- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (201 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (244 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?
Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego. Póki co jeździ tamtędy garstka osób.
Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.
Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?
4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:
- Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
- Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
- Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
- Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)
Opinie (333) ponad 200 zablokowanych
-
2021-07-21 14:27
Oznakowanie
Chyba problemem jest brak czytelnego oznakowania...
Piszę chyba, bo rzadko tamtędy jeżdżę. O istnieniu takiego skrótu dowiedziałem się od kolegi z pracy. A w Gdańsku mieszkam 44 lata.- 0 0
-
2021-07-21 14:31
Czasem zamykają
Mój pierwszy planowany przejazd przez tunel musiałam odłożyć w czasie, bo akurat, jak jechałam do Gdańska z Krakowa i chciałam dojechać na Przymorze, tunel był zamknięty na noc... I trzeba było zawracać, żeby się odnaleźć. Później kilka razy roboty drogowe... Więc w rezultacie - jeżdżę starą trasą, bo czuję się na niej pewniej.
- 0 0
-
2021-07-21 14:41
Układ drogowy gotowy i oddany?
A kiedy będzie otwarty zjazd z węzła w stronę Orunii?
- 0 0
-
2021-07-21 14:48
Bo nie wiemy gdzie jest.
- 1 0
-
2021-07-21 16:07
Przez ciebie gamoniu są korki pod forum
- 0 0
-
2021-07-21 16:27
Niebezpieczny zjazd do tunelu - to główna przyczyna !!!
1. Zjazd do tunelu wymaga zjechania na buspas co jest dość niebezpieczne przez stojące lub włączające się do ruchu autobusy, nie mówiąc o tym, że jazda buspasem jest zabroniona dla większości pojazdów spalinowych.
2. Wyjeżdzający z prawej strony spod dworca głównego również stanowią zagrożenie dla pojazdów, które zjeżdżają z zamiarem skrętu do tunelu.
3. Co rusz trafiają się szaleńcy prujący ponad 100 km/h buspasem z zamiarem wjazdu pod tunel.
4. Ścieżka rowerowa i przejście dla pieszych nie ułatwiają zjazdu.
Wczoraj zaliczyłem wszystkie 4 powyższe sytuacje w jednym czasie. Cudem nie doszło do wypadku chyba. Pan włączający się do ruchu spod dworca głównego w ogóle nie widział mnie, kiedy sygnalizowałem zjazd na bus pas i zajechał mi drogę - zatrzymałem się - kiedy chciałem ruszyć w prawym lusterku dostrzegłem prujące BMW, którego kierowca ciągle ma dużo szczęścia ...
Oto powody. Po prostu tam jest bardzo niebezpiecznie i źle został zaprojektowany zjazd do tunelu. Niejednokrotnie zrezygnowałem ze zjazdu pod tunel ze względu na niebezpieczeństwo wypadku. Myślę, że wielu kierowców, którzy jeżdżą przez centrum Gdańska, potwierdzi to co napisałem.- 0 0
-
2021-07-21 16:40
Na wuj to przejście naziemne???!!!
Co za the-bill to wymyślił??!!! Kiedyś ktoś zadbał o brak kolizji między ruchem pieszym a kołowym a teraz na siłę do tego ktoś chce wrócić?!
- 0 0
-
2021-07-21 16:52
Już wiem dlaczego
Skuszony artykułem pojechałem tunelem i właśnie stoję w korku, który zaczął się na samym początku tunelu. Myśle, że dobry kwadrans ale o i dwa stania mnie tu czeka. Dziękuję
- 0 0
-
2021-07-21 17:00
I po co pisaliście o tym, dzisiaj korek przez cały tunel :D
- 0 0
-
2021-07-21 17:06
Nic nie wnosi w czas jazdy wrecz go wydłuża
Niech drogowcy powinni pomyślę jak usprawnić przejazd tym tunelem to wtedy sam z siebie stanie się atrakcyjny czasowo i każdy będzie nim jeździć. Jechałem nim kilka razy i to co zysklem straciłem na światłach
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.