• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy zwężają obwodnicę w Gdyni. Kierowcy zaskoczeni

Maciej Naskręt
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack. Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack.

Znika trzeci pas ruchu na jezdni obwodnicy w kierunku Chyloni przed Wielkim Kackiem zobacz na mapie Gdyni Część prac już odbyła się minionej nocy. Drogowcy twierdzą, że tak będzie bezpieczniej, ale kierowcy już są niezadowoleni.



Jak oceniasz pomysł zwężenia jezdni na obwodnicy?

Nie będzie można już wyprzedzać korzystając z trzeciego pasa na obwodnicy w Gdyni przed Węzłem Wielki Kack jadąc od strony Osowej. Minionej nocy drogowcy zlikwidowali dotychczasowy prawy pas. W efekcie zostały tam dwa pasy ruchu. Uzyskana przestrzeń będzie wyłączona z ruchu.

Kierowcy nie ukrywają swojego zaskoczenia.

- Do tej pory mówiło się, że trzeba poszerzać obwodnicę, by upłynnić ruch. Zresztą tak też mówili drogowcy. Tymczasem przed Węzłem Wielki Kack zrobiono rzecz całkowicie odwrotną - zwężono jezdnię z trzech do dwóch pasów. Kierowcom to jedynie skomplikuje jazdę - skarży się pan Tomasz, nasz czytelnik.

Okazuje się, że inżynierowie ruchu w gdańskim oddziale GDDKiA widzą to całkiem inaczej. Ich zdaniem zwężenie ma zapobiec wielu wypadkom i korkowaniu się jezdni w kierunku Chyloni. Pomysł zwężenia Obwodnicy Trójmiasta pojawił się jesienią 2014 r. Sprawę opisaliśmy w osobnym artykule. To efekt licznych wypadków na drodze ekspresowej S6 w 2014 r.

- W tym miejscu odnotowujemy ogromną liczbę awarii ciężarówek, zimą dodatkowo mają one problem z pokonaniem wzniesienia. Wyłączając z ruchu jeden pas uzyskamy miejsce, w którym duże pojazdy będą mogły bezpiecznie zatrzymać się - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Drogowcy podkreślają, że auta zatrzymujące się do tej pory na trzecim - prawym - pasie, powodowały spore zamieszanie na drodze. Wyprzedzenie takiego pojazdu było bardzo utrudnione ze względu na rozpędzone samochody jadące środkowym pasem. Gdy teraz pojazdy staną na jezdni wyłączonej z ruchu, kierowcy nie będą musieli wykonywać manewru wyprzedzania.

Ale to nie wszystko.

- Na końcu lewego pasa, przed Węzłem Wielki Kack, jadąc od strony Osowej, dochodziło do licznych wypadków na skutek m.in. najechania na tył. Chcemy zapobiec takim sytuacjom - tłumaczy dyrektor.

Prace przy malowaniu nowych znaków poziomych mają być prowadzone w zależności od warunków pogodowych. Jeśli spadnie deszcz, zostaną przełożone na kolejny dzień.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack. Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack.
Węzeł Wielki Kack czeka wielka przebudowa

Wprowadzane teraz zmiany będą obowiązywać przynajmniej przez trzy lata. Wtedy ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Wtedy przebudowany zostanie Węzeł Wielki Kack i podjazd do niego od strony Osowy.

Pierwotnie Węzeł Wielki Kack miał być łudząco podobny do Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, ale w ostatnim czasie plany się zmieniły.

- Zaproponowano szereg zmian. Ostateczny kształt tego węzła poznamy po opracowaniu koncepcji programowej, która jest już przygotowywana - mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Trasy Kaszubskiej ma się rozpocząć w 2018 r. i potrwać do 2020 r. Koszt jej budowy szacowany jest na ponad 3 mld zł.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska. Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska.
Kosmetyczna, ale ważna zmiana na Węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska

Zwężenie jezdni w Wielkim Kacku to niejedyna zmiana, jaką drogowcy chcą wprowadzić na drogach ekspresowych w Trójmieście. Kolejna szykuje się na Węźle Gdańsk Południe.

Na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska, jadąc od strony Elbląga, droga przez wiadukt nad drogą ekspresową S6 miała dwa pasy ruchu. Tuż za tym obiektem był ostry zakręt lewo. Wielu kierowców nie brało sobie do serca ustawionego nieco wcześniej ograniczenia prędkości do 50 km/h. W efekcie wielu kierujących pojazdami swoją podróż kończyło na barierkach. W 2012 r. nawet zginął tam motocyklista.

Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili zwęzić tam jezdnię do jednego pasa ruchu na wysokości wiaduktu, by kierowcy wytracili prędkość jeszcze przed ostrym skrętem w lewo. Tu na szczęście ruch jest niewielki i z powodu wprowadzonych zmian nie powinno być utrudnień.

Miejsca

Opinie (290) 5 zablokowanych

  • W Gdyni co chwila coś przeciwko mieszkańcom. (14)

    Coraz trudniej się tu zaczyna żyć... a urzędasy mają się dobrze.

    • 252 66

    • Następny hejter sponsorowany przez miasta ościenne?

      • 3 0

    • Bo coraz częściej te świ...nie z gdanska (2)

      wpi...er..a..ja sie w sprawy Gdyni i zagrabiaja wszystko co cale trojmiasto powinno dostac

      • 5 7

      • fujarkowiec? (1)

        • 3 3

        • cipcip betoniara?

          • 4 4

    • powiem tak jak C.Pazura

      w oryginale było Łódź ku...wa, a tu będzie Gdynia k.....wa

      • 1 3

    • (1)

      to akurat robi gdansk nie gdynia

      • 2 8

      • To akurat robi Gdaka, a nie Miasto Gdańsk.

        • 7 2

    • przecież piszą, że było tam dużo wypadków....zrobili miejsce buforowe dla cieżarówek i to dobrze (4)

      • 15 16

      • To (1)

        powiedz mi głąbie jak ciężarówki które mogą poruszać sie tylko prawym pasem, mając problem z podjazdem przejada na ten skrajny lewy pas..

        • 4 7

        • Nie bardzo rozumiesz, jak wygląda to przemalowanie pasów, prawda? Dla niekumatych: lewy pas poprowadzą po lewym. Prawy po środkowym. Obecny prawy zamalują na awaryjny. Kapuje komentator o bardzo małym rozumku?

          • 12 2

      • napisac to sobie mozna wszystko zeby udowodnic swoje racje, bezmozgowce uwierza

        • 8 1

      • Ale debilowi tego nie przetłumaczysz

        Oni zawsze najgłośniej krzyczą

        • 13 5

    • wszystkiemu winien szczurek

      w nocy zamalował pasy szt.3 jezdni przeciw własnym mieszkańcom

      "deratyzacja potrzebna od zaraz"

      • 4 10

    • Deratyzacja deratyzacją, ale twój mózg wymaga interwencji lekarza, i to pilnej

      Zarządcą ZOT jest GDDKiA, a nie UM w Gdyni - taki mały zonk głupi wyborco komorka

      • 32 11

  • co za po...pie..ony portal (2)

    o gdańsku, gdańsku i wszystkim co dzieje sie gdansku, czasami wokół niego.
    dlaczego nazywacie go trojmiasto a nie po prostu gdanszczuchy, gdan.szczyny itp

    • 2 6

    • (1)

      Hehehehe - wpis pod artykułem o Gdyni. No trudno o większego idiotę. ;)

      • 2 0

      • Nie tak znowu trudno...

        • 0 0

  • (2)

    Geniusz tych debili od dróg jest widoczny co 10 metrów w całym trojmiescie. Tak to jest kiedy do roboty przyjmuje sie półgłówków... Zero umiejetnosci, zero wyobrazni... cholery mozna dostac. Jak ten debil jeden z drugim sobie wyobraza pas wyłaczony z ruchu po LEWEJ STRONIE?

    • 2 2

    • Widać, kto ma zero wyobraźni. Przynosisz wstyd całej Oruni ;)

      • 0 1

    • Pas wyłączony z ruchu jest wydzielony po prawej stronie, domalowali linie i zrobili łuk, ale niestety stare linie wciąż są widoczne i przecinają się z nowymi, wprowadzając w błąd. Podobnie jak znaki, które ciągle informują o trzecim pasie. Amatorka pełna.

      • 1 0

  • (1)

    może jeszcze progi zwalniające dodadzą

    • 3 2

    • zieew, przeginanie już się opatrzyło

      • 1 1

  • Absurd (1)

    ... bo zakładają że auto się tu zepsuje... super, to na długości całej obwodowej wyłączcie prawy pas, bo może w innym miejscu ciężarówka może zechce się zepsuć... IDIOTYZM

    • 9 2

    • zieew, przeginanie już się opatrzyło

      • 1 0

  • Ręce opadają!!!! (1)

    w gdańskim oddziale GDDKiA muszą pracować sami impotenci umysłowi!

    • 6 2

    • obrażać już umiesz, pomyśl o argumentach

      • 1 2

  • Zakazy i nakazy (3)

    Proponuję następujące rozwiązania celem zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa obywatelom: a) absolutny zakaz prowadzenia pojazdów (nie dotyczy polityków, którzy dodatkowo nie muszą przestrzegać przepisów); b) nakaz chodzenia w kaskach i ochraniaczach, ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy się wywrócimy i zrobimy sobie krzywdę (brak kasku lub ochraniaczy karany mandatem); c) zakaz używania noży, widelców oraz wszelkich innych przedmiotów, którymi możemy wyrządzić sobie krzywdę (posiadanie takowych skutkować będzie karą pozbawienia wolności). Wszystko to dla naszego dobra!

    • 7 2

    • myślę, że nie wiesz, że jesteś po prostu nudny

      • 1 0

    • do pktu b dodałabym, ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy pojedzie polityk, a w kodeksie, że za każdy wypadek z udziałem polityka odpowiada inny uczestnik tego wypadku.

      • 1 0

    • Suchar. Musiałem popić.

      • 0 0

  • powinno (2)

    być odwrotnie . obwodnice na całej długości powinno się poszerzyć do trzech pasów w kazdą strone .

    • 6 1

    • tak robili w USA, póżniej w byłym ZSRR i teraz w Chinach

      takie myślenie prowadzi do wyczerpania środków budżetowych - wpływy z podatków przestają wystarczać na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej w wielu krajach świata. Stąd UE daje pieniądze na rozwój transportu szynowego, a nie na takie pomysły wynikające z płytkiej refleksji.

      • 1 0

    • Od Straszyna do zjazdu na Port wystarczy.

      • 2 0

  • (20)

    Najlepiej jak cała obwodnica będzie zamknięta, wtedy wypadki zostaną zredukowane do zera.

    • 554 46

    • tak rozumowali komuniści: jak się wprowadzi zakaz kąpieli, to nie będzie utonięć

      byli jednak tacy, którzy zaczęli uczyć ludzi pływać. Teraz przydałoby się powtórzenie nauki jazdy by nie siedzieć na zderzaku poprzedzającego kierowcy przy prędkości określonej znakami np. 90 km/h.

      • 2 0

    • bardoz dobrze

      idioci wyprzedzaja na trzeciego przy predkosci 160km/h a pozniej sie dziwic skad wypadki

      • 2 2

    • ta sama logika co przy utrzymaniu 100km.h (1)

      Skompiluję tu dwa poprzednie swoje kom. bo dalej pasują do "logiki" powyższych działań. A jechałem dziś- jest gorzej.
      To jest niemożliwe do wytłumaczenia tak myślącym ludziom, inne matrixy, np z artykułu o utrzymaniu 100km/h.:
      "Ponadto ciężarówki jadące prawym pasem obwodnicy poruszają się z prędkością 80-90 km/h. Natomiast auta na lewym pasie to samochody osobowe jadące najczęściej 120 km/h. Różnica prędkości również potęguje tam niebezpieczeństwo, szczególnie przy próbach wyprzedzania i zmiany pasa."
      To jest całe cudne, ale to, że zagrożeniem przy wyprzedzaniu jest różnica prędkości- precious.
      Nie ma nawet sensu zaczynać dyskusji, przy tak absurdalnej agrumentacji
      Stary dowcip dla autorów i zgadzających się z powyższym cytatem i zwężeniem obwodnicy:
      Wiecie co jest najczęstrzą przyczyną utonięć???
      -WODA

      Oni widocznie lubią i chcą np. wjeżdżać na obwodnicę 50 na godz., dziwić się potem, że nie mają jak wjechać i stać bezradnie na końcu pasa prosząc o zablokowanie dla nich prawego. Sami zaś- prawym przez całą obwodnicę, nie ważne, że ktoś chce właśnie wjechać, a oni mogą zjechać na lewy.

      Mamy strasznie dużo samolubnych ludzi: jedni chcą samolubnie szybko inni wolno- "normalnie". A ja bym chciał abyśmy poruszali się po drogach przewidywalnie dla innych, patrząc co się dzieje i BĘDZIE DZIAŁO ZA CHWILĘ, płynnie, czytelnie. wtedy każdy dojedzie tak, jak będzie chciał.

      • 27 1

      • Racja, jest gorzej, ale z innych powodów (na razie)

        Wczoraj wjechałabym w zad kierowcy, który zgłupiał widząc częściowo zamalowane pasy i zaczął ostro hamować, bo mu się liczba nie zgadzała :/
        Nie wiem, czy likwidacja pasa coś zmieni, czy nie (może warto spróbować), ale wiem jedno - jak się coś robi, to od początku do końca, a nie po łebkach, bo dopiero to powoduje zagrożenia. Facet miał prawo zgłupieć i pewnie wielu kierowców na to samo się nadziało. "Trochę żeśmy pomazali, a resztę się zrobi jak nam się pogoda spodoba." - ręce opadają...

        • 7 0

    • I właśnie taką logiką kierują się durnie, w mediach nazywani "urzędnikami" (5)

      • 45 18

      • sam jesteś durniem jak nie potrafisz zrozumieć tego co jest napisane i co wynika z analiz (2)

        • 16 34

        • analizy (1)

          Pamiętaj, że analizy są zawsze robione aby potwierdzić lub nie jakąś teorię. Tu jest teoria i skoro ktoś zlecił analizę i za nią zapłacił, to chyba nie uważasz, że z analizy wyjdzie, że się mylił? to by była strata pieniędzy :)

          • 27 6

          • analitycy

            kilka lat temu można było jeździć szybciej obwodnica, zmniejszyli prędkość to jednocześnie zwiększyła się ilość wypadków, zrobili analizy i wyszło im ze trzeba jeszcze zwiększyć ograniczenie prędkości i do tego zlikwidować 3 pas. Jestem przekonany, ze do wakacji wydarzy się tam (przed Kackiem) wypadek śmiertelny.
            Wtedy zrobią znowu analizy, i stwierdza ze trzeba znowu zwiększyć ograniczenie, zamalować kolejny pas, postawić radar. Paranoja!
            Do jasnej ciasnej, jest to S6, czyli ekspresówka!! Może niech GDDiK zmieni jej znaczenie na drogę lokalna, Via Toll nie będzie tam potrzebny, wybudować światła, i progi zwalniające to wtedy wypadków nie będzie!
            Istny MIŚ!

            • 13 6

      • ... (1)

        Bareja, łubu dubu łubu dubu ;) i wyobraź sobie że oni jeszcze biorą za to kasę...

        • 32 12

        • nie dobijaj mnie! 😤😭

          • 4 5

    • Sluszna decyzja !

      Ograniczy szanse manewru dla debili wciskających się na wariata po pasie technicznym !

      Tam co drugi debil wymuszał wjazd na pas jazdy aby tylko wyprzedzić !

      Bardzo niebezpieczne miejsce !

      • 0 4

    • Ale będzie awans, a za dwa lata drugi!

      Bo ktoś wymyśli żeby poszerzyć obwodnicę w tym miejscu do trzech pasów! Komorowszczyzmy czas zacząć (bo przecież Bronek zawsze był za referendum w sprawie JOWów).

      • 6 2

    • Dobrze zrobili

      lepiej niech będzie pas awaryjny dla ciężarówek jak się śnieg znów pojawi.
      Zresztą dla zwykłych awarii tez jest potrzebny bo jak jest awaria to z 3 się jeden robi bo każdy cwaniakuje i nie wpuszcza wiec lepiej dwa i pobocze przynajmniej korków mniej będzie.

      • 7 2

    • (5)

      Nie oszukujmy się. Kto walił tym pasem i to jeszcze pod górkę ? Tylko czubki w podrasowanych BMW lub Audi.
      Nikt normalny nie zjeżdzał na ten pas bo miał tylko kilkaset metrów i guzik dawało wprzedzenie 2-3 aut o ile auto miało tyle siły żeby przyspieszyć pod górkę.
      Niech likwidują !

      • 36 35

      • ja

        ja też wyprzedzałem tam, mam audi, ale nie jestem czubkiem, zwyczajnie korzystałem, żeby wyprzedzić tico, za którym jechałem od shella przy ikei :) bo lewy pas był jego.

        • 23 5

      • (3)

        na pewno nie biedaki w pelnoletnich golfach, bo ci pod gorke jechali wolniej od ciezarowek dla ktorych skrajny prawy pas zostal zaprojektowany.

        • 16 5

        • ja tam jechałem moją (2)

          BMW e39 200 paczki bez większego problemu, żaden zawalidroga nie będzie mi blokował drogi z drogi dziadki w sejakach co jadom obwodnica 70km.h

          • 4 21

          • 200 paczki? (1)

            nie przypadkiem 2 paczki :D

            • 13 0

            • Słabe trolle są słabe.

              • 15 0

    • akurat

      jakbyście jeździli przepisowo toby nie trzeba było nic robić!!!

      • 23 26

  • a moze zamiast co chwilę mrygać światłami siedząc innym na d*pie włączysz sobie na stałe długie?

    polskie buraki dopiero na niemieckich drogach uczą sie kultury. powinno się dowalic mandaty po 5000 za przekroczenie prędkości i byłby spokój na drogach, żadne fotoradary nie byłyby potrzebne.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane