• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do tych modeli aut nie warto "lać" E10

mJ
7 grudnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (88)
Lista jednostek napędowych niekompatybilnych z E10 jest całkiem długa. Lista jednostek napędowych niekompatybilnych z E10 jest całkiem długa.

Od nowego roku, 1 stycznia 2024 r., na stacjach paliw w Polsce benzyna E5 (Pb95) zostanie zastąpiona paliwem E10 z większą ilością biokomponentów. Co bardzo ważne - nie każda jednostka napędowa w starszych modelach jest przystosowana do takiego paliwa. Właściciele młodszych aut nie muszą się przejmować.



AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE



Wczoraj opublikowaliśmy artykuł na temat paliwa E10, które niebawem na stałe pojawi się w Polsce. Teraz, zgodnie z zapowiedziami, publikujemy listę modeli i silników, które nie są kompatybilne z nową benzyną.

Jak podaje niemiecki automobilklub ADAC, w zasadzie do wszystkich samochodów z silnikami benzynowymi, które są oferowane od 2010 r., można tankować E10. Wielu producentów dużo wcześniej, przed 2010 r., oferowało silniki, dla których dodatki biokomponentów nie są straszne.

Dokładną listę modeli i jednostek napędowych kompatybilnych z E10 stworzyło Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA). Ostatnia aktualizacja nastąpiła w 2021 r. Brak najnowszej aktualizacji jest bez znaczenia, bo ryzykowne tankowanie benzyny E10 dotyczy aut wyprodukowanych przed 2010 r.

O co chodzi z nowym paliwem E10? Niektórzy nie będą zadowoleni O co chodzi z nowym paliwem E10? Niektórzy nie będą zadowoleni

Alfa Romeo


  • wszystkie silniki wyprodukowane po 1 stycznia 2011 r.
  • wszystkie silniki benzynowe MiTo
  • wszystkie silniki benzynowe Giulietta
  • wybrane silniki modeli: 159 (1.8 16V, 1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), Brera (1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), Spider (1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), 8C (4.7 32V)

Audi


  • wszystkie silniki benzynowe, z wyjątkiem jednostek z bezpośrednim wtryskiem pierwszej generacji w modelach: A2 1.6 FSI (2003-2005), A3 1.6 FSI (2004), A3 2.0 FSI (2004), A4 2.0 FSI (2003-2004), A4 sedan (2001-2008) i A3 avant (2002-2008) fabrycznie wyposażone w ogrzewanie postojowe

Bentley


  • wszystkie modele wyprodukowane po 2010 r,. z wyjątkiem Mulsanne

BMW


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Chevrolet


  • E10 może być stosowana w modelach wyprodukowanych od 2006 r., które spełniają normę Euro 4 (modele Aveo i Kalos już od rocznika 2005)

Chrysler


  • wszystkie silniki w modelach: 300 C (LX), 300 M (LR), Grand Voyager (RT), Neon (PL), PT Cruiser (PT), Sebring (JR), Sebring (JS), Stratus (JA, JX), Voyager (GS), Voyager (RG)

Citroen


  • wszystkie silniki aut wyprodukowanych od 1 stycznia 2000 r. mogą pracować na E10

Dacia


  • wszystkie silniki benzynowe mogą pracować na E10.

Dodge


  • wszystkie silniki w modelach: Avenger (JS), Caliber (PK), Journey, Nitro (KJ)

DS


  • wszystkie silniki aut wyprodukowanych od 1 stycznia 2000 r. mogą pracować na E10

Fiat


  • wszystkie modele spełniające normę Euro 3, wyprodukowane po 2000 r. Wyjątki stanowią modele z silnikami: Barchetta (1.8 16V), Bravo/Brava (1.6 16V), Doblò (1.6 16V), Marea (1.6 16V, 2.0 16V), Multipla (1.6 16V), Palio (1.6 16V), Punto (1.8 16V), Stilo (1.6 16V, 1.8 16V, 2.4 20V)

Ford


  • E10 można tankować we wszystkich modelach sprzedawanych w Europie i produkowanych od 1992 r. Wyjątek stanowi tylko jeden model - Mondeo (2003-2007) z jednostką 1.8 SCI

Honda


  • wszystkie silniki benzynowe wyposażone w elektroniczny wtrysk paliwa

Hyundai


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Jaguar


  • wszystkie samochody wyprodukowane po 1992 r. są przystosowane do E10

Jeep


  • do benzyny E10 przystosowane są wszystkie silniki następujących modeli: Cherokee (KJ), Cherokee (XJ), Cherokee (KL), Commander (WH), Compass (PK), Compass (MX), Grand Cherokee (WH), Grand Cherokee (WJ), Grand Cherokee (WK), Patriot (PK), Renegade (BU), Wrangler (JK) i Wrangler (TJ)

Kia


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Land Rover


  • wszystkie samochody wyprodukowane po 1996 r. są przystosowane do E10

Lancia


  • do tankowania E10 przystosowane są niemal wszystkie modele spełniające normę Euro 3, które zostały wyprodukowane po 2000 r. Wyjątkami są: Lybra (1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V) i Thesis (2.0 Turbo 20V, 2.4 20V, 3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V)

Lexus


  • do tankowania E10 przystosowane są wszystkie jednostki benzynowe w modelach przeznaczonych na rynek europejski od stycznia 1998 r., z wyjątkiem: IS 250 (08.2005 - 09.2007) z silnikiem 2.5 l V6, GS 300 (01.2005 - 09.2007) z silnikiem 3.0 V6, LS 460 (08.2006 - 09.2007) z silnikiem 4.6 l V8

Mazda


  • do benzyny E10 przystosowane są wszystkie samochody z silnikami benzynowymi wyprodukowane po 2002 r.

Maybach


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Mercedes-Benz


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10, z wyjątkiem: C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) z lat 2002-2005, jak również modele wyposażone w gaźnik i pozbawione trójdrożnego katalizatora

Mini


  • wszystkie modele wyprodukowane od 2000 r. są przystosowane do E10

Mitsubishi


  • problemy mogą się pojawić w modelach wyprodukowanych przed 2007 r. z bezpośrednim wtryskiem

Nissan


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych po 1 stycznia 2000 r.

Opel


  • do korzystania z benzyny E10 przystosowane są wszystkie modele z wyjątkiem aut z silnikiem o pojemności 2.2 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa o oznaczeniu Z22YH (Vectra, Signum, Zafira)

Peugeot


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych po 1 stycznia 2000 r.

Porsche


  • benzynę E10 można tankować we wszystkich autach produkowanych od 1998 r. (w przypadku Boxstera od 1997 r). Jedyny wyjątek stanowi Carrera GT

Renault


  • wszystkie modele wyprodukowane od 1 stycznia 1997 r. Wyjątek stanowią: Renault 19, Avantime 2.0 z lat 2000-2001 (F4R 760 i F4R 761), Espace 4 2.0 z lat 2000-2001 (F4R 790 i F4R 794), Laguna II 2.0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa (F5R 782), Laguna II 2.0 Turbo z lat 2000-2001 (F4R 764 i F4R 765), Megane I 2.0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa (F5R 700 oraz F5R 740) i Velsatis 2.0 l z lat 2000-2001 (F4R 762 i F4R 763)

Rolls-Royce


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych od 2003 r.

Saab


  • E10 można stosować we wszystkich autach wyprodukowanych po 1986 r.

Seat


  • wszystkie modele są przystosowane do E10, z wyjątkiem: Altea 2.0 FSI 110 kW (05.2004 - 11.2005), Leon 2.0 FSI 110 kW (07.2005 - 11.2006) i Toledo 2.0 FSI 110 kW (09.2004 - 11.2005)

Skoda


  • wszystkie silniki są przystosowane do E10, z wyjątkiem 1.3 OHV o mocy 40 lub 50 kW, które montowane były w Felicii

Smart


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10

Ssangyong


  • wszystkie modele wyprodukowane po 2010 r.

Subaru


  • wszystkie modele wyprodukowane po 1 stycznia 1991 r.

Suzuki


  • wszystkie modele aktualnie produkowane są przystosowane do E10, w przypadku starszych modeli producent odsyła do... instrukcji obsługi

Toyota


  • paliwo E10 można tankować do wszystkich benzynowych modeli wyprodukowanych od stycznia 1998 r. na rynek europejski. Jest jeden wyjątek - to model Avensis z silnikami 2.0 (1AZ-FSE) i 2.4 (2AZ-FSE), które wyprodukowane były między 07.2000 - 10.2008

Volkswagen


  • wszystkie jednostki benzynowe są przystosowane do E10, z wyjątkiem: Lupo 1.4 (08.2000 - 11.2003), Polo 1.4 FSI (01.2002 - 06.2006), Golf IV 1.6 FSI (11.2001 - 05.2004), Golf IV Variant 1.6 FSI (10.2001 - 10.2006), Bora 1.6 FSI (10.2001 - 09.2005), Bora Variant 1.6 FSI (10.2001 - 09.2005), Golf V 1.4 FSI (11.2003 - 11.2004), Golf V 1.6 FSI (08.2003 - 05.2004), Golf V 2.0 FSI (01.2004 - 05.2004), Touran 1.6 FSI (11.2002 - 05.2004), Touran 2.0 FSI (10.2003 - 05.2004)

Volvo


  • wszystkie samochody wyprodukowane po 1976 r. z wyjątkiem S40/V40 z jednostką 1.8 GDI wyposażoną w bezpośredni wtrysk paliwa

Co się stanie, gdy zatankujemy E10 do samochodu z silnikiem niekompatybilnym z tym paliwem? Eksperci zalecają, aby jak najszybciej dotankować czy uzupełnić bak paliwem E5 (czyli Pb98). W skrajnych przypadkach niezbędne będzie opróżnienie i przepłukanie zbiornika. To dokładnie taka sama procedura jak w przypadku zatankowania oleju napędowego do "benzyniaka".

Rządowa wyszukiwarka



To, czy silnik waszego samochodu jest kompatybilny z paliwem E10, można sprawdzić na specjalnie uruchomionej przez rząd stronie e10.klimat.gov.pl. Wiele osób narzeka jednak, że wyszukiwarka nie jest niestety precyzyjna i zdarza się, że wprowadza w błąd.

mJ

Opinie (88) 4 zablokowane

  • (2)

    maybach na e10

    • 10 2

    • Od bezrobotnego w darze, tak.

      • 3 2

    • V10 na małpce

      • 0 1

  • A do kosiarek? (2)

    można?

    • 10 2

    • (1)

      niestety nie, trzeba dodac preparat

      • 3 0

      • Łeee

        to taniej wyjdzie 98. Mój stary B&S już się cieszy

        • 0 0

  • Poproszę o poradę (3)

    Czy do mojego Passata w TDI mogę E10 lać?

    • 7 2

    • Oczywiście - czasem warto wlać coś innego niż mieszankę frytury z opałem xD

      • 9 1

    • Tylko do pełna, wręcz pod sam korek inaczej nie ruszy. Za duza róznica ciśnień w bulbulatorze.

      • 4 1

    • Joooo!

      • 1 0

  • (7)

    Durnie sprzedają wam paliwo które może wam zniszczyć silniki i co i nico tak ma być i już najwyżej dolej se 98 mki przecież stopień zbydlęcenia i traktowania was jak śmieci zaczyna już przypominać jakiś psychiatryk a wy co gęby szczęśliwe bo unia kazała więc jak unia kazała to jest cacy wszak unia to dobro demokracja wolność

    • 82 8

    • (1)

      a spalanie tez sie zwiekszy wiec nie dosc ze gorszej jakosci paliwo to jeszcze drozsze w koncowym rachunku

      • 21 2

      • Unia kazała

        więc to musi być dobre. Jakby było złe to by nie kazała.

        • 29 1

    • Proszę nas nie obrażać, będziemy patrzeć w niebo i z uśmiechem oglądać wiatraczki

      • 17 1

    • Ja dziś coś takiego do ludzi z mordą w pracy powiedziałem, bo sie jaraja sejmem na żywo i radośni jak to nasz kraj sie zmieni w krainę marzeń po wyborach, no to mnie zakrzyczęli, że nie jestem za postępem za nowościami. jak im powiedziałem, że to wy durnie za ten postęp płacicie podwójnie w rachunkach jesteście dymani na prawo ii jeszcze jarzycie japy ze szczęścia. Ludzie są tak durni, ze tego ja nie daję rady zrozumieć.

      • 23 1

    • Czy Niemcy nie są w Unii? (1)

      W DE to paliwo jest od dawna. Do wyboru, nie chcesz lub nie możesz to tankujesz E5 95.

      • 0 2

      • No a u nas będzie wybór? Słyszałem już opinie tych co właśnie w Niemczech to wlali otóż samochody zamulaja i więcej palą jest to zatem gaaawno a nie paliwo i żaden samochód nie powinien na nim jeździć

        • 1 0

    • Część wytresowanych europejczyków nawet nie mrugnie okiem i będzie lała do pełna a pozostali cóż...

      • 1 0

  • No, to większość szmelcwagenów po niemcu (10)

    który płakał jak sprzedawał, będzie miało problem. Całe Kaszuby staną .

    • 37 28

    • (5)

      Tylko, że Kaszuby śmigają na dieselku w 99% przypadków :)

      • 27 4

      • już niedługo. (3)

        Timmermans i kolaboranci już knuja.

        • 17 7

        • Puki co walczą z alkoholizmem mieszając etylinę z wódą. Na święta będzie drożyzna

          • 5 2

        • (1)

          No wiaodmo, jak można wymagać czystego powietrza.

          • 1 2

          • od dolewania oleju rzepakowego to powietrze nie stanie się czyste, co najwyżej bardziej będzie waliło frytkami

            • 0 0

      • dokładnie - tam każdy ma 1.9 tdi po tuningu czipa - urywa łeb

        • 0 0

    • (1)

      No jak.??
      Przecież w większości niemieckich jest napisane, że Wszystkie przystosowane...

      • 3 5

      • Zapomniałeś przeczytać "z wyjątkiem"

        • 5 0

    • (1)

      Większośc tych samochodów będzie nadal jezdzila. Porownanie z zatankowaniem oleju napędowego do benzyniaka jest glupie. Wlasciwsze jest porównanie do zamontowania LPG. Silnik będzie pracowal w innych warynkach i te silniki, ponoc nieprzystosowane, moga ale nie musza, szybciej się zuzywac. Przy czym szybciej nie znaczy w miesiac ani nawet w rok. Ta panika to zwykle bicie piany byle bylo co napisac i byle wyswietlily się reklamy

      • 6 3

      • dokładnie tak

        większość tych starszych fur i tak ma już po 300-400 przejechane. Nowe paliwo zabije im te auta po kolejnych 2 stówach. Watpię żeby ktokolwiek taką mocno już zdartą furą tyle jeszcze przejechał. A nawet jeśli to i na zwykłym paliwie mu ten silnik padnie. Nie mówiąc o usterkach osprzętu które głównie trapią stare silniki przez co nie opłaca się ich naprawiać. Osobiście mi się to paliwo nie podoba ale uważam tak jak ty że nie stanowi to problemu

        • 1 0

  • W E10 jest 5% więcje "biopaliw" a spalanie wzrasta o 2% - czyli w tych 5% prawie połowa to woda (3)

    Te 2% więcej spalane trzeba przewieźć na stacje cysternami, co też zwiększy emisję CO2. W efekcie zysk jest iluzoryczny.

    • 33 2

    • ...nie, to oznacza realny zysk korporacji

      • 15 0

    • E10 nie jest dla redukcji CO2

      Za zwiększaniem zawartości biokomponentów w paliwach od zarania tego pomysłu stoi lobby rolnicze i związane z przetwórstwem płodów rolnych

      • 4 0

    • nie to nie woda tylko niższa wartość kaloryczna

      z zalet tego paliwa to bardziej frytkami będzie jechało

      • 0 0

  • Do żadnego nie warto (3)

    To jest paliwo gorszej jakości

    • 49 3

    • (1)

      Powiedz to Szwedom, którzy od zawsze mają paliwo E85 na bazie etanolu :)

      • 5 6

      • Tja, zapomniałeś dodać

        Że do tego paliwa Flexifuel że Szwecji trzeba mieć specjalnie dostosowane silniki, kilka tys. droższe od zwykłych. Do tego, jest to rozwiązanie mało ekologiczne, biorąc pod uwagę ile roślin i nakładów trzeba ponieść na,wyprodukowanie tego paliwa

        • 7 0

    • a do tego

      kury gorzej po tym sie niosa i a mleko kisnie

      • 3 6

  • a do motóra można lać ten brukselski crap? (1)

    • 26 8

    • Do sztila motóra I kosiarki

      • 3 0

  • Kolejny skok korporacji na naszą kasę - jakoś na zachodzi może funkcjonować standardowa 95 razem z nową '90' (2)

    Polaków trzeba doić... Do tego efekt eko żaden bo silnik spali więcej paliwa i wydzieli więcej spalin - tu chodzi wyłącznie o skok na kasę kierowców.

    • 52 3

    • Mnie to bawi, a bawi mnie to, że masa ludzi to wie i nikt z tym nic nie robi xD Takie barany ze zwieszonymi łbami, Pan każe niewolnik wykona.

      • 12 0

    • Na którym zachodzie? Dzikim?

      • 0 0

  • Coś chyba z tytułem jest nie tak. (6)

    Do tych modeli aut nie warto "lać" E10 po czym lista aut z tekstem "E10 można stosować we wszystkich autach..." itp.

    • 100 0

    • No właśnie chciałem To napisać.. ;]

      • 9 0

    • za dużo wymagasz

      :)

      • 9 0

    • Jakby czego nie rozumiesz?

      • 0 16

    • wiec ta lista to auta w ktore lac czy nie lac tego paliwa? JPDL (1)

      • 7 0

      • czytaj uważnie : do tych można można lać

        ale nie warto :)

        • 1 2

    • Z całym artykulem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane