- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Drogowcy zwężają obwodnicę w Gdyni. Kierowcy zaskoczeni
Znika trzeci pas ruchu na jezdni obwodnicy w kierunku Chyloni przed Wielkim Kackiem Część prac już odbyła się minionej nocy. Drogowcy twierdzą, że tak będzie bezpieczniej, ale kierowcy już są niezadowoleni.
Kierowcy nie ukrywają swojego zaskoczenia.
- Do tej pory mówiło się, że trzeba poszerzać obwodnicę, by upłynnić ruch. Zresztą tak też mówili drogowcy. Tymczasem przed Węzłem Wielki Kack zrobiono rzecz całkowicie odwrotną - zwężono jezdnię z trzech do dwóch pasów. Kierowcom to jedynie skomplikuje jazdę - skarży się pan Tomasz, nasz czytelnik.
Okazuje się, że inżynierowie ruchu w gdańskim oddziale GDDKiA widzą to całkiem inaczej. Ich zdaniem zwężenie ma zapobiec wielu wypadkom i korkowaniu się jezdni w kierunku Chyloni. Pomysł zwężenia Obwodnicy Trójmiasta pojawił się jesienią 2014 r. Sprawę opisaliśmy w osobnym artykule. To efekt licznych wypadków na drodze ekspresowej S6 w 2014 r.
- W tym miejscu odnotowujemy ogromną liczbę awarii ciężarówek, zimą dodatkowo mają one problem z pokonaniem wzniesienia. Wyłączając z ruchu jeden pas uzyskamy miejsce, w którym duże pojazdy będą mogły bezpiecznie zatrzymać się - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj też: Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię
Drogowcy podkreślają, że auta zatrzymujące się do tej pory na trzecim - prawym - pasie, powodowały spore zamieszanie na drodze. Wyprzedzenie takiego pojazdu było bardzo utrudnione ze względu na rozpędzone samochody jadące środkowym pasem. Gdy teraz pojazdy staną na jezdni wyłączonej z ruchu, kierowcy nie będą musieli wykonywać manewru wyprzedzania.
Ale to nie wszystko.
- Na końcu lewego pasa, przed Węzłem Wielki Kack, jadąc od strony Osowej, dochodziło do licznych wypadków na skutek m.in. najechania na tył. Chcemy zapobiec takim sytuacjom - tłumaczy dyrektor.
Prace przy malowaniu nowych znaków poziomych mają być prowadzone w zależności od warunków pogodowych. Jeśli spadnie deszcz, zostaną przełożone na kolejny dzień.
Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.
Węzeł Wielki Kack czeka wielka przebudowa
Wprowadzane teraz zmiany będą obowiązywać przynajmniej przez trzy lata. Wtedy ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Wtedy przebudowany zostanie Węzeł Wielki Kack i podjazd do niego od strony Osowy.
Pierwotnie Węzeł Wielki Kack miał być łudząco podobny do Węzła Karczemki , ale w ostatnim czasie plany się zmieniły.
- Zaproponowano szereg zmian. Ostateczny kształt tego węzła poznamy po opracowaniu koncepcji programowej, która jest już przygotowywana - mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Budowa Trasy Kaszubskiej ma się rozpocząć w 2018 r. i potrwać do 2020 r. Koszt jej budowy szacowany jest na ponad 3 mld zł.
Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.
Kosmetyczna, ale ważna zmiana na Węźle Gdańsk Południe
Zwężenie jezdni w Wielkim Kacku to niejedyna zmiana, jaką drogowcy chcą wprowadzić na drogach ekspresowych w Trójmieście. Kolejna szykuje się na Węźle Gdańsk Południe.
Na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska, jadąc od strony Elbląga, droga przez wiadukt nad drogą ekspresową S6 miała dwa pasy ruchu. Tuż za tym obiektem był ostry zakręt lewo. Wielu kierowców nie brało sobie do serca ustawionego nieco wcześniej ograniczenia prędkości do 50 km/h. W efekcie wielu kierujących pojazdami swoją podróż kończyło na barierkach. W 2012 r. nawet zginął tam motocyklista.
Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili zwęzić tam jezdnię do jednego pasa ruchu na wysokości wiaduktu, by kierowcy wytracili prędkość jeszcze przed ostrym skrętem w lewo. Tu na szczęście ruch jest niewielki i z powodu wprowadzonych zmian nie powinno być utrudnień.
Miejsca
Opinie (290) 5 zablokowanych
-
2015-05-15 11:39
Tylko idiota mógł to wymyślić!
Ręce opadają w tym chorym kraju!
Wszędzie się powiększa drogi a tu! Oczywiście zmniejszyć!
Jak już musieli coś przerobić to jedynie przedłużyć pas do skrętu z obwodnicy!
Zawsze się zastanawiam skąd w urzędach biorą się tak genialni myśliciele- 2 0
-
2015-05-14 14:53
(1)
Niemczech rozszerzają i jadą 250km/h i nie mają tyle wypadków co my, a my zwężamy żeby było bezpieczniej tylko głupi Polak by mógł to wymyśleć!!!
- 21 10
-
2015-05-15 11:30
prawda
Bo w Polsce pseldo kierowcy nie potrafią jeździć. W Niemczech jest kultura jazdy tam nikt się nie musi wciskać między jadące auta a u nas żaden h..... cie nie wpuści nie zrobi ci miejsca żeby można było bezpiecznie wjechc
Wiec myślę że Polacy nie umieją jeździć są h....- 2 0
-
2015-05-15 10:41
Zaczyna być gorzej niż w socjaliźmie.
W słusznie minionym systemie urzędnicy wzorowali się, z lepszym lub gorszym skutkiem, na zagranicznych rozwiązaniach. Dzisiaj polscy urzędnicy tworzą własne wzorce ... niestety społeczeństwo nie ma nad nimi żadnej kontroli.
- 3 1
-
2015-05-15 10:07
w sumie nie takie glupie
jesli przesuna pasy ruchu w lewo i "awaryjny" zostanie na skraju prawej strony to rzeczywiscie w zimie to moze uratowac skore wielu tirom (a osobowkom wiele zaoszczedzonego czasu w przypadku gdy tir nie bedzie mogl podjechac pod gore). umowmy sie, ze tym lewym to cisneli przedstawiciele w fabiach zeby tylko wyprzedzic jedno auto....
- 2 0
-
2015-05-15 09:49
Bzdura do potęgi !!!
Wyrzucone w błoto pięniądze a za jakiś czas będą wracać to 3 pasów. 3ci pas do wymijania to świety pomysł i sprawdzony w wielu miejscach. Piszą że będzie do miejsce do postoju jak ciężarówka stanie w zimę gdy nie da rady podjechać - też bzdura, skąd niby kierowca cięzarówki będzie wiedział kiedy ma stanąć. Jakby jechał prawym pasem to po prostu tam stanie, a jak bedzie jechał po środku to jeszcze przy poślizgu sie trochę przekosi i zablokuje 2 albo 3 pasy.
Absurd i jeszcze raz absurd !!!- 5 1
-
2015-05-15 09:45
...duże pojazdy będą mogły bezpiecznie zatrzymać się...
Ps. Od kiedy na drodze ekspresowej czy autostradzie można na poboczu bezpiecznie się zatrzymać?
Można ograniczyć prędkość a gdy będą trudne warunki atmosferyczne to jak zawsze i wszyscy tam będą stać!!!
Kto zapłaci za budowę tych zamykanych odcinków drogi?- 3 1
-
2015-05-15 09:14
Debilizm totalitarny (1)
Wiadome ze wiekszosc ludzi jezdzacych po naszych drogar poprostu sie nienadaje do prowadzrnia pojazdu. Ostatnio kobieta jechala cala obwodnice od karwin do chyloni z wlaczonym kierunkowskazem idiotka.
strach wypszedzac. Ostatnio na gdynskiej debil kechal 50km/h propon7je nowe egzaminy dka wszystk8ch kierowcow w gdyni. 80% nie oowinna miec prawka. Niech zwerzaja pas bo strach wypszedzac jak banda spacerowiczow wacha sie 3min nad zmiana pasa.- 0 2
-
2015-05-15 09:19
Nie karmić trolla!
- 1 0
-
2015-05-15 09:16
bo to nowa filozofia jest (1)
a najbezpiecznie by było jakby zamknąc drogi całkowicie, a jak kto potrzebuje się przemieści to wysmarować mu nogi smołą i pieszo
- 1 1
-
2015-05-15 09:19
Słabe trolle są słabe.
- 0 0
-
2015-05-15 09:11
Dajcie znaki o zmianie organizacji ruchu!
Jadąc te dozwolone 100, w dozwolonej odległości pojechałem "po staremu" i na szczęście wjechałem między 2 auta na "nowym starym pasie". Tak zdrapali te znaki, że jadąc po południu i przy 100 km/h prawie nie widać różnicy i strasznie to człowieka myli.
- 3 0
-
2015-05-15 09:09
BRAWO !
świetny pomysł, a na wyłączonym pasie zróbmy zatoczkę dla ITD i tych niebieskich hien; Nie dość że bezpiecznie to i pare złotych wpadnie. Panowie z GDDKiA to swoje prace inżynierskie robili w Ugandzie.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.