• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Kto wierzy, że podniesienie trakcji... (8)

    ... o 5 centymetrów cokolwiek tam zmieni?

    • 113 3

    • Ten kto wymyślił ze 5cm zmieni sytuacje to taki sam jelop jak ten co odwrócił ruch na piramowicza!ogarnijcie się !!!!

      • 6 1

    • zmieni wszystko (2)

      po podniesieniu sieci, zostaną zamontowane izolatory
      od tego czasu tramwaje będą mogły kursować nawet po zerwaniu sieci

      jakbyś potrafił czytać ze zrozumieniem, to byś wszystko wiedział

      • 4 9

      • Z góry to jeszcze mógłbym uwierzyć...

        ... a pod górę?

        • 1 0

      • czlowieku nawet nie wiesz o czym piszesz! jak beda mogly kursowac po zerwaniu? izolator sekcyjny zmniejszy pole wylaczenia trakcji a podniesienie o 5cm nic nie da. rownie dobrze mozna nakazywac kierowca ciezarowek spuszczac powietrze przed wjazdem haha

        • 11 1

    • (1)

      Głównie chodzi o izalotary czyli możliwość przejazdu przez Kliniczna

      • 12 0

      • i te izolatory...

        ... pół miliona kosztują?

        • 5 1

    • Problemem nie jest to że trakcja jest za nisko a to że wjeżdżają tam zbyt wysokie samochody.

      • 25 1

    • zmieni ;)

      jako dobry kolega urzedników moja firma zarobi na tym krocie i udam się na egzotyczne wakacje. Jak wróce oczywiscie znowu bedzie zerwana ale kontrakt na jej naprawe tez mam. Cokolwiek zatem to zmieni. Moze nie tam ale tu - znaczy u mnie.

      • 26 4

  • Obniżyć poziom jezdni o 1 m a chodniki pozostawić na obecnym poziomie

    A nie prościej byłoby:
    wariant 1. obniżenie jezdni pod tym wiaduktem na Hallera o 1 m, pozostawiając chodniki na obecnym poziomie? Oczywiście trzeba sprawdzić, przeprojektować i wykonać skuteczne odwodnienie z pompą na ulewy.
    Wariant 2. zlikwidować odcinek trakcji pod samym mostem i puścić tramwaje z kołem zamachowym lub akumulatorem pod podłogą co nawet po zatrzymaniu pod mostem ruszy tramwaj aby przejechał te 20 m do trakcji po drugiej stronie mostu?

    • 1 2

  • Wystarczy zrobić zakaz wjazdu powyżej 3,5 tony i problem z głowy

    • 4 1

  • Aby taniej

    Co za dziadostwo.

    • 2 0

  • Szanowni państwo. (2)

    Tu chodzi tylko o to, żeby ktoś zarobił. W kwestii komunikacyjnej to niczego nie zmieni.

    • 19 1

    • Niezrozumiałeś, czy jesteś trolem i manipulujesz ? (1)

      Przecież to zmienia wszystko, jak zamontują te izolatory to po zerwaniu sieci tramwaje będą nadal normalnie kursować

      • 1 3

      • w jaki sposób?

        nie będą normalnie kursować tylko pojada przez Kliniczną.
        Ograniczą sekcję

        • 1 0

  • Nie można tego starego wiaduktu rozwalić i zbudować nowy wyższy.

    • 5 5

  • to nie moj problem

    • 1 1

  • Przed wiaduktem trzeba postawić stalowe bramki.

    Koszt nie będzie duży. Po co podnosić trakcję ?

    • 8 0

  • Będzie nudno ....

    • 0 0

  • podnieść 5cm :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (3)

    • 22 1

    • Jak się chce (prowizja) to cena oferowana z kwotą zaplanowaną (1)

      Zgadza się idealnie
      Podobnie za drugim przetargiem na tramwaje Pesa trafiła idealnie.
      Takie przypadki

      A nowa warszawska od kilku lat ma przestrzelone przetargi. Widocznie nikt nie ma interesu zeby to wybudowac. ( poza mieszkańcami oczywiscie, ale z nimi nikt się w Gdansku nie liczy)

      A 5 cm to robi róznicę, ale w sypialni

      • 6 2

      • Trafione w punkt :)

        • 0 0

    • Główna sprawa to izolatory pozwalające na jazdę przez węzeł Kliniczna. I naprawa polatanej sieci

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane