• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dowiesz się, ile postoisz w korku. Działa pierwsza gdańska tablica zmiennej treści

Maciej Naskręt
14 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Działająca tablica zmiennej treści na ul. Słowackiego w Gdańsku. Działająca tablica zmiennej treści na ul. Słowackiego w Gdańsku.

Pierwsza spośród 18 tablic zmiennej treści, które ustawiane są w ramach systemu Tristar, podpowiada drogę kierowcom w Gdańsku. Włączenie kolejnych zaplanowano na najbliższe tygodnie.



Czy tablice zmiennej treści poprawią sytuację drogową w Trójmieście?

Od kilku dni kierowcy, jadący leśnym odcinkiem ul. Słowackiego w kierunku Matarni widzą tablicę zmiennej treści, która wskazuje szacowany czas podróży obwodnicą do Chyloni. Urządzenie jest częścią budowanego od 2013 r. systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar.

- Tablica podaje kierowcom rzeczywiste czasy przejazdu do wskazanej lokalizacji. W przypadku zatoru na obwodnicy, będzie wyświetlana informacja o zatorze i czas przejazdu oraz odpowiedni znak - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje budowę gdańskiej części systemu Tristar.

Na tablicach będą pojawiały się informacje o takich zdarzeniach, jak roboty drogowe, wypadki czy kolizje.

- Trwa regulacja systemu i kolejne tablice sukcesywnie będą włączane do pracy - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

W Trójmieście ma być ich 18. Osiem już od kilku miesięcy pracuje przy ulicach Gdyni. W Sopocie nie przewidziano tego typu tablic. Oprócz tego w Trójmieście stanęły trzy bramownice, na których pojawią się znaki zmiennej treści, określające głównie ograniczenia prędkości na drodze.

Całkowity koszt wdrożenia systemu Tristar to 160 mln 815 tys. zł. Projekt jest jednak dofinansowany na poziomie 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (136 074 104,10 zł).

Gdańsk wyda na system ok. 84,9 mln zł, z czego odzyska ok. 72,3 mln zł. W Gdyni natomiast z budżetu wypłynie na system ok. 62 mln zł z czego ok. 57 mln zł to koszty kwalifikowane podlegające zwrotowi. Sopocka część Tristara to koszt rzędu 7,8 mln zł, a zwrot z unijnej kasy 6,6 mln zł.

Miejsca

Opinie (113) 8 zablokowanych

  • a po co mi ta informacja ?

    chyba zeby mnie wkur....zyc, przeciez i tak nie ma alternatywnej drogi ucieczki, ej hanka bede w domu za 16h tak na tablicy gadaja, nie czekaj z pyrami hahha

    • 0 1

  • Wyczuwam cebulke?

    Taaaak! To januszowe narzekanie ;D

    • 0 0

  • da sie

    Jadąc 100km/h zrobisz 100km w godzinę, w pól 50km a w 15 minut 25km.

    • 0 0

  • NIE dla TRISTAR

    na facebooku jest nie dla tristar

    niedlatristar

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane