• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy poprawią węzeł na Osowej. Kiedy?

Maciej Naskręt
10 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Dojazd do obwodnicy na Osowej wymaga przebudowy Dojazd do obwodnicy na Osowej wymaga przebudowy

Z każdym przeprowadzonym remontem jazda Obwodnicą Trójmiasta staje się bezpieczniejsza - zapewniają nas drogowcy. Są jednak odcinki, które nadal wymagają przebudowy. Jednym z nich jest zjazd na węźle "Wysoka", przy centrum handlowym Osowa.



Czy na Obwodnicy Trójmiasta jest bezpiecznie?

- Jestem kierowcą z kilkunastoletnim doświadczeniem. Bardzo często korzystam z węzła w Osowej. Wjeżdżając na Obwodnicę Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska w kierunku Rusocina kierowcy dużych pojazdów nie widzą co dzieje się na pasie rozbiegowym tuż za nimi. Przyczyną tego jest ostry kąt łączenia drogi dojazdowej z pasem rozbiegowym. Przejechałem za kierownicą TIR-a pół Europy i nie widziałem tak niebezpiecznego wjazdu na drogę szybkiego ruchu - pisze do nas w e-mailu pan Tomasz, pracownik trójmiejskiej firmy przewozowej.

Taka sytuacja może doprowadzić do wypadku, bowiem cześć zmotoryzowanych, aby upewnić się, czy droga jest wolna, gwałtownie hamuje.

Co na to zarządca drogi?

- Wiemy o tym problemie, jednak nie możemy wykonać w tym miejscu pasu rozbiegowego. Po prostu nie ma na to miejsca. Realizacja ostrzejszego dojazdu również nie wchodzi w grę, bowiem zakłóci płynność jazdy. W przyszłym roku zlecimy opracowanie nowej koncepcji łączenia tych dróg. Zależy nam na poprawie geometrii - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy chcą też poszerzyć do dwóch pasów drogę zjazdową (równoległą do obwodnicy), którą kierowcy jadący z południa zjeżdżają w kierunku ul. Spacerowej. Częściowo rozwiąże to problem tworzących się korków na zjazdach w ul. Spacerową. Niestety, projekt tej modernizacji powstanie dopiero w przyszłym roku. Kiedy realizacja? Lepiej nie pytać.

Znasz inne niebezpieczne miejsca na Obwodnicy Trójmiasta? Napisz do nas e-mail! Wasze sugestie przekażemy GDDKiA w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (59) 1 zablokowana

  • (4)

    Fajnie. Jeszcze żeby fotoradarów nastawiali to by było dużo bezpieczniej.

    • 12 14

    • taa (3)

      i masa zdezorientowani kierowcy dający gwałtownie po hamulcach. zaiste dużo bezpieczniej

      • 4 1

      • taa (2)

        Już widzę typów, co będą hamować do 70 km/h, tak jak jest na drogach krajowych. Radar stoi na drodze z ograniczeniem do 90km/h, a niektórzy zwalniają do 50!!!
        Bo matoł jeden z drugim nie patrzy na znaki...

        • 3 0

        • (1)

          Czyżby Spacerowa przy Renuszewie :D Dopiero teraz widać jak ludzie znają przepisy- zwalniają do 50, bo nie wiedzą jaka tam jest dozwolona prędkość...

          • 2 0

          • Nie wiedzą więc potem jadą 110 i na jedno wychodzi

            ...

            • 0 0

  • Zamienić pierwszeństwo! (8)

    Proponuję zmienić w tym miejscu pierwszeństwo. W sytuacji widocznej na zdjęciu z jego prawej strony na obwodnicę w kierunku Gdańska wjeżdżają samochody jadące z obu kierunków ul. Spacerowej, a na drodze z pierwszeństwem tylko samochody, które zjechały z obwodnicy a potem się rozmyśliły :) Co więcej, samochody jadące drogą gdzie obecnie jest pierwszeństwo miałaby po zmianie dużo lepszą widoczność na samochody którym musiałby ustąpić. Układ węzła bardzo ułatwia takie rozwiązanie (przy pełnej "koniczynce" byłoby to niemożliwe).

    Zamiana pierwszeństwa spowoduje, że będzie trochę nietypowa sytuacja, ale i tak będzie lepiej niż teraz (szczególnie uwzględniając brak miejsca na rozbudowę). Myślę, że jest to co najmniej warte przemyślenia.

    • 56 7

    • Ja mysle ze wtedy byłby to mega absurd drogowy. (1)

      Totalna bzdura. Taka zmiana moze byc wyłącznie u ciebie pod blokiem, a nie na obwodnicy!

      • 3 27

      • Absurd to może by byl gdyby ustap stanal na obwodnicy - a to jest rownolegla droga

        • 0 1

    • byłoby naturalnie, zgodnie z regułą prawej strony

      • 13 2

    • (1)

      Tylko tam nie wszyscy kierowcy ktorzy jada to bezmyslni idioci ktorzy sie pomyslili ale osoby korzystajacy ze stacji beznzynowej

      • 3 1

      • czyli tak samo włączający się do ruchu

        a więc o podobnych 'prawach' jak zjeżdżający zjazdem. W tej sytuacji odwrócenie obecnego pierwszeństwa jest rozwiązaniem idealnym.

        • 6 1

    • NIC TO NIE ZMIENI !!

      To jest taka sama sytuacja jakby ten pas pozniej mial pierwszenstwo nad obwodnica ! Pomyślcie .... TAM WŁĄCZACIE SIĘ DO RUCHU... Znak dobrze stoi!
      (To tak jakby dać pierwszeństwo ludziom włączającym się na rzeczypostpolitej z Jana pawła drugiego ... rozumiecie to ? - to nie jest PRAWA RĘKA .....)

      Widać jakich mamy "szoferów" na polskich drogach .. aż woła o pomstę.

      Polecam sobie to rozrysować i wtedy zrozumieć jak za krótka wyobraźnia ...

      Ja bym polecał ten łuk delikatnie zmienić ... bo jest on za dobry do nabrania prędkości .. . a potem się ładują pod koła albo ostre hamowanie ... Można tam jechać wolniej prawda? Nie włącza się odrazu na obwodowa gdzie lecą po 120-150 kmh...

      • 1 4

    • można i tak, ale...

      Stoi jak byk znak żeby ustąpić pierwszeństwa. Jest linia warunkowego zatrzymania. Czego więcej trzeba? Patrolu drogówki? Wystarczy dostosować prędkość, żeby w razie potrzeby się zatrzymać. Ale nie, bo trzeba w ten wjazd wjeżdżać 90tką, najlepiej jeszcze na ręcznym. Pewnie że ten wjazd (jak i cały węzeł "Osowa") to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie, ale takie jest i innego nie będzie. Lepiej już rozpracować porządnie lewoskręt 2 skrzyżowania dalej (wjazd na osiedla 200m za rondem) niż babrać się z jednym wjazdem.

      • 1 2

    • problem się pojawia jak jedziesz busem albo dostawczakiem... nie możesz wtedy patrzeć w prawo tył tylko prawo pod kątem 90 stopni... Brak widoczności w takich autach spowodowany brakiem widoczności przez przestrzeń towarową jest dużym problemem... w lewo nie ma problemu... wszystko widać bo można się do szyby przykleić i odwrócić ale w prawo na fotel pasażera już się nie przesiądziesz :/

      • 1 0

  • Oczywiście, że zmiana pierwszeństwa poprawi sytuację!

    Z lewej wyjeżdżaja tylko pojazdy z Castoramy lub ze stacji benzynowej, a poza tym mają całkowicie dobrą widoczność tego co nadjeżdża z prawej

    • 18 2

  • (6)

    Aja proponuję, żeby niektórzy nauczyli się w ogóle jeździć obwodnicą.
    Jedzie taki baran 150 po lewym pasie i on uważa że jest panem. Wystarczy mały deszcz albo śnieg i siedzi w rowie albo co gorsza rozwali 2 inne samochody bo straci panowanie nad autem
    A w ogole to śmiać mi się chce bo wystarczy, że popada 2 cm śniegu ( co nastąpi już chyba w weekend) i będą setki wpisow na forum typu "gdzie są służby miejskie!" "obwodnica zablokowana" "tragiczne warunki jazdy" itp bo debil jeden z drugim nie umieją dostosować prędkości do warunków na drodze.

    • 27 11

    • a ja proponuje byś jednak nie jechał uparcie 70km/h lewym pasem bo blokujesz ruch. (2)

      .

      • 10 7

      • (1)

        Jeżdżę tyle ile wolno czyli 110 i nie blokuję nikogo.

        • 11 3

        • Blokujesz tych debili co za.....ją 160 km/h

          • 1 0

    • (2)

      Zaraz się zacznie bitwa na argumenty jak jeździć po obwodnicy :)

      • 2 0

      • To znowu ja - autor tego posta (1)

        I co ? Wczoraj pisałem, że wystarczy śnieżek mały albo deszczyk i zaraz będą wypadki. Dzisiaj był karambol 7 aut na obwodnicy...

        • 0 0

        • Bo 6 aut jechał 110

          a pierwszy 70

          • 0 0

  • Zawsze mnie zatanawia, dlaczego w Polsce trzeba 15 remontow i 10 poprawek

    zeby cos dzialao w miare normalnie.

    • 20 0

  • Brak zjazdu z obwodnicy do CH (3)

    A mnie zastanawia, dlaczego trzeba jechać aż do Spacerowej i stać w korku aby wjechać na parking CH Osowa.

    • 20 2

    • odpowiedz zna

      Budyń

      • 1 0

    • (1)

      nie trzeba ! zjedź wcześniej na Królikarnie i będziesz musiał stać w żadnym korku. Wystarczy przejechać około 1 km droga gruntową.

      • 1 1

      • "gruntowa"??!!

        Po pierwsze ta droga to porazka....szczegolnie teraz.....
        Po drugie wjazd do CH Osowa jest porazka a wyjazd i lewoskret na Osowa to calkiem juz porazka.....
        Czasami jest taki korek ze glowa boli!!
        Co za idiot o tym myslal??!!

        • 0 0

  • najechania na tył w tym miejscu to chleb powszedni (2)

    raz nawet dziewczyna dachowała gdy chciała uniknąć najechania na tył innego pojazdu

    • 1 1

    • Nie zachowała bezpiecznej odległości (1)

      i tyle

      • 1 0

      • Dokładnie. Jakoś wszystkim "miszczom kierownicy" się wydaje, że tez wjazd jest pasem rozbiegowym na obwodnicę.....a tu niespodzianka, do tak nie jest...

        • 0 0

  • a co ze zjazdem z obwodnicy ... (4)

    a co ze zjazdem z obwodnicy z Gdynii w kierunku Osowy?
    zamiast zrobic zjazd tuz za castorama, tak jak to dziala wszedzie indziej niektórzy kierowcy musza uzywac zjazdu za mostem (Ci nie znajacy sie, ze najllepiej jechac przez stacje), z ktorego to wyjazd w kierunku Osowy jest praktycznie niemozliwy ( praktycznie jest mozliwy po kwadransie czekania, lub w nocy) ... czemu nie przewidziano normalnego rozwiazania na tym węźle? Miejsca tuż za castoramą pełno, wiec o co chodzi?

    • 9 0

    • O co chodzi ?

      Jak nie wiadomo o co chodzi to na pewno chodzi o pieniadze :-))

      • 1 0

    • (1)

      o czym ty piszesz? tam nie ma żadnego mostu, jesli już to wiadukt. Mosty są nad zbiornikami wodnymi a tam przecież żadnego nie ma.

      • 1 2

      • Wiadukt jest rodzajem mostu, polecam słownik języka polskiego. ;P

        • 0 1

    • Spacerowa / Obwodnica

      Ciekaw jestem dlaczego nie można wykonać prawidłowo skrzyżowania, tylko potem się improwizuje generując dodatkowe koszty. Można było wykonać pełną `koniczynkę` przy okazji budowy wiaduktu, bo zjazd do Osowy z kierunku Gdyni przez Stację Paliw jest znany tylko jej mieszkańcom, a co będzie jeśli dojdzie tam do wypadku? Jeśli jazda przez Stację między dystrybutorami stała się faktem, to może warto zalegalizować to rozwiązanie modyfikując sposób przejazdu za dystrybutorami likwidując znak zakazu wjazdu za Stacją poszerzając obecny wyjazd i `kanalizując` ruch na tym odcinku. Pisałem kiedyś również o zjeździe z Obwodnicy na parking Reala, przecież jest tam dużo miejsca aby zastosować bezpieczne rozwiązanie, a przy okazji można rozwiązać prawie bezkolizyny wyjazd z parkingu w kierunku Gdyni i Osowy. Przy Auchanie to działa, a tu jest niemożliwe? Sądzę, że Real byłby też ainteresowany takim usprawnieniem. Może ktoś wreszcie się ocknie i zacznie się troszczyć o rozsądne wydawanie pieniędzy podatników. Jeśli mieszkańcy mają usprawniać rozwiązania komunikacyjne to jaki jest sens kształcenia inżynierów ruchu, czy projektantów obiektów drogowych?

      • 1 0

  • Czy ul.Spacerowa, odcinek przez las, może za jakiś czas być dwupasmowa? (3)

    czy odcinek leśny, jest chroniony i nie ma mowy o żadnej przebudowie?

    • 6 1

    • (1)

      osowiaki oprotestowały przebieg Trasy Lęborskiej, więc na ich własne życzenie dwupasmówki nie będzie jeszcze przez bardzo długie lata i ochrona odcinka leśnego nie ma tu pewnie nic do rzeczy.

      • 4 0

      • co ma piernik...

        przecież dojazd do obwodnicy służy mieszkańcom całego Przymorza i spokojnie mógł być dwupasmowy. Trasa Lęborska nie ma tu nic do rzeczy.

        • 0 2

    • czy jesteś sebastiankiem rybakiem moim kuzynkiem z osowej?

      • 0 1

  • spytajcie sie Budynia

    dlaczego tak jest

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane