- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (53 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (42 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Duże zmiany przy lotnisku. Wydłużona Słowackiego i dzielnica biurowców
Port Lotniczy w Gdańsku zyska nowy dojazd przed terminal T2. Gotowy jest projekt budowlany przedłużenia ul. Słowackiego . DRMG niebawem ogłosi przetarg na prace budowlane. W efekcie zmieni się organizacja ruchu przed lotniskiem, a także przybliży się powstanie lotniskowej dzielnicy pn. "AirportCity".
Obecny dojazd do portu lotniczego w Gdańsku odbiega znacznie od standardów przyjętych na europejskich lotniskach. Co do zasady, przed wyjściem z terminali lotniczych ruch prowadzony jest w jednym kierunku. Nie tylko ułatwia to pasażerom podróż z terminalu np. do centrów miast, ale także zapewnia przepustowość dróg przed lotniskiem.
Dzisiaj dojazd przed terminal T2 w Gdańsku i wyjazd sprzed lotniska odbywa się z jednej strony - od ul. Spadochroniarzy . W efekcie samochody jeżdżą tam w dwóch kierunkach i zawracają na niedużej pętli za terminalem. Ponadto przed nowy terminal nie mogą wjeżdżać autobusy miejskie i autokary z turystami.
Wydłużą ul. Słowackiego
Ulica Słowackiego będzie przedłużona, tak by mógł się do niej podłączyć port lotniczy i już na swoim terenie przygotować układ drogowy odpowiedni do potrzeb pasażerów.
Inwestycja zakłada budowę kilkusetmetrowego odcinka ul. Słowackiego jako jezdni dwupasmowej jednokierunkowej o szerokości 7 m. Tam powstaną pasy włączenia i wyłączenia oraz wjazdy do terenu portu lotniczego. Na nowej drodze przewidziano także budowę ścieżki rowerowej, chodników, oświetlenia, a także sieci podziemnych, w tym kanalizacji deszczowej i sieci c.o.
Przedsięwzięcie ma być realizowane na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a kosztami robót miasto z lotniskiem podzieli się po połowie.
Zanim nowy dojazd zostanie uruchomiony, zmiany przejdą także drogi wewnętrzne lotniska. Ma być tam m.in. wydłużony parking Kiss&Fly przed terminalem, pojawi się miejsce dla autobusów. Projekt tych zmian ma być w rękach władz lotniska za kilka dni.
AirportCity - kompleks biurowy wokół terminala
Inwestycja w nowy układ drogowy ma też uruchomić tereny znajdujące się wokół lotniska. W internecie krąży wstępna koncepcja architektoniczno-urbanistyczna dla wspomnianego obszaru, którego właścicielem jest Port Lotniczy W Gdańsku. Jej autorem są projektanci z biura JSK Architekci. To budowa przylegających do estakady Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w rejonie terminala kilku biurowców.
Architekci pokusili się jedynie o zagospodarowanie części terenów należących do portu lotniczego, który wraz z sąsiednimi działkami ma być tzw. lotniskową dzielnicą pn. AirportCity.
- Koncepcję przygotowaliśmy kilka lat temu. Zakłada ona wybudowanie kilku biurowców na powierzchni 25-27 hektarów. W obiektach uwzględniona, oprócz powierzchni biurowej, została wydzielona przestrzeń pod parkingi. Znajdują się one na kondygnacjach -1, 0 i 1 w poszczególnych budynkach - wyjaśnia Małgorzata Gizicka z JSK Architekci.
Co ważne, w obrębie wspomnianej dzielnicy stanął niedawno jeden budynek biurowy. Należy on do Bałtyckiego Centrum Biznesu. Czy pojawią się kolejne obiekty?
Analiza zabudowy lotniskowej dzielnicy w Gdańsku
Tereny, na których miałyby stanąć ewentualne biurowce, należą w dużej mierze do portu lotniczego w Gdańsku. Władze lotniska rozważają m.in. ich dzierżawę.
- Na razie jednak koncentrujemy się na pracach prowadzonych na terenie lotniska - rozbudowie terminalu T2, a także podniesieniu kategorii ILS do drugiej kategorii. Za parę tygodni planujemy ogłosić przetarg, w którym wyłonimy firmę doradczą. Jej zadaniem będzie wskazanie najlepszego wykorzystania naszych terenów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy gdańskiego lotniska.
Władze portu lotniczego podkreślają, że teren wokół lotniska ma ogromny potencjał i nie chcą go zmarnować.
Miejsca
Opinie (196) 6 zablokowanych
-
2015-04-21 14:39
moim zdaniem powinni nazwać tą dzielnicę Flughafen Stadt
jakoś tak bardziej po gdańsku by było
- 2 5
-
2015-04-21 07:25
AirportCity???!!! (4)
Błagam - kolejna kretyńsko-angielska nazwa. Dlaczego wszystko musi mieć obcobrzmiącą nazwę? czy to doda tej dzielnicy splendoru, czy obciachu i wiochy?
Co za idiotyczna moda na nadawanie takich nazw wszystkim (od imion typy Bryan) i wszystkiemu (centra handlowe - u nas właściwie "galerie" - czy ktoś z tych co tam spędzają weekendy był w życiu w prawdziwej galerii?). owszem, nasz język łatwy nie jest, ale jest bogaty i można w nim znaleźć fajne nazwy NA WSZYSTKO!!!- 105 5
-
2015-04-21 08:01
(1)
Może to przygotowania na Polskę bez Polaków, przyjda uchodźcy z Afryki to prędzej znają angielski niz polski
- 15 4
-
2015-04-21 14:13
a ile masz dzieci?
- 0 0
-
2015-04-21 11:35
Nie Bryan tylko Brajan (1)
- 5 0
-
2015-04-21 13:14
Imię, jak dla psa.
- 2 0
-
2015-04-21 13:43
KISS and FLY
KISS and FLY taką nazwę ma parking przy ODLOTACH. Ok, może być po angielsku niech już będzie... :/ Jeśli już być konsekwentnym to parking do 10 min przy PRZYLOTACH powinien mieć nazwę KISS nad GO! Bo tam się całujesz i jedziesz..już nigdzie nie lecisz.
A mogło by być Całuj i leć a w przylotach Całuj i jedź :)- 3 3
-
2015-04-21 06:13
dlaczego jak coś da się spieprzyć to oni to spieprzą? taki kraj? (11)
masakra.
- 22 63
-
2015-04-21 06:22
biurowce za obwodnicą? (7)
Brakuje chyba rano korków na Słowackiego w stronę lotniska.
A w centrum mamy działki ogrodnicze i hektary ugorów z dzikimi wysypiskami śmieci.- 34 20
-
2015-04-21 07:00
(6)
Spoko miejsce na biurowce. Właśnie trzeba odkorkowac wyjazd do centrum, a ta okolica będzie mieć połączenie z pkm co spowoduje że każdy sobie wygodnie dojedzie. Dobry projekt
- 33 2
-
2015-04-21 07:32
(5)
Mrzonki, nikt nie będzie jeździł PKM, skoro ludzie z Wrzeszcza do Śródmieścia lub Oliwy jeżdżą do pracy samochodami zamiast SKM. Do tego w AiportCity planują masę bezpłatnych parkingów - ciekawe dla kogo?
- 9 10
-
2015-04-21 08:48
teraz bezpłatne, potem parkuj&płać krocie (3)
- 6 0
-
2015-04-21 09:26
potem to będą chodniki i trawniki (1)
zobacz co się stało przy OBC jak wprowadzili opłatę 1 zł za parking, parking pusty a pełno samochodów na pobliskich uliczkach osiedlowych i parkingu CH Familia
- 3 1
-
2015-04-21 12:59
Bo samochód to "oznaka bogactwa", ale bilet parkingowy to "oznaka frajerstwa". Sto lat za Mongołami.
- 7 0
-
2015-04-21 10:08
parkuj&płacz
.
- 1 0
-
2015-04-21 12:54
ja z wrzeszcza do srodmiescia jezdze tramwajem / rowerem
Szybciej i wygodniej niz samochodem. Nie mowiac juz o cenie.
- 2 0
-
2015-04-21 08:47
I tak ukradli drogę (2)
Ludziom z Banina i dalej, ukradli przecież drogę, muszą dookoła zaginać przez rondo turbinowe.
- 4 15
-
2015-04-21 12:55
a to rozumiem, ze ludzie z Banina sobie ja zbudowali?
Czy moze cwanie zamieszkali na tyle blisko miasta, ze miasto ma im zapewnic wszystko, a oni zaplaca podatki w gminie obok?
- 8 0
-
2015-04-21 10:24
jak dla mnie mogą i przez Warszawę
- 6 2
-
2015-04-21 06:39
Same biurowce które być może za kilkanaście lat będą stały puste. (8)
Dziś globalne firmy lokują w Polsce e centra biurowo-rozliczeniowe. Za kilkanaście lat te same firmy będą przenosić je do biedniejszych krajów UE Bułgarii i Rumunii, gdzie pracownik będzie taniej i efektywniej pracował.
- 44 35
-
2015-04-21 12:57
fabryki na pewno stana sie puste szybciej
W biurowcach czesc pracowanikow to specjalisci. Mozesz zastapic jakiegos szeregowego czlowieka od przekladania papierkow i kserowania.
Mozesz zastapic call center. Jednak nawet w najbogatszych krajach ludzie posiadajacy duza dziedzinowa wiedze maja prace za bardzo dobre pieniadze. Chodzi po prostu o to, ze pewnej grupy specjalistow nie zastapisz tak latwo kims tanszym.
No i teraz - wolni ludzie - to boju. Badzcie tymi specjalistami.- 5 0
-
2015-04-21 09:12
nie do biednych z UE
do Indii jak np. Fist Data
- 0 1
-
2015-04-21 06:51
(3)
a kto powiedział że Bułgaria i Rumunia za kilka lat będzie biedniejsza?
A skąd wiadomo , że to Polska nie będzie najbiedniejszym krajem Europy- 41 3
-
2015-04-21 09:00
Jeszcze by nas Litwa i nie tylko musiała pogonić...
- 0 0
-
2015-04-21 08:21
(1)
Poza tym miedzy nami a rumunią nie ma az takiej różnicy jak między nami a zachodem
- 20 4
-
2015-04-21 08:34
I za trojmiejska pensje maja tam dostep do stolicy czyli Bukaresztu, gdzie jeste wiecej firm wokolo. Taki Bukareszt to powazna konkurencja dla wyrobnikow w Gdansku, Wroclawiu i Krakowie ale juz nie Warszawie.
- 1 8
-
2015-04-21 07:57
to teraz mają lokować gdzieś indziej? a czemu tak jeśli chociaż przez kilkanaście lat Polak może zarobić?
- 10 0
-
2015-04-21 07:13
Co za problem?
Jak się wyniosą to będą tańsze powierzchnie biurowe dla rodzimych firm, ja bym się nie przejmował. Jak patrzę na stawki za wynajem to mogę powiedzieć śmiało, że inwestycje biurowe zwracają się inwestorom w dużo mniej jak 10 lat, dlatego proszę nie martw się o nich.
- 14 0
-
2015-04-21 10:25
Oznaczenie (1)
Wielkie plany a nie można zrobić porządnego oznaczenia wyjazdu z lotniska starą Słowackiego i biedni kierowcy wciąż jadą prosto w ślepą Szybowcową ,której ,żeby było śmieszniej nie ma na mapie http://www.Trojmiasto.pl według niej przelatuje się nad torami ;)
- 4 5
-
2015-04-21 12:14
To chyba slepy jestes. Tam stoi znak, ze droga jest slepa - poza tym zmieniono pierwszenstwo itp - tak, zeby wskazywalo kierunek jazdy.
- 8 0
-
2015-04-21 11:28
W okolice lotniska jeżdżą też ci, co tam pracują. Taki facet, co cały dzień podjeżdża i odjeżdża schodkami do samolotu, albo ten, co rzuca walizki, albo ta pani, która siedzi w wypożyczalni samochodów, mogą sobie podjechać do pracy rowerem. I ci wszyscy, którzy będą w airport city pracowali - telemarketerzy, programiści, sprzątaczki i dyrektorzy. Oni dojeżdżają do pracy bez własnych młotowiertarek, drukarek heavy-duty, czy drabin. W tych miejscach pracy nie brakuje pryszniców.
- 6 1
-
2015-04-21 11:28
przeciez autobusy maja przystanek przy terminalu 2, kilka metrow i jest sie w srodku. co za problem dla bogatych ludzi
- 3 0
-
2015-04-21 10:28
W Niemczech też są airport city a nawza ma przyciągać inwestorów. (2)
Po pierwsze, w Duesseldorfie budowane jest najwieksze lotniskowe centrum biurowe w kraju, również o nazwie AIrport City. To już nazwa zwyczajowa wszystkich kompleksów biurowych powstających w ostatniej dekacie wokół lotnisk na całym świecie.
Po drugie, Bardzież niż angielska nazwa biur przy lotnisku burzył bym się o kmpletnie nieuzasadnione nazwy kompleksów biurowych w samym mieście.
Po trzecie, jak już ktoś napisał musimy cały czas w ogromej wiekszości przyciągać kapitał zagraniczny, bo właśnych firm nie mamy - nie dlatego, że je rokradli tylko dlatego, że inni tworzą je 200 lat a my raptem 25. Jeśli przez nazwę mają wybrać Bratysławę albo Tallinn, niech już będize to Airprot city.- 9 1
-
2015-04-21 11:24
nie przesadzaj ,mieliśmy firmy przed tymi 25 latami o których piszesz , tylko je rozkradli :(
- 0 3
-
2015-04-21 11:20
birowe klocki przy lotnisku jak najbardziej ale nie w miescie
- 0 0
-
2015-04-21 10:51
redaktor N bardzo pracowity
wstawia artykuły już od samiuskiego rana
tylko co przepuszczone przez cenzurę- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.