• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: przy IKEA brakuje pasa rozbiegowego

14 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (85)

Na zjeździe z obwodnicy, na wysokości IKEA, brakuje pasa rozbiegowego - zauważa nasz czytelnik. Czy zgadzacie się z jego zdaniem?



Czy na zjeździe z obwodnicy brakuje pasa rozbiegowego?

Poniżej treść krótkiej wiadomości od naszego czytelnika, pana Pawła z Gdańska.

Brakuje pasa rozbiegowego



Pas rozbiegowy to duże ułatwienie dla kierowców włączających się do ruchu. Ewidentnie takiego rozwiązania brakuje przy zjeździe z trójmiejskiej obwodnicy na Matarni, na wysokości sklepów IKEA i OBI, w kierunku centrum. W tym miejscu kierowcy włączają się do ruchu w ul. SłowackiegoMapka.

Przesuń aby
porównać
Co ciekawe, po drugiej stronie, w kierunku lotniska, taki pas powstał i moim zdaniem był to strzał w dziesiątkę. Spełnia on swoją rolę także na zjeździe z trójmiejskiej obwodnicy w ul. SpacerowąMapka.

Dlatego mały apel do osób decyzyjnych - o stworzenie pasa rozbiegowego również na Matarni. Ułatwi to życie tych wszystkich kierowców, którzy w godzinach szczytu kwitną na zjeździe z obwodnicy w dużym korku.

Punkt policyjnej kontroli przy IKEA otrzymał prześmiewczą lokalizację na mapie Punkt policyjnej kontroli przy IKEA otrzymał prześmiewczą lokalizację na mapie

A może dwa pasy na zjeździe?



Już dawno temu, zalegając w sznurze aut na wspomnianym zjeździe, pomyślałem o... drugim pasie. To dość kontrowersyjny pomysł, ale mógłby zdać egzamin. W zasadzie to nie wymagałoby żadnych modyfikacji. No może z wyjątkiem namalowania pasów. Droga zjazdowa jest na tyle szeroka, że spokojnie zmieściłby się tam dwa rzędy pojazdów. Większym problemem byłoby same włączenie się do ruchu dwóch aut na raz. Chociaż też nie przesadzajmy, podobnie jest np. na dużym rondzie turbinowymMapka przy gdańskim stadionie.

Takie rozwiązanie z pewnością pomogłoby rozładować powstające w tym miejscu zatory. Warto przy tym zauważyć, że ostatnimi czasy prawy pas ul. Słowackiego przed wspomnianym zjazdem z obwodnicy jest "nieczynny", co zdecydowanie ułatwia kierującym włączenie się do ruchu.

  • Bardziej kontrowersyjnym rozwiązaniem są dwa pasy na drodze zjazdowej.
  • Pas rozbiegowy na zjeździe z obwodnicy na Osowej.

Opinie (85) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Może warto ustawiać się w dwóch rzędach?

    zdecydowanie nie!

    • 18 24

  • Opinia wyróżniona

    Zdecydowanie Tak! (2)

    Teraz na czas przebudowy ul. Budowlanych postawili strzałkę i wyłączyli prawy pas przed omawianym zjazdem, dzięki czemu powstał pas rozbiegowy i wszystko świetnie działa. Korków od strony lotniska nie ma tylko dlatego, że zamknęli ul budowlanych z tamtego kierunku.

    • 81 18

    • pomysł nr 2 z malowaniem dwóch pasów całkowicie nietrafiony i wręcz niebezpieczny. Auto z lewej zasłoni widok autu z prawej, a jak jeszcze piesi i rowery wejdą na przejście to kolizje pewne.

      • 1 0

    • jeden pas

      Jeden pas zjazdowy w zupełności upłynni ruch, a dwa tylko utrudnią bo kierowcy będą sobie zasłaniać.

      • 19 2

  • Odkrycie roku... A ile czasu trzeba było czekać, aby powstał taki w kierunku lotniska (1)

    Wystarczyło tylko zakryć kawałek nieużytku. Także może za dwa lata uda się stworzyć taki pas w kierunku Wrzeszcza.

    Przy okazji dorzućmy jeszcze jedno przejście, wszak na drodze do lotniska za dnia pieszych nie dopatrzysz się, ale jakiś idjota zlikwidował przyciski i trzeba stać i przepuszczać niewidzialnych pieszych. Jeżeli chodzi o idjotyzmy to władze Gdańska mogą podać sobie rękę z rządem...

    • 19 4

    • Tym skrzyżowaniem steruje PiS, nie PO.

      • 0 0

  • Czytelnik chyba nie wie, (1)

    co to jest włączanie sie do ruchu. A chce mówić jak mają wyglądać ulice w mieście.
    Takich mamy właśnie ekspertów od wszystkiego, każdy wie lepiej.

    • 17 18

    • W ogóle nie zrozumiałeś istoty poruszanego tematu... Siadaj, dwója!

      • 1 1

  • Brakuje elementarnego myślenia i dobrej woli kierowców jadących od lotniska (5)

    Zwykle mają dwa puste pasy, ale nie zjadą na lewy, żeby ułatwić włączenie się z obwodnicy.

    • 16 9

    • nie licz (2)

      Na to nie licz, co więcej jest wielu złośliwych.... W urzędzie nie ma raczej ludzi od usprawniania ruchu. Ja osobiście mam doświadczenia takie, że w tej branży bardziej liczy się trzymanie przepisów (nie narzekam, bo to musi być) niż myślenie o praktyczności rozwiązania (tu jest potrzebne jeżdżenie, szczególnie w godzinach szczytu). Korek przy Ikea jest tam zawsze niezależnie od godziny i to, że nikt tego do tej pory nie zrobił świadczy dokładnie o tym co piszę. Popatrzcie też na "rondo" na Jabłoniowej. To jest kolejny przykład nieumyślnego utrudnienia ruchu. Korek czasem sięga Otomina bo zamiast postawić światła ktoś zdecydował się poddać próbie refleksu każdego przejeżdżającego kierowcę.

      • 5 3

      • Ronda per saldo usprawniają ruch (1)

        Przepustowość rond jest zazwyczaj wyższa, a w porównaniu do świateł, a liczba kolizji jest ok. mniejsza (za: ACB Engineers). Światła zwiększają przepustowość w porównaniu z rondem tylko, gdy drogi główne o wysokim limicie prędkości krzyżują się z podrzędnymi. W mieście zdecydowanie pomagają, bo redukują liczbę całkowitych zatrzymań.

        • 1 0

        • Błąd

          To "rondo" jest za małe. Na nim liczy się refleks a nie zasady ruchu drogowego. Jeśli chodzi o statystyki wypadków to też nie trafiłeś bo już kilka razy czytałem że jest to najbardziej kolizyjne miejsce w Gdańsku. Co do zasady zgadzam się że rondo dobrze zrobione upłynnia ruch ale to nie jest rondo tylko "rondo". Wypowiedziałeś się czysto teoretycznie jak urzędnik lub projektant (bex obrazy), a ja polecam przejechać się nim kilka razy i wtedy zrozumiesz o co mi chodzi.

          • 2 0

    • Nie widzę problemu by zjechać, jeśli mam lewy wolny.

      Nie widzę problemu by zjechać, jeśli mam lewy wolny. Jeśli zaś mamy tam korek, to w większości wypadków widzę, że ludzie się wpuszczają po jednym. Ewentualną rozbiegówkę bym chyba proponował pociągnąć aż do zjazdu na stację, pytanie czy jest tam dość miejsca, by przesunąć chodnik i DDR?

      • 4 0

    • Brakuje rozpoznania topografii węzła

      Jeżeli jadę Obwodnicą od strony Gdyni i chcę zjechać na Słowackiego kierunek Wrzeszcz, to muszę wbić się na pas, który jednocześnie jest prawoskrętem dla jadących od strony lotniska i zjeżdżających na kierunek Gdynia. Ustępuję im, mam maks 200 metrów, żeby ew. zjechać na pas lewy, ale on jest już zazwyczaj zajęty przez jadących od lotniska do Wrzeszcza, więc kończy się tym, że zostaję na prawym.

      • 0 2

  • Pas rozbiegowy, a za 200 metrów światła

    Pasa rozbiegowego,to brakuje na moście wantowym, tutaj trzeba poczekać. W obecnej sytuacji możnaby zwęzić ruch na wiadukcie do lewego pasa i obwodnica wjeżdzałaby bezkolizyjnie, ale jest jeszcze przejścio-przejazd, przed ktorym nikt, nigdy by nie zwolnił. Także nie-e.

    Edit: Jednak tak zrobili. No to czekamy na pierwszą ofiarę szybkich i bezpiecznych.

    • 7 12

  • Lepiej niech zmodyfikują światła przy Lidlu/KFC bo to co tam się dzieje woła o pomstę po nieba. Brak wyobraźni, przejeżdżania na czerwonym i blokowania skrzyżowania że głowa mała. A co mówić o pasie rozbiegowym jak na tym w stronę lotniska zatrzymują się na początku zamiast płynnie włączyć się na nim do ruchu -_-'

    • 15 10

  • Po co? żeby kierowcy z rozpędu taranowali rowerzystów? (7)

    wszyscy wiemy jak jest! Pas ok pod warunkiem że będzie kładka pieszo-rowerowa obok

    • 27 53

    • Jak nie pasuje to do autobusu z rowerem

      • 5 10

    • akurat rowerzystów tam jak na lekarstwo

      • 3 8

    • zjazd wcześniej jest taki rozwiązanie i ilu zostało rowerzystów potrąconych? (3)

      Podaj dokładne dane.

      Jak nie to wracaj czyścić pedały :)

      • 4 6

      • (2)

        znam jednego co bardzo ciężko został tam poturbowany.
        znam dziesiątki osób co narzekają na ten zjazd określając go jako mega niebezpieczny (także kierowcy).
        przejechać ten wiadukt bez incydentów ze strony kierowców jest tam praktycznie niemożliwe. wymuszenia pierwszeństwa albo zablokowanie przejazdu są tam pewnikiem.

        ten wiadukt i jego zjazdy to doskonały przykład jak nie należy projektować. projektant powinien się wstydzić.

        • 4 3

        • Rowerzysta (1)

          Też jestem rowerzystą i nigdy nie wjeżdżam na przejście dla pieszych nawet ze ścieżką rowerową jeśli nie jestem pewny czy gość w samochodzie mnie widzi i się zatrzyma. Jeśli się jeździ ścieżkami rowerowymi to naprawdę trzeba nie mieć instynktu samozachowawczego żeby być potrąconym przez samochód.

          • 3 4

          • powiedział co wiedział.

            • 0 3

    • tak żeby taranowali

      a potem w Ikei z tych staranowanych będą klopsiki wyrabiać

      • 0 3

  • Pytanie- może ktoś wie? (4)

    Co z trasą rowerową łączącą zbiornik jasień z Sopotem przez Matarnię oraz odnoga do Słowackiego?

    P.S. tak dla pasa rozruchowego

    • 1 7

    • (3)

      a którego odcinka ci brakuje?

      • 0 1

      • miała to być utwardzona droga wyłożona kruszywem (2)

        poza tym jesli ona faktycznie istnieje, to przeprawa rowerowa przez rondo na Matarni grozi kalectwem z powodu prawoskretu z IKEA w kierunku Wrzeszcza. Tam auta wcinają się tym jadącym szybko od strony lotniska. Z resztą na wysokości domniemanego pasa rozruchowego też jest taka sytaucja, tyle że z samochodami chcącymi włączyć się do ruchu. Na wspomnianym rondzie jest relatywnie duzo wypadków i stłuczek

        • 1 1

        • Pod Słowackiego jest tunel

          Droga jest a pod Słowackiego jest tunel

          • 1 3

        • Przesadzasz

          Ja tam tyle lat przejeżdżałem te skrzyżowanie i żadnych nieprzyjemności nie miałem. wjeżdżasz na zielonym na przejazd rowerowy ustawiasz się w poprzek i czekasz na zielone...
          ale jak rzeczywiście masz uprzedzenia to jest droga utwardzona pod Słowakiem.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane