- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (129 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (96 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (370 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Czytelnik: kierowcy są coraz mniej rozgarnięci
Mam 35-letni staż "za kółkiem", wiele na drogach widziałem i niestety muszę stwierdzić, że współczesny kierowca jest coraz mniej rozgarnięty - napisał nasz czytelnik. Czy rzeczywiście tak jest?
Przez ponad 30 lat za kierownicą auta widziałem naprawdę wiele dziwnych, absurdalnych i kompletnie niezrozumiałych zachowań kierowców. Śmiem twierdzić, że z każdym rokiem jest ich coraz więcej. Głównie za sprawą bardzo młodych, wciąż nieopierzonych zmotoryzowanych lub tych bardzo, ale to bardzo doświadczonych, którzy poważnie powinni pomyśleć o zakończeniu kariery w fotelu kierowcy.
Mam wrażenie, że kiedyś kierowcy jeździli pewniej, umiejętniej. Powiecie: kiedyś nie było tylu aut na drogach. Zgoda. A ja odpowiem: kiedyś nie było tylu systemów w samochodach, które bardzo pomagają kierowcy. A mimo to z tymi umiejętnościami "za kółkiem" jest coraz słabiej.
Kierujący nie patrzą w lusterka, często są egoistyczni na drodze, rozkojarzeni za "kółkiem" i to, co mnie najbardziej denerwuje - nie przewidują. Nie przewidują, co może się wydarzyć, gdy... No właśnie, przewidywanie to podstawa bycia dobrym kierowcą. Nie liczy się tylko to, co znajduje się pięć metrów przed maską twojego auta. Jakby wcale o tym nie myśleli, tylko jechali z klapkami na oczach.
Sam nie jestem idealnym kierowcą, jak każdemu zdarzają mi się błędy. Ale dziś kierowca musi mieć podane wszystko na tacy, bo może się pogubić. Abstrahując już od wybryków na drogach.
W pierwszej kolejności na myśl przychodzą mi nowe tablice informacyjne - wielkie, jaskrawożółte z napisem "STOP. Zły kierunek". Stawiane są głównie przy zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta. Ale czy naprawdę zmotoryzowani potrzebują takich wskazówek, żeby przypadkiem nie wjechać pod prąd na obwodnicę? To osiągnięcie z kategorii tych wybitnych, a i wcale nie takich łatwych.
Kolejne przykłady - tablica "jedź na zamek", "zachowaj odstęp wyprzedzając rowerzystę" albo wywieszane na wiaduktach obwodnicy banery z zaleceniem "tworzenia korytarzy życia". Przecież to wszystko powinno być dla kierowców oczywiste. Ale, jak widać, nie jest i trzeba wydawać dodatkowe pieniądze na wyprodukowanie tego typu znaków.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (312) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-19 06:16
Opinia wyróżniona
(26)
Smartfonik to nieodłączny atrybut kierowcy... Jak wracamy z pracy z żoną i dziećmi w korku przez Chełm i jak ja widzę jak 2/3 rusza za tym przed nim... To uwierzcie, że żona mnie kilka razy powstrzymała bo kilku leciało by szukać telefonu gdzieś w trawie. No i też przykłada do tego rączkę sama nauka jazdy. Wielu instruktorów samych jest nauczonych jeździć od linijki a nie życiowo.
- 197 16
-
2022-10-19 13:31
czasem mam wrażenie, że jakby zliczyć czas patrzenia się w smartfona podczas kierowania pojazdem i porównać
do czasu patrzenia się na drogę....to smartfon, u niektórych, wygra w cuglach
- 1 0
-
2022-10-19 11:54
A czemu kierowcy mają czas na smartfoniki? Bo władze miasta uspokoiły ruch (6)
i nagle okazało się, że podczas stania z korku albo powolnej jazdy z nudów można zacząć coś robić, np. napisać SMSa że spóźnimy się do pracy. Gdyby większość naszej trasy to była droga bezkolizyjna 70km/h to nikt nawet by nie pomyślał o dotykaniu smartfona w celu innym niż wpisanie w nawigację celu podróży (chociaż ja i tak robię to nim ruszę albo
i nagle okazało się, że podczas stania z korku albo powolnej jazdy z nudów można zacząć coś robić, np. napisać SMSa że spóźnimy się do pracy. Gdyby większość naszej trasy to była droga bezkolizyjna 70km/h to nikt nawet by nie pomyślał o dotykaniu smartfona w celu innym niż wpisanie w nawigację celu podróży (chociaż ja i tak robię to nim ruszę albo mówię do telefonu "Prowadź do ..."). Dzięki Gdańskiemu Programowi Uspokajaniu Ruchu mamy teraz na tyle dużo czasu, że możemy przeglądać Tik Toka stojąc co światła na światłach.
- 7 12
-
2022-10-19 13:36
goblin uzależniony od śmiecenia sobie baniaka bzdurnymi wiadomościami i z tyłka filmikami - dlaczego robisz śmietnik z głowy ?
- 1 2
-
2022-10-19 12:22
Najglupsza opinia jaką czytałem (4)
Strefy uspokojonego ruchu powodują korzystanie z telefonu w czasie jazdy?
Te same strefy powodują brak możliwości jazdy w mieście 70 km/h ??
Oddaj prawko i nie wracajmy do tego- 10 8
-
2022-10-20 17:47
powoli przeczytaj jeszcze raz,może zrozumiesz co komentujesz?
- 0 0
-
2022-10-19 12:45
Uspokajanie ruchu powoduje korzystanie z telefonu w trakcie jazdy (2)
Nie mówię o strefach zamieszkania tylko o głównych drogach Gdańska, jak Okopowa, Zwycięstwa, Grunwaldzka, Rzeczpospolitej, Marynarki Polskiej itd. Wsadzanie świateł co 100 metrów na dwupasmówkach pod pretekstem budowy przejść naziemnych i zmniejszanie limitu prędkości też jest "uspokajaniem ruchu". Jeśli ktoś musi stać na światłach co światła to
Nie mówię o strefach zamieszkania tylko o głównych drogach Gdańska, jak Okopowa, Zwycięstwa, Grunwaldzka, Rzeczpospolitej, Marynarki Polskiej itd. Wsadzanie świateł co 100 metrów na dwupasmówkach pod pretekstem budowy przejść naziemnych i zmniejszanie limitu prędkości też jest "uspokajaniem ruchu". Jeśli ktoś musi stać na światłach co światła to szybko z nudów zacznie bawić się telefonem.
Poza tym to nie są moje wymysły. Brytyjczycy zmniejszyli limity prędkości od razu wzrosła liczba kolizji.- 7 7
-
2022-10-20 08:56
co ty dzieckiem jesteś że musisz się pobawić ? niby wyglądają jak dorośli a w środku roszczeniowy bachor nafaszerowany wiedzą o swoich prawach
- 3 0
-
2022-10-20 08:30
Kolejne bzdury
Korzystanie z telefonu w czasie jazdy nie jest efektem ilości świateł czy dopuszczalnej prędkości tylko głupoty użytkowników. Jedni się bawią stojąc na światłach, inni jadąc 50, 70 a jeszcze inni 150 i takie są fakty.
Przejścia dla pieszych, są może i niekorzystne dla kierowców, ale sprzyjają pieszym, jednych i drugich nie zwalnia to zKorzystanie z telefonu w czasie jazdy nie jest efektem ilości świateł czy dopuszczalnej prędkości tylko głupoty użytkowników. Jedni się bawią stojąc na światłach, inni jadąc 50, 70 a jeszcze inni 150 i takie są fakty.
Przejścia dla pieszych, są może i niekorzystne dla kierowców, ale sprzyjają pieszym, jednych i drugich nie zwalnia to z obowiązku przestrzegania prawa.
Ograniczenie prędkości zwiększyło liczbę wypadków? Bo kierowcy nie dostosowali się do nowej prędkości i jak wspomniałem ich głupia część uznała widocznie że potrafi prowadzić z telefonem w ręku.
Tyle w temacie- 1 3
-
2022-10-19 11:03
(1)
przydałby się koordynator na każdym rondzie zwłaszcza 3 lipy - ludzie nie potrafią zachować się przy rondzie i tworzą korki bo czekają aż nikogo nie będzie na rondzie zanim wjadą zamiast płynnie włączyć się i sprawnie objechać, no ale jedni potrafią zrobić salto wskakując do wody a inni walą tylko dechę
- 4 1
-
2022-10-19 12:49
Może jakby ludzie używali kierunkowskazów zjeżdżając z radą to inny uczestnicy ruchu szybciej by na nie wjeżdżali a tak to musisz się domyśleć gdzie kierowca będący na rondzie ma zamiar skręcić
- 9 0
-
2022-10-19 10:56
brawo nie wpadłem nigdy na to .. telefon w trawie genialne
- 5 2
-
2022-10-19 08:24
tu problemem jest formuła egzaminu, która jest nieżyciowa. a klient wymaga zdania egzaminu więc jest uczony zdania egzaminu (2)
- 23 0
-
2022-10-19 08:59
(1)
Ale tu się niewiele zmieniło w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Wcześniej też w dużej mierze kurs na prawo jazdy polegał na przygotowaniu do egzaminu, włącznie z jazdami po standardowych trasach wybieranych przez egzaminatorów.
- 1 0
-
2022-10-19 09:14
Sorry ja zdawałem egzamin 24 lata temu i już wtedy uczono nas tylko zdać...
Ale zgadzam się z 1 komentarzem - smartfon i te wszystkie ledo-błyskotki w aucie to rak.- 17 1
-
2022-10-19 07:58
Co znaczy "życiowo"? (11)
Następny co uważa że jazda zgodnie z przepisami to największa możliwa zbrodnia na drodze?
- 28 25
-
2022-10-19 11:05
(10)
to skoro masz prawy pas wolny czemu ciśniesz uparcie lewym , skoro jest ograniczenie do 70 czemu ślimaczysz 40 ? Mi egzaminator mówił , jak jest 50 jedź te 50 !!! jak nie czujesz się pewnie nie pchaj się na lewy pas ! a jak się boisz jeździć albo ważniejsze jest oglądanie smartfona to przesiądź się na ZTM !
- 21 5
-
2022-10-19 11:17
No ale z tym lewym pasem to nie trzeba być życiowym tylko wystarczy jeździć zgodnie z przepisami. Nie można jechać lewym pasem gdy prawy wolny według przepisów. Kierowcy powinni jeździć zgodnie z przepisami i takiego problemu by nie było. Co to za jakiś wymóg "życiowości". Wystarczy przepisowość! "Życiowością" tłumaczą się właśnie ludzie łamiący przepisy
- 9 4
-
2022-10-19 11:17
Zgodnie z prawem to lewy pas jest tylko chwilowy, po wyprzedzeniu wracamy na prawy przynajmniej tak mi mówiono. (8)
- 20 0
-
2022-10-19 12:47
(7)
No ale jak to. Ona zjeżdża za 5km w lewo więc już zajmuje lewy pas xD na obwodnicy nawet jeżdżąc z przepisową predkoscia takich mistrzów trzeba wyprzedzać z prawej strony bo ksieciunio albo księżniczka po tygodniu w UK już nie potrafią poruszać sie w ruchu prawostronnym
- 6 7
-
2022-10-19 13:53
I przepisowo tak wyprzedzasz z prawej strony? (6)
- 1 5
-
2022-10-20 00:21
(1)
Akurat na Obwodnicy i nie tylko jest to zgodne z przepisami.
- 3 2
-
2022-10-20 17:31
na której obwodnicy zjazd masz ......w lewo? znawco tematu?
- 1 1
-
2022-10-20 06:38
Nie trafiłeś (3)
Akurat z prawej można wyprzedzać i to zgodnie z przepisami :) tyle razy już to wałkowano
- 2 0
-
2022-10-20 16:07
Art. 24 (1)
10.
Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1)
na jezdni jednokierunkowej;
2)
na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym10.
Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1)
na jezdni jednokierunkowej;
2)
na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
Także w opisanym powyżej przypadku wyprzedzanie po prawej stronie jest niedozwolone! (obwodnica poza nielicznymi wyjątkami jest dwupasmowa)- 0 1
-
2022-10-20 17:39
Są miejsca
Z 3 pasami na obwodnicy
- 0 1
-
2022-10-20 08:54
przepisy przepisami a dobre praktyki i życzliwość wzajemna wiesz co to ?
- 1 0
-
2022-10-19 08:37
Opinia wyróżniona
(8)
To prawda. Następuje "amerykanizacja" naszego społeczeństwa i widać to również na drogach. Ja mam "jedynie" trochę ponad 20-letnie doświadczenie jako kierowca, ale moje obserwacje są zbliżone do obserwacji pana Wojtka. Kierowcy są coraz słabsi. Nie potrafią poprawnie używać świateł (np. jazda na dziennych w nocy albo jazda na przeciwmgielnych
To prawda. Następuje "amerykanizacja" naszego społeczeństwa i widać to również na drogach. Ja mam "jedynie" trochę ponad 20-letnie doświadczenie jako kierowca, ale moje obserwacje są zbliżone do obserwacji pana Wojtka. Kierowcy są coraz słabsi. Nie potrafią poprawnie używać świateł (np. jazda na dziennych w nocy albo jazda na przeciwmgielnych podczas deszczu), nie potrafią dynamicznie włączać się do ruchu na drogach ekspresowych/autostradach (ile razy widziałem jak ktoś się zatrzymuje na rozbiegówce zamiast depnąć i płynnie zmienić pas), jazda lewym pasem (bo za 4 skrzyżowania paniusia skręca w lewo), ślamazarne ruszanie spod świateł (bo za dużo paliwa się zużyje albo ofiara "szuka biegów"), jak ktoś nie ma garażu to nie umie (albo mu się nie chce) nawet odśnieżyć samochodu, jazda z zaparowanymi szybami jesienią/zimą (niesprawna/wyłączona klimatyzacja? pseudo oszczędności?), brak umiejętności przewidywania, wymuszanie pierwszeństwa, brak znajomości znaków i sygnalizacji świetlnej (np. notoryczne zawracanie z pasa przeznaczonego wyłącznie do lewoskrętu - sygnalizator S3), brak ogarnięcia gabarytów własnego samochodu (widoczny zwłaszcza podczas parkowania, które często trwa godzinę), np. przy skręcie w lewo odbijanie najpierw w prawo (żeby zrobić sobie większy łuk i tutaj często następuje wjazd na sąsiedni pas ruchu). Mógłbym godzinami wymieniać, ale ameby i tak nie zrozumieją. Uważam, że nie każdy nadaje się do kierowania pojazdami i jak ktoś nie ogarnia to niech lepiej się przesiądzie do autobusu.
- 203 21
-
2022-10-19 12:00
(1)
albo jazda na wiecznie wciśniętym hamulcu z górki - np. Słowackiego w dół. Masakra
- 18 1
-
2022-10-19 12:52
Panie. Obstawiam że 80% kierowców nie wie co to hamowanie silnikiem.
- 23 0
-
2022-10-19 11:08
A ja uważam że każdy ma prawo jeździć, o ile kogoś nie zabije
Takie mędzące dziadki nie mają co robić w życiu
- 3 38
-
2022-10-19 08:49
(4)
Dokładnie tak jak mówisz..
- 16 1
-
2022-10-19 10:51
(3)
Dodam od siebie ścinanie zakrętów - nawet nie wiem w jakim celu i co to daje.
- 21 0
-
2022-10-19 13:37
(2)
na barierki nie wlecisz ani nie wypadniesz z zakrętu - masz większy bufor na reakcję
- 1 9
-
2022-10-19 15:57
(1)
Jadąc 50kmh na zakręcie 20°?
- 7 0
-
2022-10-20 08:57
nie jadąc 70 na zakręcie 90
- 0 0
-
2022-10-19 07:42
Opinia wyróżniona
Sama prawda (19)
Obecnie za kierownicę trafiają ofiary obecnego stylu życia. Bezmyślne, zamknięte w metalowej puszce ameby. Winne jest galopujące zidiocenie społeczeństwa, ale także system szkolenia i egzaminowania kierowców. Obecny system jest w całości do zmiany.
- 265 17
-
2022-10-21 17:55
Zgoda w 100
Jeżdżę 55 lat zawodowo bez stłuczki, szkoliłem kandydatów na kierowcow i zgadzam się z opinia p. Wojciecha. Dodam, że szokuje brak wyobrazni u kierowcow. Wyprzedzanie na trzeciego, jazda na zderzaku itp. System szkolenia do zmiany!
- 1 0
-
2022-10-19 14:37
przeciez sami producenci aut i wasza kochana ue kaze montowac milion roznych sysyemow czujniczkow swiatełek i pikawek dlaczego w kokpicie sa montowane 10 calowe telewizory do dotykowej obsługi tego wszystkiego? Ludzie to jest jedna strona medalu
- 3 7
-
2022-10-19 12:35
to nie jest efekt nierozgarniecia (2)
Powiedzmy sobie szczerze, ze nie wystarczy chec jezdzenia własnym autem, trzeba miec odpowiednie predyspozycje: mozg w głowie, umiejetnosc obserwacji otoczenia i innych poruszajacych sie aut, refleks i uwaznosc. Warto by było tez by kierowca znal swoj samochod ze strony technicznej, wiedzial gdzie sie zaczyna jego przod i konczy bagaznik. Tak samo
Powiedzmy sobie szczerze, ze nie wystarczy chec jezdzenia własnym autem, trzeba miec odpowiednie predyspozycje: mozg w głowie, umiejetnosc obserwacji otoczenia i innych poruszajacych sie aut, refleks i uwaznosc. Warto by było tez by kierowca znal swoj samochod ze strony technicznej, wiedzial gdzie sie zaczyna jego przod i konczy bagaznik. Tak samo jak nie kazda pani moze byc szwaczka, bo zwyczajnie brakuje jej predyspozycji do tego zawodu, tak samo nie kazdy operator łopaty bedzie kierowcą. Auto tak samo jak kazde inne urzadzenie obok tostera czy wiertarki udarowej potrzebuje myslącą jednostkę do obsługi, małpy potrafią rozłupac orzech kokosowy lepiej niz ludzie, ale nikt im prawa jazdy nie da. Ciekawe dlaczego?
- 13 1
-
2022-10-19 14:41
(1)
obecnie rolę oceny wymiarów auta spełniają pikające czujniczki kamerki światełka itd i potem zdziwienie że facet czy jeszcze lepiej drobniutka kobitka nie radzi sobie za kierownicą ale kupuje albo jej mu kupują do jazdy np ogromnego Mercedesa GLS czy BMW X7 np
- 7 1
-
2022-10-21 09:24
ja tam się mieszczę w mniejszym aucie i amorki wytrzymują ... no ale słonia to tylko suv utrzyma
- 0 0
-
2022-10-19 11:19
Media przykładają do tego rączkę trujmiasto również (4)
zdrady, tefałeny, paradajs hotel, tap madl i inne skierowane na ogłupienie młodych ludzi. Więc na drogach mamy odzwierciedlenie i dodatkowo negowanie ponoszenia odpowiedzialności za swoje wybryki...
- 19 2
-
2022-10-19 14:45
Trujmiasto?
Niech zgadne. Twoim idolem jest Kowalski z SD tudziez Suski?
- 5 4
-
2022-10-19 13:40
(2)
trujmiasto - wychodzi edukacja czarnkowa
- 6 7
-
2022-10-19 14:01
nienawiść (1)
a Ty bez nienawiści do tych, co nie są w twojej sekcie, to możesz chociaż jeden oddech zrobić?
- 3 7
-
2022-10-20 09:00
sekta jest w Toruniu , oddaj guru majątek to ci zbawienie załatwi , padnij na kolana i całuj jego obślizłe łapki , przecież oddawani hołdu służącemu to jakbyś króla wielbił , prawda ? W Anglii też wszyscy padali przed służbą królowej a nie przed królowa , czy może było inaczej ?
- 2 1
-
2022-10-19 10:58
(6)
teraz byle komu dają prawo jazdy , strach parkować pod marketem bo co tydzień nowa rysa i wgniotka , jak to jest , staram się parkować gdzie nikt inny nie stoi , pełno miejsc a jednak jak wracam jakiś cioł parkuje tuż obok mnie i zostawi niewiele miejsca między pojazdami !! co to jest ? magnes ?
- 19 0
-
2022-10-19 14:44
Wykup szeryf sobie 3 miejsca pod marketem gdzie parkujesz, (2)
zamontuj blokade na lewym i prawym, a na srodkowym parkuj suva 2,2m szerokiego na miejscu przepisowym 2,3m szerokim. Wtedy nikt ci auta nie dotknie. Mozesz tez botoksem lub kwasem hialuronowym potraktowac blachy jak swoje usta i czolo.
- 1 18
-
2022-10-20 06:22
(1)
i**ota
- 5 0
-
2022-10-21 17:57
Jezdzi bmw
- 0 0
-
2022-10-19 13:01
(2)
Jakbyś mistrzu zauważył to w wielu miejscach wyznaczone miejsca do parkowania mają taką szerokość że niewiele miejsca zostaje do otwarcia drzwi
- 4 10
-
2022-10-21 17:57
To co za parkujesz żeby sąsiad nie mógł wejść do auta?
- 0 1
-
2022-10-19 13:38
dlatego parkuję tam gdzie nikogo naokoło nie ma jednak zawsze jakiś nieogar się przyklei mimo ,że do wyboru ma inne miejsca gdzie nie ma auta z boku, ja nie mam problemu ze zrobieniem 20 kroków do wejścia sklepowego, nie jestem inwalida nie muszę parkować pod samym wejściem
- 16 2
-
2022-10-19 08:06
(1)
Niestety kurs prawa jazdy nie uczy jeździć, uczy jak zdać egzamin. Sam jestem stosunkowo młodym kierowcą bo mam prawo jazdy dopiero od 6 lat.
Z własnego doświadczenia powiem, że jeździć uczymy się dopiero po zdaniu egzaminu na prawo jazdy.- 53 0
-
2022-10-19 11:00
potrafić prowadzić auto a dobrze jeździć jest jak z "umiem usmażyć jajecznicę" w stosunku do "zrobię glazurowanego łososia z piklami, kandyzowaną cebulką i samodzielnie zrobionym słodkim sosem chilli"
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2022-10-19 06:10
I co jeszcze? (6)
Po formie wypowiedzi wyczuwam że autor to "rozgarnięty" szeryf z klanu szybkich i bezpiecznych. Tacy to też są patologią na drodze, a najgorzej że są nieświadomi swoich destrukcyjnych poczyniań na ulicy.
- 27 114
-
2022-10-19 06:48
Serio? Aż taki z ciebie dzban? (2)
- 26 9
-
2022-10-19 07:14
Sam jesteś dzban skoro agresja na drodze to dla Ciebie nie problem (1)
Roszczeniowy ignorant który poucza innych, blokuje pas i poucza innych jak mają jeździć bo on jest szeryfem i ma wyłączność na lewy pas.
- 11 27
-
2022-10-19 16:45
Byłeś już u lekarza? badał Ci głowę? A może po prostu tylko zmień dilera.
- 0 5
-
2022-10-19 08:27
Po formie wypowiedzi wyczuwam, że należysz do grupy, o której pisze autor. A teraz przestań udawać dorosłego i kicaj do szkoły...
- 26 3
-
2022-10-19 08:37
Prawdę ktoś napisał. Jesteś dzban.
Twoja reakcja pokazuje ze to ty mały człowieczku jesteś takim szeryfem na drodze. P. Wojciech wskazał i tak tylko cześć problemów z kierowcami. A ty się puszyści. Uderz w stół s nożyce same się odezwą. I właśnie tacy frustraci siadają za kółko a potem mamy co mamy. Wg mnie każdy kto będzie miał opcje do rzeczy w tym artykule to dzban i potencjalne zagrożenie. Bo jakim tyłkiem trzeba być aby mu przypominać o korytarzu życia ..
- 13 3
-
2022-10-19 10:42
Ty w ogóle posiadasz jakąś świadomość?
- 0 1
-
2022-10-19 06:14
Kolejny dziad, król szos (3)
który uważa, że jeździ lepiej niż wszyscy inni.
90% ankietowanych kierowców uważa, że jeździ ponadprzeciętnie.- 27 107
-
2022-10-19 06:49
Naprawdę aż taki dzban jesteś na drodze, że cię ubodlo? (1)
Oddaj prawko jak nie rozumiesz o czym tamten pan pisze
- 25 7
-
2022-10-19 07:57
Tamten pan pisze o tym, że "dzbany" przeszkadzają mu łamać prawo "nie przewidując" że będzie to robił...
- 6 14
-
2022-10-19 08:09
Trochę pokory chłopcze
- 8 5
-
2022-10-19 06:16
Opinia wyróżniona
(26)
Smartfonik to nieodłączny atrybut kierowcy... Jak wracamy z pracy z żoną i dziećmi w korku przez Chełm i jak ja widzę jak 2/3 rusza za tym przed nim... To uwierzcie, że żona mnie kilka razy powstrzymała bo kilku leciało by szukać telefonu gdzieś w trawie. No i też przykłada do tego rączkę sama nauka jazdy. Wielu instruktorów samych jest nauczonych jeździć od linijki a nie życiowo.
- 197 16
-
2022-10-19 07:58
Co znaczy "życiowo"? (11)
Następny co uważa że jazda zgodnie z przepisami to największa możliwa zbrodnia na drodze?
- 28 25
-
2022-10-19 11:05
(10)
to skoro masz prawy pas wolny czemu ciśniesz uparcie lewym , skoro jest ograniczenie do 70 czemu ślimaczysz 40 ? Mi egzaminator mówił , jak jest 50 jedź te 50 !!! jak nie czujesz się pewnie nie pchaj się na lewy pas ! a jak się boisz jeździć albo ważniejsze jest oglądanie smartfona to przesiądź się na ZTM !
- 21 5
-
2022-10-19 11:17
No ale z tym lewym pasem to nie trzeba być życiowym tylko wystarczy jeździć zgodnie z przepisami. Nie można jechać lewym pasem gdy prawy wolny według przepisów. Kierowcy powinni jeździć zgodnie z przepisami i takiego problemu by nie było. Co to za jakiś wymóg "życiowości". Wystarczy przepisowość! "Życiowością" tłumaczą się właśnie ludzie łamiący przepisy
- 9 4
-
2022-10-19 11:17
Zgodnie z prawem to lewy pas jest tylko chwilowy, po wyprzedzeniu wracamy na prawy przynajmniej tak mi mówiono. (8)
- 20 0
-
2022-10-19 12:47
(7)
No ale jak to. Ona zjeżdża za 5km w lewo więc już zajmuje lewy pas xD na obwodnicy nawet jeżdżąc z przepisową predkoscia takich mistrzów trzeba wyprzedzać z prawej strony bo ksieciunio albo księżniczka po tygodniu w UK już nie potrafią poruszać sie w ruchu prawostronnym
- 6 7
-
2022-10-19 13:53
I przepisowo tak wyprzedzasz z prawej strony? (6)
- 1 5
-
2022-10-20 00:21
(1)
Akurat na Obwodnicy i nie tylko jest to zgodne z przepisami.
- 3 2
-
2022-10-20 17:31
na której obwodnicy zjazd masz ......w lewo? znawco tematu?
- 1 1
-
2022-10-20 06:38
Nie trafiłeś (3)
Akurat z prawej można wyprzedzać i to zgodnie z przepisami :) tyle razy już to wałkowano
- 2 0
-
2022-10-20 08:54
przepisy przepisami a dobre praktyki i życzliwość wzajemna wiesz co to ?
- 1 0
-
2022-10-20 16:07
Art. 24 (1)
10.
Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1)
na jezdni jednokierunkowej;
2)
na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
Także w opisanym powyżej przypadku wyprzedzanie po prawej stronie jest niedozwolone! (obwodnica poza nielicznymi wyjątkami jest dwupasmowa)- 0 1
-
2022-10-20 17:39
Są miejsca
Z 3 pasami na obwodnicy
- 0 1
-
2022-10-19 08:24
tu problemem jest formuła egzaminu, która jest nieżyciowa. a klient wymaga zdania egzaminu więc jest uczony zdania egzaminu (2)
- 23 0
-
2022-10-19 08:59
(1)
Ale tu się niewiele zmieniło w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Wcześniej też w dużej mierze kurs na prawo jazdy polegał na przygotowaniu do egzaminu, włącznie z jazdami po standardowych trasach wybieranych przez egzaminatorów.
- 1 0
-
2022-10-19 09:14
Sorry ja zdawałem egzamin 24 lata temu i już wtedy uczono nas tylko zdać...
Ale zgadzam się z 1 komentarzem - smartfon i te wszystkie ledo-błyskotki w aucie to rak.- 17 1
-
2022-10-19 10:56
brawo nie wpadłem nigdy na to .. telefon w trawie genialne
- 5 2
-
2022-10-19 11:03
(1)
przydałby się koordynator na każdym rondzie zwłaszcza 3 lipy - ludzie nie potrafią zachować się przy rondzie i tworzą korki bo czekają aż nikogo nie będzie na rondzie zanim wjadą zamiast płynnie włączyć się i sprawnie objechać, no ale jedni potrafią zrobić salto wskakując do wody a inni walą tylko dechę
- 4 1
-
2022-10-19 12:49
Może jakby ludzie używali kierunkowskazów zjeżdżając z radą to inny uczestnicy ruchu szybciej by na nie wjeżdżali a tak to musisz się domyśleć gdzie kierowca będący na rondzie ma zamiar skręcić
- 9 0
-
2022-10-19 11:54
A czemu kierowcy mają czas na smartfoniki? Bo władze miasta uspokoiły ruch (6)
i nagle okazało się, że podczas stania z korku albo powolnej jazdy z nudów można zacząć coś robić, np. napisać SMSa że spóźnimy się do pracy. Gdyby większość naszej trasy to była droga bezkolizyjna 70km/h to nikt nawet by nie pomyślał o dotykaniu smartfona w celu innym niż wpisanie w nawigację celu podróży (chociaż ja i tak robię to nim ruszę albo mówię do telefonu "Prowadź do ..."). Dzięki Gdańskiemu Programowi Uspokajaniu Ruchu mamy teraz na tyle dużo czasu, że możemy przeglądać Tik Toka stojąc co światła na światłach.
- 7 12
-
2022-10-19 12:22
Najglupsza opinia jaką czytałem (4)
Strefy uspokojonego ruchu powodują korzystanie z telefonu w czasie jazdy?
Te same strefy powodują brak możliwości jazdy w mieście 70 km/h ??
Oddaj prawko i nie wracajmy do tego- 10 8
-
2022-10-19 12:45
Uspokajanie ruchu powoduje korzystanie z telefonu w trakcie jazdy (2)
Nie mówię o strefach zamieszkania tylko o głównych drogach Gdańska, jak Okopowa, Zwycięstwa, Grunwaldzka, Rzeczpospolitej, Marynarki Polskiej itd. Wsadzanie świateł co 100 metrów na dwupasmówkach pod pretekstem budowy przejść naziemnych i zmniejszanie limitu prędkości też jest "uspokajaniem ruchu". Jeśli ktoś musi stać na światłach co światła to szybko z nudów zacznie bawić się telefonem.
Poza tym to nie są moje wymysły. Brytyjczycy zmniejszyli limity prędkości od razu wzrosła liczba kolizji.- 7 7
-
2022-10-20 08:30
Kolejne bzdury
Korzystanie z telefonu w czasie jazdy nie jest efektem ilości świateł czy dopuszczalnej prędkości tylko głupoty użytkowników. Jedni się bawią stojąc na światłach, inni jadąc 50, 70 a jeszcze inni 150 i takie są fakty.
Przejścia dla pieszych, są może i niekorzystne dla kierowców, ale sprzyjają pieszym, jednych i drugich nie zwalnia to z obowiązku przestrzegania prawa.
Ograniczenie prędkości zwiększyło liczbę wypadków? Bo kierowcy nie dostosowali się do nowej prędkości i jak wspomniałem ich głupia część uznała widocznie że potrafi prowadzić z telefonem w ręku.
Tyle w temacie- 1 3
-
2022-10-20 08:56
co ty dzieckiem jesteś że musisz się pobawić ? niby wyglądają jak dorośli a w środku roszczeniowy bachor nafaszerowany wiedzą o swoich prawach
- 3 0
-
2022-10-20 17:47
powoli przeczytaj jeszcze raz,może zrozumiesz co komentujesz?
- 0 0
-
2022-10-19 13:36
goblin uzależniony od śmiecenia sobie baniaka bzdurnymi wiadomościami i z tyłka filmikami - dlaczego robisz śmietnik z głowy ?
- 1 2
-
2022-10-19 13:31
czasem mam wrażenie, że jakby zliczyć czas patrzenia się w smartfona podczas kierowania pojazdem i porównać
do czasu patrzenia się na drogę....to smartfon, u niektórych, wygra w cuglach
- 1 0
-
2022-10-19 06:27
niezależnie od stażu za kierownicą dla 99% kierowców prawy pas to lawa (2)
bus pas to tor rajdowy, a zielona strzałka to miejsce driftu
- 51 6
-
2022-10-19 06:50
Dziury i ciężarowe tiry, wolna jazda
- 6 3
-
2022-10-19 08:51
Prawe pasy w wielu miejscach są tak dziurawe
że warto jechać lewym nawet w środku nocy...
Po prostu strach rozwalić samochód- 6 1
-
2022-10-19 06:36
Wchodząc na przejście dla pieszych (5)
przed nosem pieszego wjeżdża na nie bardzo często kobieta kierowca oraz kierowca taxi. To bardzo częsty obrazek.
- 25 37
-
2022-10-19 08:32
(3)
Pamiętaj że w kodeksie jest zapis mówiący że pieszemu nie wolno wejśc na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd! Jest to wtargnięcie na pasy i wymuszenie pierwszeństwa! Także jeśli auto wjeżdza przed nos pieszego to znaczy że wtargnęłas na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd! Jeśli więc wymagasz od kierowcy przestrzegania przepisów to sama ich przestrzegaj!
- 13 12
-
2022-10-19 11:21
Raczej chodzi o to
Że pieszy stoi przed przejściem, a kierujący jedzie dalej zamiast się zatrzymać i umożliwić mu przejście.
- 8 0
-
2022-10-19 11:24
Tylko teraz kodeks drogowy nakazuje bezwzględne przepuszczanie pieszych, więc radzę uaktualnić wiedzę. (1)
- 6 1
-
2022-10-21 18:05
Tak nie można zmusić pieszego do zatrzymania ale nie ma bezwzględnego obowiązku zatrzymywania się tylko dlatego ze widać w pobliżu pieszego
- 0 0
-
2022-10-21 18:02
A ile km robisz rocznie obserwatorzy?
- 0 0
-
2022-10-19 06:53
ffx (3)
jeżdżę prawie 50 lat i częściowo zgadzam się z tą opinią, ale kiedyś uczono na przykład takie podstawy, że sygnalizuje się nie skręt, ale zamiar skrętu. wystarczy popatrzeć, 30% nie sygnalizuje ani tego, ani tego - i o czym my mówimy?
- 105 1
-
2022-10-19 07:33
Sam zwracałem na to uwagę córce
Przyjdzie ci do głowy, że musisz zmienić pas, skręcić, to najpierw kierunkowskaz, potem lusterko itd. Ktoś kto jedzie za tobą, musi mieć chwilę czasu, żeby zareagować na twój sygnał, rozgłaszaj więc zamiar. Trzeba dać szansę jemu i sobie, dla naszego wspólnego bezpieczeństwa. Użycie kierunkowskazu ma głęboki sens, trzeba tylko z niego umiejętnie korzystać.
- 29 0
-
2022-10-19 07:44
Albo to, że pas zmieniamy przyśpieszając, a nie zwalniając.
A teraz fruzia pcha się samochodem na drugi pas, zwalnia i blokuje tych za sobą, a w ostatnim etapie dopiero włącza kierunek. Masakra. A z przodu kilka miejsc pomiędzy autami, w które by się zmieściła.
- 15 0
-
2022-10-19 08:36
Nadal tak uczą, tylko mało kto słucha co im się mówi. Mistrzami są Ci co zrobią manewr i na końcu włączą kierunek, po co ?
Ruszanie ze świateł to jest dramat obecnych czasów, zamiast przejechać 6 samochodów przejadą 2 z tego drugi na czerwonym, klasyka z każdego dnia na gdańskich drogach. Albo jedzie 20km/h i widzi pomarańczowe i gaz w podłogę i jedzie na czerwonym.- 11 0
-
2022-10-19 06:54
Problem jest glębszy. Życie staje się coraz bardziej bylejakie i zdawkowe. Bylejakość, powierzchowność czy jednorazowość dotyczy każdej dziedziny życia. Dzisiaj wszystko jest szybkie, byle było.
- 93 2
-
2022-10-19 06:55
Ja słyszałem że teraz na kursach na prawko (2)
uczy się lepienia pierogów i szydełkowania. Jest ponoć też religia. Z programu wykreślono przepisy drogowe. Czy to prawda? Tak słyszałem.
- 42 7
-
2022-10-19 07:02
Suchar
- 3 5
-
2022-10-19 08:50
ale tylko ukrainskich, mam nadzieje, ruskie to przeciez same zlo, tak usa nam mowi
- 3 5
-
2022-10-19 07:04
Niestety prawda,na drogach wyrażnie widać że mamy do czynienia z produktami cywilizacji tandety życia oraz bycia.
- 55 0
-
2022-10-19 07:14
(11)
Najgorsze są śpiochy na drodze, które jak żółwie ruszają po zmianie światła z czerwonego na zielone.
Zamiast cisnąć gaz pod światłami do jak najszybszego rozpędzenia się do 50 km/h to jadą jak niedołężni.- 46 13
-
2022-10-19 08:11
Nie Najgorsze są typy którym się wiecznie śpieszy i wszystkich poganiają. (2)
- 19 14
-
2022-10-19 13:02
Lewy pas to nie kolko różańcowe
- 1 7
-
2022-10-21 18:07
To golfy 1,2 GTI i 4 rury
- 1 0
-
2022-10-19 08:17
Dlatego lubię warszawiaków (1)
a u nas najgorzej jak trzeba ruszyć i jednocześnie skręcać w lewo lub prawo - wiele osób to przerasta i na 3 auta co najmniej jedno zamula. Jest to o tyle irytujące, że dziś na wielu skrzyżowaniach są czujniki, które przerwę między autami interpretują jako mniejszy ruch i odpowiednio zmieniają ustawienie świateł.
A kierowcy są lepsi niż kiedyś - więcej jest uprzejmości, mniej brawury, w latach 90 bałem się jeździć do Warszawy bo regularnie ktoś chciał mnie zabić. Za to infrastruktura i przepisy są bardziej skomplikowane - zobaczcie na światła/znaki w USA jak tam jest prosto - bo czegoś bardziej skomplikowanego by nie ogarnęli.
Jeśli prawo jazdy ma być powszechne, to infrastruktura i przepisy muszą być proste i logiczne.- 6 6
-
2022-10-19 14:27
Jakie warszawiaki - teraz tam samie wsioki ze wschodu są.
- 3 1
-
2022-10-19 08:59
Przyjedzie GWE do miasta i jest zaskoczone obecnością świateł (3)
- 6 5
-
2022-10-19 11:03
Najczęściej zaskakują tramwaje
- 3 0
-
2022-10-19 13:04
Jakoś głównie widzę że na światłach walą sie głównie gd
- 4 1
-
2022-10-19 14:28
I się nagle obudziłeś z letargu.
- 0 0
-
2022-10-21 18:06
Albo 30 km bo tych miejsc jest coraz wiecej
- 0 0
-
2022-10-21 20:21
Wydaje mi sie ze
Są dużo większe problemy na drogach niż te detale. Kierowcy, którzy smiagaja tak szybko że raczej ich słychać niż widać, tacy którzy jeżdżą na zderzaki, tacy, którzy nie zwracają uwagi na pieszych, którzy uważają że są ktolani szos. I niestety często zdarza sie: im lepsze auto, tym większy burak za jego kierownicą
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.