• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Diesel 1.5 dCi w Kangoo

7 lutego 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
W roku 2000 Kangoo zostało sprzedane w Europie w 71 602 egzemplarzach (wersja z 5 miejscami) i zajmuje czołowe miejsce w segmencie « pojazdów rekreacyjnych », przy udziale wynoszącym 47,2 %, i wyprzedza Citroëna Berlingo (35,4 %) oraz Peugeota Partnera (12,0 %). Podobnie jest w Polsce, gdzie 3239 sprzedanych samochodów (33,2 % udziału) pozwoliło Kangoo być w czołówce (Citroën Berlingo 39 % i Peugeot Partner 27,84 %). W 2002 roku odpowiednio udziały wyniosły: 25,8%, 34,6%, 30,1%

Dzięki ofercie złożonej z ekonomicznego silnika 1.9D 65 KM oraz oszczędnego i zapewniającego wysokie osiągi 1.9 dTi 80 KM, udział wersji z silnikami diesel zwiększa się systematycznie w Europie Zachodniej i w Polsce, a w 2000 r. osiągnął odpowiednio 51% i 25%. Po wprowadzeniu wersji 1.5 dCi 65 KM, która będzie stanowić centralny punkt gamy Kangoo, cele w zakresie udziału wersji diesel w Europie Zachodniej i w Polsce wyniosą odpowiednio 60% i 40% w końcu roku 2002.

Silnik 1.5 dCi w wersji 65 KM/160 Nm zamontowany po raz pierwszy w Nowym Clio w czerwcu 2001 r. zyskał uznanie klientów, zapewniając większą przyjemność jazdy, wyższy komfort akustyczny i niskie zużycie paliwa. Posiadający maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr./min, z czego 85% osiąga się między 1500 a 3500 obr./mn, motor umożliwia dynamiczną jazdę, znacznie poprawiając komfort prowadzenia pojazdu. W porównaniu z dieslem wolnossącym 1.9D 65 KM, moment obrotowy tego silnika jest wyższy o 33% (+ 40 Nm), co pozwala zmniejszyć o prawie 4 sekundy czas przyspieszania od 0 do 100 km/h (16,3 s wobec 20,2 s). Tę elastyczność i zapas mocy na niskich obrotach silnika uzupełnia dodatkowo turbosprężarka BorgWarner o bardzo małej bezwładności i minimalnym czasie reakcji.

Zużycie paliwa zostało znacznie ograniczone i zmniejszyło się w cyklu mieszanym o 24% (- 1,3 l/100 km) w stosunku do wersji 1.9D 65 KM, a przy jeździe poza miastem ustaliło się na poziomie 4,9 l/100 km. Oprócz niezwykle niskiego zużycia paliwa, koszt eksploatacji Kangoo 1.5 dCi obniżył się również dzięki mniejszej częstotliwości przeglądów - co 30 000 km.

Ceny brutto Kangoo 1.5 dCi OASIS na dzień 04/02/2002 :

OASIS 1.5 dCi/65 KM - 53 000 PLN
OASIS 1.2 16V/75 KM - 45 800 PLN
OASIS 1.6 16V/95 KM - 49 000 PLN
OASIS 1.9D/65 KM - 50 400 PLN


Opinie (1)

  • podnieta?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane