• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie wejście Skody Fabii

BaWo
4 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej! Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej!

Trudno to sobie wyobrazić, ale bywają jeszcze takie samochody, które kosztują mniej niż 50 tys. zł, a potrafią pozytywnie zaskoczyć. Czymś takim jest na pewno zmodernizowana Skoda Fabia II, z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 85 KM.



Szybciej. Drożej. Wygodniej. W motoryzacji - jak w życiu. Rozbuchana konsumpcja sprawia, że kręci nas tylko to, co drogie i najbardziej luksusowe. Co w takim razie może nam zaoferować Skoda Fabia Classic, za 47 tys. zł? Cztery koła, kierownicę i niezbyt komfortowe przeniesienie z miejsca A do miejsca B? Pewnie tak byśmy sądzili do dziś. Gdyby nie fakt, że Fabia przeszła właśnie lifting.

Objął on przede wszystkim zewnętrzne partie nadwozia. Nowa jest osłona chłodnicy i trójwymiarowe lampy. Dzięki temu mała Skoda upodobniła się do Octavii i Superba. Wewnątrz zmieniono kierownicę. Pojawiły się też nowe silniki. Sześć jednostek benzynowych i dwie jednostki diesla. W przypadku Fabii ich moc waha się od 60 do 105 KM.
Ciekawostką jest nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 95, albo 105 KM.

Trojmiasto.pl było jednym z pierwszych polskich mediów, które miało okazję przetestować zmodernizowaną Fabię. Kiedy odbieraliśmy "nasz" samochód, miał on przejechane zaledwie 200 kilometrów, a jego wnętrze wydawało intensywny zapach fabryki.

W przeciwieństwie do większości świetnie doposażonych, samochodów, które trafiają do rąk dziennikarzy, była to klasyczna wersja Classic, wzbogacona o aluminiowe felgi, lepsze radio i klimatyzację. Pod jej maską znajdowała się zaś sprawdzona jednostka 1,4 o mocy 85 KM. Gdybyśmy chcieli kupić taki samochód w salonie, musielibyśmy zapłacić 47 tys. zł.

Suma nie jest porażająca. Stąd też nikt nie spodziewał się cudów. Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że Fabia nie jest tylko miejską namiastką prawdziwego samochodu.

Niespełna czterometrowa "Czeszka", dzięki dużej wysokości i szerokości nadwozia zmieści wygodnie czterech psażerów. Miejsca w środku jest mniej więcej tyle, ile w Golfie III, a dobrze wyprofilowane, twarde siedzenia nie męczą nawet na dłuższej trasie.

Twarde plastiki są dobrze spasowane, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Cieszy zwłaszcza kierownica. Wykonana z materiału o bardzo przyjemnej fakturze, idealnie układa się w dłoni. To jeden z pierwszych pozytywnych szczegółów na jaki zwraca się uwagę, gdy zasiądzie się już na miejscu kierowcy. W foremnym bagażniku, znalazło się miejsce na niezwykle poręczne przegródki. Plus za bardzo wydajną półautomatyczną klimatyzację.

Trudno też czepiać się silnika. Pojemność 1.4 i 85 KM to z pozoru niezbyt wiele. W przypadku tego samochodu, jest to jednak więcej niż wystarczająco. Skoda żwawo rozpędza się nawet powyżej 130 km/h. To zaś sprawia trudność nawet niejednemu mocniejszemu produktowi konkurencji. Średni wynik - 12,3 sekundy do setki nie jest spowodowany słabością jednostki napędowej, lecz zestrojeniem skrzyni przekładniowej. Zamiast zrywów na światłach, mamy tutaj dużą elastyczność nawet na niskich obrotach i sporą moc właśnie przy wysokich prędkościach. Tak zestrojoną skrzynię spotykało się niegdyś w niewysilonych samochodach średniej klasy. Dziś zaś to prawdziwy biały kruk.

Kolejne miłe zaskoczenie to zawieszenie. Duży prześwit i niewielki rozstaw osi czyni z Fabii auto "prawie" terenowe. Niestraszne mu ani polne drogi, ani piaszczyste wzgórki, a tym bardziej miejskie krawężniki. Na trasie zaś Skoda zamienia się w komfortowego i niezwykle sterownego kompakta. Kierowca traci pewność prowadzenia dopiero przy prędkości powyżej 150 km/h.

Jedyne nad czym należałoby popracować, to dosyć głośne wnętrze. Do kabiny dochodzi nie tylko dźwięk pracy silnika, ale także szum powietrza opływającego nadwozie i hałas powodowany przez opony.

Podsumowując, Skoda to prawie idealne auto do codziennej eksploatacji. Wszystkim, którzy myślą o zakupie auta i zastanawiają się czy wybrać coś większego i bardziej "prestiżowego" z niemieckiego "autohauzu" wypada tylko polecić jazdę próbną zmodernizowaną Fabią.

Samochód do testów użyczyła Skoda Auto Polska
.
BaWo

Opinie (79) 1 zablokowana

  • skoda... auto dla plebsu :)))) (8)

    • 25 54

    • .

      Sam jesteś plebs,i pewniw jażdzisz 15 letnim golfem,haha

      • 0 0

    • plebs (4)

      a Ty to pewnie jezdzisz BMW albo starym oklejonym golfem,ubierasz skóre lub dres z "adidasami" i czujesz sie lepszy?
      Auto jak auto.Nie musisz nim jezdzić.

      • 20 6

      • no to mu nawtykałeś ;) (3)

        • 10 2

        • (1)

          różni ludzie jeżdżą Skodami, od bisnesmena po "wieśniaka", dziś na Armi Krajowej taki typ w kapeluszu w Superbidzie zajechał mi droge, zero używania kierunkowskazów i wiejski kapelusz odpustowy który mu chyba zasłaniał wszystko, zlitujcie sie kierowcy i więcej szacunku dla innych użytkowników, nie mam nic przeciwko Skodzie a mam nadzieje dzisiejszy palant to odosobniony przypadek.

          • 11 2

          • w każdej marce się taki baran znajdzie

            • 2 2

        • plebs ma 20letniego golfa, bwm lub audi rocznik max. 90 :)

          • 9 2

    • Reklama... (1)

      male wloskie miasteczko, dzieci graja w pilke, w pewnym momencie chlopcy wykopuja pilke na droge, na ktora wbiega Fabio...w tym samaym czasie nadjezdza Skoda...ostateczny napis na ekranie to:
      S(z)koda Fabia....

      • 4 3

      • dobre :-)

        • 2 3

  • A ja kocham (4)

    moją Avensiskę - 5l za miastem i 7l w mieście. Fura ogromna - kupiona używana w cenie Skody. Naprawdę luz...

    • 3 2

    • pozdrawiam 1,9 tdi w Fabii 4,3 w trasie i 6 w mieście (2)

      i mam gwarancję, ceny w serwisie jak dla ludzi i nie zacinają mi się pedały ;)

      • 1 0

      • A ja mam malucha i jeżdzę na wode!

        • 0 0

      • i tdi-klekot za free

        i drogie naprawy gdy pójdzie turbina czy pompowtryskiwacze

        • 0 0

    • do doktora szpatułki

      i pewnie złozona z 3 przystanków przy użyciu polskich blacharzy?

      • 0 0

  • Dla matołów! (3)

    Głównie dla tych, co nie potrafią podejśc do salonu innej marki i stwierdzic, że nachalna reklama wciska nam śłabo wykonane auto z przestarzałą technologią i co najmniej "kontrowersyjną" stylistyką jako tanie i dobre.
    Za te same pieniądze mozna kupić podobnie wyposażone auto renomowanych marek (czy to Polo, czy Corsa, 207, Clio itd) albo o oczko większe konkurentów bezpośrednich (Kia Ceed, Dacia Logan, Sandero - powiedzmy sobie jasno, to są własnie auta z półki Fabii).
    Ale taki buracke, zakłamane "artykuły sponsorowane" robia wodę z mózgu najmniej odpornym.
    To nie przypadek że typowy skodziarz blokujacy ruch na lewym pasie to dziad w kapeluszu albo baba :)

    • 1 9

    • Pitolisz chłopie!

      Cee'd to compact, a fabia polo i inne mieszczuchy to klasa B. Wiec klasa mniejsze.

      • 0 0

    • sam jesteś matołem jak myślisz że ludzie nie chodzą po salonach i nie porównują (1)

      trzeba być faktycznie matołem, żeby mieć tak ograniczone podejście

      o już prawie trzynasta, a Ty nie w szkole????

      • 2 1

      • Nenneke - z twojego posta jasno wynika, że jesteś babą jżdżaca lewym pasem, bo za 15km trzeba będzie skręcic w lewo :)
        Skoncentruj się, odłóż laleczki, zakompleksiony babsztylu i jeszcze raz uwaznie przeczytaj to, do czego strasz się odnieść.
        A potem puknij się w czoło i zastanów się nad swoja głupotą.

        • 0 1

  • Żre paliwo (5)

    Nie spala tylko ŻRE. Jeździłem Ibizą z tym samym silnikiem - trzeba liczyć średnio 10 litrów na setkę, nie tylko w mieście

    • 1 4

    • (2)

      Potwierdzam. Cordoba 1.4 85 km, czyli te same podzespoły co fabia spala w mieście ok 11 litrów. Stary saab 9000 z silnikiem 2.3 turbo (225 km) spala dokładnie tyle samo - ale jest o wiele cięższy.

      • 0 0

      • musi żreć żeby z 1.4 l wyciągnąć 85 koni.

        moje stare Audi z silnikiem 1.8 spala w mieście 8,5 l/100. Lobby paliwowe nas wykańcza...

        • 0 0

      • 8-8,5/100

        Mam najnowszą Ibizę, nie jestem dziadkiem tylko młodą osobą, a spalania wyższego, jeżdżąc po mieście nie miałem, więc nie wiem skąd te opinie.
        A Skoda to mój drugi samochód i każdemu POLECAM !

        • 1 0

    • co to byla za ibiza 1.4? (1)

      • 1 0

      • Kto mocno ciśnie , temu z kieszeni wyciśnie .

        • 1 0

  • Jeszcze wygląda koszmarnie

    Lepiej niż ostatni model który wydlądał szczególnie koszmarnie. Dziwiłem się jak można zepsuć całkiem ładne autko (jeżdzę modelem z 2004 roku). Ale widać gust to rzecz względne i każda "potwora" znajdzie swego amatora. O cenie już nie powiem bo już wcześniej skomentowano

    • 0 0

  • ogromna podwyżka (1)

    Niezły wzrost cen. W salonie fabia 2 z tym wyposażeniem kosztuje 37400 (ze standartowym upustem 3000zł), wyprodukowana w 2009 roku to koszt 34400 - ta sama wersja, ten sam silnik. Cena fabii 2 FL jest wyższa o 36% od fabii 2 z 2009 roku.

    • 29 4

    • mam takie dwie w firmie

      od około 2 tygodni.... Trójmiasto.pl -> mogliście do mnie napisać to byście jeszcze szybciej przetestowali;) ale białasa z silnikiem 1.2 heh

      • 0 0

  • Skoda i niezawodność to popytajcie o skrzynie biegów turbo w dieslach i choćby klamki (2)

    rozładowujący się akumulator od migającej diody itp itd
    Skoda to samochód prawie tak dobry jak nasze daewoo lanos

    • 1 7

    • z całym szacunkiem dla lanosa

      zanim kupiłem skodę jeżdziłem lanosem, przejechane nim miałem 230 tyś i o dziwo bezproblemowo, teraz skodzie stuknęło 100 tyś. i też bez problemów, wasze uprzedzenia przemawiają przez nie których, jak pisałem wcześniej większość nie miała okazji pojeżdzić tymi autami a wiesza na nich psy, tylko jak ktoś wspomniał są wysoko w rankingach i to mówi najwięcej.

      • 3 1

    • a co to jest "skrzynia biegów turbo"

      Kolego te same skrzynie masz w VW a wszyscy się nad nimi rozpływają, że taki lans i ochy i achy,
      do lanosa z całym szacunkiem dla posiadaczy tej marki to nie ma co porównywać
      a jak jakiś przysłowiowy Kaziu kłądł Ci kable do radia to nic dziwnego że aku pada ryj

      • 3 0

  • skladak (1)

    Taka jakas spawana z trzech, przod od octavii, srodek od golfa, a tyl od fabii.
    Nie wiadomo czy to bite czy nie... no i w ogole cala z recyclingu, np. plastiki...

    • 0 7

    • ALE Z CIEBIE "ZNA-F-CA"

      • 0 0

  • każdy ma prawo do swojej opinii ale było nie było to lider sprzedaży i doceniana marka w Europie! (2)

    i stąd pewnie ten artykuł, jak napiszą że VW Polo to samochód roku
    to też będzie wrzask że sponsorowane, że kupili tytuł za łapówki itd.

    ludzie głosują nogami i możecie tu warczeć jeden na drugiego ale to jest
    najpopularniejsze auto w Polsce od lat

    a Skodzie gadajcie co chcecie, np. na Wyspach w ubiegłym roku w kategorii niezawodnego auta wygrała Octavia, Yeti dostało nagrodę Top Gear i przyłady można mnożyć

    dlaczego o tym piszę? bo angole nie mieli doczynienia ze starymi skodzinami 1000mb czy tam 105 czy favorit i ich opinie są bardziej bezstronne , a rynek samochodowy bardziej wymagający od naszego

    • 5 1

    • Dodałbym porównanie przez TOP-GEAR

      Fabii 1.9 TDI z Mini 1.6. Mini zostało daleko w tyle . Jaki się komuś nie podoba znaczek skody,to niech go zdemontuje lub przykryje szmatą.

      • 0 0

    • o i to też pewnie sponsorowane ;)

      http://www.samar.pl/index.html?__la=pl&__ac=sec,4&new=57617

      można ich nie lubić, mogą się nie podobać ale Skody to solidne i nowoczesne auta!

      • 1 0

  • wydaje mi się (4)

    że Skoda od kiedy stała się niestety przybudówką niemieckiego koncernu nie może się zdecydować czy to na powrót do pięknej tradycji czy na nowoczesność
    50 tysięcy to bardzo dużo wręcz za dużo za auto takiej klasy
    jedno się czechom i ich rządom chwali mają fabryki samochodowe i o nie dbają
    a u nas...
    przypomnieć można nazwy już tak naprawdę z kart historii: Star, Jelcz, FSO i FSM... czy te jeszcze dawniejsze...
    czy i innej beczki traktory Ursus, kombajny Płock
    podziękujmy na wyborach charkowskim pijakom i obecnym cudakom za takie "rządy"

    • 12 2

    • (1)

      jeśli Skoda jest przybudówką koncernu z Wolfsburga, to na dobre jej
      to wyszło, bo 80tys. za Golfa, to dopiero jest nieporozumienie..
      A i Fabia, i Golf z czasem się zużyją..

      • 0 0

      • Skode Fabie nie wolno porównywać z Golfem .

        Fobia i Ibiza są na płycie podłogowej Polo . Płyta Golfa została wykorzystana do Octawii i Toledo . W tym przypadku można porównywać cenę Fabii z Ibizą i Polo .

        • 0 0

    • Powinienies pójść za ciosem i od razu skwitować że

      powinniśmy oddać rządy w jedynie słuszne ręce, "fachowców" i do tego "patriotów". Wtedy fabryk samochodowych, stoczni i autostrad bedzie u nas, z dnia na dzień, dziesiatki, baaa setki nawet. A co mi tam, może i miliony!!! Jak 3 miliony mieszkań.....:)

      • 1 0

    • Hehe,,,..........kombajny Płock?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane