• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Michał Sielski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów Planowany przebieg Drogi trzech powiatów

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Takie różne projekty i mapki oglądam już od ok. 25 lat....

    .

    • 28 0

  • Wuja wybudują, nie ma kasy na nic. A samorząd tak "świetnie" współpracuje z rządem, że jesteśmy na ostatnim miejscu w Polsce jeśli chodzi o takie inwestycje.

    • 28 1

  • kolejna obietnica z Gdyni

    kiedy oni zrealizują cokolwiek z tego co obiecali?

    • 30 0

  • Ile lat temu pis obiecał, ze wybuduje Via Maris? I co? Nic (6)

    • 13 10

    • dokładnie 6 lat temu PO uwaliło to zadanie (5)

      usuwajac je z planu budowy dróg krajowych.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
      "- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

      • 7 2

      • No trolki, lepiej napiszcie, co uwali Kaczor (2)

        wetując budżet unijny, hłe hłe

        • 1 5

        • Było pytanie, była odpowiedź. Nie zmieniaj tematu. (1)

          • 3 2

          • Pytanie bylo o Via Maris nie o OPAT. Wracaj do podstawówki

            • 0 2

      • I w zamian pis obiecał Via Maris i nic nie wybudował (1)

        • 0 1

        • to tylko oznacza

          że "chńczyki" w gddkia maja sie dobrze i jedna jaskółka wiosny nie czyni...
          Pomorze chętnie skorzysta ale nikomu nie chce się rękawów uszarpać aby sprawę wydreptać...

          • 0 0

  • budżet Gdyni to ruina, aktualne zadłużenie to ponad miliard złotych i cały czas rośnie

    do tego jedno z ostatnich miejsc jeżeli chodzi o wykorzystanie środków z UE....
    kto ta ma zbudować? ten co zadłużył Gdynię i zatrudnił w urzędzie miasta ponad 1000 osób?!?

    • 26 1

  • To ja już raczej nie dożyję tych nowych dróg...

    • 17 1

  • To jest droga dla rowerzystów (1)

    i tak ma pozostać !!
    Kopciuchy na tory

    • 15 17

    • szkoda tylko ze rowerzysci muszą z niej uciekac. Wieksze niebezpieczeństwo potracenia na tej ala drodze rowerowej niz przez miasto

      • 1 0

  • Zapamiętajcie sobie raz na zawsze (2)

    Droga Czerwona/OPAT żeby spełniać swoje założenia muszą być drogami o przekroju minimum 2x2. Droga Czerwona ma być poprowadzona na wiadukcie i jako całkowita bezkolizyjna a OPAT nie wiadomo. Żadnego samorządu w Polsce nie stać na budowę dróg o takich parametrach i za cenę miliarda złotych każda. Powstanie tych dróg zależy tylko od zainteresowania władz centralnych finansowaniem takiej inwestycji. A tego zainteresowania nie było (tak PO też miało tą drogę w d..), nie ma i nie będzie. Te drogi nigdy nie powstaną.

    • 14 3

    • Powstanie

      Bo to element infrastrukturalny do portu zewnętrznego w Gdyni. Podpowiem, że sam projekt był planowany tak jak projekt portu zewnętrznego w Gdańsku jeszcze 1999 roku,a le był przez lata blokowany - zgadnij czemu ?

      • 2 1

    • to podlicz

      ile i za ile Gdańsk zrobił z własnego budżetu i unijnego lewarowania.

      Ale z podsumowaniem Twojej wypowiedzi się zgodzę. Plus biurokratyczne wojenki gdyńskiego magistratu z calym otoczeniem i głodne wiecznie afiliowane przy nim "kręgi gospodarcze", łase na szybki pieniądz...

      • 2 0

  • Jako przedstawiciel

    Pewnej ważnej instytucji informuje, że ta droga nie powstanie nigdy. To tereny ujęcia wody dla Gdyni i Rumii.

    • 6 7

  • Ta droga to droga nie Trzech Powiatów ale Dwóch Cwaniaków i burmistrza Pasiecznego. Czy są przygotowane projekty dróg w samej Rumi na który zostanie skierowany cały ruch z portu. Czy popiołøwka bèdzie tylko w jednym kierunku w stronę obwodnicy? Jak zostanie połączona z strefą na ulicy Kazimierskiej? Przez wycięcie do końca lasu w stronę Kazimierza? Wszyscy zachwyceni są operatywnością Rumi a ja mieszkam tu od urodzenia i patrzę z przerażeniem jak to miasto przekształca się przepraszam za wyrażenie w "chlewnię mieszkaniową". Bloki budowane na każdym z możliwych miejsc. Nieważne czy to dawne bagno czy torfowisko. Okno w okno, budynek przy budynku. Korki ciągnące się od rana do wieczora bo samorząd nie wymaga od inwestorów partycypacji czy budowania dróg dojazdowych. Każdy skrawek zieleni zamieniany jest w wybrukowany parking wokół bloków. Chałas, smrød z dymiących się kominów domków jednorodzinnych, wieczne korki i wiele, wiele innych uciążliwości. Brakuje tylko jeszcze tirøw rozjeżdżających wszystko. Ile ścieżek rowerowych powstało w Rumi? Temat wstydliwy. Rozbudowa bazy naftowej na Dębogórzu magazynów gazu na drodze do Mrzezina. Jedna dolina logistyczna teraz druga strefa tylko ja się zastanawiam mieszkajåc przy ulicy Kosynierów gdzie jest miejsce na strefę przyjaznego miasta dla mieszkańców. Tak więc nadzieja w Gdyni że zabraknie im kasy i nadal bedzie można jezdzic rowerem do Gdyni

    • 19 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane