• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa buspasy i trzy pasy dla osóbówek. W piątek otwarcie przebudowanej ul. Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.

Zmodernizowany odcinek trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni zostanie oddany w całości do użytku w piątek, 24 czerwca. Dobiega końca saga z przebudową ostatniego fragmentu.



Czy po otwarciu przebudowanego odcinka trasy Kwiatkowskiego znikną tam korki

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka wymagał remontu.

Ostatecznie dwa buspasy i trzy pasy dla osobówek na ul. Kwiatkowskiego w Gdyni



Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej. Zmotoryzowani mieli mieszane uczucia.

Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac.

W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

Oficjalne otwarcie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni: 24 czerwca



Kilkanaście dni temu zakończyły się prace i zaczęły procedury odbiorowe. Teraz zaś o terminie oddania całego przebudowanego odcinka do użytku poinformowały władze miasta.

- W piątek, 24 czerwca, w ciągu dnia etapami włączane będą kolejne strefy stałej organizacji ruchu na ul. Kwiatkowskiego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ostatecznie ulica Kwiatkowskiego będzie miała dwa buspasy (po jednym w każdym kierunku jazdy), a także trzy pasy ruchu (dwa do góry, jeden na dół), obustronne chodniki oraz drogę dla rowerów.

- W ramach inwestycji przebudowane zostało także skrzyżowanie z ul. Podgórską. Mieszkańcy zyskali chodniki, zmodernizowaną infrastrukturę przystankową oraz sygnalizację świetlną. Powstała także nowa kanalizacja deszczowa, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura. Amatorzy jednośladów pojadą kolejnym fragmentem drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy R-10, która powstała po jednej stronie i połączy się z odcinkiem trasy biegnącym od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego - dodaje Łucyk.
Wykonawcą prac była firma Strabag, wartość inwestycji to około 23 mln zł.

Opinie (156) 4 zablokowane

  • trzy pasy pod górę (1)

    tylko że przed światłami zwężają się do dwóch... także lipa

    • 23 5

    • jeden pas jest dla rowerzystów

      • 0 2

  • Przecież to budowali idioci (2)

    To jest juz celowe korkowanie miasta

    • 25 21

    • będzie bezpieczniej i będzie zachęta do rezygnacji z samochodu (1)

      • 4 16

      • No tak, dla nieudaczników życiowych takich jak Ty to bedzie raj na ziemi

        Po co się starać i żyć na lepszym poziomie skoro państwo da socjal. Tacy to tylko potrafią utrudniać życie

        • 7 8

  • wyladnialo i nieco rozluznilo atmosfere komunikacyjna na tym trakcie. Prosze nie malkontencic, ino cieszyc sie z tego. Teraz czekamy na drugi mostek i bedziemy mknac do suchego...

    • 10 6

  • bus pas...

    Oj będą mieli czym wymijać korki.. ładne bus pasy

    • 8 0

  • no i ladnie

    • 3 2

  • Pasy rowerowe powinny być jednokierunkowe, każdy po właściwej stronie jezdni (3)

    • 11 20

    • (2)

      Każdy o połowę węższy od obecnego, dwukierunkowego

      • 2 4

      • Oczywiście (1)

        To nie zajęłoby więcej miejsca a jeździłoby się o wiele wygodniej. Poruszanie się po drugiej stronie jezdni niejako "pod prąd" jest mylące i zaskakujące dla wszystkich uczestników ruchu.

        • 4 2

        • Nie jest bardziej mylące i zaskakujące niż jazda rowerem "pod prąd" na drodze jednokierunkowej.

          • 2 2

  • Korki nie znikną

    kierofczyki już o to zadbają :)

    • 7 17

  • ciekawe do czego przyczepi się

    sekcja gimnastyczna PiS....

    • 6 18

  • Cieszy ta wiadomość, teraz czas na przebudowę Unruga

    • 8 1

  • (1)

    Korek i tak dalej będzie ( zwężenie na mostku w stronę pogórza )

    • 18 2

    • I dalej na Derdowskiego (te już Kosakowo) na całej długości (jak teraz)

      No i co z tego? Nie remontować?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane