• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Tristar vs motocykle

    Tristar sam w sobie jest dobry, tylko zapomniano o motocyklistach. Cały system nie widzi motocykli, a co za tym idzie... Póki nie pojawi się za nim jakiś samochód, który dojedzie do lini można czekać do usranej śmierci lub pojechać na czerwonym. W ciągu dnia to jeszcze jeżdżą jakieś auta i jest nadzieja, ze się przejedzie. A w nocy.... Porazka

    • 5 3

  • Podajcie przykład

    miejsca gdzie TRISTAR wpłynął na poprawę płynności ruchu. Jak do tej pory to TRISTAR wpływa jedynie na karanie kierowców, a przecież to nie miał być jego podstawowy cel.

    • 19 2

  • Tristar - Matrix

    Dziala i istnieje wyłącznie w równoległym syntetycznym świecie

    • 15 0

  • nie

    nie

    • 4 0

  • Korki bedą tak długo jak buraki za kierownicą bedą je powodowac!!I Tak długo jak komunikacja miejska bedzie beznadziejna,

    Na tym samum portalu juz wielokrotnie udowodniono ze budowa autostrady nic nie daje tylko zwiększą jeszcze bardziej zatrucie spalinami i przekonanie tych co sie przykleili do 20 letniego złomu ze muszą z niego korzystać.
    Ruch przede wszystkim powinien byc skierowany na słowackiego a nie nad morze!
    A mieszkańcy nigdy nie zgodzą sie na autostradę na morzem.

    Ta Ewa niech odklei swój tyłem od tego złomu zatruwającego ludzi zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.
    We wszystkich miastach zachodnich juz ruch aut się już ogranicza.

    • 13 8

  • Tristar tak?

    A ciekawe kto pozwolił na postawienie w środku Tristar Olivia Gate i Alchemii. Mają swoje własne światła nie połączone z systemem. I jak to ma działać kufa.

    • 27 1

  • Dwa nowe pasy (3)

    do ul. Piastowskiej i to szybko. Inaczej nie widzę poprawy. Elektronika nie pomoźe, kiedy nie ma gdzie wypchać noekończącej się nitki aut. Dzisiaj Obr Wybrzeża była zatkana prawie do 19.00

    • 17 14

    • Pomógłby pas do prawoskrętu na odcinku od skrzyżowania z Obrońców do Jana Pawła.

      Tym sposobem przynajmniej autobus 127 i auta skręcające w Jana Pawła nie powiększałyby korka. Wiem, że to rozwiązanie połowiczne bo jadący na wprost wciąż staliby w korku ale może byłby on mniejszy o tych, którzy skręcają w stronę Zaspy.

      • 3 3

    • Kup se rower i pedałuj ;) będziesz szybciej.

      • 6 1

    • Słoiki wracały do domów to zapchane być musiało i to gęsto.

      • 9 0

  • Ułatwiają ruch samochodowy, zwiększają przepustowości, dobudowują pasy, parkingi, ohydne estakady itd - patrzę na to z rozbawien

    Podobnie robił Wrocław, drogi, priorytet dla samochodzików, nowe parkingi itp itd choć wskazywałem na proste rozwiązanie
    aż w końcu, po ok 10-15 latach mordów i gdy okazało się że oczekiwana jak na zbawienie obwodnica niewiele zmieniła
    "wpadli na pomysł" że po MIEŚCIE ludzie w większości powinni poruszać się komunikacją MIEJSKĄ - brawo ;-))))

    Ciekawe ile lat jeszcze zajmie dojście do tak odkrywczego wniosku włodarzom Trójmiasta ale już dziś gratuluję ;-)))

    • 19 9

  • NIE (1)

    Jedyny sensowny system, ktory uzywany jest w calej Polsce a w Gdansku min. na Morenie to Autoscope. Poczytajcie co to potrafi. Gotowe sprawdzone rozwiazanie, ktore steruje ruchem pieszych, rowerzystow, aut.

    Po co wymyslac cos co juz jest>?

    • 9 5

    • Dziś szczególnie to było widać cała Morena stała Rakoczego Bulońska i Potokowa

      • 3 0

  • Wystarczy dodać drugi pas. I po kłopocie.

    • 9 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane