• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie

Michał Jelionek
22 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Oficjalnie od 6 września zakończono działalność obiektu Peugeota w Sopocie. Oficjalnie od 6 września zakończono działalność obiektu Peugeota w Sopocie.

Nowa strategia koncernu Stellantis zbiera żniwa na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Autoryzację na sprzedaż nowych aut marki Peugeot straciła firma Intervapo. Sopocki salon już opustoszał, natomiast w gdańskiej stacji w dalszym ciągu prowadzony będzie autoryzowany serwis samochodów francuskiej marki.



Na początku sierpnia informowaliśmy o zbliżających się przetasowaniach na rynku motoryzacyjnym. Wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, wchodzący w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Powodem jest konieczność reorganizacji sieci dystrybucyjnej, która zostanie wybrana na nowo. A to oznacza, że część trójmiejskich dealerów straci autoryzację.

Jedną z ofiar radykalnych zmian w koncernie Stellantis jest firma Intervapo, która działa na rynku od blisko 28 lat. Do tej pory trójmiejski przedstawiciel marki Peugeot prowadził działalność w dwóch obiektach - w Sopocie przy al. Niepodległości 635Mapka i w Gdańsku przy ul. Elbląskiej 98bMapka. W obu obiektach sprzedawane były nowe modele marki Peugeot.

  • Tak aktualnie wygląda opustoszały obiekt.
To niestety się zmieniło. Sopocki salon, w którym Intervapo funkcjonowało od 7 lat, definitywnie przestał istnieć. 6 września obiekt zlokalizowany na wjeździe do Sopotu od strony Gdańska opustoszał, a z fasady zniknęły emblematy Peugeota.

Dealer nie złożył jednak broni i pozostaje na rynku z nowymi projektami. W gdańskim obiekcie firma Intervapo w dalszym ciągu będzie prowadziła działalność, ale o nieco zmienionym profilu, już bez autoryzowanego salonu sprzedaży. Autoryzowany pozostał za to serwis, zarówno samochodów osobowych, jak i użytkowych, a także blacharnia i lakiernia. W obiekcie prowadzona jest także sprzedaż samochodów używanych, pośrednictwo ubezpieczeniowe i finansowe, pośrednictwo w zakupie używanego auta, a w planach jest również uruchomienie wypożyczalni.

Trójmiejskie salony samochodowe



Autoryzowany serwis Peugeot Intervapo działa przy ul. Elbląskiej. Autoryzowany serwis Peugeot Intervapo działa przy ul. Elbląskiej.

Miejsca

Opinie (125) 3 zablokowane

  • (3)

    Ten przy kejefsi? Kiedyś obok był na uboczu salon/serwis beemwu. Widziałem tam kiedyś piękną '8'.

    • 13 12

    • Zapewne Mikołaja ósemka...;-0 (2)

      • 2 2

      • (1)

        Mikołaja? Jakiego mikołaja? To było z 20lat temu.

        • 2 1

        • Mikołaja z miesiąca grudnia, ten na którego dzieci czekają ...

          • 1 3

  • (14)

    Salon to był 20 lat temu. Obecnie panują inne standardy. Rynek dealerski będzie się kurczył. Duzi będą wchłaniać małych a przyszłość to kupowanie aut online z dostawą do domu auta zarejestrowanego, ubezpieczonego gotowego do jazdy z pominięciem salonu dealerskiego w obecnej formie.

    • 84 10

    • (8)

      Serio polegałbyś na zakupie auta bez wcześniejszego obejrzenia go z bliska, a także bez jazdy próbnej? Wygładzone podkoloryzowane fotki i marketingowe frazesy z internetu są lepsze? Fajne jest te obecne pokolenie xD. Już zaczynam się bać tego co będę słuchać w korpo. Już to słyszę- "kupiłam auto online przez aplikację, bo dealer miał ładny profil i dużo lajków na insta" haha;)

      • 30 20

      • Za kilka lat mało kogo będzie stać (3)

        Na nowe auto z salonu... A floty kupują auta na papierze.... Piszę to z perspektywy małej firmy, która ma mniej niż 10 aut we flocie.... Nikt ich przed zakupem w salonie nie ogladal

        • 19 5

        • Bo prezes tym jeździć nie będzie. Dlatego nie ogląda. (2)

          Ważna cena zakupu/leasing, funkcjonalność użytkowa, koszty eksploatacji.

          A to czy się wygodnie siedzi, czy kolor odpowiada to nie interesuje.

          • 17 1

          • (1)

            Kolor ? Doprawdy ? Samochod we flocie ma zarabiać tak jak pracownik.

            • 9 1

            • ale ma też reklamować firmę - kreować jej Wizerunek - kolor aut to też ma tu znaczenie

              • 6 5

      • By sie przejechsc w wiekszym komforcie bo sam bez pana agitatora mozna isc sobie wypozyczyc interesujace cie auto w wypozyczalnic, pojezdzic ile chcesz, obejzec i zamowic w necie

        • 6 1

      • jak sie z tobą zawsze nie zgadzam to tu masz 100% racji (1)

        jeszcze bedą z ciebie ludzie

        • 1 0

        • :jeszcze bedą z ciebie ludzie"

          się śmiali

          • 1 1

      • Ja tak kupiłem i zaoszczędzilem 80000 zł!

        Bo salon był w Niemczech a samochód przywiozła laweta pod dom. W Polsce u było dealera kupuj i spadaj albo nie da się taniej. A tam jak pan sobie życzy.
        Najlepsze, że po 3 latach sprzedam ten samochód w cenie jaką zapłaciłem.
        Nie musisz wierzyć bo w twojej głowie się to nie pomieści.

        • 0 0

    • (3)

      Marze o tym od lat. By skonfigurowac sobie auto, kliknac kup, zaplac i odebrac od kuriera za max 2-3 dni a nie lazic tam, umawiac sie, sluchac tego gledzenia, zaliczki, czekac na auto, potem przepraszamy ale jednak bedzie opoznienie.

      • 20 2

      • W obecnej sytuacji (1)

        Takie indywidualnie dopasowane auto to o raczej pół roku.

        • 2 2

        • Bardziej rok....

          Pół roku na auto czekałem 4 lata temu. Szwagierka obecnie czeka od stycznia na swoje auto ale na szczęście jest już w drodze

          • 2 2

      • Tak ma tylko Tesla.

        Kupujesz auto jak telefon online:)

        • 0 0

    • intervapo

      ..taki jest obecne trend sprzedażowy i mniejsza ilość pracowników w łańcuchu dostaw

      • 0 0

  • Pan Plichta (30)

    będzie monopolistą na trójmiejskim rynku .Szkoda , że nie będzie konkurencji bo straci zwykły konsument

    • 258 10

    • (4)

      Zawsze mozesz pojechac do innego miasta nikt ci nie broni.

      • 18 45

      • (1)

        I tego nie kumam że ludzie muszą kupić samochód tam gdzie mieszkają a mogą gdziekolwiek a czasem warto bo za to samo zapłaci się czasem znaczni mniej a serwis aso to gdzie komu wygodniej pod domem byle by pieczątka była do gwarancji a po gwarancji to i tak sie nie znamy ;) czasem tylko zaproponują lepsze ceny na części w takim aso po gwarancji i tyle...

        • 20 3

        • mnie tak Zdunek wyruchał z zakupem auta

          że kupiłem na śląsku. Sprzedawczyk z Gdyni myślał, że już głupka znalazł i zaczął wydziwiać to dałem zarobić komu innemu, proste. Przy okazji zaoszczędzone 2k na aucie.

          • 5 0

      • W Trójmieście przepłaca się duże pieniądze (1)

        Polecam dealerów ze Śląska, wielkopolski czy mazowieckiego a nawet z Niemiec gwarancja ta sama a oszczędności bardzo duże.

        • 8 3

        • A ja nie kumam, jak może taki bezsens funkcjonować

          że żeby kupić samochód w rzeczywistej cenie, trzeba sprawdzać w 20 miejscach, bo klienci chcą rabatów i trzeba się jak przekupka targować, żeby zejść do ceny, która dealer zaplanował. Nie mozna normalnie wystawić cennika i pasuje mi- nie pasuje, sprawdzam w innych miejscachnie ,trzeba z kilkunastoma cwaniakami gadaćtak, wiem, ze są cenniki, ale ceny w nich to 5-15% więcej, niż dealer planuje za ten samochód skasowaćjedyny wyjątek to Mazda, ale tu z kolei ceny są wręcz chore (i pisze to jako posiadacz w miarę nowej mazdy;) ) zreszta peugeot tez próbował tak zrobić- ceny w górę, nie dajemy rabatów, ale chyba się niezłe na tym przejechali

          • 5 0

    • i wszyscy zatrudnieni na działalnościach,brawo (9)

      nawet mechanicy i sprzedawcy czesci na dzialanosciach o reszcie nie wspomne, poprostu żal

      • 84 0

      • uuu na działalności.. znaczy 'klasa średnia' (1)

        • 19 15

        • nie dokońca średnia bo raczej poniżej tej najniższej z gatunku samozatrudnionych

          • 16 1

      • (5)

        a na dzialalnosc to juz dawno powini wszystkich zatrudnic
        zwlaszcza handlowcow i mechanikow

        • 2 25

        • super emryture by dostali po 40 latach pracy (4)

          • 15 2

          • (2)

            jaką emeryturę? w polsce? chyba żartujesz

            • 28 4

            • Wyobraź sobie (1)

              że w Polsce mamy emerytury i mieć będziemy bo nie kestey tzw. krajem trzeciego świata. Ile razem wywalczymy takie będziemy mieli emerytury,nie polecam słuchania bzdur wrogów narodu i polityków jeśli nie masz silnej wiary w sobie.

              • 10 16

              • Bredzisz. Ten system padnie zanim zdążysz cokolwiek z niego wypłacić. . . Bajki o emeryturze moze Pinokio opowiadać....

                • 8 1

          • nie wiesz ze od 1szego stycznia nie bedziesz mogł miec wyzszej emerytury?

            Nowy Bałagan juz tak to ogarnal ze nie oplaca sie dluzej pracowac i lepiej zarabiac

            • 0 0

      • Kupujący też robią wały na działalność, bo kogo normalnego stać na nowe auto

        • 1 3

    • (5)

      jak bedzie mial jakosc to bedzie monopolem

      • 2 3

      • wycieraczki do skody rapid 240 zł (niby oryginał) ASO (4)

        ten sam oryginał 56 zł w sklepie motoryzacyjny a najtańszy zamiennik w markecie 23 zł komplet

        • 51 0

        • Drogie części do skody. Wycieraczki w ASO Forda (3)

          S-maxa wyrwałem kiedyś w promocji za 99 zł(cena regularna 280zł) Kupiłem 2 pary ale w dwóch salonach bo mieli na stanie po 1 szt:-). Mają wskaźnik zużycia w postaci naklejki która z zielonej zmienia się w czarną więc nie pierd... że masz to w zamiennikach.

          • 2 8

          • O jaaaaa szok..

            • 3 1

          • musisz miec wskaznik? nie widzisz po ich pracy ze sa zuzyte?

            w okolicach Gdyni jest producent bardzo dobrych wycieraczek i za male pieniadze

            • 2 0

          • też kiedyś kupowałem wycieraczki w fordzie ale do peżota

            207 miał taki same jak foka a te fordowskie bardzo dobre, lepsze jak wszystkie inne co miałem.

            • 1 0

    • Co ma do tego (1)

      Plichta?

      • 2 13

      • przykładowo się ujawnił

        jaki to szkodnik monopolistyczny,maleńki jest bo taki wielki ma zmysł

        • 5 1

    • Bo kupuje się za Odrą. Taniej i lepiej wypasione.

      • 10 4

    • do czasu jak podobny "srelantis"

      w umowie zawrze zapis o ilosci sprzedanych samochodow elektrycznych do spalinowych ... tylko o to tutaj chodzi ,poprostu dealer w polsce nie jest w stanie sprostac wymaganiom -ilosc sprzedanych elektrykow .

      • 6 0

    • jaki z niego pan

      • 4 0

    • Od 30 lat mamy demokratyczne państwo..

      A jak widać Stara SB-ecja ma się nad wyraz dobrze.. Ten chyba nie płacze że mu obniżyli emeryturę ;-)

      • 3 3

    • Swego czasu istniał jeszcze inny dealer Skody na trójmiejskim rynku. Niejaki Błażewicz.

      Coś kręcił i stracił autoryzację wraz z pozycją.

      • 8 0

    • najwyzsze ceny brak dodatkow a serwis szkoda pisac (1)

      inni moga taniej i lepiej

      • 0 0

      • Jakby ci się tak sprzedawały fabie na ubera, jak jemu to też miałbys w czterech literach jakieś dodatki. Co nie przywiezie to i tak klient czeka pod salonem

        • 0 0

  • (2)

    Biedne sopockie insta-glonojady, gdzie się teraz podzieją jeśli ich sponsor nie wybuli im na kukuły lub chociaż Mini;)

    • 22 19

    • hahaha w punkt!

      • 5 1

    • A ty śmietanę będziesz bił do końca życia.

      Ahahahahahahahahahahahahahahahaha.

      • 3 3

  • teraz jeszcze czas na porsze i bedzie porzadek...

    • 15 6

  • to teraz będzie tam skład węgla dla poczty polskiej ?

    • 42 1

  • Peżoty nie są popularne w polsce (2)

    to i serwisy vel salony słabe są

    • 15 25

    • otworzyłbym tam fajną blacharnię/lakiernię i żył jak pączek

      tyle jest roboty w tej branży że na naprawe się czeka miesiącami a ich jakość często słaba niestety

      • 21 1

    • peugeot-y jak już :/

      • 0 1

  • ciekawe czy konkurencja nie pomogła w stracie autoryzacji (1)

    • 36 2

    • Interwapo

      Raczej łapuwy

      • 2 1

  • Nic nie jest dane na zawsze! Trzeba się starać. Zawsze nowe wypiera stare a lepsze gorsze :) (1)

    Za duża marża i przeglądy gwarancyjne kosmicznie drogie - jeżeli dzięki temu będę miał taniej to ja jestem Za ! :)

    • 16 9

    • Raz w roku

      Przegląd gwarancyjny masz raz w roku, chyba że jeździsz więcej niż 30 000 rocznie. Koszt jest niski, bo niewiele jest do wymiany.

      • 1 1

  • Dzis w autach jest wybor z wszystkich stron swiata jak na Sant Pauli w Hamburgu. Do wyboru do koloru.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane