• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Debiut Nissana Murano na „New York International Auto Show”

6 maja 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Swoją nazwę Nissan Murano zawdzięcza artystycznemu szkłu, które produkowane jest na wyspie niedaleko Wenecji. "Szkło Murano przoduje pod względem designu i nowoczesnej technologii produkcji", mówi Kirrane. "Pod wieloma względami Nissan Murano ma być odbiciem tego ducha innowacji w dziedzinach stylizacji, nowoczesnego przeniesienia napędu i funkcjonalności".

Nadwozie, stworzone w myśl filozofii "rzeźba w ruchu" - jest obszerne i dynamiczne, z łatwością dostrzeżemy w niej "architektoniczny" grill i szeroki, sportowy słupek D, który łączy się z zaokrąglonymi tylnymi drzwiami. Te ostatnie wykonano w nowoczesnej technologii z tworzyw sztucznych wzmacnianych stalą. Nie tylko łatwo się otwierają, ich kształt podkreśla też styl Murano. Przednie światła mogą być wyposażone w ksenonowe żarówki. W standardzie auto otrzymuje 18-calowe koła i szerokie opony idealnie dobrane do nowoczesnej stylistyki auta. Elementy poprawiające aerodynamikę pojazdu to spoilery i osłona pod silnikiem.
"Wydaje się nam, że nasz styl jest futurystyczny, pełen wyobraźni i ożywiający - czyli dokładnie taki, jakiego oczekują klienci Nissana", dodał Kirrane.

W odpowiedzi na potrzeby aktywnych klientów wnętrze nowego Nissana skonstruowano tak, żeby, zapewniało luksus dla czworga pasażerów z dużym bagażem. Styl wnętrza ściśle łączy się ze stylem całego nadwozia. Specjalnie zaprojektowane siedzenia mają gwarantować komfort i przestrzeń - np. fotel kierowcy ma aż 8 różnych możliwości ustawienia (można regulować również położenie pedałów i kolumny kierowniczej). Składane i pochylane tylne siedzenia można łatwo wyjmować na zewnątrz. Auto ma również dwustrefową klimatyzację z przodu i indywidualne nawiewy z tyłu (w słupkach bocznych). W tablicy rozdzielczej króluje aluminium, na górze znalazł się wyrafinowany system audio Bose z 7 głośnikami, ze standardowym monitorem (możliwość "płynnego" kontrolowania systemu audio, sprawdzania parametrów podróży i - opcjonalnie - systemu nawigacyjnego).


Nissan Murano 2003 jest dostępny z dwoma różnymi systemami napędowymi: tylko na przednie koła lub z nowym systemem napędu na 2 osie AWD. Wszystkie modele są wyposażone w 240-konne silniki, o pojemności 3,5 litra DOHC (V-6), pochodzące z sedanów Altima i Maxima. Nissan Murano wśród aut typu "crossover SUV" przoduje dzięki zastosowaniu (po raz pierwszy na rynku amerykańskim) przekładni CVT. W odróżnieniu od konwencjonalnych skrzyń "automatycznych" w nissanowskiej przekładni występuje jeden "bieg" o zmiennym przełożeniu. W CVT stosuje się pojedynczy pas napędowy i dwa koła pasowe. Są one tak skonstruowane, że w przekładni zmiana przełożenia występuje płynnie, "bez zmiany biegów". CVT pracuje delikatniej i dopasowuje się do pracy silnika w zależności od warunków na drodze i stopnia obciążenia auta. Zysk dostrzeżemy np. podczas długich podjazdów - w CVT wyeliminowano tradycyjne "poszukiwanie" właściwego biegu. Dla tych kierowców, którzy w jeździe wolą jednak wykorzystywać "normalne" biegi, stosuje się (w modelach SE) nieco odmienną przekładnię (także CVT), która umożliwia ich ręczną zmianę (7 przełożeń).

Nissan Murano 2003 to jedno z serii nowych aut Nissana, które są konstruowane w ramach NRP - Nissan Revival Plan (Planu Restrukturyzacji Nissana). Wprowadzenie na rynek nowego SUV poprzedzi premiera Nissana 350Z, a w przyszłości gamę uzupełnią nowy i duży pick-up oraz duży SUV. Dwa ostatnie auta będą produkowane w budowanej właśnie fabryce Nissana w Canton (USA, Mississippi).

Opinie (4)

  • piekny woz

    kupie taki sobie bajer

    • 0 0

  • popieram Marka

    Po co kupować "mesia" albo "bejcę" skoro każdy drech takim jeździ. Niedługo będzie ich więcej niż seicento. Jak postawisz w rzedzie 10 aut: 9 bmw i merców i 1 murano/ x-trail/ nowego pathfindera - który rzuci ci się w oczy?
    pozdrawiam

    • 0 0

  • po pierwsze samochod zostal zaprojektowany na rynek USA,

    po drugie jest on o kilkanascie tysiecy dolarow tanszy od BMW X i Mercedesa M, po trzecie niemieckie samochody a zwlaszcza mercedes nie grzesza ostatnio niezawodnoscia, w przeciwienstwie do nissana. Po czwarte w czym objawia sie ta niby najlepszosc BMW i Mercedesa ? Po piate, moze dal niektorych nie ma to znaczenia, ale BMW a zwlaszcza mercedes nie wygladaja tak ladnie jak Murano.

    • 0 0

  • nie wróżę mu nic dobrego w europie

    BMW X I MERCEDES ML NAJLEPSZE SUWY

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane