• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Debiut nowego Golfa w Gdynia Arena

Michał Jelionek
22 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Miesiąc temu mieliśmy przyjemność przetestować zmodernizowanego Volkswagena Golfa siódmej generacji. Teraz dealer Plichta zaprezentował najnowsze wcielenie flagowego modelu szerszej publiczności. Trójmiejski pokaz Golfa odbył się w sportowej scenerii gdyńskiej Areny zobacz na mapie Gdyni.



Trójmiejski przedstawiciel Volkswagena wpadł na nietypowy pomysł zaprezentowania swojego nowego modelu w dość oryginalnym miejscu. Z reguły tego typu pokazy odbywają się w salonach samochodowych, ten zorganizowano w hali sportowej, w której na co dzień swoje mecze rozgrywają koszykarze Asseco Gdynia, a których sponsorem jest właśnie dealer Plichta.

- Nie bez przyczyny nazwaliśmy tę imprezę "Wielką rodziną Golfa", a jako miejsce wybraliśmy gdyńską Arenę. Chcieliśmy nawiązać do takich bardzo przyjemnych rodzinnych wypadów na mecze, a przy okazji pokazać jak bardzo rodzinnym autem jest Golf. Dlatego też podczas dzisiejszego spotkania nie mogło zabraknąć akcentów sportowych - wyjaśnia Paweł Niecikowski z VW Plichta.
Uczestnicy wydarzenia mogli z bliska przyjrzeć się czterem różnym odmianom najnowszego Golfa. Obok klasycznego hatchbacka we flagowym kolorze kurkumy stanęły: rodzinny Variant, uterenowiony Alltrack oraz usportowiona, 310-konna "R-ka". Gratką dla gości imprezy była mała podróż do przeszłości, gdyż najnowszym Golfom towarzyszyli poprzednicy, czyli sześć wcześniejszych generacji tego popularnego modelu.

- Bezapelacyjnie, Golf to flagowy model VW, który w naszym kraju sprzedaje się zdecydowanie najlepiej. Niemcy nieznacznie odświeżyli wygląd Golfa. Mowa o przednim i tylnym zderzaku. Pojawiły się również w pełni LED-owe światła najnowszej technologii. Jednak najwięcej zmian, a przede wszystkim nowinek technologicznych i funkcjonalnych rozwiązań, pojawiło się we wnętrzu auta. Jednym z nich jest system, który reaguje na gesty kierowcy - wylicza Michał Ćwikliński z VW Plichta.
Dodatkowymi atrakcjami - obok oczywiście prezentacji samochodów - byli koszykarze Asseco Gdynia, z którymi najmłodsi mogli potrenować rzuty do kosza, a także cheerleaderki gdyńskiego klubu, które z kolei zaprezentowały publiczności swoje układy.

Więcej informacji na temat nowego VW Golfa znajdziesz tutaj.

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (66) 4 zablokowane

  • eko jazda (2)

    Moje zasady eko jazdy są następujące :
    1.załóżmy , że kierowca stoi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światła zmieniają się na zielone i co się dzieje ? Kierowca gwałtownie wciska gaz i ostro skręca z piskiem opon wchodząc w wiraż . Tutaj eko ma coś do powiedzenia , w zakręt wchodzi się powoli i delikatnie , a po jego wykonaniu dopiero wrzucamy 3 bieg wyrównując tor jazdy .
    2.Sprawa gazu. Gazu nie wciskamy tylko POPYCHAMY stopą . Nie ważne jest czy do dechy czy 3/4 , ważne że delikatnie . Spowoduje to , że chętniej zwolnimy nie przekraczając dozwolonej szybkości . W moim przypadku do pracy ze 140 zwolniłem do 90 . po tankowaniu pod korek okazało się że nie 8 ale 5 benzyny. No i silnik nie wyje .
    3.Sprawa hamulców . Hamulec również popychamy można poćwiczyć zimą tak żeby nie włączył się ABS jest optymalnie. Trzeba też spróbować cofnąć fotel max do tyłu , żeby dostosować usadowienie się.
    4.Sprawa hamulców nr 2 . Nie zakleszczamy hamulców na tarczach przy dohamowaniu wiele osób wam nie będzie mogło powiedzieć , że nadużywacie tego.
    5.Hamowanie silnikiem. Jeśli zmieniasz biegi w sposób taki że czekasz aż obroty spadną do minimum i wrzucasz bieg wyższy wtedy , to jeśli wrzucisz bieg niższy przy minimalnych obrotach to zahamujesz silnikiem .
    6.Taki jeszcze jeden element stosowany tylko podczas dnia . Można jechać blisko krawędzi jezdni okazuje się , że nagle polskie drogi są szerokie robi się jakieś 1,5 metra między przeciwnymi strumieniami ruchu . Często przepuszczałem tak motory , raz jechał na czołowe 0,1 sekundy w oku no i się udało .Tylko trzeba uważać na pieszych nie wolno tak jechać w nocy .
    7.Porada na zimę . Pozwól silnikowi nagrzać się zanim włączysz ogrzewanie zimny silnik nie da ciepła . Ewentualnie w miarę podgrzewania możesz ewentualnie dodawać temperatury - on się chętnie podzieli i w razie mrozów nie będzie go tracić na początku jeśli max ;
    8.Traktuj podgrzewanie jak prędkościomierz - w zasadzie jak turbo nagrzany kierowca ma więcej p.....e w głowie dłużej pojeżdzisz na swoim silniku , o ile jeszcze nie nadaje się na żyletki .
    9.Inne . Można oczywiście wyjąć koło zapasowe , można też negocjować z serwisem ustawienie spalania LPG na mniejsze. Mi się udało to ustawili 4 litry mniej na sto .Można ? Można .
    10.Dzięki wolniejszej jeździe unikniesz na dłużej stłuczenia przedniej szyby .
    11.Częściowo te zasady można zastosować na rowerze .
    12.Nie zajeżdżajcie drogi TIRom , one ważą 30 ton i kierowca musi kopać w hamulec , a jak mu się nie uda to w was wjeżdża .
    13. Jeśli chodzi o ta rezerwę , to tankując co 2 dni 15 litrów bak jest lżejszy o 45 kg , więc im bliżej pustego tym mniej pali litrów - to jasne , i wcale nie trzeba rzeczywiście jechać na rezerwie , tylko po prostu jechać "lżejszy"
    14. Klimatyzacja jest zimniejsza na benzynie .
    15. Jeżeli jedziesz drogą krajową gdzie obowiązuje 90 /h to jedź nią 80 /h , zobaczysz , co się stanie umożliwisz innym agresorom wyprzedzenie ciebie i tym jadącym z naprzeciwka uniknięcie z dużym wyprzedzeniem czasu jazdy na czołowe
    16. Na drogach krajowych 90/h hamuj na każdym zakręcie , ułatwi to trzymanie się jazdy na wprost (z punktu 1 ), bez wyrzucania z łuku . Jeżeli się do tego przyzwyczaisz , to będzie ci również łatwiej na rondach zatrzymasz się przed rondem a nie zdziwiony na jego połowie

    17. Napiszę wam o co naprawdę chodzi  z tym 98 . ja kupiłem auto w salonie i zauważyłem , że nowiutkie wnętrze zaczyna się szybko kurzyć zaczęło od drobinek które notabene zaczynały doprowadzać do wściku bo przecież wszystko nowe . a że miał około 2 tyś przebiegu i do wymiany oleju żeby dotrzeć silnik było , więc  pomyślałem sobie - a gdyby zmienić zwyczaj tankowania 95 który miałem całe życie na 98 (był jeszcze czas do wymiany oleju ) i tak zostawić na zawsze te 98 ?! No i kurz zaczął znikać przez te 3 tysiące km  do nowego oleju , a to co było do odkurzenia zbierało się w łatwo dostępnych miejscach . Czyli podsumowując , jeśli masz używany samochód z przebiegiem np. 150 tyś . , to szybko leć zmień cały olej i jak sie okazuje po przebiegu 150 tyś czy innym można go jeszcze poprawić dotrzeć czyli warto poświęcić te 30 groszy na lepsze wnętrze milsze i przyjemniejsze do oddychania . w związku z tym naprawdę polecam 98 , o której do tej pory nie było wiadomo o co chodzi . BARDZO WAM RÓWNIEŻ POLECAM mycie z woskowaniem to najdroższe ale  nic nie zmieni tego na co patrzę po wyjeździe z myjni .  WOSKOWANIE POWIĄZANE Z 98   TO jest to czego nigdy nikomu nie oddam i nie zmienię . T-Y-L-E

    18.jeszcze jeden element - chodzi o to , żeby "popychając " ten gaz "przylepić " stopę czy nogę jak kto woli do pedału czyli w ogóle jej nie odrywać od gazu.
    no i jakie korzyści są z tego po pierwsze szybszy przejazd przez miasto bez marudzenia , dwa że luzując gaz hamujemy silnikiem co jest bardzo prawdopodobne , bo nie odcina dopływu benzyny całkowicie jeśli zdejmujemy nogę z pedału - nie wiem jeszcze to bym musiał posiedzieć w danych technicznych silnika . Po trzecie całkowicie unikamy szarpania silnikiem co jest chyba dla niego zdrowe .
    cztery mniej używamy hamulca co jest też dobre .

    19. Nie dać zepchnąć się do dziury podczas wyprzedzania przez inny samochód i nie wyprzedzać na dziurach . Zwolnić trzeba a może nawet zatrzymać na awaryjnych bo potem lecą "brzydkie słowa ".
    Takie niby nic ale na trasie tych dziur jest więcej i - wiadomo o co chodzi

    • 1 6

    • Pisać każdy może...

      jeden lepiej, drugi gorzej.

      • 0 0

    • może mi ktoś to streścić, nie chce mi się czytać...

      • 2 0

  • Fuuuuuuuuuuuuuuuuu

    • 2 2

  • dfghdfgh

    co w nim nowego?

    • 2 0

  • Każdy "nowy" golf to lekki lifting poprzedniego (1)

    Na maksa nudnego auta.... a potem wiejski szpan za 100 tys zł i ze 115kucykami hahahahahah

    • 4 1

    • Prostota jest zawsze elegancka,ale co ty lemingu możesz o tym wiedzieć.

      • 1 1

  • a w pakiecie

    CD z disco polo.

    • 2 1

  • Tlumow nie bylo

    Szalu nie ma.
    Zeby chociaz TDI pokazali..

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane