• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dacia rośnie w siłę

Mart
7 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Takiej Dacii Duster na ulicach nie zobaczymy. To tylko fantazja producentów z myślą o targach motoryzacyjnych. Takiej Dacii Duster na ulicach nie zobaczymy. To tylko fantazja producentów z myślą o targach motoryzacyjnych.

To jedna z niewielu marek motoryzacyjnych, których nie dotknął kryzys. Niegdyś prowincjonalna, rumuńska Dacia przeobraża się w globalnego producenta aut o niezłych parametrach użytkowych i przystępnej cenie. Obecnie przymierza się nawet do ataku na mocno obsadzoną, motoryzacyjną klasę średnią.



To Duster, który niedługo trafi do sprzedaży. To Duster, który niedługo trafi do sprzedaży.
W 1999 roku koncernowi Dacia groziło całkowite bankructwo. Z pomocą rumuńskiemu producentowi przyszedł wówczas francuski Renault. Niezbędne inwestycje i przemyślana strategia już w ciągu kilku lat przyniosły efekty. Przełomowym momentem dla Dacii było wprowadzenie na rynek modelu Logan, który został bardzo dobrze przyjęty, nie tylko na wschodzących rynkach, ale także np. w Niemczech, gdzie jest chętnie kupowany jako drugi lub trzeci samochód w rodzinie.

Sprzedaż samochodów Dacia/Renault cały czas rośnie. W ciągu 11 miesięcy ostatniego roku w Europie zwiększyła się ona o 27 proc. w porównaniu z rokiem 2008. W lipcu ub.r. w Niemczech padł rekord - zarejestrowano 2086 nowych Dacii. W ten sposób rumuńskie auto wyprzedziło na rynku niemieckim tak uznanych graczy jak m.in. Kia, Volvo, Mitsubishi oraz Chevrolet, nieznacznie ustępując miejsca markom takim jak Smart, Suzuki oraz Honda.

Dacia pracuje także nad limuzyną klasy średniej. Dacia pracuje także nad limuzyną klasy średniej.
Poza Rumunią Dacia posiada zakłady montażowe w Rosji, Maroku, Brazylii, Kolumbii oraz Indiach. W Polsce największą popularnością cieszy się model Sandero. W zeszłym roku sprzedało się go u nas ponad 1100 sztuk. Oprócz niego na polskim rynku dostępny jest Logan w wersji sedan, pick-up, van i MCV.

Na marcowym salonie w Genewie Dacia zaprezentuje swój pierwszy crossover o nazwie Duster. Ma być dostępny z napędem na jedną lub dwie osie, dwoma silnikami diesla i jednym benzynowym. Produkcja auta ma ruszyć w macierzystych zakładach Dacii w Pitesti w Rumunii.

Najciekawszym projektem Dacii wydaje się jednak przygotowywany pojazd klasy średniej. Nowy sedan ma zadebiutować w 2012 roku i stać się tańszą alternatywą dla takich gigantów segmentu D jak VW Passat czy Opel Insignia. Samochód powstanie na wydłużonej platformie Renault Fluence'a. Wstępne informacje mówią o gamie silników o mocy od 90 do 140 KM. Prognozowana cena podstawowego modelu nie powinna przekroczyć 14 tys. euro. Nie wiadomo jednak czy wymagający klienci segmentu D będą w stanie "wybaczyć" Dacii kompromis chociażby w zakresie standardu wykończenia wnętrza pojazdu. Jeśli jednak model pojawi się na rynku, w klasie średniej może się zrobić co najmniej ciekawie...
Mart

Opinie (71)

  • zgadzam sie szwedzkich juz niema dawno (1)

    A akurat niemieckie są najlepsze to własnie te auta wygrywaja pierwsze 5 miejsc na paryz dakar gdzie akurat Toyota poległa

    • 0 2

    • do "rajd Paryz Dakar"

      nie ma takiego rajdu

      a teraz na temat: nie wiem czy wiesz ale te auta byly przygotowywane we francjii i japoni...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką długość ma Obwodnica Trójmiasta?

 

Najczęściej czytane