• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę

Patryk Szczerba
22 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców. Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców.

Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.



Przypomnijmy, że rząd zapowiadał zmiany w ustawie o portach morskich na początku lipca. Ustawa została przyjęta przez Sejm jednogłośnie w piątek. "Za" głosowało 420 parlamentarzystów, natomiast dwóch posłów wstrzymało się od głosu. Dokument dostosowuje polskie prawo do unijnego rozporządzenia, dotyczącego świadczenia usług portowych oraz wspólnych zasad związanych z przejrzystością finansową portów.

Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego



W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.

Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris. Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.

- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi



Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.

- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.

Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę


- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł



Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • jak zamkna estakade i inne drogi dla epanych tiróff to jetsem za.

    • 2 1

  • "zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T." (4)

    Jakoś Gdańskowi nie przeszkadzało to zbudować tunel i Sucharskiego.
    Jak to w starym kawale z kręgów akademisckich:

    "nie jest ważny temat, ważny jest promotor"

    • 17 6

    • Zanim napiszesz.... (1)

      Obejrzyj mapy. Zarówno Trasa Sucharskiego jak i Marynarki Polskiej są drogami krajowymi finansowanymi centralnie a nie z kasy miast. Czyli podsumowując Gdańsk ma dwie krajówki do portu s Gdynia zero. Przyczyny należy szukać w polityce centralnej

      • 5 0

      • Zanim napiszesz...

        Sprawdź źródła.
        Sucharskiego, tunel, Słowackiego, Havla i inne są zadaniami gminy Gdańsk, zrealizowanymi ze środków jej budżetu i np. EBR. Władze centralne mają tu tyle, że zatwierdzają takie przepływy finansowe.
        Utrzymanie to inna para kaloszy i możliwe, że tu Gdańsk nie popełnił błędów Gdyni, która konfliktując się zarządcą dróg, nie wynegocjowała przejęcia estakady.
        Wpływ "gdańskiej spółdzielni" na kształtowanie przepływów i decyzji jest równie bezsprzeczny ale to nieco odrębna historia.

        • 4 1

    • bosze! herezja na trojmiasto pl, gdansk cos zbudowal! my pisy sort pierwszy nie damy sobie wmowic ze zostal zbudoany jakis tunel czy jakas trasa tak jak nasz ukochany przywodca nie dal sobie wmowic ze biale jest biale a czarne czarne

      • 1 3

    • Bo w Gdyni "sie nie da"

      • 4 3

  • Jak się czyta komentarze "fachowców", to boki można zrywać.

    • 1 4

  • (9)

    Ta droga bez przedłużenia obwodnicy niczego dla mieszkańców nie zmieni.

    • 44 22

    • (4)

      Mapkę obejrzał? Ta droga to właśnie połączenie przedłużonej obwodnicy z portem.

      • 4 0

      • Przedłużeniem obwodnicy ma byc Via Maris a nie Droga Czerwona (3)

        • 3 2

        • (1)

          Przeczytaj jeszcze raz mój wpis, ale ze zrozumieniem, proszę! Przecież to oczywiste.

          • 1 0

          • Daj spokój, z horałem gregoriańskim będziesz dyskutował?

            • 5 1

        • Nic nie da wykonanie Drogi Czerwonej bez Via Maris i udrożnienia przejazdów przez tory kolejowe. I powinno to nastąpić to w tym samym czasie.

          • 1 0

    • (2)

      No przeciez na mapce wyraznie S6 jest przedluzona wiec... ???

      • 4 1

      • Takie mapki to można kupić w każdym sklepie. Droga Czerwona nie oznacza realizacji przedłużenia S6.

        • 0 3

      • jezioro zawsze mozna przeniesc -- bareja mialby uzywanie

        • 1 1

    • ale kto by bral to pod uwage...

      Tu pis buduje-wybitni planisci i odbudowniczowie Polski w ruinie....

      • 7 8

  • Nareszcie rząd się ogarnął.

    • 2 1

  • będzie więcej kasy na "samolociki" (4)

    Bo miasto zdejmie z budżetu utrzymanie estakady.
    I, na pewno, nie przeznaczy jej na inne "zatory" wokół portu.

    • 20 7

    • (3)

      co pisuar to prorok

      • 0 1

      • nic trudnego... (2)

        w tym wypadku, nic trudnego...

        "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli.

        Parcie miast na tereny portowe nie jest zjawiskiem, które występuje tylko u nas; mają z nim do czynienia inne europejskie i nie tylko europejskie porty. Gdy w Hamburgu, postanowiono przejąć pod zabudowę miejską część tamtejszych terenów portowych, zrekompensowano to z nawiązką terenami położonymi w innym miejscu. Na ogół, we władzach miast portowych istnieje pełna świadomość korzyści, jakie te miasta czerpią z portów. Stosunek naszych gmin portowych do portów świadczy, że u nas z tą świadomością nie jest najlepiej."

        • 2 2

        • (1)

          "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."
          a czemu miasto mialoby pozwolic zeby w miejscu gdynskiej plazy zbudowac kolejny basen portowy, postepuja jak najbardziej prawidlowo

          • 0 3

          • płaży?

            A gdzie w Gdyni jest plaża?
            Raczej jest odwrotnie, w miejsce portu Gdynia widzi plażę...
            Czyli interes dla paru właścicieli bud z frytami.
            Czyli potwierdzenie przedstawionej w cytacie diagnozy:
            "u nas z tą świadomością nie jest najlepiej."

            • 3 1

  • Rybex (2)

    A po co pakować w rozwój śledzia skoro dorsz nam w Bałtyku wymiera

    • 0 2

    • bo dorsz wymiera...

      z braku śledzia. I szproty.
      To jego główne pożywienie.

      • 2 0

    • Tylko arka

      • 0 2

  • Droga

    Bedzie tak jak z przekopem mierzeji. Ida wybory cos trzeba podeslac ciemnemu ludowi.

    • 4 2

  • Poważnie tak szybko ? Co się wydarzyło że tak się zadziało ?

    • 3 0

  • Piszecie że inwestycja spózniona o 15 lat?? (2)

    To dlaczego rząd PO tego nie zrealizował?? Jako dawny mieszkaniec wywodzący się z 3city widzę ślepe zapatrzenie w PO większości mieszkańców.

    • 18 4

    • (1)

      Dobrze, że dawny! Takich pisiorków nie chcemy w Trójmieście. Na marginesie, porównaj sobie jeśli jesteś choć trochę obiektywny inwestycje nie tylko drogowe za PO i za PiS.

      • 4 7

      • Nawet tu 27-1

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane