• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dealer jako pierwszy w Polsce zaprezentował nowego Mercedesa klasy E

Michał Jelionek
12 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

BMG Goworowski jako pierwszy dealer w Polsce pokazał swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Co ciekawe, była to premierowa prezentacja tego samochodu nie tylko w Trójmieście, ale w całym kraju, bo ogólnopolski pokaz, zorganizowany przez importera Mercedes-Benz Polska, odbył się dzień później, 31 lipca.



Kameralna prezentacja nowego Mercedesa-Klasy E odbyła się przy okazji wydarzenia AMG Performance Tour 2020, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić malownicze Kaszuby za sterami piekielnie szybkich modeli ze stajni AMG. Nową klasę E zaprezentowano w salonie, tuż po powrocie z wyprawy.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Klasa E to ikona i najlepiej sprzedający się model Mercedesa w historii marki ze Stuttgartu. Do tej pory od 1946 roku niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Najnowsza, dziesiąta generacja klasy E (W 213) zadebiutowała w 2016 roku. Do dziś kupiło ją ponad 1,2 mln kierowców. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego. Model po niespełna czterech latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Nową Klasę E na drodze poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy, przestylizowanych lampach z przodu i z tyłu, przeprojektowanym zderzaku przednim oraz zmodyfikowanej masce. Dodajmy, że przednie reflektory już w standardzie są w pełni LED-owe, a opcjonalnie dostępne są LED Multibeam.

Niemcy dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia nowej klasy E zdecydowali, że nową bazową specyfikacją zewnętrzną klasy E będzie dynamiczna linia Avantgarde. Po raz pierwszy podstawowa odmiana ma gwiazdę na grillu.

Warto również dodać, że po modernizacji klienci mają do wyboru trzy nowe lakiery nadwozia (srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave) oraz nowe wzory aerodynamicznych obręczy kół.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
W kabinie nowością, która w pierwszej kolejności rzuca się w oczy, jest zmienione koło kierownicy. To nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu.

W standardowym wyposażeniu oferowane są dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Opcjonalnie, przy dopłacie, można zamówić kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala z najnowszą generacją systemu multimedialnego MBUX.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Producent popracował nad wzbogaceniem systemów bezpieczeństwa. W nowej Klasie E znalazły się m.in. aktywny asystent odległości Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent stop-and-go, aktywny asystent kierowania i hamowania czy aktywny asystent martwego pola. Dodatkowo dostępny jest pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360 stopni. Nowy, rozbudowany widok z boku i - po raz pierwszy - automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach.

Nowością jest system Urban Guard, który jest strażnikiem zaparkowanego auta. Czujniki rejestrują próby kradzieży, odholowania czy stłuczek parkingowych. W bardziej rozbudowanej wersji system umożliwia lokalizację skradzionego Mercedesa.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Klasa E po modernizacji oferuje silniki benzynowe w zakresie mocy od 156 do 367 KM (nie wliczając wersji AMG), a także diesle: od 160 do 330 KM. W ofercie silnikowej pojawiły się dwie nowe pozycje. Obie to "miękkie hybrydy", które współpracują z rozrusznikiem-alternatorem ISG i 48-woltową instalacją elektryczną. Pierwsza z nich to dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM, natomiast drugą nowością jest trzylitrowy motor o mocy 367 KM. Co ważne, nowa klasa E dostępna będzie w aż siedmiu wersjach hybrydowych plug-in.

Topową wersją w gamie silnikowej Mercedesa Klasy E będzie AMG E 53 (wersja sedan lub kombi). Pod maską atletycznego modelu kryć się będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik benzynowy generujący moc 435 KM. Bonusowe 22 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest dzięki pracy elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost).

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Limuzyna i kombi - to pierwsze dwa rodzaje nadwozia, w których oferowany jest Mercedes-Benz klasy E. Wkrótce do oferty dołączyć ma coupe, kabriolet i uterenowiona wersja All Terrain, której wizualnie będzie bliżej do rodziny SUV-ów. Co ciekawe, na rynku chińskim pojawi się także limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.

Cennik zmodernizowanej Klasy E z bazowym silnikiem diesla E 200 d startuje od kwoty 192 500 zł.

  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu

Miejsca

Opinie (60) 3 zablokowane

  • pytanie do mercedesa - ile razy można modyfikować grill, światła i zderzak? (1)

    To jest już bardzo nudne. Myślę, że przy dziesiątkach modeli, które ta firma oferuje, mają w komputerach 1500 rodzajów grilla i 500 modyfikacji świateł i albo rzucają kostką, która będzie w tym roku albo wybierają losowo. A redaktor z Trójmiasto.pl się podnieca jakby cukierka dostał.

    • 10 2

    • Do tego żeby odróżnić od siebie różne klasy, a jednocześnie zachować tożsamość marki

      to jest potrzebny Bruno Sacco....

      Świecidełek nawrzucać, zamontować dość beznadziejnie "dwa telewizory z okapem" i co chwilę zmieniać atrapy potrafi byle kto.

      Za czasów Bruno Sacco MB miał klasę.
      Teraz stosuje silniki z Dacii Duster.

      O podejściu do klienta (sprawa S klasy za 1000000 nie wspomnę) - widać taniej wychodzi zapłacić za kampanię peanów o ekskluzywności marki, niż naprawa samochodu.

      • 4 0

  • 2-3 lata i wejdzie całkowicie nowa generacja (8)

    jak kupować obecną to tylko przedliftową używkę, by jak najmniej stracić. A nowa generacja za te parę lat sporo się zmieni co widać po wchodzącej niedługo na rynek nowej S'ce.

    • 7 13

    • twoj komentarz mialby sens pod artykulem o samochodach uzywanych dla oszczednych (6)

      • 10 3

      • nie oszczednych tylko myslacych :) faktycznie, lepiej stracić kilkadziesiat albo 100 k zł (5)

        a e klasa z przebiegiem 30 czy 40 k km to przecież wg Ciebie śmieć :)

        twój komentarz miałby sens dla rozrzutnych, którzy palą pieniedzmi w piecu, a tacy nie jeżdża e klasami tylko lepszymi autami :)

        • 2 9

        • a ooszczedny to bezmyslny? Rownie dobrze mozna napisac, ze uzywana E klasa z przebiegiem 40 000 km (4)

          to propozycja dla palacych pieniedzmi w piecu, bo moga kupic cos tanszego. Dywagacje dla milosnikow uzywanych samochodow, tak jak powyzej napisano.

          • 4 2

          • ale co z czym ty porównujesz? :) (3)

            nowa e klasa vs używana e klasa przed FL - to samo auto, różnica w ekranie multimedialnym i paru innych pierdołach. Ja porównuję to samo auto, a ty dwa różne :)))

            • 3 1

            • porownujesz nowe z uzywanym modelem przed fl i twierdzisz, ze to to samo (2)

              auto. Reszte komunalow przemilcze.

              • 3 3

              • zapomniałeś podpisu - dealer MB (1)

                ;))))) wiadomo, przy używanym nie zarobicie tak dobrze. A auto tak to samo - ta sama generacja, nawet kod generacji w nomenklaturze MB jest taki sam. Komputer, światła zmienione i to wszystko. Facelifting to taki marketingowy kit, lekkie odświeżenie auta, ale konstrukcja jest stara.

                • 1 1

              • na uzywanym zarobia, bo nowy ma gwarancje i niewielka marze, ty nie masz pojecia

                ale lubisz pisac.

                • 0 2

    • Tak

      Bedzie autopilot , autoparkowanie , lampy laserowe i wiele innych rewolucji.

      • 2 1

  • nie wiem jak to może się komus podobać... a to wnętrze z tym dachem na zegary to chyba jeszcze większa porażka

    • 4 3

  • fura może być, poczekam na wersje allroad i zobaczę, czy to jest to o co mi chodzi, czy będę musiał poczekać na nową A6

    • 2 2

  • W koncu mercedes ma ładny środek (1)

    Czekam jeszcze na odświeżoną klasę C. W tej prezentacji tylko nie podobają mi się felgi powinni założyć trochę większe nisko profilowe, jakby nie patrzeć auto pokazowe.

    • 3 14

    • Środek może i obleci, ale z zewnątrz wygląda jak wymydlona poprzednia generacja.

      • 2 1

  • Felgi (2)

    Te Felgi to chyba z Fiata TIPO

    • 13 2

    • Nie zgadzam się. To są felgi z renówki. Ja mam takie w Talismamie. A swoją drogą nie dziwie się , skoro Mercedes pakuje do swoich samochodów silniki Renault, to felgi też może.

      • 3 0

    • bo to wersja Bieda Edyszyn. Tak samo C się rozpoznaje. Chyba celowo to robią dla odróżnienia

      od np. pakietowych AMG

      • 3 0

  • MB (1)

    Za 10-15 lat taka kupie, beda juz tansze.

    • 11 0

    • One tyle nie pojeżdżą. To nie balerony.

      • 4 0

  • ułatwienia (1)

    tak ich wiele że zastanawiam się po co prawo jazdy. Ale na poważnie chciałbym aby był jeden wyłącznik który odłączy wszystko co nie potrzebne do jazdy. Tzw. tryb awaryjny pozwala jechać do 60 km\godz bez komputerów. ciekawe czy coś podobnego w tym aucie jest. warto było przypomnieć więcej danych tech. tego modelu bo nie każdy wie o co chodzi. I ostatnie pytanie po co 400kM ?

    • 3 5

    • Odpowiadam na ostatnie pytanie...

      Żeby zdążyć na zlot małych stóp :)

      • 0 0

  • jednak nie kupuje (2)

    czekałem a tu wyszła lipa. Z przodu to C-klasa , tył to CLA . Z daleka każdy powie że to nie E tylko jakiś C . to po co mam płacić za E ? jakby mnie mylili z S to rozumiem , ale inna opcja mi sie nie opłaca.

    • 19 5

    • możesz nakleić wielką literę E na masce i na dachu

      • 2 0

    • to dla pewności kup klasę S :)

      • 3 0

  • (1)

    Tył podobny do ostatniej generacji Saba środek ładny dobrze wykonany wizualnie niezły choć wersję liczące 10 lat miały moim zdaniem lepszy wygląd powinni zachować troszkę kanciastych kształtów pozdrawiam wszystkich

    • 4 2

    • środek jak w Amerykańskiej Hondzie Legend z 2006 roku....

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane