- 1 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (205 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (66 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (420 opinii)
- 5 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 6 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (164 opinie)
Czytelnik: redukowanie punktów to ratunek dla normalnych kierowców
Po środowej publikacji artykułu na temat przywrócenia kursów redukujących punkty karne zgłosił się do nas jeden z czytelników, który przedstawił swój punkt widzenia w tej sprawie. Jego zdaniem możliwość redukowania punktów, która zostanie przywrócona prawdopodobnie we wrześniu, to dobre rozwiązanie.
O wpadkę bardzo łatwo
Uważam, że przywrócenie możliwości zmniejszenia liczby punktów karnych na swoim koncie to bardzo dobry ruch. I nie mam tu na myśli piratów drogowych, a kierowców... pechowców. To osoby, których styl jazdy jest raczej spokojny, ale przytrafiła im się wpadka. A jak dobrze wiemy, o taką wpadkę po zaostrzeniu kar dla kierowców [od 17 września 2022 r. - przyp. red.] nietrudno.
Kursy dla zwykłych kierowców, nie dla piratów
Jakiś czas temu opublikowaliście artykuł o kompilacjach wykroczeń, przez które w mgnieniu oka można przekroczyć próg 24 punktów karnych.
Załóżmy, że Kowalski, który nie dostał mandatu od wielu lat, jedzie wypełnioną samochodami dwupasmową drogą, lewym pasem, bez szaleństw, ale nieco szybciej niż auta na prawym pasie. Pech chciał, że wyprzedził (a w zasadzie minął) jeden z pojazdów na przejściu dla pieszych. Nie było w tym żadnego zagrożenia dla pieszych, bo nikt w okolicach pasów nie stał. Policja jednak wychwyciła wykroczenia, a pan Kowalski otrzymał 15 punktów karnych na swoje konto. Do pełni nieszczęścia brakuje 10 punktów karnych.
Powrót kursów redukujących liczbę punktów karnych. Ogromne zainteresowanie
Innego dnia ten sam pan Kowalski zapomniał się i rozmawiał przez telefon komórkowy, prowadząc auto. Kolejny raz dość pechowo zauważyli to funkcjonariusze, którzy nałożyli na kierowcę aż 12 punktów karnych. W sumie Kowalski w niedługim czasie zgromadził aż 27 punktów karnych i pożegnał się z prawem jazdy. Czy nie jest to zbyt surowa kara?
12 punktów karnych za rozmowę przez telefon w czasie jazdy. Dużo czy mało?
Dla tych kierowców to ratunek
I właśnie dla takich osób, jak Kowalski, kurs redukujący punkty karne jest ratunkiem. Bo po pierwszym przewinieniu "za 15 punktów" mogą zredukować liczbę "oczek" i spać spokojnie.
Obawiam się jednak, że na tego typu kursach i tak będziemy spotykać głównie recydywistów, z których większość ma na swoim koncie utratę prawa jazdy. Co mogłoby ich skłonić do większej refleksji za "kółkiem" i szacunku do swojego prawa jazdy? Chyba tylko bardzo wysoka cena kursu. I może limity w odbywaniu takich kursów?
Ceny kursów
Uważam, że cena kursu powinna być adekwatna do redukującego podejścia kierowcy. Jeśli pirat drogowy redukuje sobie punkty co pół roku - to nie powinien płacić takiej samej stawki, jak wspomniany Kowalski, który na kursie pojawił się pierwszy raz i nie wiadomo, czy kiedykolwiek zdarzy mu się być na nim drugi raz.
Dlatego PORD powinien ustalić cenę pierwszego kursu redukującego punktu, a każdy kolejny powinien być zdecydowanie droższy. Co do samej ceny kursu - moim zdaniem należy ustalić wysoką cenę, bo zaraz z redukowania punktów zrobi nam się masówka. Powiedzmy 2 tys. zł za taki kurs. Myślę, że taka kwota może skutecznie przemówić do rozsądku kierowcom, którzy lubią łamać przepisy.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (176) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-03 08:40
Opinia wyróżniona
Jednak Polacy to głupi i nienawistny naród ;( (14)
Każdy każdemu innemu ustanawiałby wysokie i surowe kary, ale sam, gdyby jemu się to przytrafiło, to by krzyczał, że prawo jest zbyt restrykcyjne. Sami się zniszczony, a inne nacje będą nami rządzić, bo my tylko potrafimy się kłócić między sobą, zazdrościć i podkładać młody pod nogi i być zawistnymi. Jak czytam teksty, że ktoś po przekroczeniu prędkości 20 km/ h powinien mieć konfiskowane auto, 10 lat więzienia i jeszcze kary 100 000 zł to się zastanawiam, co jest w głowie takiej osoby.
- 183 44
-
2023-09-04 08:04
Oczywiście...
Dawajmy piratom drogowym, bezmyślnie kierującym ciężkim sprzętem, nagrody za przekraczanie prędkości i narażanie innych!!! Tylko to uratuje nas od mentalności niewolników. No dawaj, rozbawiaj mnie dalej.
- 2 0
-
2023-09-03 23:18
Polaki lubią jak ich się krótko za mordy trzyma, najlepiej przy samej ziemi
Słowiańskich genów nie oszukasz, Słowianie bez bata nad głową nie wiedzą co ze sobą począć
- 5 1
-
2023-09-03 22:03
pomyśl, poczytaj
Powiedz to co napisałaś w twarz matce , której dziecko zostało rozjechane przy szkole , na ograniczeniu 40km/h.
- 5 3
-
2023-09-03 19:26
A tys Polak?
Bo skowyczesz jak
- 1 5
-
2023-09-03 16:09
"głupi i nienawistny naród" kara jest po to, aby kierowca nie tylko odczuł ale uświadomił sobie, że łamanie przepisów bezpieczeństwa nie popłaca. Skoro wysokość kary nie skłania kierowców do refleksji i przestrzegania przepisów to znaczy, że jest niewystarczająca. Szkoda tylko, że tacy kierowcy nie widzą problemu u siebie tylko narzekają i obwiniają wszystkich wokół.
- 6 9
-
2023-09-03 09:25
Piracie drogowy jak bedziesz przestrzegał przepisów to nie bedziec miał punktów proste.A tacy jak ty zabijaja ludzi na ulicach (2)
- 23 25
-
2023-09-03 10:17
Zaloze sie ze min raz w tygodniu łamiesz jakiś przepis. (1)
Kiedyś zabraknie tobie szczęścia i zaczniesz lament.
- 22 8
-
2023-09-04 06:55
Szczęście
Szczęście to się ma pierwszy raz,
- 1 1
-
2023-09-03 08:47
Bicie..
...przez rodziców, ojciec alkoholik wyładowujący się na takim pacjencie i chce, żeby inni mieli tak samo. Jedyne osiągnięcia takich ludzi to robotnicze M w falowcu...
- 12 13
-
2023-09-03 08:44
(4)
Dokładnie tak. Mentalność niewolnika pod butem, domagającego się kar, podatków etc.
- 40 12
-
2023-09-03 13:59
Problem tkwi w tym, że Polacy nie chcą respektować prawa... Wszelakiego. I niestety adekwatna i nieuchronna kara daje rezultaty. Mówicie o innych nacjach, myślicie że jak one się tego nauczyły? Nieuchronność kary, mówienie czy wręcz informowanie władz o złamaniu prawa co u nas jest nazywane donosicielstwem, konfidencja itd. Te narody zostały odpowiednio wyedukowane lata temu a Polska jak to powiedział kiedyś pan Drzewiecki to "dziki kraj"
- 12 9
-
2023-09-03 09:37
(2)
Te czuby domagają się tablic rejestracyjnych na rowery podatków kar pozwoleń fornalskie głupie czuby potrzebujące zgody pana by żyć
- 8 22
-
2023-09-04 06:54
Kary (1)
Autor artykułu pokazuje wg mnie inną polską cechę. Pobłażliwość dla łamania prawa i bagatelizowanie wagi przewinień, które właśnie on robi. Jeżdżę 30 lat po 40 tys km rocznie i nigdy nie miałem nawet momentu, kiedy trzeba było sprawdzić ile mam punktów. Jeśli ktoś musi to zrobić to ma problem ze sobą. Rozumiem złapać jakieś punkty, ale tyle żeby stracić prawie prawko... Psycholog się przyda
- 7 8
-
2023-09-04 17:45
Tez tak cwaniakowalem miesiac.temu... że panikują itp. Nawet jak się zagapiłem i zmierzyli mi 76 na dwupasmowej drodze (piractwo istne,nie?) A na początku zabudowanego stali i suszyli.. na50 tce to wpadło 7pkt.. a tam 7 to luz.. I właśnie ostatnio w długi weekend wyskoczyłem na 3minuty coś odebrać i myk złapałem telefon i dzwonie dooytac coś.. I
Tez tak cwaniakowalem miesiac.temu... że panikują itp. Nawet jak się zagapiłem i zmierzyli mi 76 na dwupasmowej drodze (piractwo istne,nie?) A na początku zabudowanego stali i suszyli.. na50 tce to wpadło 7pkt.. a tam 7 to luz.. I właśnie ostatnio w długi weekend wyskoczyłem na 3minuty coś odebrać i myk złapałem telefon i dzwonie dooytac coś.. I co? I plus 12... I może faktycznie bagatelizuje ale nie rozumiem takiej kary za gadanie przez telefon. Co innego przeglądanie fejsa itp.. mam automat więc nie potrzebuje ręki do zmiany biegów.. skoro inni mogą trzymać dźwignie biegów albo jeść hot doga i wtym czasie gadać przez głośnomówiący to czemu tak dotkliwa kara za trzymanie tele przy uchu??
- 0 0
-
2023-09-03 13:08
Opinia wyróżniona
Pomyślcie, zanim skomentujecie (14)
Jeśli według was poniższe wykroczenia należy wrzucić do jednego wora i tak samo piętnować kierowców, to jesteście po prostu ignorantami. Tyle w temacie.
1. Wyprzedzanie z premedytacją drugiego samochodu, który zatrzymał się przed pasami, aby przepuścić pieszego.
2. Dwupasmówka. Poruszanie się w kolumnie aut, normalny, gęstyJeśli według was poniższe wykroczenia należy wrzucić do jednego wora i tak samo piętnować kierowców, to jesteście po prostu ignorantami. Tyle w temacie.
1. Wyprzedzanie z premedytacją drugiego samochodu, który zatrzymał się przed pasami, aby przepuścić pieszego.
2. Dwupasmówka. Poruszanie się w kolumnie aut, normalny, gęsty ruch w mieście (czytaj: Grunwaldzka, Elbląska etc.). Samochody lewym pasem jadą z prędkością 55 km/h, a prawym z prędkością 50 km/h. Auta się tasują. Te z lewego pasa mijają te na prawym, po drodze przejeżdżając przez wiele przejść dla pieszych, w okolicach których nie ma żadnych ludzi.
I wy kierowców z obu tych przypadków traktujecie tak samo? Brak mi słów.- 67 25
-
2023-09-04 17:48
Niestety policja nawet robi prowokacje hamując specjalnie przed pustym przejściem. Bo to nie o bezpieczeństwo chodzi tylko o kasę. Masz 100%racji. Tak samo jak taka sama kara za jazdę 80przez osiedle gdzie jest 50 i przez trzypasmową drogę w centrum dużego.miasta...
- 0 0
-
2023-09-04 11:33
Jak auto stoi
na prawym pasie, to lewym można go minąć Twoim zdaniem? A ja myślałem, że mamy tu samych znawców prawa drogowego.
- 0 0
-
2023-09-03 23:10
Najpierw chcecie prostych i przejrzystych przepisów, a później narzekacie i domagacie się doprecyzowań i wykluczeń. Ciekawe jak byś się później bujał z tymi wszystkimi cwaniakami i ich tłumaczeniami, że niby prędkość była taka, odległość taka, liczba aut w ciągu taka... Żeby nie było żadnych dyskusji przepis jest prosty - nie wyprzedzasz przed przejściem i tyle.
- 4 2
-
2023-09-03 22:34
Na tych ulicach są przejścia o ruchu kierowanym (8)
Więc nie dotyczy ich ten zakaz. Nie jestem pewien czy na pewno masz prawo jazdy, bo znajomość prawa widzę zerowa.
A tam, gdzie są przejścia o ruchu niekierowanym to tak, twoje zachowanie jest dużym stwarzaniem zagrożenia, bo osoba na lewym pasie trochę zwolni aby przepuścić pieszego, ty nie zauważysz, wyprzedzisz i zabiłeś człowieka.- 9 2
-
2023-09-04 08:02
(2)
Na Elbląskiej masz sporo przejść bez sygnalizacji, więc nie gadaj głupot.
- 3 0
-
2023-09-04 17:50
(1)
Dokładnie o elblaskiej pomyślałem jak czytałem ten opis:)
- 0 0
-
2023-09-05 09:50
na Marynarki Polskiej jest tez takie miejsce- na wysokości przystanku tramwajowego amber expo przy Narwickiej widoczność jest lepsza na lewym pasie ale jak ten z prawego zechce skręcić za przejściem w prawo to trzeba wręcz stanąć.
- 0 0
-
2023-09-03 23:56
Dotyczy, albowiem ów zakaz odnosi do wszystkich dróg. Nawet jeśli jest sygnalizacja świetlna, a piesi mają czerwone. (4)
Mijasz nieco wolniej jadące auto - dostajesz 15pkt. To właśnie jest ten aspekt golenia kierowców na kasę. Do kar za wyprzedzanie na pasach bez sygnalizacji świetlnej nikt się nie czepia.
- 1 10
-
2023-09-04 17:49
Bzdura. Nie masz pojęcia o przepisach. Jak masz zielone na skrzyżowaniu albo przejściu to tak jakby go nie było. Możesz wyprzedzać. Myślałem że to oczywiste...
- 0 0
-
2023-09-04 08:22
A podobno kierowcy znają przepisy
Nigdy nie było zakazu wyprzedzania na przejściach ze światłami! Doucz się albo chociaż popatrz sobie na youtube na filmy jak policja zatrzymuje za wyprzedzanie na przejściu. Na żadnym nie ma świateł. I potem tacy ludzie sieją zamęt w internecie...
- 5 0
-
2023-09-04 07:03
mylisz się
można wyprzedzać na przejściach z sygnalizacją świetlną
- 10 0
-
2023-09-04 01:27
Jak jest sygnalizacja świetlna, to nie mogę wyprzedzić w takim miejscu innego auta przed i na prześciu dla pieszych?
- 1 1
-
2023-09-03 16:29
Nie według nas tylko takie są przepisy. Problem polega na tym, ze w opcji nr 2 tysiąc razy nikogo nie będzie a za 1001. kogoś potrącisz. Nie rób ani jednego ani drugiego i będzie dobrze.
- 15 17
-
2023-09-03 13:34
jak nie widzisz przejść na dwupasmówkach i ciężko tobie zwolnić z 55 na 50 to lepiej odłóż prawo jazdy zanim kogoś skrzywdzisz.
- 22 25
-
2023-09-03 08:37
Opinia wyróżniona
Średnio rocznie robię (15)
20 tys km, codziennie do pracy 60 km i ostatni mandat jaki dostałem to w 2005 r za parkowanie. Można ?
Widzę jak niektórzy jeżdżą i dziwię się że jeszcze mają prawka.- 152 62
-
2023-09-03 16:10
Przez 40 lat dostałem może 4 albo piec mandatow
Za przekroczenie prędkości , najwyższy o 20 km/ h i to w miejscach gdzie nie było żadnego powodu by ograniczyć prędkość np na A1
- 1 2
-
2023-09-03 12:47
(1)
Świetnie, a teraz powiedz, ile punktów byś dostał, gdyby każde Twoje wykroczenie zostało zarejestrowane. Nawet drobne.
- 5 1
-
2023-09-03 17:11
Autor artykułu straciłby prawko wyjeżdżając z parkingu...
- 4 5
-
2023-09-03 12:23
brawo
można ,można ,tylko trzeba chcieć . ja mam prawo jazdy 50 lat i 6 pkt
- 0 5
-
2023-09-03 11:36
astronomiczne ilosci dziennie i w kolko po tej samej trasie
- 0 0
-
2023-09-03 10:01
Mam podobną historię
Ale dobrze że będzie taka możliwość bo po długim okresie bez mandatu może się zdarzyć czarna seria
- 5 0
-
2023-09-03 09:56
(1)
Ja tyle robie w dwa tygodnie po mieście. Chcesz spróbować? Ciężarowka! 10h dziennie miedzy bandą wariatów
- 5 3
-
2023-09-04 18:17
20tys w dwa tyg , 10h dziennie?? Zakladam ze nie masz weekendów. 14dni x 10h - 140godz. 20000km/140h = 142,38km/h średnio.... szybka ta ciężarówka musi być...
- 1 0
-
2023-09-03 09:30
Kowalski zapomnial się i rozmawiał przez telefon
Nie ma czegoś takiego jak zapomniał się, jak jedziesz to nie ruszasz telefonu, koniec kropka.
- 49 15
-
2023-09-03 09:25
Akurat w drodze do pracy jeśli codziennie jest taka sama to ciężko dostać mandat za cokolwiek bo zna się ją na pamięć. Wszystkie przejścia dla pieszych, cykl świateł na skrzyżowaniach by nie złapać się na czerwone, miejsca ze słabą widocznością, gdzie policja lubi ustawiać się na kontrole itp. Jadąc codziennie tą samą trasę na prawdę trzeba się postarać by dostać jakieś punkty.
- 27 8
-
2023-09-03 09:21
Nieźle (4)
Ile kasy przewaliłes na paliwo...
- 16 22
-
2023-09-03 15:51
Ja robię rocznie 50-60 tysięcy km
I to nic nienormalnego. Serio takie ilości robią na tobie wrażenie?
- 5 4
-
2023-09-03 09:51
Tyle ile trzeba. (1)
Sugerujesz ze powinien jezdzic zbiorkomem albo rowerem. Ile czasu by wtedy stracił juz cie nie interesuje? :)
- 17 5
-
2023-09-03 13:07
Gdzie Ty niby widzisz sugestię? Facet się po prostu zdziwił, a wy od razu szczekacie. Spuśćcie trochę z pary.
- 4 2
-
2023-09-03 09:25
Widocznie go na to stać
W przeciwieństwie do ciebie, skoro taka kwota robi na tobie wrażenie
- 25 6
Wszystkie opinie
-
2023-09-03 06:13
"zapomniał się i rozmawiał przez telefon komórkowy, prowadząc auto" (5)
What??? Nie "zapomniał się" tylko za każdym razem rozmawia przez telefon ze słuchawką przy uchu aż w końcu trafił na policjantów! Nie rozumiem dlaczego takie osoby nie mają zestawu głośnomówiącego... Chcesz rozmawiać podczas jazdy to kup sobie zestaw! A gdy ktoś stracił przez to prawo jazdy to powinien odzyskać dopiero gdy udowodni, że ma wreszcie taki zestaw!
- 81 58
-
2023-09-03 06:16
O wyprzedzaniu na pasach nawet nie skomentuję
Ręce opadły czytając co na ten temat czytelnik twierdzi. Może jeździ BMW?
- 27 17
-
2023-09-03 07:29
(1)
za kierownicą to trzeba mieć podzielność uwagi a nie się usprawiedliwiać zestawem głośno mówiącym .
Po prostu nie rozmawiamy i tyle w temacie.
Tłumaczenie kogoś w tak banalny sposób to jest szukanie furtek i głupie usprawiedliwienie.- 12 11
-
2023-09-03 09:53
Z pasażerami też nie rozmawiasz?
- 3 2
-
2023-09-03 08:03
(1)
A ja akurat rozumiem wyprzedzanie na pasach, bo zapewne nieświadomie robisz to bardzo często. Przykładowo, Elbląska w Gdańsku. Dwa pasy, masa aut. Samochody z lewej jadą nieco szybciej od tych po prawej. Większość z nich teoretycznie wyprzedza na pasach. I nie mówimy tu o chamskim wyprzedzaniu drugiego auta na pasach.
- 16 15
-
2023-09-03 08:12
Skoro jest masa aut to po prostu zwolnij na chwilę przed przejściem
- 15 14
-
2023-09-03 07:21
(10)
Normalny kierowca nie ma punktów.
- 52 60
-
2023-09-03 07:27
Nie powinno być kursów pozwalających zmniejszyć ilość punktów karnych. Okres redukcji po którym znikają powinien być dłuższy jak rok, aby właśnie takich delikwentow, zapominalskich szybko usunąć z zagrożenia w ruchu drogowym, poprzez odebrania im prawa jazdy.
- 25 21
-
2023-09-03 07:45
ale wiesz, ze kazda norma dopuszcza margines bledu? (6)
- 12 10
-
2023-09-03 07:55
Dlatego na ograniczeniu 50, radar ustawiony jest na 65 czy 70. (1)
- 12 4
-
2023-09-03 08:08
czyli potwierdzasz ,ze zawsze jest zalozona tolerancja, dla kazdej normy wiec pisanie,
ze normalny kierowca nie ma punktow jest glupie
- 6 11
-
2023-09-03 08:02
Ten margines to właśnie 24 pkt które znikają po 2 latach (2)
Normalni kierowcy spokojnie się w tym marginesie mieszczą
- 13 10
-
2023-09-03 13:24
Jaja sobie robisz? (1)
Przy bardzo nieprecyzyjnej definicji " pieszego zamierzającego pokonać przejscie"?! Gdzie wiele zależy od interpreracji dokonanej przez będącego akurat na miejscu policjanta, a każda taka negatywna interpretacka oznacza PONAD 60% (!) tego co mozesz ogólnie wykręcić w dwa lata?!
- 2 6
-
2023-09-04 08:25
A może po prostu jak widzisz pieszego to mu ustąp, a nie zastanawiaj się czy możesz mu legalnie przejechać po stopach czy nie?
- 4 1
-
2023-09-03 08:04
Masz 25 pkt. to jest ten margines.
- 8 8
-
2023-09-03 10:26
(1)
a wiesz że samo najechanie na linię ciągłą to już jest wykroczenie i mandat alfo i omego? 200 zeta i cyk 5 punktów.
- 7 4
-
2023-09-04 08:26
A po co miałbyś najeżdżać na linię ciągłą?
- 3 1
-
2023-09-03 07:52
Czytelniku - po prostu oddaj prawo jazdy bo nie nadajesz się do prowadzenia pojazdów mechanicznych po drodze publicznej (7)
- 57 61
-
2023-09-03 08:52
Takiego wała (3)
Dwie kolizje na parkingu gdzie nie było chęci spisania oświadczenia tylko wzywanie policji i rozmowa przez telefon co dalo 25 punktów. To rzeczywiście powody dla których powinienem stracić prawo jazdy dożywotnio. Zupełnie jak naćpany i pijany facet, który zabił 6 osób:)
czytam takie wpisy i szczerze współczuję dzieciństwa, wychowania za komuny... ale przyjdzie czas, że jedyne co po Was zostanie to jakiś tani nagrobek obs..ny przez ptaki.- 20 15
-
2023-09-03 09:10
idz na kurs doszkalajacy jezeli nie rozumiesz
- 8 10
-
2023-09-03 09:38
Przez ponad 30 lat jazdy samochodem po polskich drogach poznalem dosc dobrze ten typ drogowego madrali,
ktorego spotyka na drodze nieustannie pech, niesprzyjajace okoliczności losu, niezrozumienie i uciemiężenie przez złe prawo. A to słońce błysnęlo w lusterku i nie zauwazył czerwonego, a to dziecko akurat zadzwoniło z wazna wiadomościa i musiał odebrac, a to stanał tylko na chwile, przeciez zaraz odjedzie i po co te nerwy, a to przekroczyl predkosc o 25 km/h bo przeciez jak sie wyprzedza kogos jadacego 89 km/h to trzeba szybciej, prawda, a to nie zauwazyl znaku stop za liscmi z drzewa, a to jechal komus na zderzaku i mrugal dlugimi bo bardzo sie spieszyl w waznej sprawie. Wywolany do odpowiedzi jest agresywny, roszczeniowy i wylewa swoje frustracje przypisujac innym swoje traumy z dziecinstwa i obawy co do przyszlosci.
- 26 8
-
2023-09-03 09:48
"Dwie kolizje na parkingu" - cóż, jeżeli nie potrafisz nawet parkować to chyba nie powinieneś wyjeżdżać dalej...
- 17 7
-
2023-09-03 09:28
Powinni mu skonfiskowac auto niech kupi sobie hulajnoge bo sie bo jest zagrozeniem na drogach w miescie
- 4 7
-
2023-09-03 09:57
czytelnik to jest ten z redakcji to nie pierwszy raz podaja sie za czytelników aty które sami pisza (1)
- 7 0
-
2023-09-03 10:31
clicken sie machen, ot co. temat drazliwy, klikalnosc pewna, reklamodawcy zachwyceni.
- 3 0
-
2023-09-03 08:02
Nie redukowanie
To ratowanie życia
- 7 21
-
2023-09-03 08:04
(5)
Zgadzam się z czytelnikiem. Dziś bardzo łatwo, trochę nieświadomie można stracić prawo jazdy.
- 44 47
-
2023-09-03 08:12
Co to znaczy nieświadomie? (2)
Nieświadomie rozmawiasz przez telefon w czasie jazdy? Nieświadomie nie znasz przepisów, że na pasach się nie wyprzedza? Odwołuję się do przykładów samego autora artykułu
- 24 12
-
2023-09-03 08:20
(1)
Jedziesz w kolumnie aut lewym pasem, który jedzie szybciej niż prawy pas. Jest duży ruch. Za każdym razem, gdy jest gęsto zwalniasz i dorównujesz do auta po prawej żeby przypadkiem go delikatnie nie wyprzedzić? Jestem bardzo ciekawy idealny kierowco
- 16 17
-
2023-09-03 08:28
Tak. Dokładnie tak robię przed przejściem bez świateł
Da się, naprawdę da się
- 21 13
-
2023-09-03 08:14
"Trochę nieświadome" jeżdżenie samochodem to bardzo zły pomysł
- 17 6
-
2023-09-03 10:33
Tak, to prawda, czasem czytamy opisy wypadkow, gdzie kierujacy mial 3,2 promila i nie byl zbyt swiadomy. I stracil prawko.
- 1 1
-
2023-09-03 08:08
Gdy masz 15 punktów (2)
Nie gadasz przez telefon w aucie! Proste? Proste!
A na przejściach dla pieszych przecinających dwupasmowa drogę się zwalnia, a nie wyprzedza ;) tak chyba nas kiedyś uczyli/próbowali nauczyć.- 54 55
-
2023-09-03 12:36
Akurat ten przepis jest jednym z najbardziej absurdalnych (1)
Bo co to znaczy bezpośrednio przed przejściem? Metr? 20 metrów? Kto ma to oceniać? Za brak zatrzymania przed przejściem też sądy lawinowo uniewinniają. Takich głupich i niepotrzebnych przepisów mamy całe kodeksy, do tego dochodzi z d...y infrastruktura. Kropka nad i to działanie milicji, które jest ukierunkowane na łapanie jeleni a nie poprawę bezpieczeństwa.
Dlatego uważam, że czytelnik ma rację i nie ma tutaj o co bić piany. Gdy prawo będzie po mojej stronie to i ja będę po stronie prawa - proste.- 4 7
-
2023-09-05 11:51
Jeśli nie wiesz co to znaczy to oddaj prawo jazdy
I idź na kurs gdzie zapytasz i dostaniesz odpowiedź
- 0 0
-
2023-09-03 08:09
Ileż jazgotu szybkich ale bezpiecznych (4)
Wyprzedził przed przejściem ale było bezpiecznie bo akurat nie było pieszego. Co to za głupie tłumaczenia? To nie było bezpieczne! Właśnie przez takich jak autor artykułu mamy tyle wypadków i właśnie przez takie osoby mamy punkty karne i wysokie mandaty.
- 117 74
-
2023-09-03 08:39
Trzeba być d**ilem żeby wyprzedzać (1)
Przed przejściem.
- 18 1
-
2023-09-03 09:23
Albo na zakręcie
Takich asów tez nie brakuje.
- 11 1
-
2023-09-03 09:26
Za przekroczenie limitu punktów powinnio sie komfiskowac auto!!A unas jeszce im umozliwiaja robienie wiecej (1)
tego niema nigdzie na swiecie poza Polska
- 9 12
-
2023-09-03 15:22
Może od razu rozstrzeliwać?! W takich tematach dwukołowi powinni mieć zakaz wypowiedzi, bo i tak tylko judzą!
- 5 5
-
2023-09-03 08:16
Wow, jestem w szoku (1)
Skoro rozmawiasz przez telefon prowadząc auto i policja Cię na tym złapie, to nie pech, a dobra sytuacja, bo tego się nie robi za kółkiem! Co to za dziwne tłumaczenie? Wiadomo, że chcielibyśmy tylko realnych piratów drogowych likwidować z dróg, ale dobry kierowca nie rozmawia przez telefon w czasie prowadzenia auta!
- 56 39
-
2023-09-03 08:21
stoisz na czerwonym, podnosisz telefon bo usłyszałeś powiadomienie, policjant twierdzi, że go odkładałeś po rozmowie
i masz 12pkt
- 12 13
-
2023-09-03 08:17
I to jest bardzo mądre !
Serio ja pierwsze prawko robiłem w1986 a na inne kat 2019 i naprawdę przypomnienie przepisów się przydaje
- 17 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.