- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (83 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Czytelnik: rejestracja aut w Gdyni do poprawki
Mieszka w Gdyni od urodzenia, od zawsze chwalił działania Urzędu Miejskiego, ale ostatnio, gdy musiał zarejestrować nowy samochód... trochę się rozczarował - zgłosił się do nas pan Łukasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl, który opowiedział o nieprzyjemnym zderzeniu z systemem rejestracji pojazdów w Gdyni.
Na wstępie zaznaczę, że jestem rodowitym mieszkańcem Gdyni, tutaj się urodziłem i mieszkam całe życie. Uwielbiam to miasto i z przyjemnością patrzę na jego rozwój. Ostatnio jednak trochę się rozczarowałem. Postanowiłem się z państwem podzielić moją historią, być może czytelnicy częściej zgłaszają podobny problem. Przygoda dotyczy rejestracji nowego pojazdu w Urzędzie Miejskim w Gdyni. Moim zdaniem obecny system rezerwacji godzin przyjęć nie zaspokaja potrzeb mieszkańców.
System rezerwacji do poprawki
Kilka dni temu napotkałem duże trudności podczas rejestracji samochodu. Jako osoba bardzo skrupulatna i punktualna pojawiłem się w gdyńskim UM w poniedziałek z samego rana. Na miejscu okazało się, że nie mogę normalnie pobrać numerka i zarejestrować nowego pojazdu, ponieważ powinienem się wcześniej umówić na wyznaczoną godzinę. Kompletnie o tym nie wiedziałem i myślę, że wiele osób o tym nie wie, szczególnie tych, którzy nie przeglądają codziennie stron internetowych.
Najdziwniejsze jest to, że rezerwacji na następny tydzień można dokonać wyłącznie w piątki o godz. 7. Później terminów na przyszły tydzień już nie ma. Przychodząc z samego rana w poniedziałek, liczyłem na to, że uda mi się załatwić sprawę - jak zawsze - w 30 minut. A tu okazało się, że zarejestrowanie pojazdu potrwa... dwa tygodnie. Muszę poczekać do piątku, aż będzie nowa pula rezerwacji, i liczyć na łut szczęścia, czyli przyznanie terminu.
Wielokrotnie w przeszłości rejestrowałem auta w gdyńskim Wydziale Komunikacji i byłem bardzo zadowolony ze sprawnej obsługi. Naprawdę z całego serca kocham Gdynię i uważam, że takie absurdy nie mogą się nam przydarzać. Zawsze bardzo chwaliłem, jak to w Gdyni szybko rejestruje się auto, dosłownie w 20-30 minut. Przemiłe i bardzo pomocne panie w obsłudze zawsze sprawnie sobie ze wszystkim radziły. Dziś poczułem się, jakbym był w innym mieście. Mała sugestia do osób zarządzających - warto uprościć system rezerwacji.
Naklejka na przedniej szybie nie jest już obowiązkowa
Informacja o rejestracji na stronie UM
O szczegółach rejestracji pojazdu w Gdyni można przeczytać na stronie bip.um.gdynia.pl. Pod tym adresem znajduje się wiele przydatnych informacji.
- obsługa interesanta odbywa się po wcześniejszej rezerwacji wizyty;
- rezerwacji wizyty można dokonać telefonicznie, dzwoniąc pod nr tel. 58 626-26-26 lub elektronicznie: gdynia.pl/bip/rezerwacje;
- szczegółowe informacje dotyczące umawiania się, można uzyskać pod nr telefonu 58 626-26-26;
- obsługa firm leasingowych stanowisko nr 23;
- po weryfikacji dokumentów dokonuje się rejestracji pojazdu poprzez wydanie decyzji administracyjnej o rejestracji czasowej pojazdu, zalegalizowaniu stałych tablic rejestracyjnych, uzyskaniu pozwolenia czasowego na okres nieprzekraczający 30 dni (w przypadku wydania tablic rejestracyjnych z nowym wyróżnikiem);
- jeżeli pojazd był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiada czytelne, niezniszczone tablice (tablicę) rejestracyjne białe z czarną czcionką opatrzone flagą Unii Europejskiej, właściciel składający wniosek o rejestrację pojazdu może wnioskować o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego, w tym tablic (tablicy) rejestracyjnych; w takim przypadku organ rejestrujący dokonuje legalizacji dotychczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych;
- informacje o możliwości odebrania stałego dowodu rejestracyjnego można uzyskać: telefonicznie pod nr 58 66 88 737 lub 738, na stronie internetowej: www.info-car.pl;
- wydanie dowodu rejestracyjnego stałego, decyzji o stałej rejestracji pojazdu (jeżeli była wydana) następuje po zwrocie pozwolenia czasowego i okazaniu przez właściciela (właścicieli) pojazdu polisy OC.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (125) 6 zablokowanych
-
2022-12-15 18:43
Opinia wyróżniona
Ten wydział można zastąpić dobrym softwarem
Bez cyfryzacji nie widzę sensu istnienia tego urzędu. Kto ma czas odwiedzać ten skansen? Jeśli naprawdę chcecie być innowacyjni pozwólcie ludziom składać wnioski i rozwiązywać sprawy za pomocą elektronicznych formularzy. Można zrobić je na tyle intuicyjne że marnowanie sobie życia w kolejce w urzędzie wreszcie się skończy. Przykładem są obecnie elektroniczne deklaracje PIT, dało się ? Dało, nawet przeciętny Kowalski spokojnie daje radę, bez łaski urzędnika i wypisywania długopisów...
- 5 0
-
2022-12-13 19:30
Opinia wyróżniona
(2)
A mi się podoba system umawiania się na godzinę, chociaż można by go było usprawnić. Przynajmniej mogę umówić się po pracy, a nie losować numerek i czekać niewiadomo ile.
- 46 83
-
2022-12-13 19:46
niby OK, ale... (1)
chyba nie do końca, skoro musisz czatować dokładnie w piątek , bo inaczej się nie załapiesz...System byłby dobry, jakby dawał możliwość wybrania terminu każdego dnia. Do tego kolejny minus - niby online miejsc nie ma, a jak zadzwonisz to Ci przydzielają termin i godzinę -to chyba nie jest do końca normalne ?
PS. I czy przypadkiem do umówienia się online nie jest wymagana Karta Mieszkańca ?- 26 4
-
2022-12-13 20:21
Nie muszę czatować, jak większość mam przy sobie smartfon i rezerwacja zabiera kilka chwil. Możesz wybrać termin innego dnia, o ile zostaną wolne terminy. Numerki na dany dzień też były limitowane. Uwalnianie kolejnych terminów tylko w piątek jest jednak bez sensu, z tym się zgadzam, powinny być zwalniane codziennie np. na tydzień do przodu. Telefonicznie też ci nie przydzielą terminu, jeśli już wszystkie są zajęte. Karta Mieszkańca nie jest wymagana.
- 13 10
-
2022-12-13 22:49
Opinia wyróżniona
Ciekawe (3)
Kiedyś pani przy rejestracji załatwiała 5 osób w 30 minut a teraz 1 osobę. Tak działa teraz urząd od czasu walki z covid. A przy okazji ciekawe ile urząd płaci za wynajęcie tej sali w riwierze?
- 161 5
-
2022-12-16 15:37
Dokładnie, niech przestaną robić sobie jaja i wracają do poprzedniego modelu pracy
- 1 0
-
2022-12-14 12:05
"Walki" z "covid"
- 5 0
-
2022-12-14 06:50
coś około 1 miliona?
- 8 2
Wszystkie opinie
-
2022-12-14 09:34
masakra z rejestracją... (1)
OD 3 tygodni nie moge w piatek zrobić rezerwacji numerka...czy ktoś mi wytłumaczy jakim cudem um rejestracji ma tyle okienek ....dodam że w rivierze utworzyli za grube nasze pieniadze nowe stanowiska rejestraci i dalej jest problem...dlaczego nie moge rano jak dawniej przyjsc do urzedu wziąc numerek odstać swoje 3 -4 godz i zarejestrować auto...dodam że byłem w um komunikacja...okienek z 6 za nimi 4 panie a w 2 ktoś coś załatwia...i wytłumaczcie mi skoro w 2 punktach rej tj um gdynia i riviera jest z 10 okienek a w piątki można co 1 godz zaklepać przy wielkim szczęściu numerek...co robią w pozostałych 9 okienkach...niestetu w um gdynia uwielkiają covid...dalej sie tego trzymają..
- 5 3
-
2023-06-17 01:39
Odpowiedź jest prosta. Szczurkowi już się nic nie chce. On przez 20 lat przymarzł do stołka i od kilku lat wszystkie zmiany są tylko na gorsze. Pracownicy przesiąkli atmosferą bylejakości i tak to się toczy w dół. Nikt ich nie rozlicza za efektywność, przecież to urząd. Nie może działać normalnie.
W piątek po 10 nie ma już numerków. Załatwienie prostej sprawy trwa 1-2 tygodnie. Przecież to jest chore.- 0 0
-
2022-12-14 07:43
bzdura (1)
Zdecydowanie się nie zgadzam - o rezerwacji można wyczytać na stronie UM lub dzwoniąc na infolinię. W obu przypadkach działa to sprawnie. Po cholerę próbować iść w ciemno nie dowiadując się wcześniej w jaki sposób można się umówić?
Po drugie terminów jest w brud, bo jest dodatkowy wydział w Rivierze, który bardzo sprawnie działa.
Rejestracja idzie bardzo, bardzo sprawnie. Zdecydowanie przez ostatnie 2-3 lata jest poprawa i większa wygoda, nie trzeba wstawać o świcie, żeby pobrać numerek tylko idziesz na konkretną godzinę, którą może umówić internetowo, co jest bardzo wygodne.- 5 15
-
2023-06-17 01:24
Człowieku. Zejdź na ziemie. W piątek po 10:00 nie ma już numerków na cały przyszły tydzień. To jakaś paranoja. Nie wiem czy te numery rezerwują handlarze, a potem odsprzedają, czy firmy leasingowe? Wszystko to śmierdzi korupcją i lenistwem na kilometr.
- 1 0
-
2023-01-21 17:36
Rosół
Dramat, Urząd jest dla ludzi ale nie w Gdyni. Ci pracownicy na stanowiskach załatwionych przez rodziny siedzą tam i czują się jak Bogowie. Strach coś załatwić, zapytać. Muszę wziąć cały tydzień wolny w pracy bo nie wiem jaki dzień mi się trafi na załatwienie sprawy. Najgorszy urząd w Pomorskim, to samo skarbówka. Ale co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie. Kupujcie działki i mieszkania pod Gdynia tam Panie pomocne i uśmiechnięte traktują ludzi jak ludzi a nie problem.
- 0 0
-
2022-12-18 09:45
Inpost
Tez się z tym zderzyłem ale polecam sprytniejsze rozwiązanie, urzad24 i nadanie dokumentów paczkomatem.
Generujemy etykietę zanosimy dokumenty po kilku dniach Pani dzwoni i zaprasza do rejestracji.
Przez system rezerwacji nigdy nie udało mi aie złapać terminu po mimo faktu ze jest ich podobno 1000, o 7.45 jak zadzwoniłem 2x nie było wolnych miejsc :)
Absurd- 0 0
-
2022-12-16 21:41
Wycieczka obowiazkowa
Osobom mieszkającym w Gdyni od urodzenia kochającym to miasto i jego rozwój polecam wycieczkę, nie musi być daleko, Gdańsk, Reda, Rumia, Wejherowo, Kartuzy, Przywidz, Starogard, szczerze powiem, otwiera to oczy, Gdynia została w tyle i cofa się konsekwentnie
- 0 0
-
2022-12-13 22:49
Opinia wyróżniona
Ciekawe (3)
Kiedyś pani przy rejestracji załatwiała 5 osób w 30 minut a teraz 1 osobę. Tak działa teraz urząd od czasu walki z covid. A przy okazji ciekawe ile urząd płaci za wynajęcie tej sali w riwierze?
- 161 5
-
2022-12-16 15:37
Dokładnie, niech przestaną robić sobie jaja i wracają do poprzedniego modelu pracy
- 1 0
-
2022-12-14 12:05
"Walki" z "covid"
- 5 0
-
2022-12-14 06:50
coś około 1 miliona?
- 8 2
-
2022-12-16 09:04
"Uwielbiam to miasto i z przyjemnością patrzę na jego rozwój. "
facet robi jaja albo ma coś z głową
- 1 0
-
2022-12-16 08:50
Czas zdjąć ten temat z forum
Ostatnie "produkcje", wyraźnie pisane pod dyktando kierownika wydziału. Bezczelność godna UM.
- 0 0
-
2022-12-15 06:13
Co tak dużo artykułów krytykującym UM w Gdyni..:P (1)
pozdrowienia dla trójmiasto.pl
- 0 0
-
2022-12-15 23:01
Bo zasłużył.
- 0 0
-
2022-12-15 20:57
Czekać bo epidemia
Urzędnikom teraz to praca odpowiada !! oby jak najdłużej ! .niech trwa epidemia !! a mieszkańcy muszą czekać
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.