• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?

Maciej Korolczuk
20 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska. Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego.Mapka Póki co jeździ tamtędy garstka osób.



Dlaczego kierowcy nie korzystają z Nowego Podwala Grodzkiego?

Nowe Podwale Grodzkie powstało w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk. Nowa droga pozwala ominąć zatkane w godzinach popołudniowego szczytu Hucisko i węzeł Unii Europejskiej.

Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.

Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?

4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:



Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego. Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.
  1. Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
  2. Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
  3. Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
  4. Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.

  • Obecnie z tunelu korzysta garstka osób.
  • Wkrótce do użytku zostanie oddany nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego od skrzyżowania z Toruńską do Augustyńskiego.
  • Nowy odcinek NPG biegnie pod wiadukt Biskupia Górka.
  • Do tej pory kierowców odstraszało zbyt długo świecące się czerwone światło na skrzyżowaniu z Toruńską.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
13:48 22 LIPCA 21

Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)

Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)
Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)

Opinie (333) ponad 200 zablokowanych

  • bo czekasz za długo na zielone światło

    na wylocie

    • 77 2

  • Bo... (2)

    Nie korzystam, bo systematycznie był on zamknięty jak chciałam nim przejechać - w końcu odpuściłam sobie tą loterię.

    • 80 3

    • w ankiecie (1)

      powinna być taka odpowiedź

      • 11 0

      • Też nie wiedziałem że jest otwarty, ciągle był zamknięty

        • 10 0

  • ustawienie świateł (3)

    Dlaczego jadąc od Toruńskiej kierowcy i piesi/rowerzyści jadący wzdłuż Okopowej od strony torów mają zielone światło w tym samym czasie!!!!

    • 41 2

    • Chwila, chwila (1)

      Możesz opisać to jeszcze raz i mniej emocjonalnie? Bo z tego co rozumiem kierowcy z Toruńskiej mają zielone, a w tym czasie piesi i rowerzyści przechodzący przez Okopową mają zielone. Więc jak na razie wszystko gra.

      • 1 0

      • Myślę że chodzi o to że równocześnie Ci co Jada z toruńskiej i z tunelu ( Nowe Podwale.) Mają zielone w tym samym momencie... A jeśli nie o to, to dobrze było by zrobić tutaj tak jak jest na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Leszczyńskich... Jedni zielone a drudzy czekają

        • 4 0

    • Racja

      To się może tam kiedyś źle skończyć

      • 1 0

  • Buspas to duży problem.

    Trzeba się czssem zatrzymać aby zmienić pas ma prawy. A tu jedzie się poprostu prosto.

    • 30 3

  • Super, to tej pory był fajny skrót bez korków, o którym mało kto wiedział..... no i po skrócie :/

    • 46 9

  • Tunel (1)

    Największym problemem jest przebicie się przez buspas przy dużym natężeniu ruchu, wyjeżdżające z zatoczki autobusy są dużym zagrożeniem dla skręcających do tunelu

    • 82 3

    • Wyjazd z zatoki jest ponad 100m wczesniej

      • 3 8

  • Już były pierwsze kolizje (5)

    Przy przecinaniu buspasa. Tam lecą motory i taksiarze szybciej niż dozwolone. Po drugie brak bezkolizyjnego wyjazdu na trakt sw Wojciecha.

    • 360 5

    • Jarek trafiłeś w sedno problemu. Pozwolić na korzystanie z buspasa i ulepszyć wyjazd z tunelu na Trakt Sw. Wojciecha. To jest

      odpowiedz na tytułowe pytanie.

      • 37 2

    • Żeby tylko, dużo też cwaniaków śmigających po buspasie. A jak więcej osób zacznie korzystać to prawoskręt u to on szybko się zapcha.

      • 13 2

    • Dla Forum Gdansk same plusy.

      Specjalnie to tak zaprojektowali abysmy nie chcieli korzystac.

      • 14 3

    • Jechać tunelem i czekać 5 minut na końcu by wjechać na trakt ? Wolne żarty !!!!!! Robili most i Nir zrobili pasa do włączania się z tunelu to kpiny jakieś żarty z Polaków

      • 44 6

    • Wyjazd z tunelu to porażka

      Kolizyjne skrzyżowanie z krótkim zielonym. Zamiast buspasa powinien być 3 pas dla wyjeżdżających, pomogłoby to też bardziej autobusom niż ten krótki buspas.

      • 8 0

  • Dzisiaj jechałem

    Na rowerze - było fajnie i nikt nie chciał mnie wyprzedzić na zapałkę... bo nikogo nie było

    • 14 7

  • Po piąte (2)

    Problemem jest buspas, który znacząco wydłuża czas dojazdu do tej alternatywnej drogi i w połączeniu z krótkim zielonym lepiej jest jechać już główną. Jeśli skrócić buspas, albo go udostępnić tylko skręcającym w te drogę byłoby git.

    • 86 5

    • Skasujcie ten artykuł...

      Bo zrobią się korki w tunelu ;/

      • 14 1

    • Albo w ogóle zlikwidować, Seba, wtedy to się zwiększy przepustowość, co nie ?

      • 1 6

  • Ponieważ to rozwiazanie to jest skandal (1)

    zdecydowanie zbyt długo na końcu tego tunelu się stoi zamiast jechać! Przejeżdżają po 3-4 auta!

    • 69 2

    • Przejeżdżają 3-4 auta bo się gapią na tych jadących z naprzeciwka zamiast jechać skoro mają pierwszeństwo. Ale przepisy dla wielu kierowców to abstrakcja nie do ogarnięcia. Najlepiej cisnąć prosto ile fabryka dała.

      • 4 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane