• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do tych modeli aut nie warto "lać" E10

mJ
7 grudnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (88)
Lista jednostek napędowych niekompatybilnych z E10 jest całkiem długa. Lista jednostek napędowych niekompatybilnych z E10 jest całkiem długa.

Od nowego roku, 1 stycznia 2024 r., na stacjach paliw w Polsce benzyna E5 (Pb95) zostanie zastąpiona paliwem E10 z większą ilością biokomponentów. Co bardzo ważne - nie każda jednostka napędowa w starszych modelach jest przystosowana do takiego paliwa. Właściciele młodszych aut nie muszą się przejmować.



AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE



Wczoraj opublikowaliśmy artykuł na temat paliwa E10, które niebawem na stałe pojawi się w Polsce. Teraz, zgodnie z zapowiedziami, publikujemy listę modeli i silników, które nie są kompatybilne z nową benzyną.

Jak podaje niemiecki automobilklub ADAC, w zasadzie do wszystkich samochodów z silnikami benzynowymi, które są oferowane od 2010 r., można tankować E10. Wielu producentów dużo wcześniej, przed 2010 r., oferowało silniki, dla których dodatki biokomponentów nie są straszne.

Dokładną listę modeli i jednostek napędowych kompatybilnych z E10 stworzyło Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA). Ostatnia aktualizacja nastąpiła w 2021 r. Brak najnowszej aktualizacji jest bez znaczenia, bo ryzykowne tankowanie benzyny E10 dotyczy aut wyprodukowanych przed 2010 r.

O co chodzi z nowym paliwem E10? Niektórzy nie będą zadowoleni O co chodzi z nowym paliwem E10? Niektórzy nie będą zadowoleni

Alfa Romeo


  • wszystkie silniki wyprodukowane po 1 stycznia 2011 r.
  • wszystkie silniki benzynowe MiTo
  • wszystkie silniki benzynowe Giulietta
  • wybrane silniki modeli: 159 (1.8 16V, 1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), Brera (1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), Spider (1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), 8C (4.7 32V)

Audi


  • wszystkie silniki benzynowe, z wyjątkiem jednostek z bezpośrednim wtryskiem pierwszej generacji w modelach: A2 1.6 FSI (2003-2005), A3 1.6 FSI (2004), A3 2.0 FSI (2004), A4 2.0 FSI (2003-2004), A4 sedan (2001-2008) i A3 avant (2002-2008) fabrycznie wyposażone w ogrzewanie postojowe

Bentley


  • wszystkie modele wyprodukowane po 2010 r,. z wyjątkiem Mulsanne

BMW


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Chevrolet


  • E10 może być stosowana w modelach wyprodukowanych od 2006 r., które spełniają normę Euro 4 (modele Aveo i Kalos już od rocznika 2005)

Chrysler


  • wszystkie silniki w modelach: 300 C (LX), 300 M (LR), Grand Voyager (RT), Neon (PL), PT Cruiser (PT), Sebring (JR), Sebring (JS), Stratus (JA, JX), Voyager (GS), Voyager (RG)

Citroen


  • wszystkie silniki aut wyprodukowanych od 1 stycznia 2000 r. mogą pracować na E10

Dacia


  • wszystkie silniki benzynowe mogą pracować na E10.

Dodge


  • wszystkie silniki w modelach: Avenger (JS), Caliber (PK), Journey, Nitro (KJ)

DS


  • wszystkie silniki aut wyprodukowanych od 1 stycznia 2000 r. mogą pracować na E10

Fiat


  • wszystkie modele spełniające normę Euro 3, wyprodukowane po 2000 r. Wyjątki stanowią modele z silnikami: Barchetta (1.8 16V), Bravo/Brava (1.6 16V), Doblò (1.6 16V), Marea (1.6 16V, 2.0 16V), Multipla (1.6 16V), Palio (1.6 16V), Punto (1.8 16V), Stilo (1.6 16V, 1.8 16V, 2.4 20V)

Ford


  • E10 można tankować we wszystkich modelach sprzedawanych w Europie i produkowanych od 1992 r. Wyjątek stanowi tylko jeden model - Mondeo (2003-2007) z jednostką 1.8 SCI

Honda


  • wszystkie silniki benzynowe wyposażone w elektroniczny wtrysk paliwa

Hyundai


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Jaguar


  • wszystkie samochody wyprodukowane po 1992 r. są przystosowane do E10

Jeep


  • do benzyny E10 przystosowane są wszystkie silniki następujących modeli: Cherokee (KJ), Cherokee (XJ), Cherokee (KL), Commander (WH), Compass (PK), Compass (MX), Grand Cherokee (WH), Grand Cherokee (WJ), Grand Cherokee (WK), Patriot (PK), Renegade (BU), Wrangler (JK) i Wrangler (TJ)

Kia


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Land Rover


  • wszystkie samochody wyprodukowane po 1996 r. są przystosowane do E10

Lancia


  • do tankowania E10 przystosowane są niemal wszystkie modele spełniające normę Euro 3, które zostały wyprodukowane po 2000 r. Wyjątkami są: Lybra (1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V) i Thesis (2.0 Turbo 20V, 2.4 20V, 3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V)

Lexus


  • do tankowania E10 przystosowane są wszystkie jednostki benzynowe w modelach przeznaczonych na rynek europejski od stycznia 1998 r., z wyjątkiem: IS 250 (08.2005 - 09.2007) z silnikiem 2.5 l V6, GS 300 (01.2005 - 09.2007) z silnikiem 3.0 V6, LS 460 (08.2006 - 09.2007) z silnikiem 4.6 l V8

Mazda


  • do benzyny E10 przystosowane są wszystkie samochody z silnikami benzynowymi wyprodukowane po 2002 r.

Maybach


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Mercedes-Benz


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10, z wyjątkiem: C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) z lat 2002-2005, jak również modele wyposażone w gaźnik i pozbawione trójdrożnego katalizatora

Mini


  • wszystkie modele wyprodukowane od 2000 r. są przystosowane do E10

Mitsubishi


  • problemy mogą się pojawić w modelach wyprodukowanych przed 2007 r. z bezpośrednim wtryskiem

Nissan


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych po 1 stycznia 2000 r.

Opel


  • do korzystania z benzyny E10 przystosowane są wszystkie modele z wyjątkiem aut z silnikiem o pojemności 2.2 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa o oznaczeniu Z22YH (Vectra, Signum, Zafira)

Peugeot


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych po 1 stycznia 2000 r.

Porsche


  • benzynę E10 można tankować we wszystkich autach produkowanych od 1998 r. (w przypadku Boxstera od 1997 r). Jedyny wyjątek stanowi Carrera GT

Renault


  • wszystkie modele wyprodukowane od 1 stycznia 1997 r. Wyjątek stanowią: Renault 19, Avantime 2.0 z lat 2000-2001 (F4R 760 i F4R 761), Espace 4 2.0 z lat 2000-2001 (F4R 790 i F4R 794), Laguna II 2.0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa (F5R 782), Laguna II 2.0 Turbo z lat 2000-2001 (F4R 764 i F4R 765), Megane I 2.0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa (F5R 700 oraz F5R 740) i Velsatis 2.0 l z lat 2000-2001 (F4R 762 i F4R 763)

Rolls-Royce


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych od 2003 r.

Saab


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych po 1986 r.

Seat


  • wszystkie modele są przystosowane do E10, z wyjątkiem: Altea 2.0 FSI 110 kW (05.2004 - 11.2005), Leon 2.0 FSI 110 kW (07.2005 - 11.2006) i Toledo 2.0 FSI 110 kW (09.2004 - 11.2005)

Skoda


  • wszystkie silniki są przystosowane do E10, z wyjątkiem 1.3 OHV o mocy 40 lub 50 kW, które montowane były w Felicii

Smart


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Ssangyong


  • wszystkie modele wyprodukowane po 2010 r.

Subaru


  • wszystkie modele wyprodukowane po 1 stycznia 1991 r.

Suzuki


  • wszystkie modele aktualnie produkowane są przystosowane do E10, w przypadku starszych modeli producent odsyła do... instrukcji obsługi

Toyota


  • paliwo E10 można tankować do wszystkich benzynowych modeli wyprodukowanych od stycznia 1998 r. na rynek europejski. Jest jeden wyjątek - to model Avensis z silnikami 2.0 (1AZ-FSE) i 2.4 (2AZ-FSE), które wyprodukowane były między 07.2000 - 10.2008

Volkswagen


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10, z wyjątkiem: Lupo 1.4 (08.2000 - 11.2003), Polo 1.4 FSI (01.2002 - 06.2006), Golf IV 1.6 FSI (11.2001 - 05.2004), Golf IV Variant 1.6 FSI (10.2001 - 10.2006), Bora 1.6 FSI (10.2001 - 09.2005), Bora Variant 1.6 FSI (10.2001 - 09.2005), Golf V 1.4 FSI (11.2003 - 11.2004), Golf V 1.6 FSI (08.2003 - 05.2004), Golf V 2.0 FSI (01.2004 - 05.2004), Touran 1.6 FSI (11.2002 - 05.2004), Touran 2.0 FSI (10.2003 - 05.2004)

Volvo


  • wszystkie samochody wyprodukowane po 1976 r. z wyjątkiem S40/V40 z jednostką 1.8 GDI wyposażoną w bezpośredni wtrysk paliwa

Co się stanie, gdy zatankujemy E10 do samochodu z silnikiem niekompatybilnym z tym paliwem? Eksperci zalecają, aby jak najszybciej dotankować czy uzupełnić bak paliwem E5 (czyli Pb98). W skrajnych przypadkach niezbędne będzie opróżnienie i przepłukanie zbiornika. To dokładnie taka sama procedura jak w przypadku zatankowania oleju napędowego do "benzyniaka".

Rządowa wyszukiwarka



To, czy silnik waszego samochodu jest kompatybilny z paliwem E10, można sprawdzić na specjalnie uruchomionej przez rząd stronie e10.klimat.gov.pl. Wiele osób narzeka jednak, że wyszukiwarka nie jest niestety precyzyjna i zdarza się, że wprowadza w błąd.

mJ

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (88)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane