- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
- 2 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (26 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (17 opinii)
Problemy Vistalu wpłyną na budowę mostu w Sobieszewie?
Firma Vistal z Gdyni od pewnego czasu ma kłopoty finansowe. Przedsiębiorstwo należy do konsorcjum budującego most zwodzony w Sobieszewie . Sprawdzamy, czy problemy wpłyną na harmonogram prac przy przeprawie przez Wisłę.
Prezes spółki Vistal Gdynia S.A. Ryszard Matyka zapewniał, że te problemy nie powinny wpłynąć na realizację kontraktów.
Firma Vistal jest w konsorcjum, które odpowiada za budowę mostu zwodzonego w Sobieszewie. Liderem konsorcjum jest czeska firma Metrostav. Koszt budowy mostu to 57,1 mln zł, z czego 28 mln zł pochodzi z budżetu państwa, a reszta z budżetu miasta.
Generalnym zadaniem firmy Vistal na budowie w Sobieszewie jest dostawa stalowych elementów konstrukcyjnych mostu.
Film z placu budowy z końca sierpnia tego roku
Ważne decyzje w poniedziałek
- Sprawę analizujemy już od jakiegoś czasu. W poniedziałek spotykamy się z wykonawcą na budowie i będziemy podejmować decyzje o dalszej pracy. Możliwe, że wtedy Metrostav - lider konsorcjum - przejmie zobowiązania firmy Vistal - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, nadzorującej budowę mostu.
Firma Vistal miała dotąd otrzymać ok. 80 proc. płatności za dostarczenie fragmentów konstrukcji mostu. Niedawno informowaliśmy, że część elementów konstrukcyjnych z Vistalu dotarła do Sobieszewa. Dlatego też inwestor i wykonawca są spokojni o harmonogram robót.
- Sądzę - z dużym prawdopodobieństwem - że zamieszanie wokół Vistal nie wpłynie na opóźnienie prac w Sobieszewie - mówi Bartosiewicz.
Firma Metrostav - lider na budowie Mostu w Sobieszewie - także uspokaja. W oświadczeniu przesłanym do redakcji czytamy:
"Współpraca z firmą Vistal przebiega sprawnie. Wykonawca jest w kontakcie z przedstawicielami firmy Vistal i na bieżąco monitoruje sytuację, aby prace prowadzone były zgodnie z planem."
Przypomnijmy, że most w Sobieszewie ma zostać oddany w pierwszym kwartale 2018 r.
Miejsca
Opinie (59) 5 zablokowanych
-
2017-09-17 16:37
Wykończą wszystkie polskie firmy!!! (1)
- 8 4
-
2017-09-17 18:25
PiS woli górników a przez to będą padać stocznie które zainwestowały dużo pieniędzy w budowę wiatraków z którymi pis walczy
- 9 1
-
2017-09-17 17:09
o Vistalu
Pracowałem kiedys z ludzm którzy byli pracownikami firmy współpracującej z Vistal.Nic dobrego o Vistal nie powiedzieli.Ich firma padła.Nie mam dowodów więc pomine szczegóły ,łatwo sie domyślec o co chodzi.
- 15 2
-
2017-09-17 17:29
Drelich i Horała pomogą! (4)
- 5 6
-
2017-09-17 17:45
Horała od dwuch lat buduje OPAT. (1)
- 6 4
-
2017-09-17 18:26
Szczurek od 20
- 8 3
-
2017-09-17 18:29
Chyba wykończyć stocznie
- 4 2
-
2017-09-18 07:35
Sławek, nie pitol tu tylko dzwoń do Donka
Donek chociaż do trefla niech dorzuci.
- 2 2
-
2017-09-17 17:38
Nomen omen Mostostal Gdańsk
To skutki gonitwy za zamówieniami za każdą cenę. "Jakoś to będzie więc do roboty"
- 13 3
-
2017-09-17 17:41
najważniejsze wygrać najniższą ceną
a potem to jakoś będzie, a jak nie będzie to niech się martwi inwestor...
- 17 1
-
2017-09-17 17:45
Jak czytam uspokajające oświadczenia dyrektorów to wiem, że bedzie obsuwa
- 18 1
-
2017-09-17 19:26
Kubełek wody na gorące główki
Po co pisać bzdety, że winni są politycy z takiego czy innego ugrupowania i nawet wciągać prezydenta miasta. Rynek rządzi się swoimi prawami, a firma ma swój zarząd. Jeżeli szukać winnego to należy zacząć od ścisłego zarządu firmy,dyrektorów, kierownictwa i osób bezpośrednio odpowiedzialnych. Przecież w takich molochach jest też rada nadzorcza. Firma która posiada tzw."córki"-z założenia jest piramidką finansową z tyloma niewiadomymi, jaka jest liczba córek..To wygląda na powielanie dawnego PRL-skiego sposobu gospodarki. Kiedyś były "Zjednoczenia", były też "Kombinaty",Spółdzielnie itp. I co z tego wyszło ? Jeden pojedynczy zakład np.w "kombinacie"-wypracowywał zyski, a reszta jak cię mogę, albo na minusie. Dlatego nie ma już PGR-ów, SKR-ów -kombinatów, zjednoczeń.
- 13 2
-
2017-09-17 19:45
Jak bym był pracownikiem tej firmy i by mi nie płacili wynagrodzenia, to miałbym głęboko w d..... temat dostawy elementów tegoż wspaniałego mostu.
- 11 2
-
2017-09-17 20:37
(1)
Tak się robi "interesy" w POlskim Gdańsku.
"By żyło się lepiej wybrańcom"- 7 16
-
2017-09-17 21:24
Od trola również wymaga się chociaż minimalnej wiedzy.
- 5 2
-
2017-09-17 22:04
Ciekawe.
Generalny wykonawca z Czech. Nóż w kieszeni się otwiera. Nie potrafimy budować mostów? Chore państwo niestety trwa, Morawiecki uprawia prymitywną propagandę, a polskie firmy mają problemy
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.