- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (95 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 138 policjantów z drogówki na torze (31 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera
Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.
Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. Hallera, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta
Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.
Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-09-21 15:24
Kto wierzy, że podniesienie trakcji... (8)
... o 5 centymetrów cokolwiek tam zmieni?
- 113 3
-
2020-09-22 07:07
Ten kto wymyślił ze 5cm zmieni sytuacje to taki sam jelop jak ten co odwrócił ruch na piramowicza!ogarnijcie się !!!!
- 6 1
-
2020-09-21 17:10
zmieni wszystko (2)
po podniesieniu sieci, zostaną zamontowane izolatory
od tego czasu tramwaje będą mogły kursować nawet po zerwaniu sieci
jakbyś potrafił czytać ze zrozumieniem, to byś wszystko wiedział- 4 9
-
2020-09-21 22:42
Z góry to jeszcze mógłbym uwierzyć...
... a pod górę?
- 1 0
-
2020-09-21 20:14
czlowieku nawet nie wiesz o czym piszesz! jak beda mogly kursowac po zerwaniu? izolator sekcyjny zmniejszy pole wylaczenia trakcji a podniesienie o 5cm nic nie da. rownie dobrze mozna nakazywac kierowca ciezarowek spuszczac powietrze przed wjazdem haha
- 11 1
-
2020-09-21 16:08
(1)
Głównie chodzi o izalotary czyli możliwość przejazdu przez Kliniczna
- 12 0
-
2020-09-21 22:41
i te izolatory...
... pół miliona kosztują?
- 5 1
-
2020-09-21 17:00
Problemem nie jest to że trakcja jest za nisko a to że wjeżdżają tam zbyt wysokie samochody.
- 25 1
-
2020-09-21 15:29
zmieni ;)
jako dobry kolega urzedników moja firma zarobi na tym krocie i udam się na egzotyczne wakacje. Jak wróce oczywiscie znowu bedzie zerwana ale kontrakt na jej naprawe tez mam. Cokolwiek zatem to zmieni. Moze nie tam ale tu - znaczy u mnie.
- 26 4
-
2020-09-21 23:54
Obniżyć poziom jezdni o 1 m a chodniki pozostawić na obecnym poziomie
A nie prościej byłoby:
wariant 1. obniżenie jezdni pod tym wiaduktem na Hallera o 1 m, pozostawiając chodniki na obecnym poziomie? Oczywiście trzeba sprawdzić, przeprojektować i wykonać skuteczne odwodnienie z pompą na ulewy.
Wariant 2. zlikwidować odcinek trakcji pod samym mostem i puścić tramwaje z kołem zamachowym lub akumulatorem pod podłogą co nawet po zatrzymaniu pod mostem ruszy tramwaj aby przejechał te 20 m do trakcji po drugiej stronie mostu?- 1 2
-
2020-09-21 22:24
Wystarczy zrobić zakaz wjazdu powyżej 3,5 tony i problem z głowy
- 4 1
-
2020-09-21 22:23
Aby taniej
Co za dziadostwo.
- 2 0
-
2020-09-21 16:19
Szanowni państwo. (2)
Tu chodzi tylko o to, żeby ktoś zarobił. W kwestii komunikacyjnej to niczego nie zmieni.
- 19 1
-
2020-09-21 16:41
Niezrozumiałeś, czy jesteś trolem i manipulujesz ? (1)
Przecież to zmienia wszystko, jak zamontują te izolatory to po zerwaniu sieci tramwaje będą nadal normalnie kursować
- 1 3
-
2020-09-21 21:51
w jaki sposób?
nie będą normalnie kursować tylko pojada przez Kliniczną.
Ograniczą sekcję- 1 0
-
2020-09-21 21:32
Nie można tego starego wiaduktu rozwalić i zbudować nowy wyższy.
- 5 5
-
2020-09-21 21:23
to nie moj problem
- 1 1
-
2020-09-21 21:17
Przed wiaduktem trzeba postawić stalowe bramki.
Koszt nie będzie duży. Po co podnosić trakcję ?
- 8 0
-
2020-09-21 21:03
Będzie nudno ....
- 0 0
-
2020-09-21 15:38
podnieść 5cm :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (3)
- 22 1
-
2020-09-21 15:45
Jak się chce (prowizja) to cena oferowana z kwotą zaplanowaną (1)
Zgadza się idealnie
Podobnie za drugim przetargiem na tramwaje Pesa trafiła idealnie.
Takie przypadki
A nowa warszawska od kilku lat ma przestrzelone przetargi. Widocznie nikt nie ma interesu zeby to wybudowac. ( poza mieszkańcami oczywiscie, ale z nimi nikt się w Gdansku nie liczy)
A 5 cm to robi róznicę, ale w sypialni- 6 2
-
2020-09-21 20:40
Trafione w punkt :)
- 0 0
-
2020-09-21 16:09
Główna sprawa to izolatory pozwalające na jazdę przez węzeł Kliniczna. I naprawa polatanej sieci
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.