• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona obojętna dla Gdyni?

Michał Sielski
18 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Koniec obwodnicy w Chyloni. Tu miał zaczynać się OPAT, a teraz planowany jest początek Drogi Czerwonej i Via Maris. Koniec obwodnicy w Chyloni. Tu miał zaczynać się OPAT, a teraz planowany jest początek Drogi Czerwonej i Via Maris.

- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który spotkał się z unijnymi komisarzami i przedstawicielami portu w sprawie planowanych inwestycji wartych 12 mld zł.



Czy Droga Czerwona rozwiąże problemy korków na północy Gdyni?

Gdynia wydaje średnio 100 mln zł rocznie na inwestycje. Tymczasem w programie, który ma przedłużyć "morską autostradę" Bałtyk-Adriatyk, jest do wydania aż 3 mld euro do 2030 roku. To ok. 1 mld zł rocznie przez najbliższe 12 lat, czyli 10 razy więcej niż udaje się co roku zainwestować Gdyni. To nie miejscy urzędnicy będą jednak dzielić ten tort. Większość pieniędzy trafi do PKP, GDDKiA oraz do Portu Gdynia.

Co za to powstanie? Jakie inwestycje są jednak najważniejsze z punktu widzenia miasta? Do tej pory najwięcej mówiło się o Drodze Czerwonej.

Nowa droga do portu



Wiadomo którędy Droga Czerwona miałaby przebiegać, ale wciąż nie ma nawet jej projektu. Wiadomo którędy Droga Czerwona miałaby przebiegać, ale wciąż nie ma nawet jej projektu.
Droga Czerwona to nowa droga ekspresowa, która ma połączyć gdyński port zobacz na mapie Gdyniobwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni. Ma być powiązana z dwupasmową drogą Via Maris, która zacznie się na końcu obwodnicy w Chyloni zobacz na mapie Gdyni i pobiegnie do granicy z Rumią. Obie drogi - Droga Czerwona i Via Maris - spotkają się na odcinku między obwodnicą a nowym węzłem w Chyloni zobacz na mapie Gdyni.

Ten odcinek ma zostać sfinansowany w całości przez budżet państwa. Będzie najtrudniejszy, bo częściowo drogę trzeba będzie poprowadzić pod ulicami Morską zobacz na mapie Gdyni, Chylońską zobacz na mapie GdyniHutniczą zobacz na mapie Gdyni. Dalej trasa powiedzie ponad torami.

To właśnie ten fragment, jako część drogi Via Maris, nad którą trwają prace koncepcyjne, będzie budowany prawdopodobnie w pierwszej kolejności. Cała trasa Via Maris do Rumi będzie dwupasmowa, a dalej do Władysławowa zbudowana będzie jako jednopasmowa droga krajowa.

Więcej szczegółów o Via Maris

Na budowę dwóch pozostałych odcinków pieniądze muszą w większości wyłożyć miasto i port. Pierwszy z etapów tego odcinka Drogi Czerwonej będzie kończył się na Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni. Kolejny w dalszej perspektywie finansowej w okolicach ronda przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni. Razem to kilka kilometrów. 

Rozwój portu może być problemem dla miasta



Na początku tygodnia w Gdyni i Karlskronie przez dwa dni debatowali unijni urzędnicy, władze portu, Gdyni i Karlskrony. Rozmawiali o korytarzu Bałtyk-Adriatyk, który dzięki "autostradzie morskiej" z Gdyni do Karlskrony ma przynieść wymierne korzyści portowi i miastu Gdynia. Tylko, że władze miasta zwracają uwagę na jeden, za to bardzo istotny element:

- Zwiększony transport towarów, który niewątpliwie przyczyni się do rozwoju portu, nie może zmniejszyć komfortu przemieszczania się ludzi, mieszkańców Gdyni - podkreśla Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Dlatego niezbędne są inwestycje infrastrukturalne, które ograniczą negatywny wpływ rozwoju na miasto - dodaje Marek Stępa.
Jakie? Na liście prof. Kurta Bodewiga, koordynatora korytarza Bałtyk-Adriatyk oraz Briana Simpsona, koordynatora Autostrad Morskich, są m.in.: modernizacja nabrzeży portu, remont linii kolejowej 201 oraz budowa Drogi Czerwonej. Władze portu mają już nawet swoją listę rankingową.

- Co roku bijemy rekordy przeładunków, chcemy, aby każdy kolejny rok był lepszy od poprzedniego, ale pod względem możliwości rozwoju doszliśmy już praktycznie do ściany - podkreśla Adam Meller, prezes zarządu Portu Gdynia. - Dla nas najbardziej istotne jest połączenie kolejowe, więc rozbudowa linii 201 jest najważniejsza. Ale kluczowa jest również budowa publicznego terminala promowego, na który będzie można zaprosić innych przewoźników, nie tylko Stena Line. No i Droga Czerwona, która odciąży mającą już swoje lata i ograniczenia techniczne Trasę Kwiatkowskiego - wylicza prezes portu.

Po co miastu Droga Czerwona?



Port stawia na transport kolejowy, co powinno cieszyć wszystkich mieszkańców Trójmiasta. Bo im więcej kontenerów na wagonach pociągu, tym mniej ciężarówek na ulicach, korków na obwodnicy i zniszczonych dróg, nadających się do remontu. Hasło "Tiry na tory" cieszy też władze Gdyni.

- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z puntu widzenia mieszkańców miasta ważniejsza jest budowa Via Maris, która wyprowadzi ruch tranzytowy z północy Gdyni. A także linia kolejowa przejeżdżająca choćby przez Chylonię - podkreśla Marek Stępa.
Na razie rozmowy z PKP w sprawie wiaduktów (kolejowego oraz drogowego) w okolicy ul. Północnej trwają. Via Maris jest natomiast w sferze przedwyborczych zapowiedzi, a wszystkie dokumenty, które istnieją, przygotowywane były pod biegnący innym śladem OPAT.

Najważniejsze jednak, że UE gwarantuje współfinansowanie projektów, a perspektywa czasowa do 2030 roku wskazuje, że nie będzie można ich odkładać na kolejne kadencje.

Opinie (333) 4 zablokowane

  • Stocznia (4)

    Wiadukt skm gdynia stocznia lepiej wyremontujcie. Zwłaszcza te super drewniane śliskie schody

    • 22 0

    • (3)

      Wiadukt jest kolejowy

      • 3 2

      • Przeciez inwestycje kolejowe sa dla Stepy najwazniejsze....

        ... bo miasto ich nie musi robic.....

        ... I za zaniedbania odpowiada PKP.

        A sukcesami mozna sie chwalic jak wlasnymi - jak odnowienie dworca Gdynia Glowna.

        • 0 0

      • i władze miasta nic nie mogą...

        "dreptać" przy terenach portowych po ministerstwach to się potrafiło?
        to po co nam takie władze?

        • 6 0

      • oto typowo gdyńska odpowiedź wiadukt jest kolejowy - nasz jest pomnik "polski morskiej"

        • 9 0

  • port kolejowy (2)

    Popieram przewóz towarów z i do portu pociągami. Gdzieś na skrzyżowaniu szlaku kolejowego i autostrady, np pod Tczewem, lub Malborkiem, powinien być kolejowy port przeładunkowy, z którego towary kursują koleją między tym portem a trójmiejskimi portami morskimi. TIRy w miastach to duży kłopot, który nie musi rosnąć, a wręcz powinien być redukowany, do niezbędnego zaopatrzenia dla sklepów. Oprócz zmniejszenia ruchu w Trójmieście, Kociewiacy nie musieliby dojeżdżać daleko do pracy.

    • 1 5

    • Narodowy Centralny Port Kolejowy.

      • 0 0

    • ten port kolejowy istnieje

      Nazywa sie Gdynia Port.
      Zaniedbany I zapuszczony ale jest realizacja idei o ktorej piszesz.
      Aby mogl poprawnie funkcjonowac, musza zostac zbudowane obiekty, ktorych nie chca widziec wladze miasta.
      Budowanie kopii "gdzies pod Tczewem" mija sie z celem, bo morze jest w Gdyni. Przesiadka rowniez bedzie wymagala sprawnego dojazdu. Linia przez Tczew jest nasycona, dlatego Gdynie obsluguje linia przez Bydgoszcz.

      • 4 0

  • Zamiast tej bezsensownej drogi (41)

    Przydałby się tunel Śródmieście - Oksywie. To by rozwiązało korki.

    Szczurek, weź Budynia za rękę i sobie gdzieś idźcie tylko z dala od trójmiasta.

    • 133 64

    • tunel Śródmieście - Oksywie wlałby potok samochodów do śródmieścia i zakorkowałby je na amen (33)

      Potrzebna jest zwodzona kładka pieszo - rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza i dalej kilka korytarzy ruchu pieszego i rowerowego do śródmieścia Gdyni.

      Jak budujesz z myślą o samochodach, masz w mieście samochody i korki.

      Jak budujesz z myślą o ludziach, w mieście masz ludzi.

      Warto poznać koncepcję "szczęśliwego miasta" i wyzwolić się z prosamochodowego myślenia o ruchu w mieście.

      • 65 21

      • brawo (4)

        piękny komentarz, i nawet łapiesz za niego plusy, czyżby cos się zaczęło zmieniać w świadomości ludzi...?

        • 18 9

        • dziękuję za plusy, kropla drąży skałę (3)

          pisuję tutaj nie od wczoraj.

          To nie jest pierwszy sukces konsekwentnego promowania aktywnych form mobilności ;-)

          • 5 5

          • (2)

            W aucie aktywnie używa się pedałów do tego aby jechać, to chyba też aktywna forma mobilności, czy nie?

            • 1 2

            • jest to na pewno dużo mniej aktywna forma mobilności (1)

              niż chodzenie pieszo i jazda rowerem lub rowerem wspomaganym elektrycznie.

              Jazda na hulajnodze też jest dużo bardziej aktywną formą mobilności

              • 0 2

              • A jak mam samochod hybryde i jade "na pradzie" to juz jestem rownie aktywny jakbym jechal rowerem ze wspomaganiem elektrycznym?

                • 1 0

      • Przesadź wszystkich starszych mieszkańców (a w dzielnicach Gdyni jest ich sporo) (12)

        na rowery. Na szczęście jest sporo takich którzy zapracowali na swój samochód, a nie dostali z firmy, i mają prawo z tego korzystać. Gdynia była miastem ludzi bogatych z własnej pracy (rzemieślnicy, kupcy) oraz pływających. Oni mają prawo korzystać z tego czego się dorobili i Twoje rowerowe projekty nie powinny ich ograniczać. Chcesz ich wysiedlić? Zostaną tylko przyjezdni z innych miast, odprowadzający tam podatki, w wynajętych mieszkaniach.

        • 9 3

        • Akurat wśród starszych ludzi rower jest bardzo popularny (11)

          Bo mogą mieć już gdzieś, że ktoś pomyśli, że są biedni, jak nie pojądą szrotem po bułki...

          W jaki sposób rowerowe projekty ograniczają prawa kierowców?
          Dróg buduje się nieporównywalnie więcej, niż infrastruktury rowerowej.

          A pamiętaj, że ludzie, którzy zarobili ma samochód i na rower też płacą podatki i też mają prawo dostać coś od miasta :)

          • 4 6

          • Ty tak na serio o tych starszych ludziach na rowerach?

            Wg mnie to zbyt glupie nawet na trolling....

            • 2 0

          • we wszystkich słoikowach typu Toruń czy Brodnica ludność chłopska dojeżdża do miast rowerami (1)

            stamtąd przychodzą takie pomysły ale ich przeszczepianie na grunt milionowej metropolii to jakaś gruba pomyłka. Nie da się oszczędzić na zamrożeniu infrastruktury drogowej.

            • 2 2

            • dziękuję za przejaw refleksji

              Mam wrażenie, że właśnie w milionowych metropoliach takie pomysły mają największą produktywność.

              W Londynie i w Nowym Jorku potrafią liczyć pieniądze i dlatego tam dynamika rozwoju infrastruktury dla rowerów jest bardzo wysoka.

              • 0 1

          • Słusznie, wszyscy powinni mieć prawo do tego. (7)

            Dlatego jestem przeciwny argumentom, że trzeba zabronić wjazdu samochodami do śródmieścia. Może trochę ograniczyć np. strefy współdzielone. Rower staje się popularny, ale jest sporo ludzi, którzy nie są fizycznie zdolni do jazdy rowerem (z Oksywia do centrum jest kilka kilometrów), a samochodem jeszcze tak. Komunikacja miejska, z której bardzo często korzystam jest OK, ale czasami muszę podjechać po jakieś większe zakupy lub podwieźć kogoś do lekarza. Myślę, że przy dobrym zarządzaniu miastem można pogodzić wszystkich, a nie tylko: "zabronić wjazdu" lub "to się wyprowadź". Kładka rowerowo - piesza będzie faworyzowała jednych za pieniądze wszystkich.
            Z tą budową infrastruktury drogowej to w Gdyni akurat przesadzasz.

            • 4 1

            • brak kładki rowerowej dyskryminuje wszystkich (6)

              twoje poglądy można zaliczyć do poglądów tzw. psa ogrodnika: sam nie zje i drugiemu nie da.

              Kładka pieszo rowerowa będzie dla wszystkich mieszkańców. Wszyscy mogą poruszać się pieszo - chyba że są niepełnosprawni. Ci ostatni często nie mogą korzystać samodzielnie z samochodu . Teraz muszą być wożeni naukoło: jak będzie kładka, nadal będą mogli być wożeni np. rikszą rowerową wspomaganą elektrycznie dużo sprawniej niż teraz byliby wożeni objazdami.

              Jej brak to brak dla wszystkich.

              Samochód nie jest jedynym ani nie głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. Ta prawda jest naprawdę nietrudna do ogarnięcia, chyba że ktoś nie wie, że cierpi na samochodozę.

              • 0 4

              • stały dojazd rikszą rowerową?

                ludzie, ogarnijcie się, mamy XXI wiek. w Szwecji wszyscy seniorzy z niepełnosprawnością ruchową poruszają się na wózkach elektrycznych i prowadzą zupełnie normalne życie w sensie przemieszczania się, bo mają do tego odpowiednie warunki socjalne. A u nas nie dość, ze seniorzy przymierają z głodu i braku leków, to Ty ich jeszcze chcesz przesadzić na jakieś dorożki. Z czym do ludzi w ogóle?

                • 3 0

              • Ale ja nie chcę dyskryminować nikogo. (2)

                Jeżeli można to zbudować przejazd właśnie dla wszystkich. Tych na rowerach i tych w samochodach. Nie cierpię na żadną samochodozę, jak pisałem korzystam z komunikacji zbiorowej (tani bilet miesięczny). Nie wszyscy mogą poruszać się pieszo na dłuższych odcinkach i nie wszyscy, na szczęście, są niepełnosprawni. Są ludzie, którzy są z częściową niepełnosprawnością, mogą korzystać z samochodu (bezpośrednio spod domu), ale na dłuższy spacer się nie wybiorą i noszenie siatek z zakupami sprawia im trudność. Wszystko można pogodzić tylko trzeba chcieć, ale przede wszystkim pamiętać, że też będziesz w podeszłym wieku, daj Boże w pełni sprawny. Czego ci serdecznie życzę.

                • 3 0

              • Ty nie cierpisz na samochodozę (1)

                Ale za to inni cierpią na samochodofobię. Niestety, medycyna jest bezradna.

                • 3 1

              • Długie lata Janusze motoryzacji obrzydzali wszystkim swój styl życia

                Jakby chociaż połowa kretynów za kółkiem znała przepisy i chociaż próbowała ich przestrzegać, byłoby dużo łatwiej wszystkim...

                • 2 1

              • Np. niepełnosprawni umysłowo poruszają się głównie rowerem (1)

                Nie miałem o tym pojęcia, dopóki nie zacząłem czytać tutejszych komentarzy.

                • 3 1

              • Rozumiem, że chciałbyś dołączyć do swojej grupy niepełnosprawnych umysłowo

                Tylko nie stać cię na rower?

                • 2 2

      • Ci ludzie z Oksywia już jeżdżą do centrum, tyle tylko że przez zakorkowaną estakadę! (2)

        • 3 1

        • jakoś rowerowa Estakada też im gwno dała w tym temacie

          prawda jest taka, że miasto ma w nosie rozwiazywanie realnych problemów komunikacyjnych

          • 0 1

        • kładką pieszo rowerową dostaną się do centrum dużo szybciej za dużo mniejsze pieniądze

          • 0 4

      • (3)

        Oczywiście rowrowa musi być, bo inaczej sie nie da, co?

        • 7 1

        • Bo kosztuje śmiesznie mało w porównaniu do przepustowości. (1)

          • 1 3

          • może tak - jeśli patrzysz tylko na dwa końce mostu

            oczywiście można zrobić założenie że kładka ma służyć tylko dla mieszkańców Oksywia i Śródmieścia, ale wtedy trzeba się trzy razy zastanowić nad jej ekonomicznym uzasadnieniem

            • 1 0

        • wgl dla rowerów tylko

          po co dla pieszych?

          • 0 2

      • Wiadomo (3)

        Jak budujesz z myślą o samochodach miasto okupują kosmici. Jak tam tinfoil hat?

        • 3 1

        • Jak nie myślisz o niczym innym, niż samochody, tak. (2)

          Zobacz, jak ładnie wyszło na tym Detroit :)

          Już nie wspomnę o ufoludkach, którzy potrzebują chyba wersji PORD napisanej w kręgach w zbożach...

          • 2 3

          • Ma wrażenie (1)

            Że Detroit: Become Human jest bliższe rzeczywistości niż to legendarne Detroit z łzawych opowieści niezrównoważonych cyklistów.

            • 3 1

            • Argh, nie dość, że nie stać Cię na rower, to jeszcze nie masz na komputer?

              Bieda...

              Poza tym, zobacz, gdzie ludzie najwolniej dostają się do pracy. Los Angeles, Detroit, Moskwa.
              Tam, gdzie na miasto patrzy się z perspektywy samochodu...

              • 1 3

      • Podzielam ta opinie (1)

        Czy w końcu kto zaczyna myśleć o Gdyni przyszłościowo?

        • 8 4

        • jest takich wielu, nie wszyscy mają dość cierpliwości

          • 0 1

      • Miasta dla ludzi nie dla rowerów! (1)

        • 6 2

        • A ten dalej swoje.

          Rozumiem zawiść...
          Daj namiary na siebie, odpalilmy jakieś siępomaga czy innego patreona i kupimy Ci ten rower jak Cię nie stać :)

          • 2 4

    • (5)

      Ludzie gumby pokupowali mieszkania na obrzeżach miasta i się dziwią, że są korki ;)))
      Jak się ma tam nie korkować jak w te rejony prowadzą 2 drogi a miasto ma w d*pie budowę nowych jak modernizacje Puckiej oraz budowę kolejnych bezkolizyjnych przejazdów kolejowych...

      • 8 3

      • (4)

        Zwróć uwagę że dużo ludzi pokupowało domy i mieszkania na przedmieściach ale znacznie więcej już tam mieszkało od lat. A w korkach stoją teraz razem.

        • 5 0

        • Jednocześnie ceny domów/mieszkań skoczyły im astronomicznie (2)

          Sprzedajesz, kupujesz jeszcze dalej, znowu masz ciszę i spokój i jeszcze niezły pieniądz zostanie :)

          • 2 3

          • Życzę ci abyś w wieku 50 - 60 lat tak sprzedawał i kupował te domy (1)

            i się przeprowadzał z miejsca na miejsce.

            • 3 0

            • Jeżeli przed emeryturą będę mógł sprzedać mieszkanie i kupić sobie za to dom

              Jak najbardziej skorzystam. Jak odejdzie potrzeba dojazdu do pracy, to i nie ma po co się kisić w centrum...

              • 3 0

        • Jo? I co to zmienia w temacie? Jak się nie chce stać w korkach to się mieszkanie kupuje/wynajmuje blisko miejsca pracy :)
          ale Polacy to jakaś dziwna nacja kupuje mieszkania daleko od miejsca zamieszkania bo taniej i narzeka, że stoją w korkach...
          albo kupują mieszkanie obok wysypiska śmieci i narzeka na okazjonalny smród
          albo kupują mieszkanie obok linii kolejowej, głównej drogi, lotniska i nażera na hałas
          albo na Monciaku i narzeka na tłok w sezonie
          albo na terenach zalewowych i zdziwieni, że powódź...

          • 5 5

    • puknij sie w ten durny łeb

      Gdyni nie stać na położenie 2 km torów, albo wybudowanie drogi na płaskim terenie, a Ty tunel byś chciał pod terenami przemysłowymi i dodatkowo portowymi. Idiota do kwadratu, biorąc pod uwagę, że Oksywie nie ma żadnego znaczenia w gospodarce miasta. Zadnego! Takie pajace jak ty zapodają takie pomysły od 30 lat i efekt, jest taki, że nikt nie zastanawia się nad tańszymi i dużo sensowniejszymi rozwiązaniami.

      • 3 3

  • "Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe "

    Wazne, czy nie wazne - w Gdyni z inwestycji i tak tylko fontanienka I pomnik + troche farby.

    • 3 0

  • świetrna ilustracja - wczorajszy przypadek (21.06) z estakady

    wypadek i przejazd "wielkiego gabarytu"
    Stoją wszystkie ulice północnej i zachodniej Gdyni łącznie z Morską i Obwodnicą...

    I to jet "obojetne"

    • 2 1

  • "Polskie drogi"

    Ścieżka (estakada)

    rowerowa i lotnisko, to mało??????

    • 2 1

  • Kretynstwo nie z tej ziemi (2)

    Wydaje sie grube pieniadze na bzdury, a tak wazna inwestycja nagle miastu nie jest potrzebna! Oby tylko mieszkancy w najblizszych wyborach nie glosowali na te ekipe!

    • 18 2

    • chodzi o to że Gdynia nie ma pieniędzy na takie inwestycje bo jest zadłużona (1)

      chce aby to sfinansował budżet państwa więc podkreśla że nie jest to miejski interes.

      • 1 3

      • bo nie chce przyznać się, że dano ciała w polityce zapewnienia miastu dochodów i dopływu kapitału

        Wydumane hasła i teorie "postindustrialne" zbankrutowały w zderzeniu z potrzebami 250 tysięcznego miasta. Jakoś przyjezdne "elyty" nie chcą tu zostawiać PIT a i tak byłoby tego dużo za mało.
        Na długi a co dopiero na rozwój...

        • 1 0

  • Akurat tu się ciężko z p. Stępą nie zgodzić (18)

    Zwiększony ruch tranzytowy, niezbędny z kolei rozwojowi naszego portu, dołoży swoje do i tak ogromnych problemów komunikacyjnych.

    Obwodnica mojego Witomina, tunel do dzielnic północnych itd.

    • 34 57

    • Po to buduje się nowe drogi i infrastrukture żeby rozwiązywać problemy. (13)

      Schemat jest prosty Nie ma drogi nie będzie rozwoju portu i nie będzie więcej pieniędzy. Jak nie będzie pieniędzy nie będzie inwestycji np drogi i nie będzie rozwoju miasta. Inna sprawa ze patrząc jak wybudowali leśny docinek estakady to może lepiej ze ta ekipa nie bierze się za tą budowę.

      • 4 3

      • budowa dróg rozwiązuje doraźnie jedne problemy (12)

        ale generuje wiele innych.

        Jeśli planujesz dla ruchu samochodów i ruchu kołowego (spalin i hałasu)
        to masz w mieście samochody, spaliny i hałas.

        Jeśli planujesz dla ludzi, mas w mieście ludzi

        • 1 6

        • Ale ta droga ma być zbudowana z daleka od osiedli mieszkaniowych. (5)

          Na terenie przemysłowym, portowym i dla obsługi tego portu.
          Poza tym budujesz dla ludzi i oni będą chcieli dojechać do domu. Budujesz w centrum będziesz miał dużo ludzi i samochodów. Odetniesz ich od wjazdu na teren własnego budynku i do garażu podziemnego? Powiedz jak dojadą do ulicy Waszyngtona, do osiedla Portova lub do Waterfrontu? przypadkiem nie przez Świętojańską, Plac Kaszubski lub Skwer Kościuszki?

          • 7 0

          • mieszkańcy zwykle chcą dotrzeć do swojego domu tak czy inaczej (4)

            Jak myślisz wyłącznie o dojeżdżaniu do domu samochodem, to znaczy że masz problem.

            Z samochodem w mieście jest tak jak z teściową: jeśli jest to jedyna ważna kobieta w twoim życiu, to znaczy że masz problem.

            • 2 5

            • OK, to znaczy, że przekonasz wszystkich nabywców mieszkań (3)

              w Śródmieściu (zwłaszcza tych w apartamentowcach), aby zostawiali swoje samochody przed centrum i do domu dochodzili na piechotę. Powodzenia! Ja nie mam z tym problemu, mieszkam na przedmieściu i najczęściej (prawie zawsze) do centrum jadę komunikacją. Nie wiem dlaczego nie lubisz teściowej i jeżeli masz tylko jedną ważną kobietę w swoim życiu, to Twój problem. Można mieć pieszych, rowerzystów i samochody w mieście, tak samo jak można mieć Matkę, Żonę i Teściową i wszystkie dla Ciebie powinny być równie ważne.

              • 7 0

              • mam wrażenie,że twoim problemem jest niedostatek zdolności do myślenia systemowego

                jeśli infrastruktura transportowa miasta jest budowana z myślą głównie lub wyłącznie z myślą o ruchu samochodów (tak jak układanie sobie życia z myślą głównie o potrzebach teściowej), to osoby chcące poruszać się inaczej mają coraz większe problemy z wygodą i bezpieczeństwem docierania do wielu funkcji miejskich.

                W tych warunkach, jeśli wszyscy chcieliby jechać samochodem, wreszcie mogą zauważyć, że dla nich problemem są samochody innych użytkowników samochodów. A to pogarsza szanse również tym, którzy to potrafili przewidzieć i wybierają inne opcje poruszania się po mieście.

                Wystarczy, byś zrozumiał prostą tezę: samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.

                • 0 1

              • Powinni zostawiać samochody pod apartamentowcem. (1)

                Wyjeżdzasz za miasto, spoko, to mały odsetek ruchu :)

                • 1 0

              • Mały odsetek?

                Policz ilość mieszkań x minimum 1,5 samochodu na mieszkanie. Samych miejsc w parkingach wewnętrznych nie starczy dla wszystkich lokatorów.

                • 0 0

        • To działa przy śmiałym założeniu (4)

          Że samochodami jeżdżą źli kosmici. Jeśli masz taki problem, to podobno Haloperidol pomaga.

          • 5 1

          • Patrząc na zrozumienie zasad współżycia w mieście, to ziemianie to to nie są... (2)

            • 1 3

            • mówisz o rowerzystach jeżdżących chodnikami (1)

              i straszących ludzi? Wjeżdżających z dużą prędkością z chodnika na przejście dla pieszych?

              • 6 1

              • Jaki whataboutism.

                Tak, tak, jeździsz zgodnie z przepisami, co?

                • 1 1

          • samochodami jeżdżą ludzie, którzy często nie wiedzą, że szybciej i wygodniej by docierali do wielu celów podróży

            innymi sposobami.

            Wystarczy, że korzystający z samochodu zaczną rozumieć, że jak wszyscy chcą ich naśladować (nawet na krótkie odległości) wszyscy stoją.

            Im więcej ludzi przesiądzie się na mniej przestrzeniożerne/terenochłonne sposoby poruszania się po mieście, to ludzie korzystający z samochodów będą mieli lepsze warunki.

            Nie wprowadzaj kategorii "moralnych" do normalnej dyskusji o polityce kształtowania infrastruktury miejskiej.

            Jazda samochodem powoduje raka w organizmach użytkowników samochodów i wielu innych osób.

            • 3 4

        • mowimy o komunikacji towarowej

          A nie o transporcie osobowyn. Twoje postulaty sprawdzaja sie w ograniczonym zakresie jedynie w tym dugim przypadku.
          I to po spelnieniu warunku koniecznego - sprawnej I bezkolizyjnej sieci transportu drogowo-kolejowego. Mozna dodac jeszcze pare przymiotnikow, ilustracja jednego z nich jest rowerowa estakada przy Kontenerowej I brak rowerowego polaczenia z Morska na estakadzie.

          Wystepowanie z pozycji pryncypialnych, bbez oceny sytuacji I argumentow innych uczestnikow dyskusji jest przeciwskuteczne.

          • 1 0

    • nie ma szans, aby ze Stępą się zgodzić...

      Takie wypowiedzi oznaczają jedynie znajomość własnego "podwórka" widzianego zza szyby własnego samochodu.
      Witomino... A co tam daje kasę? PIT mieszkańców?
      Cenne ale nie wystarczające...

      • 5 5

    • na tym polega rozwój, Gdynia powstała jako miasto portowe . (1)

      • 25 4

      • Ale Stępa najchetniej usunąłby port z Gdyni. Dba tylko o interes deweloperów.

        • 12 3

    • podatki, dzięki temu będzie więcej na inwestycje

      • 1 1

  • To jest kuriozum !!! (8)

    Przecież to miasto powstało dzięki portowi i dzięki niemu istnieje ! W firmach powiązanych z portem i jego działalnością pracuje kilka lub nawet kilkanaście tysięcy mieszkańców Gdyni a on mówi, że rozwój portu jest im nie na rękę ??! Tak mogą się wypowiadać tylko ludzie, którzy za długo siedzą przy władzy i stracili kontakt z rzeczywistością !!

    • 114 8

    • Ze zrozumieniem trzeba czytać (6)

      Cały ten ciekawy tekst a przede wszystkim projekt i rozmowy o nim trzeba analizować i czytać ze zrozumieniem A to widzę takie człowieczku idzie z trudnością

      • 8 18

      • Otóż to, a za wszystkim kryje się kasa. (4)

        Wystarczy zobaczyć jak dobite są drogi wokół terminalu. Biznes nie chce się dokładać raczej nawet do najbliższego otoczenia.

        • 4 3

        • A miasto rozprzedaje tereny portowe na pustostany. Czyli Szczurek z biznesmenami (3)

          wspólnie morduja miasto.

          • 9 1

          • (2)

            Skoro tereny są portowe to nie miasta. Więc nie pisz bzdur, bo juz kilka osób polubiło twój wpis, który się mija z prawdą.

            • 0 3

            • poszukaj - gminy okradly porty

              gospodarkamorska.pl

              To nietrudne do znalezienia. Jest tam opisana przyczyna zla I mechanizm wplywu bez odpowiedzialnosci.
              Miasto moze I to sporo... Gdansk tez moze cos o tym powiedziec.

              • 3 0

            • Miasto odebrało treny portowi i teraz sprzedaje deweloperom - klarowne?

              • 5 0

      • to oswieć nas ,o Wielki...

        jak inaczej interpretować to co powiedziano.
        A powiedziano - "to miasto jest moje i psujecie mi interesy. Jak sie nie podoba, to wypad..."
        Tak jest moja interpretacja.
        I co ad'vocem?

        • 8 2

    • P. Stepa pracę ma?

      A no ma. Jak tak dalej będą wybierać p.Szczurka, to może nawet dożywotnio, więc jego nie interesuje to czy ta droga będzie czy nie. Jego nie interesuje to, że mnóstwo firm ma tu biznesy tylko że względu na port. Jego nie interesuje, że coraz więcej firm ma dość Gdyni w takiej formie i analizuje jak przenieść się z Gdyni np.firmy z Hutniczej. Widać że p. Stepa nie ma wyobraźni, tak istotnej z pkt widzenia zarządzającego. A miec jej nie ma i nie będzie, bo p. Szczurek jest przy władzy miliard lat i mu to zwisa i powiewa.

      • 17 2

  • Tunel (20)

    Tunel z Oksywia do Śródmieścia a nie jakieś bzdury.

    • 50 49

    • to jest dopiero bzdura :) (10)

      Po pierwsze na Oksywiu mieszka kilka osób i nie warto wydawać kilku miliardów na tunel dla nich.
      Po drugie nieuzasadnione jest wpuszczanie większej ilości samochodów do centrum.

      • 14 11

      • Synku!Najpierw sprawdź!? (5)

        Obłuże i Oksywie to po Chyloni najludniejsze dzielnice Gdyni.Obłuże ma 18tys,a Oksywie 15tys mieszkańców.Dla porównania Śródmieście 12tys,a Karwiny 10tys.Największa Chylonia to 22tys.Warto chyba coś zrobić dla takiej ilości mieszkańców.

        • 14 0

        • niech będzie że 15 tysięcy (2)

          Wciąz i tak za mało jak na inwestycje za kilka miliardów

          • 0 1

          • Dlaczego kilka miliardów? (1)

            Tunel pod Martwą Wisłą to 880mln,85% kosztów dotacja z Unii.Tutaj wystarczyłaby porządna kładka dla rowerzystów i pieszych,a to koszt max kilka mln złotych.Powstałaby przy tym dodatkowa atrakcja dla turystów.Więcej w Gdyni rocznie wydają na farbę i pomniki.

            • 0 3

            • Jakbyś zbudował kładkę, którą nie mogą jeździć samochody, dostałbyś pewnie cebulą po głowie...

              • 0 0

        • warto ale niekoniecznie drogi tunel dla samochodów

          wystarczy porządna zwodzona kładka dla pieszych i rowerzystów za ułamek kosztów tunelu

          Mieszkańcy Oksywia nadal będą mogli jeździć w pobliże centrum Gdyni samochodem, ale inną drogą

          • 0 3

        • Zainwestować jakieś 100000pln na twarz

          Żeby więcej ludzi mogło parkować na trawnikach w centrum?

          • 2 3

      • skąd jesteś, że na Oksywiu widzisz tylko kilka osób!

        Myślę, że właśnie z centrum i chcielibyście postawić płot i odgrodzić się od reszty miasta.

        • 3 1

      • (2)

        Na Oksywiu mieszka kilka osób powiadasz

        • 3 2

        • (1)

          No tak, port wojenny i pare zakonnic, pare osob, a cala okolica to tylko pola i nieuzytki :P

          • 4 7

          • Zupełnie tak samo masz we łbie, trochę nieużytku i pustka.

            • 4 1

    • (1)

      Tunel byłby fajny, ale Śródmieście by tego nie przeżyło. Tunel musiałby ruszać z okolic dworca morskiego. A tam trzeba dojechać np. jadąc z Gdańska.

      • 0 0

      • Ale od strony Gdańska na Oksywie nie trzeba jechać przez Śródmieście.

        Obwodnicą i na estakadę, która zostałaby odciążona od ruchu z centrum właśnie poprzez taki tunel / most.

        • 1 0

    • po to, by więcej kierowców narzekało na brak (darmowych ) miejsc do parkowania ? (2)

      i żądało budowy wielopiętrowych parkingów (w Gdańsku taki jeden jest wykorzystywany w 7% w okresie największego napływu przyjezdnych w lecie)

      • 12 5

      • Kto ma dojeżdżać samochodem (1)

        Ten już dojeżdża.

        • 1 3

        • A miejsca w mieście jest pełno dla wszystkich...

          Nie ma samochodów stojących na trawnikach, blokujących bram, przejazdów i chodników...

          • 3 1

    • pokryjesz koszty to Ci zrobią (2)

      • 10 2

      • to wolisz aby z Twoich podatków pokrywali koszty pomników, kociarni, (1)

        i innych fajerwerków? Fajne priorytety!

        • 2 5

        • Nie ten rząd wielkości.

          Nie stać mnie na mieszkanie, bo kupuję piwo...

          • 0 1

    • Chociaż przeprawa promowa...

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane