• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dostawcy: nie mamy gdzie parkować w centrum Gdyni

Bartek
19 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka". Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka".

W sprawie zmian na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni wypowiadają się urzędnicy, kierowcy osobowych aut i piesi. O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy, którzy zwracają uwagę na brak miejsc do rozładunku towaru w całym centrum, przez co zmuszeni są do łamania przepisów, co może powodować zagrożenie dla innych uczestników ruchu.



Czy Gdynia powinna stworzyć w śródmieściu miejsca do parkowania dla kurierów i dostawców?

Przypomnijmy, że władze miasta nie zdecydowały się ostatecznie na radykalne ograniczenie miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej i na innych ulicach testowanych w ramach unijnego programu Civitas Dynamo. Jedni odetchnęli z ulgą, inni decyzję krytykują.

Jest też trzeci punkt widzenia, prezentowany przez kurierów i dostawców, którzy nie tylko na najstarszej ulicy w Gdyni mają problem z zaparkowaniem swoich samochodów tak, by nie blokować ruchu i pieszych. Zgłaszają oni propozycje rozwiązań.

Oto opowieść pana Bartka:

Jestem kurierem i często dostarczam paczki w centrum Gdyni. Podam przykład z jednego dnia, kiedy miałem do dostarczenia kilka paczek do księgarni i do odebrania 15 paczek - wszystkie po 30 kg. Trudno oczekiwać, żebym szukał normalnego miejsca do parkowania o 100-150 metrów dalej przy takiej wadze ładunku. Nie chodzi mi tylko o wygodę dostawców czy kurierów. Jest to też problem miasta.

Wjeżdżając na chodniki niszczymy je, utrudniamy przejście pieszym, stwarzamy zagrożenie kolizją, wyjeżdżając tyłem. Liczymy zawsze na uprzejmość innych kierowców - że zrobią nam miejsce, ale niech ktoś się zagapi i nie zauważy, że cofam - i stłuczka gotowa. A dodatkowo co najmniej kilkunastominutowa blokada ulicy. Wiem, zaraz usłyszę, że łamiemy przepisy, ale pracę jakoś trzeba wykonać.

Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek. Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek.
Wspomnę jeszcze o kolegach dostawcach i kurierach, którzy jeżdżą większymi i cięższymi pojazdami z windą. Niejednokrotnie widzę, jak oni wjeżdżają na chodniki tyłem, w celu ściągnięcia palety, bo pod krawężnik z paletą nie podjadą. Raz widziałem pewnego dostawcę, który szukał miejsca do zaparkowania w celu zdjęcia z auta - jak się później okazało - dwóch palet. Miało to miejsce także na Starowiejskiej.

Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni. Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni.
Po zrobieniu kilku kółek bez skutku zatrzymał się na środku ulicy, tamując ruch na 5-8 minut, zdjął 2 palety i postawił je pomiędzy zaparkowane auta. Następnie zaparkował swoje auto koło wjazdu do szpitala i wrócił. Razem z obsługą sklepu nosili towar ręcznie, przeszkadzając przechodniom.

Co by się stało, gdyby w trakcie rozładunku jechała karetka na sygnale do szpitala? Jest to odcinek drogi dojazdowej do oddziału ratunkowego. Utworzenie np. 4 miejsc (kopert) tylko do rozładunku na ul. Starowiejskiej i innych ważniejszych ulicach w centrum poprawiłoby stan chodników, nastroje pieszych, bezpieczeństwo. Nie wspomnę już o tym, jak bardzo ułatwiłoby to nam pracę oraz zaoszczędziło problemu ze strażą miejską.
Bartek

Opinie (295) 3 zablokowane

  • (2)

    jak widzę te dostawczaki to mi się słabo robi.

    A gdzie parkowali przez ostatnie lata? liczba miejsc jest taka sama.
    Co za marudy.

    • 5 25

    • Dawno temu było dużo mniej samochodów na ulicach. (1)

      Tutaj przykład:
      https://www.youtube.com/watch?v=T5faqMz23Yc

      • 3 0

      • dlatego powinno się ograniczyć maksymalnie jak się da ruch samochodów osobowych w centrum. I cywilizowanych krajach można...

        • 4 3

  • Za miejsce trzeba płacić. Zwłaszcza w mieście, gdzie to miejsce jest ograniczone. Komuś, kogo rodzice mieli pole i podwórko z 10 gratami ciężko to zrozumieć.

    • 6 2

  • "zakaz parkowania z wyjątkiem samochodów dostawczych coś Wam mówi"?,, oj ludzie , ludzie.. chcecie "zjeść ciastko i mieć (1)

    ciastko" ...więcej wyrozumiałości, ci ludzie ciężko pracują, aby jakoś przeżyć, to wasi znajomi,synowie itd.nikt nie zakładał/planował , że będzie taki rozwój motoryzacji i musimy , jak większość miast z tym żyć i radzić sobie.. ale nie atakować ... pozdrawiam

    • 18 5

    • Zapłacisz za miejsce z takim znakiem i będzie twoje. Proste. Każdy jakoś zarabia i ma takie somo prawo do publicznego miejsca parkingowego.

      • 1 7

  • Powinien być całkowity zakaz parkowania na chodnikach w centrum i możliwość wjazdu tylko dla mieszkańców, dostawców i taxi (2)

    Dla reszty tylko po opłaceniu abonamentu za parkowanie.

    Do tego parkingi ale nie w śródmieściu tylko na obrzeżach i gdzie się da buspasy dla komunikacji zbiorowej oraz samochodów którymi podróżuje minimum 3 osoby

    • 19 15

    • A dlaczego dostawca reprezentujący interes prywatnego biznesu ma być uprzywilejowany ? Ja też mam interes. Każdy ma.

      • 3 3

    • taxi?

      wysadza cie 200-300m od hawiry i zapier....sz.
      Złotówa nie jest uprzywilejowana, i być nie powinna.

      • 6 7

  • No tak to bywa jak zamiast inwestować w rozwój infrastruktury pcha się pieniądze w muzeum emigracji czy niepotrzebne lotnisko (1)

    • 28 3

    • Dwupoziomowy parking przy każdym punkcie dostaw kiriera

      • 1 1

  • Problem jest powszechny i delikatny...

    ... i społeczny. Promlem pomiędzy "miałem podwórko na wsi i parkoeałem tam 10 sztuk moich tdików, więc miejsca jest pełno" a pomiędzy "miasto kosztuje, miejsce kosztuje i nie ma go za wiele".

    • 4 5

  • Powinno być tak jak za PRL

    Dostawy do godziny 9:00, a później zakaz wjazdu dostawczaków do centrum. Mają problemy ponieważ przywożą ogórki o której im się chce. Podobnie jest ze śmieciarkami, kiedyś robili to z samego rana, a teraz w godzinach jakie im pasują. W ten sposób robią korki w centrum przy opróżnianiu śmietników. Na Świętojańskiej czasami korek sięga dwóch skrzyżowań.

    • 15 6

  • zmuszeni do łamania przepisów? (1)

    Raczej zmuszeni do chodzenia na piechotę, ale to już zmartwienie dostawców i zamawiających? Co to w ogóle za debilne postrzeganie zakazów, że albo nas nie dotyczą albo jesteśmy zmuszani do ich łamania? Na tym właśnie polega zakaz, że wymusza zmianę pewnych zachowań. Teraz SM i policja powinna czatować na takich przez najbliższy miesiąc co najmniej.

    • 9 11

    • Dokładnie. Mam biznesowy interes w zaparkowaniu. To mam zablokować chodnik i ulicę ? I jeszcze płakać że miejsca nie ma. Jeśli firma kurierska lub odbiorca nie zapłacą za "wiecznie dostępne miejsce" to ich problem.

      • 4 4

  • Gdynia robi się ciasna

    każdy skarwek zabudowują, sklepów coraz więcej. Współczuję dostawcom,tracą mnóstwo czasu zeby zaparkować w centrum. Powinno sie wyznaczyc kilka miejsc dla nich specjalnie

    • 8 2

  • Niebieski kogut dla każdego

    każdy, kto ma jakiś cel aby dojechać szybko i zaparkować blisko powinien dostać niebieskiego koguta.
    PS. Firma kurierska to nie tranport krwi i ratowanie życia, to działalnoś gospodarcza jakich tysiące. Proszę kalkulować koszty i możliwości i nie traktować się jak święte krowy.

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane