• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dealer jako pierwszy w Polsce zaprezentował nowego Mercedesa klasy E

Michał Jelionek
12 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

BMG Goworowski jako pierwszy dealer w Polsce pokazał swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Co ciekawe, była to premierowa prezentacja tego samochodu nie tylko w Trójmieście, ale w całym kraju, bo ogólnopolski pokaz, zorganizowany przez importera Mercedes-Benz Polska, odbył się dzień później, 31 lipca.



Kameralna prezentacja nowego Mercedesa-Klasy E odbyła się przy okazji wydarzenia AMG Performance Tour 2020, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić malownicze Kaszuby za sterami piekielnie szybkich modeli ze stajni AMG. Nową klasę E zaprezentowano w salonie, tuż po powrocie z wyprawy.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Klasa E to ikona i najlepiej sprzedający się model Mercedesa w historii marki ze Stuttgartu. Do tej pory od 1946 roku niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Najnowsza, dziesiąta generacja klasy E (W 213) zadebiutowała w 2016 roku. Do dziś kupiło ją ponad 1,2 mln kierowców. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego. Model po niespełna czterech latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Nową Klasę E na drodze poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy, przestylizowanych lampach z przodu i z tyłu, przeprojektowanym zderzaku przednim oraz zmodyfikowanej masce. Dodajmy, że przednie reflektory już w standardzie są w pełni LED-owe, a opcjonalnie dostępne są LED Multibeam.

Niemcy dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia nowej klasy E zdecydowali, że nową bazową specyfikacją zewnętrzną klasy E będzie dynamiczna linia Avantgarde. Po raz pierwszy podstawowa odmiana ma gwiazdę na grillu.

Warto również dodać, że po modernizacji klienci mają do wyboru trzy nowe lakiery nadwozia (srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave) oraz nowe wzory aerodynamicznych obręczy kół.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
W kabinie nowością, która w pierwszej kolejności rzuca się w oczy, jest zmienione koło kierownicy. To nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu.

W standardowym wyposażeniu oferowane są dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Opcjonalnie, przy dopłacie, można zamówić kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala z najnowszą generacją systemu multimedialnego MBUX.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Producent popracował nad wzbogaceniem systemów bezpieczeństwa. W nowej Klasie E znalazły się m.in. aktywny asystent odległości Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent stop-and-go, aktywny asystent kierowania i hamowania czy aktywny asystent martwego pola. Dodatkowo dostępny jest pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360 stopni. Nowy, rozbudowany widok z boku i - po raz pierwszy - automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach.

Nowością jest system Urban Guard, który jest strażnikiem zaparkowanego auta. Czujniki rejestrują próby kradzieży, odholowania czy stłuczek parkingowych. W bardziej rozbudowanej wersji system umożliwia lokalizację skradzionego Mercedesa.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Klasa E po modernizacji oferuje silniki benzynowe w zakresie mocy od 156 do 367 KM (nie wliczając wersji AMG), a także diesle: od 160 do 330 KM. W ofercie silnikowej pojawiły się dwie nowe pozycje. Obie to "miękkie hybrydy", które współpracują z rozrusznikiem-alternatorem ISG i 48-woltową instalacją elektryczną. Pierwsza z nich to dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM, natomiast drugą nowością jest trzylitrowy motor o mocy 367 KM. Co ważne, nowa klasa E dostępna będzie w aż siedmiu wersjach hybrydowych plug-in.

Topową wersją w gamie silnikowej Mercedesa Klasy E będzie AMG E 53 (wersja sedan lub kombi). Pod maską atletycznego modelu kryć się będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik benzynowy generujący moc 435 KM. Bonusowe 22 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest dzięki pracy elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost).

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Limuzyna i kombi - to pierwsze dwa rodzaje nadwozia, w których oferowany jest Mercedes-Benz klasy E. Wkrótce do oferty dołączyć ma coupe, kabriolet i uterenowiona wersja All Terrain, której wizualnie będzie bliżej do rodziny SUV-ów. Co ciekawe, na rynku chińskim pojawi się także limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.

Cennik zmodernizowanej Klasy E z bazowym silnikiem diesla E 200 d startuje od kwoty 192 500 zł.

  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu

Miejsca

Opinie (60) 3 zablokowane

  • uważajcie z mercami bo jak juz kupicie jakąś felerną sztukę to kaplica, MB olewa klientów w Polszy.

    • 11 3

  • ułatwienia (1)

    tak ich wiele że zastanawiam się po co prawo jazdy. Ale na poważnie chciałbym aby był jeden wyłącznik który odłączy wszystko co nie potrzebne do jazdy. Tzw. tryb awaryjny pozwala jechać do 60 km\godz bez komputerów. ciekawe czy coś podobnego w tym aucie jest. warto było przypomnieć więcej danych tech. tego modelu bo nie każdy wie o co chodzi. I ostatnie pytanie po co 400kM ?

    • 3 5

    • Odpowiadam na ostatnie pytanie...

      Żeby zdążyć na zlot małych stóp :)

      • 0 0

  • (1)

    Czy plastiki też będą trzeszczeć podczas dotykania, jak w poprzedniej wersji? Kiedyś to było coś, w porównaniu do VW, Forda czy Opla, a dzisiaj?

    • 6 2

    • A dzisiaj "premium" nie robi się jakością, trwałością i serwisem

      ....a marketingiem i ceną.

      Ludzie tak bardzo chcą się dowartościować, że kupią każde g.... zwane premium.

      MB premium z silnikiem Dacii Duster....
      ....

      • 5 0

  • Mercedes za 1 mln zł (5)

    Przed zakupem mercedesa polecam obejrzeć na yt film na kanale Global Motors, jak pan co kupił mercedesa za blisko 1 mln zł buja się z dilerem.

    • 9 3

    • Hmm (4)

      A co ma wspólnego słynna sprawa z Klasą S Coupe, z premierowym pokazem Klasy E w trójmiejskim salonie?

      • 1 7

      • nic, ale ci, którzy obecnie nie są grupą docelową dla tego auta muszą znaleść jakiś minus,

        a za 15 lat będą się jeszcze nim przed rodzina, sąsiadami i w Sopocie chwalić, że samochód na lepszy wymienili, taka z nimi bajka całe życie

        • 0 7

      • Wspólny jest MB Polska

        • 7 1

      • Nie no w sumiw to nic...

        Tylko markę...

        • 4 0

      • To samo

        Podejscie do klienta?

        • 6 0

  • Ciekawe ile by kosztował bez tych wszystkich zbędnych czujników. (4)

    Czujnik deszczu, zmierzchu, kamery 360 itp itd - czy to jest auto dla niewidomych?

    • 6 7

    • (2)

      Wiesz, akurat kamera się przydaje - dzisiejsze samochody mają złą widoczność z wnętrza (dużo blachy, mało szyb). Czujnik deszczu działa OK. Mam już w trzecim samochodzie z kolei. Równolegle mam inne auto bez niego i też potrafię jeździć. Ale jak dobrze działa, to jest wygodny. Nie ma co tego negować, a realny koszt to grosze.

      • 3 0

      • grosze? (1)

        w tym aucie pewnie dodali za to 10.000

        • 0 0

        • Nie wspominał o cenie, a o realnym koszcie....

          • 0 0

    • a sa auta dla niewidomych?

      • 0 1

  • fura może być, poczekam na wersje allroad i zobaczę, czy to jest to o co mi chodzi, czy będę musiał poczekać na nową A6

    • 2 2

  • pytanie do mercedesa - ile razy można modyfikować grill, światła i zderzak? (1)

    To jest już bardzo nudne. Myślę, że przy dziesiątkach modeli, które ta firma oferuje, mają w komputerach 1500 rodzajów grilla i 500 modyfikacji świateł i albo rzucają kostką, która będzie w tym roku albo wybierają losowo. A redaktor z Trójmiasto.pl się podnieca jakby cukierka dostał.

    • 10 2

    • Do tego żeby odróżnić od siebie różne klasy, a jednocześnie zachować tożsamość marki

      to jest potrzebny Bruno Sacco....

      Świecidełek nawrzucać, zamontować dość beznadziejnie "dwa telewizory z okapem" i co chwilę zmieniać atrapy potrafi byle kto.

      Za czasów Bruno Sacco MB miał klasę.
      Teraz stosuje silniki z Dacii Duster.

      O podejściu do klienta (sprawa S klasy za 1000000 nie wspomnę) - widać taniej wychodzi zapłacić za kampanię peanów o ekskluzywności marki, niż naprawa samochodu.

      • 4 0

  • nie wiem jak to może się komus podobać... a to wnętrze z tym dachem na zegary to chyba jeszcze większa porażka

    • 4 3

  • Pierwszy raz zrobiono w samochodzie lifting aby finalnie samochód był brzydszy niż jego poprzednik. Co to w ogóle jest ? Obły ogórek kiszony bez wyrazu ? Wyglądem celuje w grupę docelową panów 60+.

    • 7 1

  • Z tyłu jak oktawia...

    porażka

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane