• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy radar na Estakadzie Kwiatkowskiego położy kres wypadkom?

Michał Sielski
27 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Liczne wypadki na Estakadzie Kwiatkowskiego sprawiły, że drogowcy zdecydowali się ustawić tu fotoradar. Liczne wypadki na Estakadzie Kwiatkowskiego sprawiły, że drogowcy zdecydowali się ustawić tu fotoradar.

Kierowcy są tak zachwyceni szeroką Trasą Kwiatkowskiego, że często przekraczają tam dozwoloną prędkość i powodują wypadki. Receptą na zbytni pośpiech ma być fotoradar, który stanie przed zjazdem na ul. Morską.



Czy dzięki fotoradarom jest bezpieczniej na drogach?

Najbardziej niebezpieczny jest fragment Trasy Kwiatkowskiego w kierunku portu tuż przed estakadą zobacz na mapie Gdyni. Jest tam zjazd w ul. Morską. Problem w tym, że chwilę wcześniej jest zakręt, a widoczność zasłaniają ekrany dźwiękochłonne. Jeśli kierowca jedzie zbyt szybko, wyjeżdżając zza zakrętu często nie ma już szans na to, by wyhamować przed samochodami, czekającymi na wjazd na ul. Morską zobacz na mapie Gdyni.

W bieżącym roku na tym odcinku drogi doszło już do kilkunastu wypadków i kolizji. W maju ograniczono tam prędkość. - W związku z remontem estakady wprowadzona została nowa organizacja ruchu, po konsultacjach z policją ograniczyliśmy więc prędkość do 50 km/h - mówi Stefan Benkowski, szef działu dróg w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. Wcześniej można tam było jechać o 20 km/h szybciej.

Remont estakady się skończył, ale wypadki zdarzają się nadal. Ograniczenie prędkości kierowców nie dyscyplinuje. Patrole policji z radarem, które ustawiają się na estakadzie, także działają tylko jako doraźna prewencja. Wyjściem z sytuacji ma być fotoradar.

Maszt stanie przed zjazdem w ul. Morską. - Eksperci nie mieli wątpliwości, że w tym miejscu przyczyną zdecydowanej większości wypadków była zbyt duża prędkość - mówi Dorota Podhorecka-Kłos, rzecznik gdyńskiej policji. To właśnie na wniosek policjantów ZDiZ postawi tam fotoradar.

Gdynia ma dotąd trzy maszty na fotoradary: przy zjeździe z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni, przy ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. W planach jest postawienie jeszcze trzech kolejnych masztów na fotoradary. Jednakże z pewnością nie nastąpi to jeszcze w tym roku. Mimo to, kierowcy mogą się spodziewać automatycznej kontroli w okolicach skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowania ul. Morskiej i ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz przy ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (203) ponad 20 zablokowanych

  • pętla indukcyjna ze światłami ostrzegawczymi (3)

    Jest bardzo proste i dużo skuteczniejsze rozwiązanie stosowane od dawna w bardziej cywilizowanych krajach. Wystarczy zamontować pętlę indukcyjną na prawym pasie ze sterownikiem uruchamiającym migające ostrzeżenie o zatorze na drodze przed Morską. Problem w tym, że na takim rozwiązaniu nikt nie zarobi na mandatach, bo taki jest zasadniczy cel fotoradarów - zarobek na mandatach, a nie bezpieczeństwo.

    • 11 1

    • niestety nie zgadzam się z tym punktem widzenia. (2)

      osobiście jeżdżę bezpiecznie i nie ryzykuje własnym życiem, a tym bardziej jak mam inne osoby w samochodzie - odpowiedzialność za innych. a że jeżdzę jak opisałem, to o mandaty się nie martwię i nie stwarzam niebezpieczeństw dla innych. płacą ryzykanci tworzący zagrożenie dla innych, przede wszystkim szkoda innych przy potencjalnych wypadkach, bo jak giną ryzykanci to ma miejsce zwyczajnie naturalna selekcja. jesli będą mieli trochę więcej szczęscia to chociaż niech za nie zapłacą

      • 0 2

      • (1)

        Ale w tym miejscu ofiarami są nie tylko ci co nie wyhamowali przed zatorem, ale również ci co stali w korku. Powinniśmy ostrzegać i zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom!
        Jak nie ma widoczności, to trzeba użyć techniki, aby było bezpiecznie.

        • 1 0

        • okejka kolego, tu masz absolutną rację

          ale znowu na Twój tył najedzie nie kto inny jak "rajdowiec", z pewnością nikt o zdrowych zmysłach. Ale zgadzam się, że w tym wypadku trzeba myśleć za innych, bo oni na to sami nie wpadną. Masz rację.

          • 0 0

  • (1)

    Nie ma innego wyjścia jak tylko tępić piratów tak długo, aż wszyscy będą jeździć przepisowo. Co to za popaprany naród, gdzie każdy uważa że wie lepiej i może się nie stosować to tych samych praw co inni.

    • 4 3

    • zgadzam się

      jestem za maksymalnie srogimi mandatami dla drogowch cymbałów, ale co ważniejsze, by te kary były niemożliwe do uniknięcia

      • 2 1

  • A może wystarczyło pomyśleć projektując ten odcinek trasy i przy okazji odrobina zdrowego rozsądku i wyobraźni przydałaby się przy pracy nad zjazdem z Estakady na Obwodnicę?? Ale cóż skoro u nas najpierw się coś robi, potem długo, długo nic i jest światełko w tunelu - postawmy fotoradar. Nie ułatwi to życia kierowcą, ani nie wpłynie specjalnie na bezpieczeństwo, ale chociaż kasa będzie.

    • 1 0

  • A miła być piękna długa prosta (1)

    A ja się pytam czemu nie wybudowali tej trasy bezpiecznej? Czemu zrobiono tam tyle niebezpiecznych zakrętów? Miejsca tam jest sporo i można było poprowadzić trasę tak żeby widoczność była lepsza. Moim zdaniem ta trasa to bubel a liczba wypadków tylko o tym świadczy. Władze są zadowolone , teraz zarobią na fotoradarze i tylko szkoda kasy jaka na nią poszła, lasu który wycieli i tych co w wypadkach ponoszą straty.

    • 2 1

    • Nawet gdyby była prosta, z super widocznościa, nic by to nie dało. Bo Polak potrafi. Przycisnąć.

      • 2 0

  • Projektantom tego odcinka serdecznie gratulujemy. (3)

    O ile nam wiadomo odcinek "leśny - łącznik" z Obowodową nie powstał za Gierka?

    Wszystkie ofiary powinny "podziękować" projektantom, inwestorowi i organowi, który przyjął odcinek do użytkowania.

    Myślenie nie boli.

    • 7 0

    • Gdynia- miasto kretynów. To jest powód. (1)

      • 2 2

      • Jesteś kretynem - to jest powód Twojej kretyńskiej wypowiedzi.

        • 1 0

    • Przyłaczam się do gratulacji...

      W pełni popieram. Wystarczy wejść na kładkę dla pieszych, znajdującą się nieco powyżej przedmiotowego zakrętu, by wyraźnie zobaczyć, że projektantom zabrakło wyobraźni. Gdyby na inwestycję przeznaczono kilka dodatkowych złotówek i wyburzono jeszcze kilka domów (jeden z nich - Osrodek Interwencji Kryzysowej najpierw wyremontowano, a teraz wyburzono (!!) , bo przeszkadzał ) trasa biegłaby prosto na wiadukt nad ul. Morską i nie byłoby problemu zakrętu. A tak to trasa omija domy szerokim wybrzuszeniem , co stwarza opisane wyżej problemy.

      • 3 0

  • Łatajcie dziury! A nie stawiacie fotoradary i parkomaty! Chory kraj!

    • 1 3

  • (1)

    W ankiecie zabrakło takiej odpowiedzi:
    "tak, kierowcy zbierają punkty za przekroczenie prędkości dzięki czemu muszą zacząć zachowywać się jak cywilizowani ludzie".
    Według mnie to jest własnie zadanie fotoradarów: skubać frajerów i przybliżać ich do utraty prawa jazdy. Autor ankiety najwyraźniej sam jest z kategorii "szybko ale bezpiecznie".

    • 4 3

    • Najpierw urzędnik uznał, że można 70km/h. Niestety, jak to zwykle bywa, niektórzy mają w d.. zakazy

      Co wtedy robi urzędnik? Każe wszystkich innych kierowców, ograniczając dodatkowo prędkość o 20km/h i stawiając fotoradar!
      I co, będzie bezpieczniej? Oczywiście nie, bo ci, którzy wcześniej mieli w d.. 70km/h, będą mieli w tym samym ciemnym miejscu również 50km/h, za to wszyscy inni będą zmuszeniu przejeżdżać obok fotoradaru "dla pewności" 40km/h.

      Tak kto jest, jak się małpuje z Zachodu rozwiązania komunikacyjne nie rozumiejąc ich istoty... przecież jak się robi wielopasmową drogę szybkiego ruchu, to przecież nie po to, żeby jechać po niej 50km/h!

      • 0 0

  • Zaorać drogi.

    I zaminować - bo quadami się pozabijają nowobogaccy jadąc do pracy, wiadomo, nie może być za przyjemnie.

    • 0 0

  • Kto to projektował, zatwierdził? (3)

    A może wsadzić do więzienia tych, którzy to zaprojektowali i zatwierdzili? Najwyraźniej droga nie spełnia założonych parametrów. I teraz jednym lekarstwem pozostał bat w postaci ograniczenia i fotoradaru. Bo przecież drogi nie przebudują by była bezpieczna i zgodna z parametrami.

    • 27 4

    • (1)

      Winny projektant, a nie kierowca, który nie potrafi dostosować prędkości do warunków. Jakie to znajome.

      • 1 2

      • tak tak

        Ty jesteś od tych co twierdzą, że kierowca załadowanego tira jadący ze stromej góry jest w stanie wyhamować z 50/h w sekundę.

        • 1 0

    • Nie w naszym kraju. Tutaj każdy urzędas jest bezimienny a co za tym idzie bezkarny

      • 8 0

  • To nie fotoradar jest zagrożeniem, tylko idioci za kierownicą którzy na jego widok panicznie hamują. Jeśli ktoś jedzie jak normalny człowiek, czyli przepisowo, to nie musi hamować. Gdybyście zamiast się wiecznie frustrować na ograniczenia prędkości trochę się zastanowili, to wiedzielibyście, że większość ograniczeń ma sens, to omawiane w artykule w szczególności. Co więcej, dużo ograniczeń prędkości jest stawianych na życzenie mieszkańców.

    Robi się to tak: jest ograniczenie do 50km/h i przejście dla pieszych. Piesi nie mogą przejść po debile gnają po 70 i 80 i żaden się nie zatrzyma ("żeby nie tracić czasu bo wszędzie ograniczenia i tak dalej). No to stawia się ograniczenie do 40km/h i nic się nie zmienia, może poza tym że już w ogóle żaden kierowca się nie zatrzyma, bo skoro takie ograniczenie (którego i tak nie przestrzega) to tym bardziej nie będzie tracić czasu puszczając pieszych. No to stawia się światła i cały sznur samochodów zatrzymuje się żeby puścić jednego pieszego. A kierowcy z nostalgią wspominają dobre czasy kiedy można było jechać aż 50km/h a nie tak jak teraz średni 30 uwzględniając postój na światłach.

    Takich historii można by pisać tysiące. Wbijcie sobie do głowy, że nie jesteście sami na drodze a przepisy i ograniczenia nie są po to, żeby wam zrobić na złość. Zachowujcie się jak normalni ludzie a będzie bezpieczniej i bez nerwów.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane