• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dealer samochodowy z Trójmiasta trzeci w Polsce

mJ
20 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (19)
Kolejny raz na ogólnopolskim podium dealerów uplasowała się Grupa Plichta z Trójmiasta. Kolejny raz na ogólnopolskim podium dealerów uplasowała się Grupa Plichta z Trójmiasta.

Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP 50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu znalazło się kilku dealerów, którzy sprzedają auta w Trójmieście. Jedna z nich - kolejny już raz - zajęła miejsce na podium. Co istotne, większość grup rok 2023 zakończyła z bardzo dużym plusem.



RANKING TOP 50 DEALERÓW W POLSCE



Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w ubiegłym roku sprzedały łącznie 322 712 nowych aut (z uwzględnieniem salonów producenckich). W porównaniu z rokiem 2022 to wzrost w wysokości prawie 20 proc. (269 487 sztuk). W tym roku wolumenowy próg wejścia do TOP 50 wyniósł 2772 sprzedanych samochodów.

Co bardzo ważne, większość dealerów z zestawienia TOP 50 miniony rok zakończyła na bardzo dużym plusie. Za znaczny wzrost odpowiada postępująca konsolidacja rynku.



Podium bez zmian



Kto wygrał najnowszy ranking TOP 50? Tutaj bez niespodzianki, kolejny raz triumfatorem została Grupa Cichy-Zasada. W 2023 r. w 49 autoryzowanych punktach grupa sprzedała łącznie 25 847 samochody. Względem roku 2022 to wzrost o 39 proc. Drugie miejsce przypadło Grupie PGD, która sprzedała ponad 7 tys. egzemplarzy aut mniej od zwycięzcy.

Trzecie miejsce w zestawieniu - podobnie jak w latach poprzednich - zajęła Grupa Plichta. Nasz trójmiejski reprezentant, branżowy potentat, w minionym roku w swoich 33 stacjach sprzedał łącznie 16 906 aut. To wzrost o ponad 25 proc. względem roku poprzedniego.

Grupa Plichta posiada autoryzację wielu marek, m.in.: Audi, Cupra, Ford, Jaguar, Kia, Land Rover, Seat, Skoda, Volvo czy VW. Oprócz Gdańska, Gdyni i Wejherowa dealer prowadzi salony także w Bydgoszczy, Toruniu i Olsztynie.

Zdunek i Walder ex aequo



W zestawieniu nie mogło zabraknąć drugiego trójmiejskiego potentata - Grupy Zdunek. W zestawieniu nie mogło zabraknąć drugiego trójmiejskiego potentata - Grupy Zdunek.
Co ciekawe, kolejne dwie trójmiejskie grupy dealerskie - Zdunek i Walder - w 2023 r. sprzedały dokładnie tyle samo samochodów - po 4 841 egzemplarzy. Dealerzy uplasowali się ex aequo na 21. lokacie.

Dla Grupy Zdunek (13 salonów) jest to spadek o dwie pozycje, a dla Grupy Walder (7 salonów) awans aż o 10 miejsc. Dodajmy, że Grupa Zdunek w ubiegłym roku odnotowała wzrost sprzedaży o blisko 7 proc. Natomiast Grupa Walder - aż o 41,59 proc. Stąd tak duży awans.

Miłym zaskoczeniem tegorocznego rankingu jest duży awans Grupy Walder. Miłym zaskoczeniem tegorocznego rankingu jest duży awans Grupy Walder.

Pozostali dealerzy z salonami w Trójmieście



Oczywiście w zestawieniu nie zabrakło potężnych grup dealerskich, które co prawda nie wywodzą się z Pomorza, ale prowadzą swoje salony w Trójmieście. Aż trzech takich dealerów znalazło się w TOP 10.

7. miejsce przypadło Grupie Emil Frey Polska, która w Gdańsku prowadzi dwa obiekty - BMW Bawaria Motors i VW CityMotors. Łączna sprzedaż firmy w roku 2023 wyniosła 10 273 samochodów.

Na 9. lokacie uplasowała się Grupa Lellek (łączna sprzedaż grupy: 8736 aut), która w Sopocie kończy budowę nowoczesnego obiektu Porsche. Pozycję niżej znalazła się Grupa Chodzeń posiadająca w Trójmieście salony Toyoty (8 103 aut).

Tak będzie wyglądał nowy salon Porsche w Sopocie. Tak będzie wyglądał nowy salon Porsche w Sopocie.
28. miejsce w zestawieniu zajęła Grupa Gezet, która od niedawna działa w Trójmieście (przejęła salon Auto Plus w Gdańsku). Łączna sprzedaż w 2023 roku: 4 282 samochodów.

Nieco niżej, na 35. lokacie znalazła się Grupa Wróbel z salonem Mercedes-Benz zlokalizowanym nieopodal Gdańska (sprzedaż: 3 678 aut).
mJ

Opinie (19) 2 zablokowane

  • (2)

    Fajnie,ale 90% z tych 320k sprzedanych to korporacje,urzędy i firmy.Szarego Kowalskiego stać jedynie na 15 letni wóz sprowadzony z DE.Sprzedaz przereklamowanych elektryków siadła,kompletnie nieopłacalne dla uzytkownika,chyba ze ktos zarabia 30k/mies.

    • 18 8

    • szary Kowalski korzysta, pracujac w tych (1)

      korporacjach, urzedach i firmach.

      • 5 2

      • no bez przesady

        sam będąc szarym kowalskim na JDG mam samochód z salonu w leasingu i to mi się nawet pod względami podatkowymi opłaca (oczywiście jest to kombi Kii, a nie żadne BMW, czy Lexusy).
        Fakt, na etacie to albo ciułać na nowy za gotówkę, albo X letnia używkę - bo kredyty w tym kraju są masakrycznie drogie.

        • 4 1

  • Auta nie sprzedają się same (2)

    Zawsze kupowałem tam gdzie była dobra chemia ze sprzedawcą. Typów z podejściem "mogę ale mi się nie chce" jest sporo w tej branży

    • 22 1

    • właśnie niektórzy dealerzy myślą, że auta same się sprzedają, że posadzą kogoś z łapanki za śmieszne pieniądze za biurkiem i będą mieli wzrosty sprzedaży brakuje już prawdziwych profesjonalnych sprzedawców w tej branży

      • 2 0

    • To była chemia organiczna czy nie?

      • 0 2

  • Główne hasło konsolidacja (3)

    Duże organizacje oczywiście nadal będą rosły w siłę a za kilka lat mniejsi gracze w ogóle znikną z rynku co już się zaczęło: Kulej, Auto Plus, Haller, Intervapo, Auto Mobil, Schewe, Konocar, BAG. A przecież jeszcze nie tak dawno funkcjonowali tacy dealerzy(sprzedawcy) jak Postek, Ciągło, Gajos, Groblewski, Błażewicz, Auto Gdańsk, Infiniti, Premium Motors, PROMotor, KMJ Kaszubowscy. Czy coś pominąłem?

    • 26 1

    • Polityka tych właśnie marek, zająć rynek bezpośrednio pomijając tych co go zbudowali. Dla zysku. Teraz będzie online

      • 3 1

    • W myśl biznesowej zasady

      Kto się nie rozwija ten zamyka czy też duży może więcej.

      • 4 0

    • co się stało z Opel Haller? błędy w zarządzaniu czy Ople przestały się sprzedawać?

      • 0 0

  • Plichta zawładnął rynkiem w Trójmiescie niestety ceny wywindowane w kosmos

    • 7 5

  • Konsolidacja (1)

    Co ciekawe zestawienie pokazało także, że na przekór konsolidacji wystarczy np. jeden salon w Warszawie ( Toyota ), który sprzedał w 2023 więcej niż Zdunek w 13 salonach, czyli nie tylko rozmiar i ilość się liczy ;)

    • 2 0

    • Warszawa i Toyota to mówi wszystko :)

      • 1 0

  • Szkoda że w ofercie nic ciekawego (2)

    i trzeba szukać używek

    • 2 2

    • Buahahahahaha (1)

      Nie no, dobre. Naprawę zabawne.

      • 2 1

      • Próbowałeś kupić wymarzony samochód

        czy tylko fantazjujesz w internecie?

        • 3 0

  • Samochody spoza UE są prawie o połowę tańsze

    Unia to interes dla niemieckich i francuskich firm

    • 0 0

  • A pamiętacie pierwsze tygodnie Pandemii? (1)

    Obaj tak trzęśli portkami że w pierwszych tygodniach pozwalniali ponad 100 osób zostawiając ich na lodzie . Niektórzy przed dzień założyli działalbości specjalnie dla nich! By wystawić 1 na miesiąc fakturę. Wielki Pan z Kaszub i Pan Tytularny do niedawba . Tacy biznesmeni a obsr*li gacie. Praca dla dealera to strata czasu i zdrowia

    • 1 0

    • Grupa Z

      Zarządzanie przez bandę kaszubskich lizusów przynosi efekt .

      Zaczyna się efekt kuli śnieżnej.

      Teraz poleci już mocno w dół.

      Karma wraca za minimalne podstawy , premie od Pracusia itp

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane