• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do trzech razy Fabia

Mart
7 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najpopularniejsze auto w Polsce od 15 lat. Skoda Fabia, prymus segmentu B. Najpopularniejsze auto w Polsce od 15 lat. Skoda Fabia, prymus segmentu B.

Czapki i kapelusze z głów! Nadjeżdża nowa Fabia, najpopularniejszy od 1999 roku samochód w Polsce. Pierwsze egzemplarze Fabii trzeciej generacji w ciągu dwóch tygodni powinny pojawić się w trójmiejskich salonach marki.



Skoda Fabia zastąpiła w 1999 roku Felicię, szybko stając się optymalnym wyborem dla wszystkich szukających nowego samochodu w rozsądnej cenie. O sukces trzeciego wcielenia pojazdu, pełnymi garściami czerpiącymi z rozwiązań modeli Volkswagena możemy być spokojni.

Najnowsza Fabia jest szczuplejsza od swojej poprzedniczki o całe 50 kilogramów. A także nieco krótsza, o 8mm. Za to nadwozie poszerzyło się o 90 mm, co z pewnością przełoży się na ilość miejsca wewnątrz, zwłaszcza na wysokości łokci kierowcy i pasażerów. Nadwozie Fabii jest zresztą o 26 mm szersze do Rapida. Dzięki temu, że także wysokość samochodu zmniejszyła się o 31 mm, Fabia przestała przypominać jeżdżące pudełko. W połączeniu z ostro zarysowanymi liniami reflektorów i świateł, samochód wreszcie nabrał charakteru i może się podobać.

Wersja kombi ma długość 4 257 mm, tj. o 10 mm więcej niż dotychczas, przy czym tylny zwis zwiększył się o 18 mm i wynosi 940 mm. Pojemność bagażnika dzięki temu wynosi teraz 530 litrów.

Wnętrze pojazdu nie sprawia niespodzianek. Kierownicę i zegary żywcem przeniesiono z modelu Rapid. Bagażnik nowej Fabii ma pojemność 330 litrów.

Gama jednostek napędowych nowej Fabii obejmuje cztery silniki benzynowe (1.0 60 KM, 1.0 75 KM, 1.2 TSI 90 KM i 1.2 TSI 110 KM) oraz 3 wysokoprężne (1.4 TDI o mocach 75, 90 i 105 KM). Każdy z nich spełnia normę Euro VI i wyposażony jest w system Start & Stop. W przypadku kombi podstawowa, 1-litrowa jednostka napędowa ma moc 75 KM zamiast 60 KM.

Ceny nowej Fabii zaczynają się 39 380 złotych, w podstawowej wersji Active. Jej wyposażenie obejmuje ABS i ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), poduszki bezpieczeństwa czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i uchwyty ISOFIX, regulację wysokości fotela kierowcy, centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne. Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty tylko 700 zł. Ceny wersji kombi zaczynają się od 43 880 PLN.

- Z niecierpliwością czekamy, aż samochód pojawi się w naszym salonie, a to powinno nastąpić między 9 a 19 grudnia - informuje Agnieszka BiałobrzeskaAuto Centrum Sopot Lellek, przedstawiciela Skody w Trójmieście. - Samochód można zamawiać już od jakiegoś czasu, zainteresowanie nim bardzo nas satysfakcjonuje. O ile hatchback pojawi się "na dniach", pierwsze dostawy wersji kombi będą realizowane w pierwszym kwartale 2015 roku..

Nowa Fabia i inne Skody. Znajdź salony tej marki w Trójmieście
Mart

Miejsca

Opinie (77)

  • Mam służbową poprzednią.
    To jest jej jedyna zaleta.

    • 3 0

  • przymiarka Fabii 3 (1)

    2 tygodnie temu usiadłem do Fabii 3 na którą czekałem rezygnując z optymalnej dla mnie konfiguracji Fabii 2. I stało się to czego bardzo się obawiałem-że nowa Fabia będzie na wzór Rapida w którym nie mogę znależć miejsca na swoje nogi. I rzeczywiście nie mieszczę się a do tego odsunięty fotel do tyłu likwiduje miejsce za kierowcą. A z tyłu jest niższa i wysocy będą tarli czuprynami o podsufitkę. Pobiegłem więc po nową Fabię 2, ale już nie przyjmowali zamówień i trzeba było decydować się na auto które salony zamówiły w swojej dowolnej konfiguracji. Kupiłem auto, ale na te czasy z bardzo skromnym wyposażeniem tracąc kilka przydatnych funkcji za niemałe pieniądze. Nawet opon zimowych nie dostałem i będę płakał za paliwożerny silnik 1.4 benzyna. Ale co zrobić kiedy dwójka jest jednym z aut które ma sporo miejsca dla wysokiego kierowcy z długimi nogami ;)

    • 4 5

    • Jesteś masochistą?

      • 4 1

  • "czapki i berety z głów" (4)

    Szczególnie te z nutrii, dziadowska marka dla podstarzałych działkowiczów i przedstawicieli handlowych niższego szczebla.

    • 29 21

    • (3)

      Jestem Regionalnym Przedstawicielem ds. Kluczowych Klientów. Mój region to obszar działania trzech województw. W swojej bazie obsługuje tylko i wyłącznie kanał nowoczesny. Zarobki różne, jak to w branży FMCG. Za podstawę da się żyć, za premię można jeździć na świetne wakacje, mieć prywatną opłacaną opiekę zdrowotną, spłacać spokojnie kredyt mieszkaniowy na 300tys. Mój status zawodowy wcale nie zależy od tego jakim autem jeżdżę, a poruszam się właśnie Skodą Fabią. Właściciel firmy liczy koszta i zamiast inwestować w znane niemieckie marki woli przelać mi na konto kwotę, która mnie satysfakcjonuje. Niestety niektórzy nie mają zielonego pojęcia o tym i wolą się lansować swoimi furami na kredyt. Nie oceniaj książki po okładce, znane jest Tobie to powiedzenie?? Oj chyba nie, przecież Twój komentarz jest rzędu pokolenia JP...

      • 9 17

      • (1)

        Pracuję w Orlenie jako dyrektor w jednym z kluczowych departamentów. Mój region to pół Europy. Zarobki bardzo przyzwoite, jak to w branży energetycznej. Za podstawowe wynagrodzenie mogę żyć jak król. Za premie jeżdżę co pół roku na Malediwy, a na Dominikanie wynajmuję dom. Kredyt 1,5 mln zł jest już w połowie spłacony. O takich d*persztyngach jak służbowa Insignia czy opieka w standardzie VIP nie mówię.
        I jeżdżę 4 miesięcznym Volvo XC 90 (tzn. narzeczona jeździ).

        • 3 7

        • to bardzo kij..wym autem jezdzisz osle

          • 2 3

      • cyt. "Właściciel firmy liczy koszta i zamiast inwestować w znane niemieckie marki woli przelać mi na konto kwotę"

        petarda !!!,... a potem się obudziłem :))

        • 6 1

  • auto na miare polaka

    • 7 0

  • Golf lepszy

    • 1 5

  • Jak Cię nie stać na markę Skoda ... (3)

    to se kupcie sobie jakieś Tico lub inny koreański szajs!!!
    Użytkuję samochody tej marki od wielu lat - nie narzekam.

    • 21 14

    • Re: Jak Cię nie stać na markę Skoda ... (1)

      Wszystkie Skody masakrycznie szybko rdzewieją. Mój tata miał 14 lat temu lat temu Favoritkę (rocznik 1995), i ruda ją pięknie zżerała przy progach (a auto nie było jeszcze takie stare). Nigdy więcej żadnej Skody.

      • 9 9

      • Wiem że to trudne

        Ale mamy 2014 rok. Favorit była czeska przed przyjściem niemców. Felicja była słaba bo była przejściówką między techniką Gofa III a czechosłowacką techniką. Dopiero Fabia I to była udana konstrukcja. wiem co pisze ( Felicja, Fabia, Octavia)

        • 3 2

    • no jak ma się porównanie na poziomie Skody i Deawoo, to nic dziwnego, że chodzisz podniecony

      • 18 1

  • Narzekają tylko internetowi ignoranci. Niech sobie który pojeździ nową Octavią RS w TSI to zobaczy, że jest to świetne auto (1)

    za rozsądne pieniądze

    • 4 10

    • Najfajniejsza Octavia już była

      Generacja II, sprzed face liftingu i początku ery zachłannych księgowych.

      • 3 3

  • Stylistycznie

    Fiat Stilo sprzed >10 lat

    • 9 2

  • Czapki z nutrii z głów :-)

    • 7 3

  • (1)

    Przód dość ładny, może się podobać. Bardzo zbliżony to Rapid'a i Octavii. Teraz w modzie są kanciate kształty. Niestety tył przypomina mi Fiata Stilo w wersji 3d. Tu się projektanci nie popisali, a "skoda" :)

    • 5 2

    • Re: :)

      tył w Megance III jest o wiele bardziej udany niż w Megance II (chodzi mi o hatchbacka- już na sam jego widok zbiera mnie na mdłości).

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane