zauważyć kierowca samochodu.- 114 6
-
2023-07-28 20:01
Szczęściarz z ciebie,że widziałeś motocyklistę
jadącego z prawidłową prędkością jaka obowiązuje na danym odcinku. Od 40 lat za kierownicą nie widziałem takiego porządnego motocyklisty.
- 1 2
-
2023-07-28 11:40
(2)
aż ci kamien spod ich kół uderzy w maskę, albo szybę... wtedy zaczniesz mieć
- 5 10
-
2023-07-28 11:47
(1)
Mi uderzył spod samochodu. Nie wiem co to za argument, ze spod motocykla bardziej uderzają?
- 16 4
-
2023-07-28 11:59
agresywniej jeżdżą i bliżej samochodu / maski wyjeżdżają
- 4 8
-
2023-07-28 11:40
Przykre
Jest to ,że niektórym wydaje się ,że są nieśmiertelni.
- 14 0
-
2023-07-28 11:27
Prawa fizyki (5)
No właśnie, jak można dać prawo jazdy kat. A komuś kto nie wie, że droga hamowania motocykla jest dłuższa niż samochodu osobowego nawet o 10%.
- 10 0
-
2023-07-28 15:14
Taaaaa...
Po pierwsze droga hamowania nie zależy od masy. Większy ciężar zwiększa wprawdzie siłę nacisku na podłoże, lecz proporcjonalnie zwiększa się również siła inercji.
Po drugie nieistotna jest wielkość powierzchni kontaktu z podłożem. Jej wzrost proporcjonalnie wpływa na zmniejszenie siły tarcia, bilans jest więc zerowy.
Na drogęPo pierwsze droga hamowania nie zależy od masy. Większy ciężar zwiększa wprawdzie siłę nacisku na podłoże, lecz proporcjonalnie zwiększa się również siła inercji.
Po drugie nieistotna jest wielkość powierzchni kontaktu z podłożem. Jej wzrost proporcjonalnie wpływa na zmniejszenie siły tarcia, bilans jest więc zerowy.
Na drogę hamowania mają wpływ tylko dwa czynniki: skład mieszanki zastosowanej w oponach oraz umiejętności kierowcy (unikanie poślizgu kół). Innymi słowy gdyby opony o jednakowym składzie chemicznym założyć na skuter, traktor, autobus czy lokomotywę ich droga hamowania będzie na tym samym podłożu jednakowa.- 0 9
-
2023-07-28 12:10
Jestem kierowcą z kat. B (3)
Nie wiedziałem że droga hamowania motocykla jest dłuższa niż samochodu, tak na szybko to powiedziałbym że krótsza bo mniejsza masa do wychamowania. W motocyklu jednak hamują tylko dwa koła a w samochodach 4, może to jest ta różnica..
- 8 0
-
2023-07-28 15:58
(1)
> W motocyklu jednak hamują tylko dwa koła a w samochodach 4, może to jest ta różnica..
To raz. Dwa, że opony motocyklowe są pompowane do wyższego ciśnienia i mają większą krzywiznę. Daje to o wiele mniejszą powierzchnię styku opony z asfaltem, mniejsze tarcie i przez to łatwiej o uślizg.- 6 1
-
2023-07-28 17:01
Nie są pompowane do wyższego ciśnienia
Tak, oferują mniejszą powierzchnię styku
- 5 0
-
2023-07-28 15:35
ale w aucie 2 tony/ 4 koła to 500 kG, zaś w motocyklu 200 kG / 2 koła to po 100 kG
zresztą te 10% to i tak nie tłumaczy tragedii, bo cóż to jest 10%? Auto 20 m, motocykl 22 m...
- 1 3
-
2023-07-28 11:11
Główne grzechy motocyklistow: (4)
brak używania kierunkowskazów, gwałtowne manewry (skąd kierowca ma zauważyć w ułamku sekundy, że taki delikwent chce go wyprzedzić), jazda miedzy dwoma pasami ruchu (m.in. słynny "trzeci pas", czyli podwójna ciągła). na 100 mijanych samochodów może 1-2 stwarza zagrożenie, a z kolei na 100 motocyklistów przynajmniej 1/3 sprawia zagrożenie.
- 84 12
-
2023-07-28 15:55
Kierunkowskazy (2)
Co najmniej co drugi kierowca samochodu nie używa kierunkowskazów! skręcają nie patrząc się w lusterka!! nie mówiąc że zerkną przez lewe czy prawe ramie przed wykonaniem manewru.
Znaczna część kierowców samochodu wzrok ma przykuty do ekranu telefonu!
A niestety z perspektywy motocykla (ja akurat jeżdżę spokojnie, nie mówię że jestemCo najmniej co drugi kierowca samochodu nie używa kierunkowskazów! skręcają nie patrząc się w lusterka!! nie mówiąc że zerkną przez lewe czy prawe ramie przed wykonaniem manewru.
Znaczna część kierowców samochodu wzrok ma przykuty do ekranu telefonu!
A niestety z perspektywy motocykla (ja akurat jeżdżę spokojnie, nie mówię że jestem święty na drodze ;) ) doskonale widać kto za kierownicą samochodu jest skupiny na jeździe a kto na telefonie czy rozmowie przez telefon!
W mijającym tygodniu 24-28 lipca nie było dnia aby co najmniej dwóch kierowców przejechało czerwone i to nie późne żółte ale czerwone tylko jeden zrobił to zupełnie nieświadomie i przypadkowo jeżeli w ogóle można tak na drodze powiedzieć. (na odcinku GD Przymorze - GA Śródmieście a to tylko 16 km)
Prośba jak chcecie pomóc i ułatwić jednośladom to: samochody stojące na prawym pasie na światłach proszę trzymajcie się prawej strony; i samochody stojące na lewym pasie na światłach proszę trzymajcie się LEWEJ krawędzi jezdni. I tylko tyle i aż tyle, z góry dziękuję tym co tak robią albo widząc moto starają się zrobić miejsce oraz Tym co tak będą robić- 7 6
-
2023-07-30 18:22
29.07 ok godz. 13 na skrzyżowaniu Al. Zwycięstwa i Stryjskiej rowerzyści (kobieta i mężczyzna) wyjechali na czerwonym świetle
- 0 0
-
2023-07-30 15:01
Ale dlaczego ktoś ma wam coś ułatwiać? Dojechałeś do świateł jako dziesiąty, to ruszaj dalej jako dziesiąty. Samochody wykorzystują max dopuszczalną prędkość, nie ma powodu by ich omijać czy wyprzedzać.
- 0 3
-
2023-07-28 11:53
Jeszcze wyprzedzanie z lewej lub prawej strony, zarówno w obrębie skrzyżowań, wyjazdów...
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.