- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (150 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (164 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (100 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Czy zatrzymywanie się przed zieloną strzałką jest zasadne?
Mało który kierowca zatrzymuje się przed zieloną strzałką na sygnalizatorze - to fakt. Jeden z naszych czytelników zastanawia się jednak, czy w niektórych sytuacjach, na skrzyżowaniu ze znikomym ruchem, zatrzymanie przed zieloną strzałką jest faktycznie koniecznie? Może wystarczy jedynie zwolnić do bezpiecznej prędkości?
Przed zieloną strzałką należy się zatrzymać. To obowiązek kierowcy. W innym przypadku popełnia wykroczenie, za które może zostać ukarany mandatem w kwocie 100 zł i 1 pkt karny. Jeśli minie sygnalizator po zgaśnięciu zielonej strzałki, naraża się na karę w wysokości do 500 zł i aż 6 pkt karnych.
Co widać gołym okiem, na naszych drogach zdecydowana większość kierowców ignoruje przepisy i nie zatrzymuje się przed zieloną strzałką. Mówi się o zaledwie 10 proc. osób, które poprawnie korzystają z warunkowej strzałki. Cała reszta prawdopodobnie ostatni raz prawidłowo zachowała się przed zieloną strzałką na... egzaminie na prawo jazdy.
Czytaj także:
"Zapuszczamy korzenie na czerwonym". Na te skrzyżowania kierowcy narzekają
Zielona strzałka zielonej strzałce nierówna
Pan Roman z Gdańska poruszył problem zielonej strzałki, a jego opinia zapewne wywoła burzę w komentarzach. Ale być może taka dyskusja jest potrzebna. Poniżej przedstawiamy treść jego wiadomości.
Zastanawiam się, czy aby na pewno wyhamowywanie do zera przed każdą zieloną strzałką jest konieczne? W końcu zielona strzałka zielonej strzałce nierówna. Są tłoczne, ruchliwe skrzyżowania, na których dzieje się bardzo dużo - i rzeczywiście w takich miejscach należy obowiązkowo zatrzymać się przed warunkową strzałką do skrętu w prawo.
I teraz druga strona medalu - jest przecież cała masa skrzyżowań, na których ruch jest znikomy (wiele zależy od pory dnia). W takich miejscach często jesteśmy jednym z nielicznych uczestników ruchu, bywa, że jedynym. Wydaje mi się, że w takich sytuacjach nie powinno się wymagać wyhamowywania auta do zera.
Moje pytanie brzmi: czy gdy dojeżdżam do skrzyżowania z czerwonym światłem i zieloną strzałką do skrętu w prawo, widząc, że przy przejściu nie ma żadnego pieszego - to czy faktycznie wymagane jest wyzerowanie prędkości? Może w takich sytuacjach wystarczy zwolnić do bezpiecznej prędkości i powolnie minąć sygnalizator, a zatrzymać się dopiero przed drogą prostopadłą? Zachęcam do dyskusji, bo być może więcej osób ma podobne odczucia.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (264) 2 zablokowane
-
2022-05-19 16:25
Opinia wyróżniona
W wielu miejscach zastosowana jest po prostu źle (3)
Na wielu skrzyżowaniach zastosowana jest źle, bo nie ma kolizji z żadnym z innych kierunków gdy się świeci i spokojnie mogłaby być kierunkowym sygnalizatorem zezwalającym na bezwarunkowy skręt w prawo.
Np. zjazd z Wielkopolskiej w Sopocką gdzie jak świeci się zielona strzałka to można jechać z zamkniętymi oczami bo nie ma kierunkuNa wielu skrzyżowaniach zastosowana jest źle, bo nie ma kolizji z żadnym z innych kierunków gdy się świeci i spokojnie mogłaby być kierunkowym sygnalizatorem zezwalającym na bezwarunkowy skręt w prawo.
Np. zjazd z Wielkopolskiej w Sopocką gdzie jak świeci się zielona strzałka to można jechać z zamkniętymi oczami bo nie ma kierunku poprzecznego samochodów, a na przejściu jest czerwone.
Takich skrzyżowań jest wiele.
Natomiast wiadomo że tam gdzie zielona strzałka pozwala zwłaszcza na przejechanie przez przejście dla pieszych dla którego wyświetla się sygnał zielony, tam obowiązkowo należy się zatrzymać.
Z kolei na wielu skrzyżowaniach gdzie zielona strzałka wyświetlana jest tylko jak dla przejścia jest czerwona, zatrzymywanie się przed sygnalizatorem nie ma żadnego sensu, bo sens ma dopiero zatrzymanie się przed jezdnią poprzeczną (która wtedy ma zielone), czyli często kilkanaście metrów dalej.- 54 8
-
2022-05-20 22:01
W Gdyni demontują zielone stałki w ramach dowalania kierowcom aut jak się da.
- 0 0
-
2022-05-19 21:27
są jeszcze lepsze skrzyzowania
np warunkowa strzałka z Kwiatkowskiego w Dąbka świeci gdy skręcający z Dąbka w Kwiatkowskiego mają strzałkę zieloną ( bezkolizyjną ) . A do tego jadąc z Dąbka w Kwiatkowskiego i mając zieloną do skrętu w lewo jest tam dodatkowo znak "zakaz skrętu w lewo " ;P
- 2 0
-
2022-05-19 18:05
W tym kraju sygnalizator do jazdy prosto i w lewo sluzy jako sygnalizator do jazdy w lewo i zawracania.
Znaj proporcjum :) Lepiej sie nie da :)
- 4 0
-
2022-05-19 14:22
Opinia wyróżniona
Tak samo przeprowadzam rower przez przejścia jak kierowcy zatrzymują się na zielonej strzałce. (15)
Mniej więcej właśnie tak. Zawsze mocno zwalniam przed przejechaniem przez przejście, prawie do zera, prawie, ale nigdy nie schodzę. Tak samo kierowcy czasami mocno zwalniają po zielonej strzałce, ale nigdy się nie zatrzymują do 0. Tyle w temacie.
- 63 42
-
2022-05-19 19:58
Jeśli nie powodujesz żadnego zagrożenia to OK, rowerzysto :)
Osobiście uważam że przejazd na czerwonym jeśli nie ma ruchu powinien być tak samo dozwolony, jak przejście poprzejściu dla pieszych na czerwonym w GB.
- 1 0
-
2022-05-19 19:19
tak trzymać
Obyście się spotkali: ty jadąc na rowerze po przejściu z twoim ulubionym kierowcą co to nie zatrzymuje się na strzałce.
Ciekawym co będzie gdy wasze orbity się przetną !!!- 3 1
-
2022-05-19 18:09
Bo trzeba, choc to niebezpieczna gra, bo zaraz byle kiep tez chce, miec na uwadze intencje, jakie wprowadzeniu danego przepisu
...przyswiecaly. Intencja obowiazku zsiadania z roweru bylo wyeliminowanie sytuacji, w ktorych rozpedzony rower wjezdza w rejonie przejscia bezposrednio przed jadacy pojazd. Mozna bez trudu jechac na rowerze tak, zeby nikomu nie wtargnac, ale i nie zsiadac. Ustawodawca woli natomiast traktowac swoich poddanych jak malpy, niz obdarzyc ich jakimkolwiek zaufaniem. Czy slusznie, to juz inny temat.
- 3 1
-
2022-05-19 15:14
md (1)
Jeśli robisz to bezpiecznie, to nie mam z tym problemu.
- 2 1
-
2022-05-19 15:26
szybko, ale bezpiecznie - wiadomo
- 3 0
-
2022-05-19 15:05
Rower nie może jechać po chodniku (6)
Rower nie może jechać po chodniku (z drobnymi wyjątkami), więc jak się może znaleźć na pasach?
- 5 16
-
2022-05-19 16:39
CPR
- 0 0
-
2022-05-19 15:39
99% infrastruktury rowerowej w polsce to chodniki dla pieszych
to jak nie można? większość ma nawet nakaz jazdy po nim rowerem.
- 12 2
-
2022-05-19 15:25
samochód też nie może jechać po chodniku (3)
więc jak może się na nim znaleźć?
- 20 5
-
2022-05-19 18:12
Jak najbardziej samochod moze jechac po chodniku. (1)
Ciezko parkowac na chodniku tak, zeby po nim nie jezdzic, a parkowanie jest przeciez pod pewnymi warunkami dozwolone
- 2 8
-
2022-05-22 08:36
i przez takich jak ty
powstają słupki na chodnikach
- 1 0
-
2022-05-19 15:41
Dostawczak kuriera najlepiej jeżdzi po chodniku.
- 9 2
-
2022-05-19 14:59
ja sie zatrzymuje (2)
wiec Ty przeprowadzaj rower - bedziemy mieli dwoch uczestnikow ruchu, ktorzy nie lamia przepisow a to juz cos!
Pozdrawiam- 21 9
-
2022-05-19 16:00
skoro ty się zatrzymujesz, to po co on ma przeprowadzać rower? (1)
będziesz dłużej stał, i nie wciskaj kitu, że jesteś zainteresowany losem pieszego. Po prostu trudno ci zdzierżyć fakt, że ty coś musisz, a kto inny nie. twoje szczęście jest zależne od niedoli lub równoważnej własnej niedoli kogoś innego.
- 11 16
-
2022-05-19 23:06
Tobie za to trudno zdzierżyć, że przepisów należy przestrzegać
Twoje szczęście trwa dopóki nie wjedziesz swoim rowerkiem na przejście w momencie gdy ktoś inny nie wjedzie tam samochodem bo nie poświęcił chwili aby się zatrzymać i w drugą stronę patrząc również.
- 7 3
-
2022-05-19 09:35
Opinia wyróżniona
Naprawdę masz taki problem żeby się zatrzymać? (22)
Na drodze naprawdę wiele się dzieje, wczoraj zginał człowiek w Gdyni na pasach... naprawdę nic mi się nie dzieję, że zatrzymam samochód przed zieloną strzałką. Ona jest bonusem na moim pasie ruchu, a płynność ma być zagwarantowana na prostopadłej drodze...
- 199 43
-
2022-05-19 19:02
No mam problem, bo to nieekologiczne zachowanie - większe zużycie paliwa, ślad węglowy, pył z klocków ham, itp, itd.
- 3 6
-
2022-05-19 12:43
zatrzymam samochód przed zieloną strzałką
Zatrzymujesz się przed czerwonym światłem a nie przed zieloną strzałką.
- 28 2
-
2022-05-19 11:40
Nikt sie nie zatrzymuje bo trujmiasto to mekka piratów drogowych a policja nie robi kontroli wcale! (8)
- 12 9
-
2022-05-19 15:08
haha (2)
czlowieku, idz pojezdzij po Wroclawiu czy Krakowie to wracajac do 3miasta bedziesz najszczesliwszy na swiecie :D
- 1 6
-
2022-05-19 15:38
to jak gdzieś jest źle mamy się cieszyć, że u nas jest nie gorzej?
- 1 2
-
2022-05-19 15:27
zależy jaką miarą mierzysz tę szczęśliwość
kultura jazdy we wrocku jest na wyższym poziomie
- 5 3
-
2022-05-19 14:44
Dziecko... Piszemy Trójmiasto a nie trujmiasto...
- 4 4
-
2022-05-19 14:37
Trójmiasto przez "ó" (3)
Na tle kraju Trójmiasto to jest eldorado.
- 1 12
-
2022-05-19 15:32
Deweloperów ! (2)
- 10 0
-
2022-05-19 18:12
mów po polsku - programistów (1)
- 2 0
-
2022-05-19 22:58
widać, że nie jesteś z branży
deweloper to nie to samo co programista
- 1 0
-
2022-05-19 10:33
jeśli widać z daleka że nic nie jedzie to po co się zatrzymywać ? (10)
dla zasady ?
- 18 44
-
2022-05-19 17:54
tobie może się wydawać że nic nie jedzie
Chcesz coś komuś zrobić i spędzić parę lat pod celą...?
- 4 1
-
2022-05-19 14:20
tak, a potem jest - nie widziałem tego pieszego wysoki sądzie (2)
wtargnął mi na przejście
- 22 2
-
2022-05-19 15:21
bo wtargują! (1)
- 5 4
-
2022-05-19 17:19
w sensie - ośmielają się przejść
- 3 3
-
2022-05-19 13:39
(5)
Nie, nie dla zasady, ale dlatego, że masz czerwone światło.
Na skrzyżowaniu z sygnalizacją, gdy masz sygnał czerwony też je opuszczasz, bo nic nie jedzie?
Kierowcy tak wszystko widzą z daleka, to ciekawe skąd te wypadki na przejściach dla pieszych?- 46 5
-
2022-05-21 12:47
Raczej nie przez zieloną strzałkę
- 0 0
-
2022-05-19 21:29
Gdy nic nie jedzie można jechać. Rozsądek przede wszystkim.
Po co stać na czerwonym w nocy na pustej ulicy?
- 2 6
-
2022-05-19 17:38
Zapytaj Najsztuba (1)
- 7 1
-
2022-05-20 09:52
Po co pytać Najsztuba, przecież ponad połowa kierowców zachowuje się gorzej niż Najsztub.
- 3 4
-
2022-05-19 14:23
bo widział, że nic nie jedzie
a tak naprawdę nie widział, że coś jedzie
- 23 1
Wszystkie opinie
-
2022-05-19 10:18
Zielona strzałka w Kartuzach (1)
Na jednym skrzyżowaniu świetlnym w Kartuzach jest czerwone z zieloną strzałką w prawo na pasie tylko do skrętu w prawo. Podczas tego skrętu w prawo nie ma kolizji z żadnym innym samochodem (wszyscy czekają, bo mają czerwone), tuż za strzałką nie ma przejścia dla pieszych, a na przejściu po wykonaniu skrętu piesi zawsze mają czerwone. Jest to zielona strzałka, ale bezkolizyjna :) Tam się nigdy nie zatrzymuję, bo nie ma po co
- 9 3
-
2022-10-30 21:20
Znak s2
W Bytomiu wyjazd z ul. Nałkowskiej w prawo w ul Jana Nowaka Jeziorańskiego jest zielona strzałka do skretu ,nie ma tam przejścia dla pieszych,jadący z lewej strony mają światło czerwone,czy też trzeba się bezwzględnie tam zatrzymać.Czerwne światło jest zapalone,jeżeli samochody jadące z lewej strony mają sygnał zielony.Z chwilą zaświecenia się zielonej strzałki jest wtedy zupełnie bezkolizyjny wjazd w prawą stronę.Czy też trzeba całkowicie się zatrzymać
- 0 0
-
2022-07-22 09:39
Każdy tworzy własne przepisy na drodze...
A potem jest jak jest i pretensje do każdego! Zielona strzałka to więcej wypadków i kłopotów bo w Polsce nikt nie potrafi z tego korzystać!
- 0 0
-
2022-05-23 17:31
Powinna być osobna (inna) strzałka kierunkowa w prawo
Np. skręcając w prawo z Grunwaldzkiej w Piastowską na zielonej strzałce robi się to gdy zarówno na przejściu jak dla samochodów skręcających z przeciwnej strony jest czerwone światło (to czas dla skrętu w lewo z Piastowskiej). Tzn. ten skręt w prawo "na strzałce" z niczym nie koliduje i nie widzę najmniejszego sensu w robieniu stopu przed skrętem.
- 0 0
-
2022-05-23 16:33
strałka
Uzasadnione jest zatrzymanie się przed czerwonym światłem które świeci razem z zieloną strzałką.
- 0 0
-
2022-05-23 12:51
no i w odpowiedziach pieknie widac jak nie znamy przepisow :)
słabe to
- 0 0
-
2022-05-23 12:31
Niestety, poziom inteligencji inżynierów ruchu
można porównać do ameby, gdy np. na skrzyżowaniu 3Maja/Giełguda, zielona strzałka się świeci gdy tor jazdy w prawo nie koliduje z żadnym innym kierunkiem, zamiast dać tam po prostu zielone w prawo, jest strzałka. Impotencja umysłowa rządzi, a na urzędników idą niekompetentne odpady, które w normalnej pracy nigdy się nie sprawdzą bo nic nie potrafią.
- 0 0
-
2022-05-19 12:05
zielona strzałka (1)
czyli kierofczyk wjeżdża za sygnalizator i stoi centralnie na przejściu dla pieszych lub przejeździe dla rowerzystów blokując innym przejście / przejazd. No to u nas standard..... i zawsze wielkie zdziwienie że rower czy pieszy ma zielone światło i chce przejechać czy przejść. ja tu byłem pierwszy i co mi zrobisz. nie jest tak? no jest! zlikwidować te strzałki.
- 10 5
-
2022-05-22 08:51
Kierofczyk,ogarnij się!!!
- 0 0
-
2022-05-19 14:22
Opinia wyróżniona
Tak samo przeprowadzam rower przez przejścia jak kierowcy zatrzymują się na zielonej strzałce. (15)
Mniej więcej właśnie tak. Zawsze mocno zwalniam przed przejechaniem przez przejście, prawie do zera, prawie, ale nigdy nie schodzę. Tak samo kierowcy czasami mocno zwalniają po zielonej strzałce, ale nigdy się nie zatrzymują do 0. Tyle w temacie.
- 63 42
-
2022-05-19 15:05
Rower nie może jechać po chodniku (6)
Rower nie może jechać po chodniku (z drobnymi wyjątkami), więc jak się może znaleźć na pasach?
- 5 16
-
2022-05-19 15:25
samochód też nie może jechać po chodniku (3)
więc jak może się na nim znaleźć?
- 20 5
-
2022-05-19 18:12
Jak najbardziej samochod moze jechac po chodniku. (1)
Ciezko parkowac na chodniku tak, zeby po nim nie jezdzic, a parkowanie jest przeciez pod pewnymi warunkami dozwolone
- 2 8
-
2022-05-22 08:36
i przez takich jak ty
powstają słupki na chodnikach
- 1 0
-
2022-05-19 15:41
Dostawczak kuriera najlepiej jeżdzi po chodniku.
- 9 2
-
2022-05-19 16:39
CPR
- 0 0
-
2022-05-19 15:39
99% infrastruktury rowerowej w polsce to chodniki dla pieszych
to jak nie można? większość ma nawet nakaz jazdy po nim rowerem.
- 12 2
-
2022-05-19 14:59
ja sie zatrzymuje (2)
wiec Ty przeprowadzaj rower - bedziemy mieli dwoch uczestnikow ruchu, ktorzy nie lamia przepisow a to juz cos!
Pozdrawiam- 21 9
-
2022-05-19 16:00
skoro ty się zatrzymujesz, to po co on ma przeprowadzać rower? (1)
będziesz dłużej stał, i nie wciskaj kitu, że jesteś zainteresowany losem pieszego. Po prostu trudno ci zdzierżyć fakt, że ty coś musisz, a kto inny nie. twoje szczęście jest zależne od niedoli lub równoważnej własnej niedoli kogoś innego.
- 11 16
-
2022-05-19 23:06
Tobie za to trudno zdzierżyć, że przepisów należy przestrzegać
Twoje szczęście trwa dopóki nie wjedziesz swoim rowerkiem na przejście w momencie gdy ktoś inny nie wjedzie tam samochodem bo nie poświęcił chwili aby się zatrzymać i w drugą stronę patrząc również.
- 7 3
-
2022-05-19 19:58
Jeśli nie powodujesz żadnego zagrożenia to OK, rowerzysto :)
Osobiście uważam że przejazd na czerwonym jeśli nie ma ruchu powinien być tak samo dozwolony, jak przejście poprzejściu dla pieszych na czerwonym w GB.
- 1 0
-
2022-05-19 19:19
tak trzymać
Obyście się spotkali: ty jadąc na rowerze po przejściu z twoim ulubionym kierowcą co to nie zatrzymuje się na strzałce.
Ciekawym co będzie gdy wasze orbity się przetną !!!- 3 1
-
2022-05-19 18:09
Bo trzeba, choc to niebezpieczna gra, bo zaraz byle kiep tez chce, miec na uwadze intencje, jakie wprowadzeniu danego przepisu
...przyswiecaly. Intencja obowiazku zsiadania z roweru bylo wyeliminowanie sytuacji, w ktorych rozpedzony rower wjezdza w rejonie przejscia bezposrednio przed jadacy pojazd. Mozna bez trudu jechac na rowerze tak, zeby nikomu nie wtargnac, ale i nie zsiadac. Ustawodawca woli natomiast traktowac swoich poddanych jak malpy, niz obdarzyc ich jakimkolwiek zaufaniem. Czy slusznie, to juz inny temat.
- 3 1
-
2022-05-19 15:14
md (1)
Jeśli robisz to bezpiecznie, to nie mam z tym problemu.
- 2 1
-
2022-05-19 15:26
szybko, ale bezpiecznie - wiadomo
- 3 0
-
2022-05-20 20:53
moment (2)
Warunkowa strzałka jest jak stop. Zawsze zatrzymuje się kawałek dalej, gdzie jest wjazd na pas o innym kierunku i zazwyczaj są tam pasy dla pieszych. Wydawało mi się, że tak jest prawidłowo ale poprawcie mnie jeśli robię to nieprawidłowo
- 0 0
-
2022-05-22 07:16
Robisz to nieprawidłowo.
- 0 0
-
2022-05-20 20:59
Zatrzymujesz się przed sygnalizatorem. Po upewnieniu się, że jest bezpiecznie możesz jechać.
- 1 0
-
2022-05-19 14:30
Na pewno nie powinno być na prawo od tejże strzałki ścieżki rowerowej z nieodpowiedzialnymi (1)
rowerzystami, którzy nie schodzą z rowerów lub nie rozglądają się . Czy tam innymi hulajnogami.
- 1 3
-
2022-05-21 21:52
Przecież jeśli jadą ścieżką, to nie muszą schodzić z roweru. Jezus Maria.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.