• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy można zamknąć ulice w centrum Gdyni?

Patryk Szczerba
16 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Coraz więcej wskazuje na to, że z ruchu zostanie wyłączona al. Jana Pawła II, ale urzędnicy chcą poczekać na dokładne dane. Coraz więcej wskazuje na to, że z ruchu zostanie wyłączona al. Jana Pawła II, ale urzędnicy chcą poczekać na dokładne dane.

Urzędnicy pytają gdynian o ich stosunek do parkingów i ograniczenia ruchu aut w centrum miasta. W tym tygodniu poddany pod osąd mieszkańców zostanie pomysł zamknięcia dla samochodów al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni.



Z zapowiadanych obiektów mających promować poruszanie się bez samochodu, w tym roku stanie jeden - na końcu al. Jana Pawła. Z zapowiadanych obiektów mających promować poruszanie się bez samochodu, w tym roku stanie jeden - na końcu al. Jana Pawła.

Jak oceniasz zeszłoroczną decyzję o zamknięciu części al. Jana Pawła II dla samochodów?

Trzecia z serii ankiet zapowiadanych przez urzędników w ramach programu Civitas Dynamo zakończy badanie opinii mieszkańców na temat zamykania ulic w mieście. Ankieta pojawi się w tym tygodniu na stronie Mobilnej Gdyni, gdzie pozostanie przez kilkanaście dni. Pytania, jak w przypadku ŚwiętojańskiejStarowiejskiej będą dotyczyły ewentualnego zamknięcia drogi dla pojazdów i skutków tego kroku dla mieszkańców i turystów.

Wyniki mają być znane w październiku, ale już teraz można usłyszeć, że to właśnie przedłużenie Skweru Kościuszki może być w następne wakacje całkowicie wolne od samochodów - nie tylko po jednej stronie ulicy, jak to jest teraz, ale na całej swojej długości.

- To wydaje się najbezpieczniejszym rozwiązaniem, które nie będzie wielkim szokiem dla kierowców. Czekamy jednak na wyniki ankiety i decyzję władz miasta - wyjaśnia Alicja Pawłowska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Po wynikach ankiety oraz spotkaniach z handlowcami zrezygnowano z zamknięcia dla samochodów ul. Starowiejskiej. Eksperyment z jej zamknięciem na weekend wzbudził mieszane uczucia. Niewykluczone, że zostanie powtórzony, ale tylko w niedziele, kiedy większość handlujących na ulicy ma wolne.

Po serii ankiet, jesienią rozpoczną się badania dotyczące sytuacji parkingowej w centrum. Zamknięcie ruchu drogowego oznacza bowiem również likwidację miejsc postojowych. Jakie emocje może wywołać ten ruch, pokazała sytuacja przy stworzeniu kontrapasa dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej.

- Przeprowadzimy badania we współpracy z Politechniką Gdańską. Chcemy mieć kompleksowy obraz sytuacji, dlatego musimy też myśleć o miejscach parkingowych. Skupimy się na tym, jakie osoby parkują przy ul. Świętojańskiej, Starowiejskiej i al. Jana Pawła II. Ustalimy, gdzie miejsc parkingowych brakuje, a gdzie można pozwolić sobie na ich likwidację - dodaje Pawłowska.

Do rezygnacji z samochodu ma zachęcać również obiekt ustawiony przy al. Jana Pawła II z okazji Dnia bez samochodu. Ten w Gdyni świętowany będzie w sobotę. Antresola postoi, dopóki pozwoli pogoda, a więc nawet kilka tygodni. Nie pojawią się za to obiecane w Orłowie trybuny, bowiem koszt ich montażu przekroczył planowany budżet.

- W weekend stanie tam natomiast tablica. Planujemy montaż trybun wiosną, by w sezonie letnim przypominały, że warto zrezygnować z samochodu na rzecz innych środków transportu - uzupełnia Pawłowska.

Koszt i montaż obydwu obiektów to 7 tys. euro. Pieniądze na ten cel wyłożyła Komisja Europejska.

Opinie (233) 2 zablokowane

  • GDYNIA dla wszystkich

    Durny ten pomysł z zamykaniem JP II , Gdynia to nie Sopot, jeśli nie będzie gdzie zaparkować , większość przejezdnych pojedzie dalej . I nasza kochana Gdynia w której ,bądźmy szczerzy nie ma zbyt wiele atrakcji ,straci wielu potencjalnych turystów . Opamiętajcie się , to naprawdę nie jest dobry pomysł.

    • 0 0

  • a gdzie mają parkować mieszkancy innych miast i obrzeży trójmiasta w weekendy?

    ...to chyba z nudów ten KRETYŃSKI pomysł urzędniczo-medialny....

    • 0 0

  • Jeśli urzędnicy zamkną Skwer, to Gdynia pozbędzie się ostatniego atutu w porównaniu z Gdańskiem i Sopotem - (4)

    łatwego i wolnego dostępu do morza dla turystów i mieszkańców.

    • 22 3

    • (2)

      a nóżek to już nie mamy?

      • 4 5

      • Niektórzy, niestety nie mają.

        Z drugiej strony, skończy się na tym, że tylko wycieczki niemieckich emerytów będą mogły podjechać na koniec skweru.

        • 0 0

      • Boję się takich, co lepiej wiedzą ode mnie, co za mnie decydują,

        jak powinienem żyć. Myślę, że ty i podobni tobie mają tak samo, więc czemu uzurpujesz sobie prawo do decydowania za mnie ?

        • 1 0

    • samochodem po dnie jeżdżą.

      • 3 1

  • gdyniaks

    polacy uwielbiaja stac w korkach szukac godzinami miejsc parkingowych na red bull air race polowa gdyni byla zakorkowana autami z gdanska sopotu wejherowa itp jakby mozna bylo kazdy chcialby wjachac autem na plaze na bulwar mamy skmke od przystankow naprwde nie jest daleko ale nie trzeba sie pokazac w niedziele autem na spacer

    • 1 0

  • co z Polanką Redłowską ?, co z orłowskim Maximem ? co z Dworem Kolibki ? (3)

    • 18 1

    • Jak co? Protokół zniszczenia.

      • 0 0

    • Może i dobrze że nic sie nie dzieje z wymienionymi

      Szemrani nic niebudujący inwestorzy to przynajmniej gwarancja zachowania charakteru miejsca. Ewentualne szpecące rudery są przynajmniej niewielkie. Gdyby pojawił się konkretny inwestor z dużym funduszem na wziątki, to zaraz magicznie w MPZP pojawiłyby się apartamentowce ze szkła na 30 pięter. Ładnie by wyglądały na Polance albo niedaleko molo...

      • 1 1

    • Nic. Szmal poszedl do kieszeni i sprawa zamknieta. Spodzewales sie czegos innego?

      • 1 0

  • A chodniki?

    A kiedy zamkną jakieś chodniki dla ruchu pieszego i przeznaczą dla samochodów? ZAMYKAJMY CHODNIKI!

    • 5 1

  • Szczurek musi odejść

    i wszystko w temacie

    • 3 0

  • tą ulicę akurat należy zamknąć. (27)

    • 67 103

    • powiem tak.teren jest do spacerów, nie do jazdy parkowania. (13)

      bezpieczniej spokojniej jest bez aut. i motorów. a parkingi. cóż obejdzie się bezwizyt Janusza wasacza z PuckaKościerzyny co autem musi pod budę z lodami rodzinę podwieść samą...

      • 28 36

      • a gdzie będą parkować te wszystkie samochody, kt obecnie tam parkują? (6)

        dodam od siebie, że w centrum Gdyni parkowanie jest płatne, i to że tam stoją to nie fanaberia i wygodnictwo właściciela tylko realna potrzeba, kt. ponosi koszty.

        • 18 8

        • parkowanie (5)

          w weekendy jest bezpłatne. Poza tym, jak już podjechać do ścisłego centrum - można zaparkować śmiało na strzeżonym przy Orbisie. Nie jest bardzo drogo. Uważam, ze rozsądne jest pobieranie opłat za parkowanie w ścisłym centrum. Jeżeli chcesz podjechać pod samo molo - zapłać za parkowanie. Jeżeli nie chcesz płacić za parkowanie - musisz liczyć się z dłuższym spacerem, np. z rejonów Wzgórza lub Morskiej.

          • 10 6

          • te Mappet widziales jaki duzy jest ten parking przy Orbisie? (4)

            I jak bardzo pelny? Pomyslales o tym, ze to przede wszystkim parking dla gosci hotelowych?
            Czy kazdy przeciwnik motoryzacji to idiota?

            • 14 8

            • czy wszyscy użytkownicy samochodów (3)

              uważają, że samochód jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, a ci którzy kwestionują prawdziwość tej wątpliwej tezy mogą być obrażani?

              • 4 12

              • no coz wychodzi jednak ze przeciw motoryzacji sa sami idioci.... (2)

                na zasadne pytanie co miasto ma do zaproponowania w zamian za likwidowane miejsca - odezwal sie pajac, proponujacy by nie robic nic - po prostu parkowac na hotelowym parkingu przy Orbisie.... pajac nie rozumie, ze parking ten jest parkingiem hotelowym przeznaczonym dla gosci hotelowych i najczesciej jest pelny. Oczywiscie musial sie znalezc jakis drugi idiota, ktory juz zupelnie od czapy zaczyna bredzic o tym, ze uzytkownicy samochodow po miescie poruszaja sie jedynie samochodami..... Coz, mialem racje - mamy dowod na to, ze przeciwko motoryzacji sa idioci. Brak im zwyczajnie wyobrazni by przewidziec skutki dzialan, ktore proponuja. Malpy z brzytwa.... co grosza takie malpy pracuja w UM Gdynia.....

                • 4 2

              • "Pajac, małpa" (1)

                ciekawe, czy powiedziałbyś mi to prosto w twarz.

                Nie, nie pracuję w urzędzie miasta.

                Tak, uważam, że jesteś Januszem z wąsami ze Swarzewa, który musi wszędzie autem podjechać.

                Parking pod Orbisem, podobnie jak inne, istniejące już parkingi w centrum Gdyni to rozwiązanie doraźne, na dziś, żeby nie zastawiać chodników. Ale oczywiście trzeba wjechać na molo, zapakować pod smażalnią swoją audicą z demobilu z niemiec na blachach gpu lub gwe. Albo obstawić dookoła wejście na promenadę od strony Piłsudskiego.

                Tak, jeżdżę samochodem. I brzytwa mi się otwiera jak patrzę na to co robią w mieście inni kierowcy, zwłaszcza w kwestii parkowania. Bo nie można podejść na plażę miejską np 100m spod Batorego. Trzeba wjechać na samą marinę. Nie można zaparkować normalnie na miejscu, a jak go NIE MA to cofnąć się kawałek, poszukać np na Waszyngtona. Po prostu nie można. Trzeba stanąć na trawniku pod Siuxem.

                Ja nie walczę z autami, walczę z idiotami, którzy nie umieją parkować nie wiem - na złość, albo nie potrafią poświęcić 5 minut swojego jakże cennego czasu na znalezienie miejsca, lub żydzą 5 zł za godzinę na parking strzeżony, na którym zawsze miejsce się znajdzie (z całym szacunkiem, ilekroć jadę pod Orbis ani razu mi dozorca nie odmówił wjazdu z uwagi na brak miejsc! A robię tak od 4 lat i to również w sezonie, w majówki itp).
                "Bo po co się wysilać? Wjadę na trawnik. Zastawię chodnik. Ktoś będzie miał pretensje? Mam sztandarowe odpowiedzi:
                - no to gdzie mam parkować jak miejsc nie ma?
                - to tu nie wolno stawać?
                - ja tylko na chwilę?
                - komu to przeszkadza?"

                • 1 3

              • ps.

                Rozwiązaniem długofalowym są parkingi wielopoziomowe, ale broń Boze w ścisłym centrum - proponuję raczej:
                - Wzgórze na pustej działce pomiędzy Riwierą a ul. Kielecką (jest tam kupa miejsca na wielki parking)
                - teren na północ od Jana z Kolna - pomiędzy Dworcem a Władysława IV (tam gdzie stare hale i nieużytki)
                - rejon Węglowa/Waszyngtona

                Miejsca są, z każdego 15 minut spacerem do Śródmieścia, 5 minut komunikacją miejską. Wszystko się da rozwiązać.

                Parkingi, nawet najnowocześniejsze, podziemne czy wielopoziomowe w ścisłym Centrum (np. Batory, Waterfront, Forum Morskie, Szkoła Filmowa) generować będą dużo miejsc ale też i gigantyczny tranzyt przez Centrum osobówek, które na dobre, na dojazdach do nich zatkają Władysława IV, 10 lutego i Świętojańską. Ale za to zaparkują pod ziemią. Każdy bedzie wiedział, ze w Śródmieściu bez problemu zaparkuje i będzie chętniej tam autem wjeżdżał. O to chodzi??

                • 3 1

      • wybudowac parkingi pietrowe... (2)

        jeden od strony dwroca w gdynia przy ul morskiej jest duzy plac...
        drugi przy urzedzie miasta (niestety kosztem kawalka zieleni)...
        trzeci przy batorym...

        • 14 9

        • budowa piętrowych parkingów centrum miasta (1)

          zwiększa korki na dojazdach do niego. Nie za publiczne pieniądze.

          • 4 5

          • nie rozumiesz...

            chodzi o to by ucywilizowac warunki parkowania w centrum. zmiast prowizorki - parkowania po chodnikach, na placach, molo pld. itp. - zbudowac kilka cywilizowanych parkingow i tam skierowac parkujacych - natomiast dotychczasowe prowizoryczne parkingi zlikwidowac. proste prawda?

            • 2 4

      • i bez rowerow...

        • 7 4

      • jasne, a łódki to na plecach będzie trzeba donosić na miejsce. ulica jest spoko, trzeba tylko zrobić pierwszeńśtwo pieszego i ewentualne zakazy parkowania.

        • 11 1

      • Szeroka promenada przez środek skweru ci nie wystarczy?

        Aż tak cię zarzuca na boki jak wracasz z Flauty?

        • 11 3

    • Każda ulica powinna mieć miejsca do parkowania na ukos -
      szerokie ulice po obu stronach, węższe po jednej. A tam gdzie nie da się na ukos, to normalnie - wzdłuż krawężników.
      Pozatym w centrum powinny stać garaże.

      • 0 2

    • jestem za

      ale co z użytkownikami mariny?

      • 9 0

    • tę ulicę trzeba otworzyć dla ludzi (1)

      warunkiem tego ruchu jest zamknięcie jej dla samochodów

      • 4 8

      • Ale po co?

        Skoro środkiem skweru biegnie szeroka promenada dla pieszych???

        • 11 4

    • Ta ankieta to pozorowanie, że Urzędowi zależy na opinii mieszkańców. Z dotychczasowej praktyki wiemy, że jak p. Szczurkowi na czymś zależało to po prostu realizował nie licząc się z opinią plebsu. Nie wiem czy nie za późno ale przydałaby się ankieta czy zagracać bulwar w Gdyni chlajniami. Bulwar dla Gdyni jest takim samym skarbem jak molo dla Sopotu. Nie mam złudzeń co do obecnie rządzących ale sytuacja pokazuje, że mamy też mierną i nijaką opozycję a także że brak w Gdyni prawdziwych elit. Gdzie podziali się profesorowie, lekarze, nauczyciele, dziennikarze, tzw sfery artystyczne w szczególności? Czemu nie interweniują?

      • 7 3

    • (4)

      Jestem za ale proszę zacząć od zbudowania lub wyznaczenia parkingów. Nie muszą być blisko, wystarczy Park & Ride czyli parking blisko komunikacji, z którego szybko dojadę do centrum.

      • 19 6

      • (2)

        przecież jest (póki co) przy Batorym ;) nawet darmowy

        • 2 4

        • brak miejs parkingowych

          A próbowałeś tam zaparkować w lecie, w weekend, zwłaszcza, gdy ma miejsce jakaś większa impreza? He he, nawet płatny pod Batorym bez wolnych miejsc:)

          • 6 1

        • no tak, chyba, że masz jeepa

          osobówka z niskim podwoziem tam nie wjedziesz, a jak ci sie uda-nie wyjedziesz

          • 4 2

      • P&R jest do niczego

        a z czyich pieniędzy mam wybudowac i utrzymywać ten parking. Budowa jednego miejsca na wielopoziomówce to kilkadziesiąt tysięcy a Ty pewnie jeszcze wolałbyć parkować za free.
        Temat kompletnie nieopłacalny. Warto przemyslec temat jeszcze raz.

        • 6 7

    • Uważam, że pomysł zamknięcia może się sprawdzić

      Zawsze warto spróbować zamiast z góry krytykować.
      Jak się nie sprawdzi to w każdej chwili można wrócić do starego układu.

      • 7 5

    • Jestem za ograniczeniem ruchu na Molo Południowym od skrzyżowania z Żeromskiego. Nie wiem czy warto je zupełnie zamykać, ale na pewno trzeba ograniczyć (poza rowerzystami oczywiście).

      • 6 4

    • język polski

      Gimnazjalisto!
      Naucz się: tę ulicę!

      • 31 4

  • Podoba mi się pomysł :] (1)

    Jak się czyta niektóre wpisy na tym forum to można stwierdzić, że wypowiada się tu sporo niedorozwiniętych intelektualnie osób, albo takich, którzy nie byli nigdzie poza Gdynią.

    • 1 22

    • swietnym przykładem jesteś ty

      • 0 0

  • budy

    Kolejne budy i baraki, i prowizorka. Styl działania Szczurka. Jedno wielkie dziadostwo.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane