- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (264 opinie)
- 4 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja
W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla. Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.
I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.
I temat upadł.
Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.
Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.
Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.
Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Skuter lub motocykl - najlepszy sposób na korki?
W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego
- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.
Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem
Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.
Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.
Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską. Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.
Tak wygląda codzienność na Armii Krajowej
Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-07 07:44
Tylko estakady
Wszystko inne to prowizorki które nie dadzą dużych efektów
- 28 2
-
2024-05-07 07:12
Reanimowanie trupa. (7)
Wiadukt w końcu zbudujta.
- 58 6
-
2024-05-07 08:11
(6)
Tak szybko nie zbudują bo Pani prezydent nie ma przysłowiowych jaj by przeprowadzić duża inwestycję.
- 12 0
-
2024-05-07 09:25
Pani Prezydent ma jaja żeby przeciwstawić się próbom zakorkowania miasta. (3)
- 0 8
-
2024-05-07 09:41
(2)
Ale miasto jest już najbardziej zakorkowane od lat to właśnie jej zasługa, z tego będziemy ją pamiętać, jej poprzednik robił wszystko by odkorkować, a ona robi wszystko by je zakorkować.
- 5 1
-
2024-05-07 09:56
Miasto jest zakorkowane, bo mieszkańcy kupują szroty na potęgę. (1)
Średni wiek samochodu skoczył z 12 do 17 lat.
- 0 11
-
2024-05-07 12:16
Ludzie kupują auta na jakie je stać a tobie kniocie nic do tego
- 6 0
-
2024-05-07 09:08
łatwiej coś zburzyć niż zbudować (1)
prezydentka woli burzyć wiadukty niż je budować. niestety.
- 12 0
-
2024-05-08 21:32
Prezydentówna
- 0 0
-
2024-05-07 07:15
mieszkaniec (3)
Przecież to jest kompletna bzdura, to nic nie da. Wracam tamtędy codziennie po 15:00, w lewo skręca na jednej zmianie świateł max 6-7 aut. Lewoskręt jest często pusty, bo pierwsze samochody, które chciałyby zjechać są zazwyczaj przed rozpoczęciem lewoskrętu. Najwięcej aut jedzie na wprost. To miałoby tylko i wyłącznie sens gdyby połączyli lewy pas z lewoskkrętem, tam brakuje kilkadziesiąt metrów asfaltu raptem.
- 99 4
-
2024-05-07 07:56
Byłoby płynniej gdyby kierowcy zajęli się kierowaniem a nie zabawą telefonami (2)
za kierownicą nic mnie bardziej nie denerwuje niż stanie w miejscu na zielonym świetle, bo ktoś nie może znaleźć 1 biegu...
- 16 8
-
2024-05-07 08:50
(1)
Tak, ale ... artykuł nie dotyczy rozpraszania uwagi telefonami, tylko wdrożenia konkretnego rozwiązania komunikacyjnego na skrzyżowaniu AK/Łostowickiej/Havla.
- 13 0
-
2024-05-07 09:26
Pierwszym, konkretnym rozwiązaniem powinien być patrol policji...
Suwak kierowczyków przerasta, tak samo jak niezastawianie skrzyżowania...
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.