• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Michał Sielski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów Planowany przebieg Drogi trzech powiatów

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko jak już budować to zgodnie z planami rozwoju miasta. (13)

    Nie tak, jak Kwiatkowskiego. Trzeba było od razu budować jako 4 pasmówkę albo nie wydawać zezwoleń na budowę kolejnych bloków do czasu rozwoju komunikacji. Ale u nas to tak jest. "Jakoś tobędzie". Więc mamy to co mamy.

    • 90 27

    • Młodyś... (10)

      Estakadę zaczęli budować, jak dwa samochody na krzyż w ciągu godziny jechały.

      • 28 4

      • Właśnie o tym piszę. (9)

        Powstały nowe osiedla, mnóstwo ludzi. Budując Kwiatkowskiego trzeba było myśleć na jutro, nie na wczoraj.

        • 5 15

        • to może myślą ju o jutrze? Gdzie bedzie mniej samochodow (2)

          bo najprawdopodobniej taka bedzie przyszlosc, transport indywidualny spadnie znacznie. Szczegolnie przy rozwoju rynku elektrycznych samochodow, ciezko bedzie dostac tani uzywany samochod za 10-20 lat. I zostanie tylko autobus dla wiekszosci mieszkancow polnocnych kaszub

          • 11 11

          • Nie jestem tego pewien...

            Potrzeba matką wynalazków.

            • 7 5

          • Dopóki samochody elektryczne nie dorobią się wymiennych akumulatorów zamiast wielogodzinnego ładowania pozostaną drogą

            Teraz prace idą w kierunku zeroemisyjnych paliw do silników spalinowych wi3c przyszłość jest niewiadoma. A ty proponujesz powrót do lat 60 ubiegłego wieku, gdzie "winogrona" wisiały przy każdych drzwiach autobusu i skm-ce? Dzisiaj ludzie nie chcą być bateryjkami w Matrixie. A może jednak chcą, skoro tak ciągną do miasta owczym pędem?

            • 4 6

        • ty najpierw 4x pomyśl zanim napiszesz kolejną totalną bzdurę... (4)

          Gierek w 1974r miał przewidzieć 1000-krotny wzrost zamożności Polaków w 2020r?
          gdy w latach 70tych na 100mieszkaniowy blok przewidywano max 4miejsca parkingowe ;)))

          • 18 6

          • Wystarczyło spojrzeć, jak rozwija się świat.

            Gierek nie był głupi, wiele lat spędził pracując we Francji. Tylko nie było kasy. Nikt nie myślał, jak dzisiaj będzie wyglądało Pogórze. I dzisiaj za to płacimy.

            • 7 10

          • Posiadanie golfa trójki = wzrost zamożności (1)

            > XD

            • 3 1

            • To zależy z czym porównujemy :P

              • 0 0

          • Czasem mam wrazenie, ze na starych osiedlach

            jest wiecej miejsc parkingowych, niz obecnie planuja deweloperzy (vide Gar niz on, zeby daleko nie szukac)

            • 2 1

        • Budowa

          A skąd miasto by wzięło środki na budowę 4 pasów, podczas gdy zapotrzebowanie było na jeden pas. W tamtych czasach byś pisał, że to rozrzutność i niech lepiej zbudują place zabaw itd.

          • 0 0

    • (1)

      Kiedy informacja o tunelu łączącym Skwer Kościuszki z Północnymi dzielnicami Gdyni :)

      • 4 2

      • jak w Zatoce zostaną odkryte zasoby ropy

        na miarę Kuwejtu czy Norwegii...

        • 2 1

  • (3)

    Intencje..listy...koncepcje...a drogi jak nie było tak nie ma....taka prosta sprawa jak wspólny bilet też od tylu lat nierozwiązana...katastrofalny stan trójmiejskich dróg,czy ktoś tym w ogóle zarządza??

    • 96 14

    • Marudzisz jak zwykle (2)

      Pisali ostatnio o przetargach na "wspólny bilet". Płacą ci za te wieczne zrzędzenie na wszystko w Trójmieście?

      • 2 11

      • tak, pisano o tych przetargach (1)

        że oprotestowane i odwołane...
        I nie na "wspólny bilet" a na "wspólną portmonetkę" z której przewoźnik wybiera po uważaniu...

        • 4 1

        • W Gdańsku wspolny bilet juz jest. A w Gdyni zawsze nie da sie

          • 1 2

  • UM wGdyni (7)

    Namaluje, wizualizacja i projekty w infoboxie. Koszt zabawy 10 mln. Macie Gdynianie droge,:)

    • 98 12

    • A Horala i tak zaproponuje Via Maris oraz wbije łopatę pod OPAT jak niegdyś (6)

      Takich mamy reprezentantów w rządzie co nic dla nas nie załatwia

      • 12 8

      • ale przynajmniej zapisy ustawowe są, czyli główna kość niezgody

        Państwo przyznaje się do portu i jego zaplecza a nie jak z estakadą, jest to droga miejska. Sporo w tym zasługi magistratu, który onegdaj poszedł na udry z drogowcami i, między innymi tego, efektem było:

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
        "- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

        • 3 1

      • a mamy reprezentantów w rządzie? (2)

        kto z okolic magistratu w nim funkcjjonuje?

        Co osiągnął poseł Aziewicz o imponującym stażu parlamentarnym i dysponujący całym zapleczem polityczno wykonawczym PO?

        " a w wyborach w 2005 został wybrany na posła V kadencji w okręgu gdyńsko-słupskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 po raz drugi uzyskał mandat poselski, otrzymując 17 275 głosów. Trzeci raz został wybrany liczbą 14 013 głosów w wyborach w 2011.

        Również w 2015 z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję (dostał 6625 głosów). W Sejmie VIII kadencji został zastępcą przewodniczącego Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz członkiem Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. W wyborach w 2019 został wybrany na kolejną kadencję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 9385 głosów. W IX kadencji zasiadł w Komisji Gospodarki i Rozwoju, Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowe"

        I emerytura!
        To jest sztuka!

        • 8 2

        • Aziewicz z zawodu poseł. (1)

          • 7 0

          • Ktoś go do tego zawodu winduje...

            • 1 0

      • (1)

        ten gosciu to pasmo kompromitacji, ale jak widac tacy w pis robia kariery

        • 4 7

        • Pasmo kompromitacji to rządzi Gdynią od kilkudziesięciu lat ;)

          • 4 2

  • Jak nabiją kieszenie milionami za koncepty i projekty to może wbiją szpadel na pokaz i nic dalej. Gdynia to się cofa w rozwoju

    • 55 8

  • A co z droga OPAT? (4)

    Droga trzech powiatow to OPAT? Ma teraz inna nazwe?czy to cos nowego?

    • 49 5

    • W co ty wierzysz :) nic nie powstanie, kryzys gospodarczy idzie. Jak masz dobrą prace to się ciesz

      • 6 5

    • To nie OPAT (2)

      OPAT miał być inwestycją centralną realizowaną przez GDDKiA a więc droga krajową o przekroju 2x2. Póki co ani widu ani słuchu o tej inwestycji.

      • 16 0

      • (1)

        ale obietnice pisu byly, i pokazowki z wbijaniem lopat dla tvpis

        • 14 6

        • kto ich słucha, ogląda, i przede wszystkim wierzy, sam sobie szkodzi

          • 3 0

  • Co za bieda. (7)

    Nie kasy na wybudowanie 7 km drogi...

    • 48 3

    • nie w drodze problem (5)

      a w wybudowaniu połączenia z obwodnicą.
      Na to trzeba miliarda...

      • 3 3

      • (4)

        to zadanie dla wladz centralnych w ramach programu laczenia infrastruktury drogowej z portami

        • 7 1

        • właśnie wsadzono 2mld pln

          z czego ponad połowę w... Gdynię.
          Widać efekty?
          No właśnie. To jest skala zaniedbań.

          • 6 0

        • policz ile i za ile ze swojego budzetu... (2)

          zbudowal Gdansk...

          • 1 2

          • ale co porównujesz (1)

            Gdańsk - Lotos, Energa
            Gdynia - ????
            Nie rozumiem porównywania jednego miasta do drugiego, one powinny się uzupełniać. Gdynia to mniejsza siostra Gdańska i tak powinno pozostać.

            • 1 0

            • Gdynia - PLO, Dalmor, Transocean

              Mors, 3x większa stocznia, pierwszy port kontenerowy, Polifarb...
              Wszystko przeszłość...
              Nie zbyt duże nagromadzenie głupoty w jednym miejscu?
              Gdynia nie jest siostrą i na pewno nie mniejszą...

              • 0 1

    • A z czego ma być jak Gdynia nie ma podatków z firm

      Nawet Rysia imperium niestety się skończyło

      • 5 2

  • (4)

    A co z bezpieczenstwem osob tam sie poruszajacych??? Czują strach przed nielegalnymi uzytkownikami tej drogi, ktorzy nie respektują znaku zakaz wjazdu i szarzują stwarzajac zagrozenie utraty zdrowia a nawet zycia. Policja ma to gdzies, mimo zgloszen

    • 18 26

    • (1)

      Sama widzialam jak motory jezdzom 300km/h na jednym kole tom drogom. Ras zbieralam marhef jak jeden jehal autem pod prond z durzom szybkosciom.

      • 2 1

      • Posać żotkiefkie, bedzie mniej kóżydź

        • 2 1

    • chyba duzo osob tedy jezdzi ze nie ciesza się z komentarza

      • 2 0

    • moze w koncu jak Trojmiasto opisze problem to zadziałaja. Lepiej zeby tak to wyglądało, niż jak będzie sie szukało winnego czyjegos kalectwa lub smierci.

      • 0 0

  • Tia... (2)

    Jest w planie razem z SKM do dzielnic północnych Gdyni. Koncepcje, wizualizacje, obietnice.

    • 54 0

    • (1)

      Chyba wszyscy już stracili wiarę w możliwości i chęci działania władz Gdyni.

      • 7 2

      • Nad urną gdy przyjdzie czas zapewne niestety odzyskają :/

        • 1 1

  • Jeszcze więcej dróg? (3)

    Po co?

    • 14 46

    • bo na tym polega rozwój świata (1)

      Drogi, koleje, trasy rzeczne...... Ogólnie sprawny mniej szkodliwy transport.

      • 6 5

      • mniej szkodliwy transport ?

        na pewno nie drogowy. Im więcej pasów jazdy, tym większa skłonność do wsiadania do samochodu. Korki bywają na "autostradach" typu 2x4 pasy. Bez sensu.

        • 3 2

    • Bo drałując pieszo z Pogórza do Orłowa nogi byś poobcierał.

      • 5 1

  • Zostawcie to Rumi (4)

    Jak zabierze się za to Gdynia to na istniejącej drodze namalują buspas i DR

    • 91 5

    • Port Rumia (2)

      i nawet Port Rumia już jest

      • 12 0

      • (1)

        Czy wiesz, ze przed wojna byl plan dokopania sie z Rumi do morza i z tego wlasnie wzgledu ul. Zwirki i Wigury jest taka szeroka bo miala tamtedy isc linia kolejowa do portu?

        • 4 1

        • Czytalem o innej ....

          Wrrsjo .

          Wzdluz Zwirki i Wigury mial byc polozony tor az do lotniska .

          Pociagi mialy podjezdzac do bramy lotniska gdzie mial byc peron .?

          • 1 0

    • ale za to w Rumi

      nie ma infoboxu ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane