• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy zwężają obwodnicę w Gdyni. Kierowcy zaskoczeni

Maciej Naskręt
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack. Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack.

Znika trzeci pas ruchu na jezdni obwodnicy w kierunku Chyloni przed Wielkim Kackiem zobacz na mapie Gdyni Część prac już odbyła się minionej nocy. Drogowcy twierdzą, że tak będzie bezpieczniej, ale kierowcy już są niezadowoleni.



Jak oceniasz pomysł zwężenia jezdni na obwodnicy?

Nie będzie można już wyprzedzać korzystając z trzeciego pasa na obwodnicy w Gdyni przed Węzłem Wielki Kack jadąc od strony Osowej. Minionej nocy drogowcy zlikwidowali dotychczasowy prawy pas. W efekcie zostały tam dwa pasy ruchu. Uzyskana przestrzeń będzie wyłączona z ruchu.

Kierowcy nie ukrywają swojego zaskoczenia.

- Do tej pory mówiło się, że trzeba poszerzać obwodnicę, by upłynnić ruch. Zresztą tak też mówili drogowcy. Tymczasem przed Węzłem Wielki Kack zrobiono rzecz całkowicie odwrotną - zwężono jezdnię z trzech do dwóch pasów. Kierowcom to jedynie skomplikuje jazdę - skarży się pan Tomasz, nasz czytelnik.

Okazuje się, że inżynierowie ruchu w gdańskim oddziale GDDKiA widzą to całkiem inaczej. Ich zdaniem zwężenie ma zapobiec wielu wypadkom i korkowaniu się jezdni w kierunku Chyloni. Pomysł zwężenia Obwodnicy Trójmiasta pojawił się jesienią 2014 r. Sprawę opisaliśmy w osobnym artykule. To efekt licznych wypadków na drodze ekspresowej S6 w 2014 r.

- W tym miejscu odnotowujemy ogromną liczbę awarii ciężarówek, zimą dodatkowo mają one problem z pokonaniem wzniesienia. Wyłączając z ruchu jeden pas uzyskamy miejsce, w którym duże pojazdy będą mogły bezpiecznie zatrzymać się - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Drogowcy podkreślają, że auta zatrzymujące się do tej pory na trzecim - prawym - pasie, powodowały spore zamieszanie na drodze. Wyprzedzenie takiego pojazdu było bardzo utrudnione ze względu na rozpędzone samochody jadące środkowym pasem. Gdy teraz pojazdy staną na jezdni wyłączonej z ruchu, kierowcy nie będą musieli wykonywać manewru wyprzedzania.

Ale to nie wszystko.

- Na końcu lewego pasa, przed Węzłem Wielki Kack, jadąc od strony Osowej, dochodziło do licznych wypadków na skutek m.in. najechania na tył. Chcemy zapobiec takim sytuacjom - tłumaczy dyrektor.

Prace przy malowaniu nowych znaków poziomych mają być prowadzone w zależności od warunków pogodowych. Jeśli spadnie deszcz, zostaną przełożone na kolejny dzień.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack. Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack.
Węzeł Wielki Kack czeka wielka przebudowa

Wprowadzane teraz zmiany będą obowiązywać przynajmniej przez trzy lata. Wtedy ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Wtedy przebudowany zostanie Węzeł Wielki Kack i podjazd do niego od strony Osowy.

Pierwotnie Węzeł Wielki Kack miał być łudząco podobny do Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, ale w ostatnim czasie plany się zmieniły.

- Zaproponowano szereg zmian. Ostateczny kształt tego węzła poznamy po opracowaniu koncepcji programowej, która jest już przygotowywana - mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Trasy Kaszubskiej ma się rozpocząć w 2018 r. i potrwać do 2020 r. Koszt jej budowy szacowany jest na ponad 3 mld zł.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska. Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska.
Kosmetyczna, ale ważna zmiana na Węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska

Zwężenie jezdni w Wielkim Kacku to niejedyna zmiana, jaką drogowcy chcą wprowadzić na drogach ekspresowych w Trójmieście. Kolejna szykuje się na Węźle Gdańsk Południe.

Na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska, jadąc od strony Elbląga, droga przez wiadukt nad drogą ekspresową S6 miała dwa pasy ruchu. Tuż za tym obiektem był ostry zakręt lewo. Wielu kierowców nie brało sobie do serca ustawionego nieco wcześniej ograniczenia prędkości do 50 km/h. W efekcie wielu kierujących pojazdami swoją podróż kończyło na barierkach. W 2012 r. nawet zginął tam motocyklista.

Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili zwęzić tam jezdnię do jednego pasa ruchu na wysokości wiaduktu, by kierowcy wytracili prędkość jeszcze przed ostrym skrętem w lewo. Tu na szczęście ruch jest niewielki i z powodu wprowadzonych zmian nie powinno być utrudnień.

Miejsca

Opinie (290) 5 zablokowanych

  • Szczyt debilizmu Bareja się kłania zza grobu !!! miał by materiał na nowy film o Polskiej rzeczywistości (2)

    Decyzje urzędnicze osiągają szczyty absurdu !!! najgorsze że tak się dzieje w całej Polsce !!! urzędasy wciąż myślą jak by tu jeszcze pognębić Polskiego kierowcę? a że nowych pomysłów im nie brak, przygotujmy się na nadchodzące apogeum korków , zakazów, fotoradarów ,mandatów ,kamer itd... ale wszystko dla naszego bezpieczeństwa !!! dobrze że jeszcze nie musimy wychodzić z domu kaftanach !!! to dopiero było by bezpiecznie w nowej urzędniczej Polsce !!!!!!!!

    • 3 1

    • (1)

      Weź pigułkę, bo przynudzasz.

      • 0 1

      • Głupi jesteś jak but !!!

        • 0 0

  • Jestem za. (17)

    Ten trzeci pas pod górkę był za krótki a zapasowy przyda się. Pogadamy za kilka dni, jak będzie tam stała zepsuta ciężarówka. Wtedy wszyscy zmienią zdanie.

    • 142 51

    • (5)

      Problem taki że najczęściej jak ciężarówka się psuje i staje to już nie jest w stanie dojechać pod górę choćby 2 metry czyli i tak stanie na prawym pasie a ten awaryjny pozostanie nietknięty

      • 15 4

      • (4)

        To się kawałeczek cofnie za sprawą grawitacji.

        • 8 4

        • Problem ciężarówek jest taki, (1)

          że przy zgaszonym silniku blokują się hamulce i jeśli wyczerpie się powietrze w zbiornikach to nie da rady jej ruszyć w żadną stronę

          • 1 0

          • w kilka minut na pewno powietrze nie zejdzie

            • 1 0

        • Cofanie?? (1)

          Na obwodnicy???!!!

          • 2 0

          • Chyba lepiej powolutku cofnąć dziesięć metrów, żeby zjechać na pas awaryjny, skoro nie może podjechać pod górę do przodu, niż stać na pasie jezdnym? Masz zakaz cofania,ale masz też zakaz zatrzymywania się na pasie ruchu i blokowania ruchu. Niektórzy, widzę nie umieją myśleć samodzielnie.

            • 4 3

    • Dokładnie

      Uważam, że to bardzo dobre rozwiązanie. Bardzo często prawy pas był zablokowany przez zepsute ciężarówki, które nie radziły sobie z podjazdem pod górkę. W mojej ocenie upłynni to ruch w tym miejscu, zwłaszcza że rzadko trafiał się dzień bez incydentu na tym odcinku, a zablokowany prawy pas powodował korki minimum do Osowy.

      • 5 0

    • jesli ciężarówka zepsuje się na prawym to przy trzecha pasach można ominąc ją środkowym lub lewym (4)

      bez zwalniania = zatorów

      • 11 22

      • Jeśli ciężarówka zepsuje się na prawym to przy trzech pasach można ominąć ją.... (3)

        Nie, nie można - środkowym i prawym w tym czasie prują idioci, dla których ograniczenia prędkości to tylko nieistotne zalecenia a nie przepisy.

        • 26 7

        • A kto przy awarii a tym bardziej wypadku na lewy zjeżdża? Ci co jadą lewym (jak są dwa pasy) zostają na środkowym a Ci z prawego do zera muszą zwalniać i wszyscy stoją.

          • 3 2

        • przy tylu pasach w kazda stone , przedzielonych zielenia, MOZNA wyprzedzaj po prawej

          A jak ci się nie podoba, to sam zjedz na prawy pas, to cię nikt nie będzie bral po prawej

          • 0 6

        • ...

          Oczywiście środkowym i lewym ;-)

          • 6 0

    • myślisz ze ciezarówa bedzie wiedziała ze sie zepsuje i zjedzie

      wczesniej na ten pas wyłączony z ruchu? tak samo z tirami zimą, myslisz ze zanim utknie na lodzie, zjedzie i sie tam zatrzyma?
      Jak ktoś wiedziałby ze zginie w wypadku, to nie wyjeżdzałby z domu.
      durne myslenie.

      • 9 2

    • za krótki ? zależy jaką się furmanką jedzie :)

      jw

      • 2 3

    • Dzisiaj stał zepsuty samochód i kierowcy musieli ostro hamować, ale (1)

      nie z powodu samochodu, tylko z powodu tego, że drogowcy nie zdrapali martwego pola, co bardzo dezorientowało uczestników ruchu..

      • 2 2

      • Zgadzam się. Drogowcy nie ustawili żadnego znaku o zmianie organizacji ruchu. Co innego pokazują znaki poziome a co innego pionowe.

        • 6 0

    • widzę "ministerstwo prawdy", czyli funkcjonariusze propagandy UM Gdynia już aktywni...

      • 10 12

  • Dwa paski lepsze niż jeden a jeden lepszy... (1)

    Osobówka OK ... zepchnie się na bok ale ciężarówka jak się zepsuje pod ta górkę lub jak nie będzie mogła podjechać to zablokuje jeden z 2 pasów ... i zostanie już wtedy tylko jeden a tak zawsze były dwa rezerwowe... więc czekam do pierwszego zepsucia dużego mobilka lub zimy.. i zobaczymy... a że przejeżdżam tamtędy codziennie od wielu lat to mam porównanie... faktycznie ostatnio często na górce pod wiaduktem ciągle dochodziło do stłuczek i awarii aut

    • 0 0

    • To pojedzie siłą grawitacji kawałeczek w dół.

      • 0 0

  • zawsze to mowilem - zwezic wszystkie trojmiejskie drogi do JEDNEGO pasa!!! (1)

    to bedzie tzw "uspokojenie ruchu", na dodatek na drogach do niedawna nazywanych szybkiego ruchu, naziemne przejscia dla pieszych oraz progi zwalniajace. Tylko taka koncepcja wplaynie na bezpieczenstwo o ktore tak troszczy sie ZDiZ oraz mu podobne bardzo potrzebne urzedy.

    • 29 3

    • Nudne jest takie przeginanie.

      • 0 0

  • wypadki? (1)

    To kierowcy są ich przyczyną a nie trzeci pas. Idąc tym tropem to można by zlikwidować obwodnice,w miastach wszystko pozwężać i ograniczyć prędkość do nierealnych 30km/h jak w Sopocie. Polska 20 lat za murzynami,ale mam w rażenie że jednak z roku na rok coraz więcej. Kraj absurdu w którym dla bezpieczeństwa likwiduje się pas ruchu. A żeby zapobiec gwałtom niech zlikwidują kobiety... Eh logika tego kraju.

    • 3 1

    • Nudne jest takie przejaskrawianie do absurdu, bez odniesienia do rzeczywistości.

      • 0 0

  • Chore (1)

    może progi zwalniające, o co tu chodzi w tym obłędzie chorych urzędasów.

    • 4 2

    • Nudni.jesteście z tym przejaskrawianiem.

      • 0 0

  • (2)

    Uważam, ze dobre rozwiązanie. Jeżdżę ta drogą codziennie i to co na tym odcinku wyprawiają niektórzy kierowcy to woła o pomstę. Wyprzedzenie z dużą prędkością,
    wpychanie się na siłę i zjazd na Karwiny z trzeciego pasa!!!! Skoro nie umiemy zachować granic zdrowego rozsądku to będziemy cierpieć wszyscy.

    • 1 4

    • (1)

      Też trąbiąc dżę co dziennie i większość tych sytuacji jest spowodowana przez tak zwanych władców lewego pasa dla których prawy nie istnieje a lewym jadą max 80 - 90

      Nie ma dnia żebym takiego nie spotkał!
      Nawet wczoraj głupie tępe babsko wysiadło na skrzyżowaniu i się zaczęło awanturować że ją przestraszyłem trąbiąc na nią i ona mogła spowodować wypadek!

      • 1 2

      • To dziwne, ja też jeżdżę, a takie sytuacje są bardzo rzadko. Za to niemal codziennie jakiś magik dojeżdża mi 160-170 km/h "do zderzaka" i błyska, że mam się wciskać między jadące prawym pasem 80 km/h "tiry" i "skody", bo dla niego jechać za mną 110+ km/h to za mało.

        • 0 0

  • Stado baranów! (8)

    I tyle! Wszędzie poszerzają, dobudowują, ulepszają, a u nas zamykają piękny, wygodny, solidny pas ruchu. Ale co tu wymagać od nich. Ludzi pracujących w takich instytucjach z roku na rok więcej, a poziom... hmmm... jak wyżej w artykule!
    Ps. Czy nie można za takie decyzje wyrzucać z pracy?

    • 122 37

    • w wielu miastach drogi szybkiego ruchu są likwidowane (2)

      polityka kształtowania infrastruktury drogowej jest nastawiona bardziej na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów niż na poszerzanie ulic, które w żadnym mieście nie zlikwidowało korków tylko poprzesuwało je gdzie indziej i zwiększyło problemy z parkowaniem. Budżety wielu miast i całej USA nie wystarczają na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej.

      • 0 3

      • Drogowiec jak wnioskuję z wypowiedzi (1)

        J.W.

        • 0 1

        • A pochwal się, gdzie Ty pracujesz?

          • 0 0

    • Czy nie można za takie decyzje wyrzucać z pracy? (1)

      pewnie nie, bo ta banda tępaków jest z samego gdańska, zrozum to. Taka szczera prawda niestety. Pie...pr..one komuchy PA i jego świta.

      • 3 5

      • Weź pigułkę, popij meliską i zjedz snickersa, bo gwiazdorzysz. Co ma PA do GDDKiA - organu centralnego Państwa?

        • 2 0

    • Obwodnica (1)

      A to wynik tego ze wczoraj albo przedwczoraj był artykol o przywróceniu 120km /h na gdyńskim odcinku.Za duzo krytyki na temat drogowcow zazadzajacych obwodnica wiec zamkneli pas pretekst zawsze się znajdzie.A co tam .

      • 3 5

      • Tak, tak, całą noc drogowcy siedzieli i kombinowali, jak by Tobie osobiście dopier....ć za ten artykuł. Weź pigułkę i zagryź snickersem, bo gwiazdorzysz!

        • 6 2

    • Gdzie jest wszędzie?

      Ten solidny pas ruchu jest zbyt krótki by miał sens.

      • 7 7

  • Obwodnica i bezpieczeństwo (1)

    Dla bezpieczeństwa, proponuję zlikwidować obwodnicę i zrobić z tego deptak. Co za durnie z inżynierów ruchu. Autor projektu obwodnicy (nie wiem czy jeszcze żyje) kilka lat temu na łamach prasy stwierdzał że jest to droga rodem z lat 70 ubiegłego wieku. I żeby spełniała swa podstawową funkcję potrzeba dodatkowych pasów ruchu. A tu masz, znaleźli się mądrzejsi....

    • 1 1

    • Nudni jesteście z tym przeginaniem.

      • 0 0

  • trochę śmieszne, trochę smutne (3)

    bezpieczeństwo może to poprawi, bo faktycznie ten trzeci pas był za krótki i niejeden kierowca się przeliczył z wyprzedzaniem ale metoda taka sobie. Powinno sie raczej wydłużać trzeci pas a nie likwidować go. No ale zamiast przeznaczyć pieniądze na poszerzanie tej obwodnicy, inwestuje się w nie bardzo potrzebną obwodnicę metropolitalną, którą to żadna nawigacja kierowcy jadącego z Wa-wy/Łodzi do Szczecina napewno nie poprowadzi, bo to jest naokoło.

    • 11 3

    • (2)

      Mylisz się - każda nawigacja poprowadzi drogą, na której jest 120 km/h, zamiast 100 km/h - a po wybudowaniu OMT, ZOT straci status "Eski" i zostanie drogą gminną.

      • 0 3

      • Ja myśle, że ty się mylisz (1)

        Poprowadzi tylko wtedy jak sie wybierze opcję "szybka", bo juz opcja "optymalna" a tym bardziej "najkrótsza" nie poprowadzi. Poza tym, gdyby był na obwodnicy trzeci pas to nikt by nie musiał ograniczać prędkości do 100km/h. Naprawdę OMT nie będzie żadną obwodnicą tylko drogą dojazdową z Kaszub zachodnich do Gdyni lub Pruszcza Gd i A1.

        • 0 0

        • Co do "najkrótszej" to masz rację, ale z mojego doświadczenia takie ustawienie GPSu to proszenie się o kłopoty, a przynajmniej test zawieszenia. Natomiast optymalne i najszybsze poprowadzą drogą wyższej kategorii, a OMT ma mieć w zasadzie przekrój autostradowy (2 pasy z szerokim pobocze plus rezerwa). Zresztą czy ktoś pojedzie tak, czy inaczej, tragedii nie będzie - za to będzie alternatywa.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane