- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (277 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera
Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.
Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. Hallera, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta
Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.
Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-09-21 16:30
Większość starych wiaduktów jest za niska. Trzeba budować nowe!
- 5 5
-
2020-09-21 16:45
Ja nie rozumiem. (1)
Dlaczego, w tym miejscu, nie pojawił się jeszcze wiadukt zwodzony. Elementy konstrukcji podnosiłyby się przed przejeżdżającą ciężarówką.
- 4 8
-
2020-09-22 09:43
Juz ci tłumacze.
Gdybyśmy mieli tam zbudować wiadukt zwodzony to przez korupcję w mieście nie starczyło by na niego pieniędzy.... wyobraź sobie.... podniesienie trakcji za 500 tysięcy, makieta miasta za 3 miliony, złote dylizanse.... błagam tylko nie wiadukt zwodzony za 10000000000
- 0 0
-
2020-09-21 16:58
5 cm robi różnicę, ale w sypialni
- 17 1
-
2020-09-21 17:11
(1)
5 cm i 500 tys zl wydaje... co za marnotrawstwo.... tam trzeba szukac rozwiazania lepszego a nie wydawać z kasy podatnikow lekka reka srodki... tam tzreba obnizyc jezdnie i tory przynajmniej o 30 cm i to bedzie właściwe rozwiązanie a nie bawic sie w 5 cm
- 7 4
-
2020-09-21 17:13
a co zmieni 30 cm ?
na Armii Krajowej wiadukt ma około 5 - 6 metrów wysokości i też ktoś w niego trafił...
- 0 0
-
2020-09-21 17:26
Na filmie ewidentnie widać, że tir uderza w wiadukt (2)
Efektem tego jest zerwanie trakcji. Czyli te 5 cm nic nie da. Nawet laik to dostrzega ale uczeni nie. Obniżenie drogi o 0,5 metra to rozumiem.
- 8 3
-
2020-09-21 17:37
ty jesteś laikiem bo nie widzisz, że bezpośrednie naruszenie trakcji jest tu problemem (1)
niech tir wali sobie w niższą część łuku wiaduktu. Kable będą wyżej i nie zahaczy. Problem jest w tym, ze gdańskie służby są nieporadne w sytuacjach awaryjnych. Powinny być kamery i szybkie uprzątnięcie terenu na koszt sprawcy - ustalonego na podstawie zapisu zdarzenia.
- 0 2
-
2020-09-21 17:58
Widzę, że że wzrokiem coś nie tak.
Dlatego ważna jest edukacja, jeżeli tir nie mieści się pod wiaduktem, o żeby trakcja nie została uszkodzona musiała by wisieć wyżej niż wiadukt. A to nie wykonalne.
- 1 1
-
2020-09-21 17:26
Ale to nie kwestia trakcji
tylko kierowców, którzy ją zrywają. Czemu mamy płacić tyle za rozwiązanie, które prawdopodobnie nic nie zmieni
- 15 0
-
2020-09-21 18:31
Czemu bie postawią wcześniej silnych bramownic? (1)
Bo za tanie i za skuteczne?
- 11 1
-
2020-09-22 07:25
Taka brama moglaby mieć identyczne wymiary jak wiadukt
- 1 0
-
2020-09-21 18:48
myśliciele...
no w końcu...
- 1 1
-
2020-09-21 19:42
g. to da
po co to całe zamieszanie? zacznijcie myśleć. Ach chcecie dać zarobić swoim ziomkom. a to sorry.
Duża solidna metalowa brama przed i sprawa załatwiona.- 12 1
-
2020-09-21 20:03
A poco podnosić, żeby TIR-y z Portu na skróty zapier......y
Plaga TIR-ów w Gdańsku. Przez nowo wybudowany port kontenerowy bandy w nocy jadą na skróty przez miasto do obwodnicy. Policja i Straż Miejska śpi albo porno ogląda. Kategoryczne zakazy wjazdu do miasta TIR-om i autom powyżej 6 ton. Dulkiewicz , Alanku, Grzelak do roboty lenie.
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.