• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Nie oszukujmy się z tym Czarnym Dworem

    Tristar tam nie zadziała.

    Jak droga dwupasmowa przechodzi w jednopasmową to nie ma szans.
    Zawsze będą korki w godzinach szczytu.

    Także już wiecie jakie będą tego efekty.
    No, ale ZDiZ zrobi tam Tristar, by pokazać, że się nie da..
    Oczywiście za Nasze pieniążki.

    Po ewentualnej budowie Drogi Zielonej jednopasmowej, będzie to samo, jak nie gorzej.

    • 18 3

  • Słowak powinien być dociągnięty do Hallera, tunelem lub estakadą

    puszczenie tranzytu przez Czarny Dwór i jakieś osiedla to pomysł idioty. Słowak to wielopasmówka i w miarę bezkolizyjna - trzeba do końca wykorzystać jej potencjał, a nie odwalać łataninę.

    • 26 1

  • A on działa? Serio?

    • 19 2

  • jo jo, dzis odkorkował Gdynie :)

    • 6 0

  • Postuluję zbudować tam

    więcej naziemnych przejść dla pieszych i ścieżkę rowerową - to dopełni dzieła zniszczenia. Najlepiej co 150m. Tak tzw. specjaliści od upłynniania ruchu mówią a nawet robią prawie wszędzie ...

    • 15 4

  • Nie odblokuje

    Tam potrzebna jest zmiana priorytetów sygnalizacji świetlnych i ruchu pojazdów.

    • 13 1

  • korki

    Ciekawe ze jak sa wylaczone swiatla sygnaizacji swietlnej na skrzyzowaniu Jana Pawla o Czarny Dwor.to korkow nie ma.

    • 18 2

  • Na tym zdjęciu z lotu ptaka widać jakie są duże rezerwy pod deweloperekę. To wstyd aby w tak super miejscu rósł las.

    • 8 31

  • Rozładuje

    Rozładuje tak jak co dzień na Morenie Bulońska Rakoczego Potokowa

    • 8 2

  • Co za baran wpuszcza ruch z obwodowej trójmiasta

    bezpośrednio na nieprzygotowane ulice osiedli? Korki były, są i będą. Korków nie było kiedy nie było tego przeklętego tunelu dla słoików.

    • 36 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane