• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy zwężają obwodnicę w Gdyni. Kierowcy zaskoczeni

Maciej Naskręt
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack. Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack.

Znika trzeci pas ruchu na jezdni obwodnicy w kierunku Chyloni przed Wielkim Kackiem zobacz na mapie Gdyni Część prac już odbyła się minionej nocy. Drogowcy twierdzą, że tak będzie bezpieczniej, ale kierowcy już są niezadowoleni.



Jak oceniasz pomysł zwężenia jezdni na obwodnicy?

Nie będzie można już wyprzedzać korzystając z trzeciego pasa na obwodnicy w Gdyni przed Węzłem Wielki Kack jadąc od strony Osowej. Minionej nocy drogowcy zlikwidowali dotychczasowy prawy pas. W efekcie zostały tam dwa pasy ruchu. Uzyskana przestrzeń będzie wyłączona z ruchu.

Kierowcy nie ukrywają swojego zaskoczenia.

- Do tej pory mówiło się, że trzeba poszerzać obwodnicę, by upłynnić ruch. Zresztą tak też mówili drogowcy. Tymczasem przed Węzłem Wielki Kack zrobiono rzecz całkowicie odwrotną - zwężono jezdnię z trzech do dwóch pasów. Kierowcom to jedynie skomplikuje jazdę - skarży się pan Tomasz, nasz czytelnik.

Okazuje się, że inżynierowie ruchu w gdańskim oddziale GDDKiA widzą to całkiem inaczej. Ich zdaniem zwężenie ma zapobiec wielu wypadkom i korkowaniu się jezdni w kierunku Chyloni. Pomysł zwężenia Obwodnicy Trójmiasta pojawił się jesienią 2014 r. Sprawę opisaliśmy w osobnym artykule. To efekt licznych wypadków na drodze ekspresowej S6 w 2014 r.

- W tym miejscu odnotowujemy ogromną liczbę awarii ciężarówek, zimą dodatkowo mają one problem z pokonaniem wzniesienia. Wyłączając z ruchu jeden pas uzyskamy miejsce, w którym duże pojazdy będą mogły bezpiecznie zatrzymać się - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Drogowcy podkreślają, że auta zatrzymujące się do tej pory na trzecim - prawym - pasie, powodowały spore zamieszanie na drodze. Wyprzedzenie takiego pojazdu było bardzo utrudnione ze względu na rozpędzone samochody jadące środkowym pasem. Gdy teraz pojazdy staną na jezdni wyłączonej z ruchu, kierowcy nie będą musieli wykonywać manewru wyprzedzania.

Ale to nie wszystko.

- Na końcu lewego pasa, przed Węzłem Wielki Kack, jadąc od strony Osowej, dochodziło do licznych wypadków na skutek m.in. najechania na tył. Chcemy zapobiec takim sytuacjom - tłumaczy dyrektor.

Prace przy malowaniu nowych znaków poziomych mają być prowadzone w zależności od warunków pogodowych. Jeśli spadnie deszcz, zostaną przełożone na kolejny dzień.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack. Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack.
Węzeł Wielki Kack czeka wielka przebudowa

Wprowadzane teraz zmiany będą obowiązywać przynajmniej przez trzy lata. Wtedy ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Wtedy przebudowany zostanie Węzeł Wielki Kack i podjazd do niego od strony Osowy.

Pierwotnie Węzeł Wielki Kack miał być łudząco podobny do Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, ale w ostatnim czasie plany się zmieniły.

- Zaproponowano szereg zmian. Ostateczny kształt tego węzła poznamy po opracowaniu koncepcji programowej, która jest już przygotowywana - mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Trasy Kaszubskiej ma się rozpocząć w 2018 r. i potrwać do 2020 r. Koszt jej budowy szacowany jest na ponad 3 mld zł.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska. Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska.
Kosmetyczna, ale ważna zmiana na Węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska

Zwężenie jezdni w Wielkim Kacku to niejedyna zmiana, jaką drogowcy chcą wprowadzić na drogach ekspresowych w Trójmieście. Kolejna szykuje się na Węźle Gdańsk Południe.

Na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska, jadąc od strony Elbląga, droga przez wiadukt nad drogą ekspresową S6 miała dwa pasy ruchu. Tuż za tym obiektem był ostry zakręt lewo. Wielu kierowców nie brało sobie do serca ustawionego nieco wcześniej ograniczenia prędkości do 50 km/h. W efekcie wielu kierujących pojazdami swoją podróż kończyło na barierkach. W 2012 r. nawet zginął tam motocyklista.

Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili zwęzić tam jezdnię do jednego pasa ruchu na wysokości wiaduktu, by kierowcy wytracili prędkość jeszcze przed ostrym skrętem w lewo. Tu na szczęście ruch jest niewielki i z powodu wprowadzonych zmian nie powinno być utrudnień.

Miejsca

Opinie (290) 5 zablokowanych

  • (2)

    heheh, co za histeria.
    Przyznaje, lekko sie zdziwilam co sie dzieje, bo nie zlikwidowali starych pasow, ale mi jest dosc obojetne. I tak nigdy nie korzystam z 3 pasa zjezdzajac w Karwinach.
    Byl tak krotki, ze nie mial zadnego sensu.
    Musialabym spalic sporo dodatkowych litrow, zeby wyprzedzic ten jeden czy dwa samochody. Nie oplacalo sie dla 30 sekund.

    • 3 5

    • he (1)

      bo bys nie dal rady

      • 0 2

      • he, akurat mam taki samochod, ze trudno by bylo nie dac rady.
        Mam jednak duzo powazniejsze problemy w zyciu niz naciskanie na pedaly w samochodzie i obsesja na punkcie licznika.

        • 2 0

  • Mi się w miarę to podoba (5)

    Rozwiązanie wykluczy bardzo niebezpieczne zdarzenia zjazdu z dużą prędkością z pasa trzeciego i zajeżdżania drogi innym użytkownikom.

    Niestety zwłaszcza na Chwarznie będzie się mocno spiętrzało przez wolne pojazdy na prawym pasie, zwłaszcza że ciężarówki nie mogą się wyprzedzać na obwodnicy i po 20 kilometrach często jadą tu kilku - kilkonastozespołowymi konwojami.

    Z plusów pojazdy zepsute nie będą blokować jazdy (mam taką nadzieję).

    Ostatecznie będzie wolniej ale bezpieczniej.

    • 101 62

    • Jeśli jazda obwodnicą z trzema pasami jest dla Ciebie niebezpieczna to jedź przez miasto lub zostań w domu.

      • 1 2

    • (1)

      to się naucz prowadzić i dodaj gazu jak zmieniasz pas a nie hamuj!!

      • 10 18

      • ?

        Debil ?

        Dodaj gazu , chyba z zapalniczki tobie do nosa !

        • 4 2

    • cob ty piszesz

      jakie zajerzdzanie drogi ,jak ktoś zjerzdza z wiekszom predkoscia a ty jedziesz wolniej to wączasz jego spaliny a nie zajerzdza ci z miejszą predkoscią

      • 1 2

    • Proponowane przez drogowców rozwiązanie wydaje się rozsądne i potrzebne.

      • 9 6

  • popieram

    jechałam nowym układem pasów dziś i wczoraj,
    jest lepiej, ruch jest płynny, bo dwa pasy ciągną się jednolicie od Osowej,
    skończą się częste kolizje na końcu trzeciego pasa,
    który nagle się kończył, a przy gęstym ruchu w szczycie,
    kierowcom trudno było się zmieścić z powrotem na pasie
    na pasie z którego na chwilę uciekli
    żeby wyprzedzić ze dwa samochody jadące przed nimi ...

    • 4 1

  • Wielki kack ? czy Dąbrowa?

    Wielki Kack ?? czy Dąbrowa???
    A ja myślałam przez 25 lat że mieszkam na Dąbrowie a tu taka niespodzianka

    • 2 0

  • Drogowcy testują swoje głupie pomysły

    Na tym odcinku b.często ciężarówki blokują jazdę, bo to dość stromy odcinek i ten pas powinien zostać. Równie nie trafione było dołożenie pasa ze strony estakady i nagłe zwężenie jezdni biegnącego od Cisowej do Chwarzna. Ludzie na głównej drodze od strony Szczecina nagle muszą hamować, bo robi się jeden pas.

    • 3 1

  • Znaki zostały!

    Jeżdżę tamtędy codziennie do pracy i ten trzeci pas bardzo ułatwiał mi życie. Zwłaszcza, żeby omijać tych wszystkich "szybkich" kierowców busów, co to ładują się na lewy pas i utrudniają ruch tymi swoimi wielkimi śmietnikami. Poza tym jeśli zlikwidowano pas, to powinno się też zlikwidować znaki, ponieważ wprowadzają w błąd. A znaki, ciągle stoją informując, że taki trzeci pas jest. To jest bezpieczne zdaniem "mądrych" drogowców?

    • 4 2

  • Dramat (1)

    Obwodnica na granicy wytrzymałości !!! Obwodnica Poznania ma mieć 3 pas bo ruch to 45 tys aut na dobę u nas jest 60 tys a w lecie 90 tys ale te geniusze twierdza ze 3 pas nie jest potrzebny ....czy to sie kiedys zmieni ...!?

    • 7 1

    • Nikt nie twierdzi, że trzeci pas nie jest potrzebny. Czym innym jest jednak trzeci pas na całej długości trasy a czym innych krótkie poszerzenie które oznacza bliskie zwężenie. A polscy kierowcy to idioci. Mało razy tam ktoś cisnął 150 i wyprzedzał jeszcze po tym jak ten trzeci pas się skończył? To właśnie z powodu takich imbecyli są zmiany.

      • 1 0

  • CHore

    najbardziej chore jest to, że panu dyrektorowi płaci się pensję z naszych podatków.

    • 1 2

  • znaki zostawili (1)

    Imbecyle. Namalowali nowe linie, zostawili częściowo stare, a do tego tablice poziome o trzecim pasie zostawili.

    • 2 0

    • "Tablice poziome"????

      • 0 0

  • (1)

    Najprosciej zamknac obwodnice i bedzie spokoj.

    • 2 2

    • Całe szczęście, że w urzędach pracują mądrzejsi od Ciebie.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane