• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy zbadają natężenie ruchu

Maciej Naskręt
28 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wyniki badań natężenia ruchu poznamy dopiero w 2011 r. Wyniki badań natężenia ruchu poznamy dopiero w 2011 r.

Dopiero w przyszłym roku dowiemy się, ile i jakie pojazdy poruszają się na drogach krajowych w województwie pomorskim. Badania przeprowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.



Badania natężenia ruchu:

W czwartek gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna kolejną edycję pomiaru ruchu na drogach krajowych naszego województwa. Badania przeprowadzane są raz na pięć lat.

W specjalnie oznakowanych 92 punktach na sieci dróg krajowych (za wyjątkiem miast na prawach powiatu: Gdańska, Gdyni i Słupska) obserwatorzy rozpoczną liczenie pojazdów wraz z ich kwalifikacją do poszczególnych kategorii.

- Badanie ruchu ma pokazać stan natężeń ruchu na poszczególnych drogach, co będzie miało zastosowanie między innymi w planowaniu, projektowaniu i modernizacji sieci drogowej oraz w analizach ochrony środowiska - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Liczenie pojazdów w województwie pomorskim jest częścią Generalnego Pomiaru Ruchu, jaki podjęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w całej Polsce. Zbiorcze wyniki GPR 2010 zostaną opracowane i zaprezentowane w marcu 2011 roku.

Opinie (49)

  • a ja się chciałam dowiedzieć (2)

    jak takie badanie jest prowadzone??
    ...bo z artykułu wynika, że stoją sobie ludki przy ulicy, pociągaja z piersióweczki (bez tego zamarźliby na śmierć, a po trzeźwemu w tym kraju sie nie da) i licza w głowie ile aut ich mija. Hmm.... no bardzo wiarygodne badanie!

    • 1 1

    • (1)

      1. przede wszystkim robi się to siedząc w aucie i o piciu nie ma mowy. można to robić ręcznie stawiając sobie kreseczki na kartce. przy odrobinie wprawy i w zależności od ilości pasów ruchu w danym kierunku, można w ten sposób obsłużyć kilka kierunków. przy dużych skrzyżowaniach robi się to w kilka osób lub przez kilka dni różne kierunki.
      2. można sobie to ułatwić używając prostego licznika z guziczkiem, lub kilku liczników lub kombinacji liczników i kartki papieru.
      3. można automatem. wąż gumowy w poprzek drogi w miejscu gdzie auta możliwie najrzadziej się nie zatrzymują podpięty do czujnika ciśnienia, a ten do licznika. w tym przypadku trzeba jeszcze wyliczyć współczynnik ilości osi.

      każda metoda ma wady i zalety ale ma też dwie ważne cechy:
      - nie da się pociągać z piersióweczki,
      - wykorzystuje się prawa statystyki i wiarygodność nigdy nie będzie 100%.

      • 2 0

      • "każda metoda ma wady i zalety ale ma też dwie ważne cechy:
        - nie da się pociągać z piersióweczki"

        ZAWSZE się da! A Polak potrafi jak nikt inny.

        Dzięki za obszerne wyjaśnienia.

        • 1 0

  • "Badania natężenia ruchu: są potrzebne, dowiemy się które drogi trzeba najpierw rozbudować i zmodernizować"
    Bardzo dobrze wiadomo, które drogi trzeba rozbudować i zmodernizować, gdzie tworzą się korki. Nie trzeba robić rzadnych badań.

    • 2 2

  • Drogowcy będąbadać natężenie ruchu hmm a to może lekarze niech badają ilość stojących w kolejce pacjentów !!!.

    przeca to jest zajęcie dla harcerzy a nie dla drogowców !!!

    • 1 0

  • DROGOWCY!!! (1)

    Przyjżyjcie się zalączonej fotografii :- nieraz setki metrów ciągną się tego typu {plotki , przegrody, barierki - jak to zwal tak zwal , w każdym razie są to NASZYCH POLSKICH rodzimych DROGOWCÓW patenty i wynalazki- przydatne jak świni siodlo !!! , jedno pytanko do drogowców;- czy nie należalo by z tych bezsensownie marnotrawionych materialów }jak na zalączonym foto} zbudować choćby jedną przyzwoią kladkę dla pieszych ??? , i już jedna " przeszkoda" na drodze mniej ! ,a to uplynnia i przyspiesza ruch .

    • 3 1

    • Kładkę dla pieszych?

      Chyba raczej tunel dla aut, kolego!
      Z jakiej racji mam zapierniczać kładką nad twoimi autem?

      • 0 1

  • poszerzanie dróg tylko przesuwa korki a nie likwiduje ich (3)

    miasto powinno być projektowane z myślą o ludziach a nie tylko o pojazdach.

    Bez rozwoju komunikacji publicznej i rowerowej z uwzględnieniem pieszych każde miasto się zadusi lub zamieni w betonową pustynię.

    Amerykanie się zastanawiają, jak uciec z tej ślepej uliczki, a nasi drogowcy (i wielu internautów) mają kłopoty z wyobraźnią.

    por.

    • 4 1

    • Pełne poparcie, ale do cepów nie przemówisz.

      Nie od dziś wiadomo, że żeby prowadzić samochód niepotrzebne jest wysokie IQ. Co innego żeby sprawnie analizować sytuację.

      • 1 0

    • rozumiem ze ta twoja idealna komunikacja miejska bedzie wyposazona w funkcje (1)

      teleportu? bo jakos inaczej nie widze dla niej przyszlosci

      • 0 1

      • Rozwiń temat.

        • 0 0

  • racja

    Tak ! -kladke dla pieszych, też wolalabym przejść przez jezdnie bezpiecznie ,a nie śmigać między pędzącymi gamoniami , pozatem ruch to zdrowie ...

    • 1 0

  • A może by tak połatali to co zaostało z dróg ?

    to co sie dzieje na drogach w Gdańsku to jest poprostu skandal ! jazda polega na omijaniu wielkich dziur a nie na obserwacji innych uczestników ! Ale wiadomo lepiej wynająć studentów do liczenia zamknąć projekt podać suche liczby i skasować za to niezłą sumke ! Skandal możliwy tylko w naszym kraju !!

    • 0 0

  • ja wam moge takie badania zrobic za dobra flaszke

    kierowcy doskonale wiedza gdzie sa najwieksze korki i najgorszy stan drog, to ich nalezy sie grzecznie zapytac (pomijam fakt ze odpowiedzialne za to osoby nie robia nic w tym kierunku poza braniem pensji).

    Jedno wiem na bank, jezeli dalej bedziemy zwezac drogi (np. kartuska, wita stwosza) oraz stawiac kolejne swiatla zamiast sie ich pozbywac to NIGDY nie odkorkujemy naszych miast! i do tego bedzie zaj***scie glosno i smierdzaco.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane